چرا نوزاد سنگ کلیه می گیرد؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

چرا نوزاد سنگ کلیه می گیرد؟

۳,۰۹۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

تعداد کمی از زنان باردار نیز، سنگ کلیه خفیف تا خطرناک تولید می کنند و شواهدی وجود دارد که تغییرات مربوط به دوران بارداری ممکن است، خطر ایجاد سنگ را افزایش دهد. اما وقتی داروی مسکن را دریافت کنید، علائم قابلتحملتر خواهند شد.راه های درمان سنگ کلیهاولین روز شما در بیمارستان با آزمایشات و تستهای ادرار و سونوگرافی میگذرد.تست ادرار وجود خون را در ادرار تایید کرده و نشاندهنده انسداد احتمالی کلیه خواهد بود.سونوگرافی محل سنگ و اندازه نسبی آن را نشان میدهد.برای ثابت نگه داشتن مقدار آب بدن، احتمالا تزریق سرم انجام میگیرد و رژیمغذایی نیز به موادغذایی غیر از لبنیات و مایعات بدون کافئین محدود خواهد شد.بعد از گذشت یک تا دو روز استراحت، پزشک بر حسب نتایج آزمایشات، اقدامات مختلفی را تجویز میکند.بسیاری از سنگهای کلیه بعد از چند روز افزایش مایعات مصرفی به طور طبیعی دفع میشوند. میتوانید ویتامین D را از طریق ماهیهای چرب مانند ماهی آزاد و زرده تخممرغ دریافت کنید. بعد از 4 تا 10 روز به پزشک مراجعه کنید تا استنت را خارج کند. گاهی اوقات سنگ برای خارج شدن بیش از حد بزرگ است و میتواند جریان ادرار را مسدود کند. برگ گزنه : یک ادرارآور است که میتواند کلیهها را شستشو داده و سنگ را از بدن خارج کند .

وقتی سنگها از حالب به سمت مثانه عبور می کنند، ممکن است باعث تکرر ادرار، فشار مثانه یا درد در کشاله ران شوند. دردهای شدید در کنار و پایین پشت کمر ، که میتواند به شکم و کشاله ران نیز گسترش یابد . سنگ کلیه وقتی ایجاد می شود که مواد خاصی مانند کلسیم و اسید اوریک بتوانند در کلیه های شما بلور ایجاد کنند. 1. شایعترین فرم آنها حاوی کلسیم می باشد. برای سنگهای بزرگ که با روشهای قبلی نتوان آنها را دفع کرد ، ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشد . پزشک شما ممکن است برای شما ادرارآور حاوی تیازید یا فسفات تجویز کنند تا راحتتر از شر این سنگها خلاص شوید . اگر این بیماری باعث ایجاد درد شدیدی در شخص شود، پزشک معالج ممکن است فرد را برای آزمایش و درمان به بیمارستان بفرستد. سنگ کلیه میتواند منشاء درد شدیدی برای فرد مبتلا باشد. بنابراین اگر قبلاً به سنگ کلیه مبتلا شده اید و یا در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارید، بهتر است خوردن این غذاها را در رژیم غذایی خود کاهش داده و یا حذف کنید. انتخاب رژیم غذایی بر پیشرفت سنگ کلیه موثر است .در برخی موارد سنگ های کلیوی رژیم عامل بسزایی محسوب می شود .

درمان این نوع سنگ سختتر از بقیه موارد است . در صورت رعایت نکردن موارد احتیاطی، کلیه نیمی از افراد هفت سال بعد دچار سنگ مجدد میشود. درمانهای گیاهی از نظر علمی ثابت نشدهاند اما بسیاری از افراد از آنها استفاده کردهاند و نتیجه گرفتهاند همچنین در سالهای دور نیز که داروهای جدید نبود گیاهان کاربردهای زیادی داشته است . تمامی سنگهای کلیه دارای علائم نیستند اما حتی کوچکترین آنها ایجاد درد میکنند . سیتیاسکن ، اشعه ایکس یا سونوگرافی میتواند بهترین راههای تشخیص سنگ کلیه باشند که پزشک شما با توجه به شرایط آنها را تجویز میکند . به همین دلیل بهتر است هر دارو و مکمل غذایی که مصرف میکنید با نسخه پزشک باشد. قبل از استفاده و مصرف هرگونه داروهای خانگی، بهتر است که با یک پزشک صحبت کنید، مخصوصا افرادی که از قبل دارو مصرف میکنند. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوصی که وارد مجاری ادراری میکنند ، سنگ را میشکنند . با رژیم غذایی مناسب سنگ را کوچک کنید .

اگزالات یک ماده شیمیایی است که روزانه توسط کبد ساخته شده یا از طریق رژیم غذایی جذب می شود. برخلاف تصور رایج، معمولاً کلسیم رژیم غذایی نباید به شدت محدود شود. محدودیت مصرف لبنیات حتی در سنگهای کلسیمی توصیه نمیشود و مصرف ان باغذا باعث دفع اگزالات و کاهش بروز سنگ نیز میشود.ولی مصرف شربت یا قرصهای کلسیمی باید محدود ودر صورت نیازمقدارمصرف مجاز آن تحت نظر پزشک باشد. سنگ کلسیم : این سنگ شایعترین نوع سنگ کلیه است که به دلیل زیاد بودن کلسیم و ترکیب شدن آن با دیگر مواد مانند اگزالات و اوریکاسید به وجود میآید . برای روشنتر شدن این موضوع یک نوشیدنی حاوی پودر را در نظر بگیرید؛ اگر مایعات کافی به عنوان مثال آب یا آبمیوه به پودر اضافه نکنید، تجمع یافته و به تکههای سخت و خشک تبدیل میشود. داروهای ذکر شده به عنوان مکملی برای درمان سنگ کلیه محسوب می شوند. سنگ کلیه چقدر شایع است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.