تولد نوزاد در آمبولانس فوریت‌های پزشکی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

تولد نوزاد در آمبولانس فوریت‌های پزشکی

۴,۸۲۴ بازديد ۰ ۰ ۱ نظر

دکتر سهیل سلطانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در تماسی که یکشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۱۶ با مرکز ارتباطات اورژانس قزوین گرفته شد، خبر آغاز دردهای زایمان مادری باردار در شهر ناصرآباد قزوین اعلام شد. پس از این تماس، کارشناسان پایگاه صفا در قزوین به آدرس مورد نظر اعزام شدند و وضعیت مادر مورد بررسی قرار گرفت و افزایش دردهای مادر، خبر از زایمان قریب‌الوقوع می‌داد.

وی ادامه داد: کارشناسان اورژانس قزوین بلافاصله با آماده کردن شرایط زایمان و ضمن ارتباط با پزشک مرکز و انجام مشاوره، اقدامات لازم برای انجام زایمان را فراهم کردند و خوشبختانه با بریدن بندناف و ساکشن ترشحات دهان و گرم نگه داشتن، فرآیند زایمان کامل شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین با اعلام اینکه نوزاد متولد شده پسر و فرزند دوم مادر ۳۳ ساله بود؛ بیان کرد: در نهایت مادر و نوزاد در شرایط مناسب به بیمارستان کوثر قزوین منتقل شدند.

مراقبت از نوزاد پس از تولد

WHO (سازمان بهداشت جهانی) توصیه می کند که زنان تا ۲۴ ساعت پس از زایمان، نباید از بیمارستان مرخص شوند. صرف نظر از محل تولد، یک نفر باید در طی ۲۴ ساعت اول، در کنار مادر و نوزاد باشد تا وجود هر گونه مشکل در مادر یا فرزندش را گزارش کند و بعبارت دیگر مراقب آن دو باشد. بسیاری از عوارض و مشکلات، در ۲۴ ساعت پس از زایمان ممکن است رخ دهند.

اگر زایمان در خانه انجام شود، مهم است که مادر و نوزاد در اسرع وقت معاینه پس از زایمان را انجام دهند که ترجیحاً باید ظرف ۲۴ ساعت پس از تولد صورت گیرد. اگر زایمان در یک مرکز درمانی صورت پذیرد، مادر و نوزاد باید قبل از ترخیص، معاینه بعد از زایمان را دریافت کنند.

مراقبت نوزاد تازه متولد شده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.