عقیم سازی سگ بدون جراحی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

عقیم سازی سگ بدون جراحی

۲,۷۸۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
هتره در مورد زمان دقیق عقیم سازی سگ با دامپزشک مشورت کنین؛ چون مسائل زیادی در بلوغ جنسی سگ تاثیرگذاره؛ مثلا سگهایی که از نژادهای بزرگتر محسوب میشن حدود یک سالگی به بلوغ میرسن و سگهای نژاد عروسکی و یا متوسط در حدود ۶ ماهگی. عقیم سازی حیوانات ماده در سیکل جنسی یا دوران فحلی ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد زیرا دستگاه تولید مثل آن ها بسیار حساس تر هستند و خون بیشتری را در خود نگه می دارند. حیوانات خانگی که عقیم می شوند عمر طولانی تری دارند. اگر حیوان خانگی خود را عقیم کنید مطمئنا زندگی سالم تر و ایمن تری خواهد داشت. صاحبین ماده گربه هایی که هنوز عقیم نشده اند زندگی خیلی راحتی ندارند. دلیل این که عقیم سازی موجب افزایش عمر گربه می شود قبل از هر چیز به این دلیل است که خطرات بروز عفونت ادراری، بیماری هایی مانند ویروس نقص ایمنی گربهسانان (ایدز گربه سانان). بنابراین لازم است هنگامی که برای اولین بار حیوان خانگی جدیدی را به خانه می آورید، پیش از هر چیز برای عقیم کردن آن اقدام کنید.

علامت گذاری محدوده:سگ های نر به وسیله ادرار بر روی دیوار یا ستون ها و درخت ها تا بالاترین ارتفاع محدوده خود را علامت گذاری می کنند این کار برای توجه سایر سگ ها است مشکل زمانی پیش می آید که سگ منزل شما یا آپارتمان را جز محدوده خود بداند با عمل عقیم سازی سگ این رفتار بسیار کاهش می یابد. عقیم کردن بچه گربه در سن 3 تا 6 ماهگی، عملاً خطر ابتلا به سرطان پستان در سنین بالاتر را از بین می برد. این عمل در ماده بسیار سخت بوده و به مراقبت بسیار بیشتری بعد از عمل احتیاج دارد.پزشک معالج پس از معاینه بهترین زمان جراحی را مشخص می کند ولی هر چه زودتر اقدام به این کار کنید برای سلامتی سگ بهتر خواهد بود.جراحی عقیم سازی از یک شکاف ۱ الی ۲ سانتی متری تشکیل می شود. پروسه بعد از جراحی چگونه است؟ به طور کلی توصیه می شود عقیم سازی پس از بلوغ انجام شود. به این دلیل اخته کردن در حیواناتی که دارای بیضه نهفته هستند شدیدا توصیه می شود. انجمن بیمارستان حیوانات آمریکا (AAHA) توصیه می کند که عقیم کردن گربه های خانگی را تا قبل از رسیدن به سن 5 ماهگی انجام دهید.

بعد از اینکه گربه ماده بالغ میشود دوره فحلی که حدود هفت تا ده روز به طول می انجامد و در حدود سه بار در طول یک سال تکرار میشود را نشان میدهد. تنها این انسان است که از قوانین آن سرپیچی می کند و سعی در تغییر آنها دارد. عقیم کردن حیوانات فوائد بسیار زیادی برای آنها دارد. همچنین عقیم کردن مزایای سلامتی عمده ای را برای حیوانات خانگی نر به همراه دارد. چه برای مصلحت خود و چه برای پیشگیری از تولید مثل حیوان خانگی خود این کار را انجام دهید، عقیم کردن حیوان خانگی اعم از نر یا ماده مزایای بسیاری دارد. درحالیکه، برخی از سگها نسبت به درد تحمل بسیار بالایی دارند. بعضی از کسانی که گربه دارند از این که بخواهند گربه یشان را عقیم کنند شک و تردید دارند و از حداقل خطرات آن که نسبت به مزایای آن ناچیز است می ترسند. موقع آماده کردن برای عقیم سازی سگ در اصفهان قبل از عمل جراحی دامپزشکی باید آزمایش خون گرفته و یا چکاپ کامل انجام دهد مطمئن شود که مشکلی برای حیوان به وجود نمیآید و یا هیچ گونه بیماری برای بیهوش کردن آن وجود ندارد در واقع اینطور می توان بیان کرد که سگها جوان و سالم برای عقیمسازی هیچ مشکلی ندارند.

علاوه بر این، عقیم کردن بچه گربه از بسیاری از عفونت ها و سرطان هایی که در رحم و تخمدان ها رخ می دهند، پیشگیری می کند. درباره مزیت های این کار می توان گفت که عدم ایجاد بارداری کاذب در سگ ماده می شود، باید گفت که علائمی مانند سوار شدن سگ روی وسایل و لوازم نرم، ترشح شیر از پستان، بزرگ شدن شکم می باشد. در این نوشته میخواهیم به چرایی عقیم سازی و منفعت آن برای حیوانات خانگی بپردازیم. یکی از مهمترین مزایای عقیم کردن حیوانات خانگی این است که ماده عقیم شده شما دچار دوره های فحلی نمی شود. یکی از نکات مهم نگهداری از حیوانات خانگی عقیم کردن حیوانات خانگی است. علت آن این است که عقیم سازی به پیشگیری از عفونت رحم و سرطان پستان در حیوانات ماده کمک میکند. این کار بسیار ساده به نظر میرسد ولی اگر درست و اصولی انجام نشود بعد از مدتی باعث ایجاد عفونت و زخم در گوش حیوان، گذاشتن میاز و مشکلات بسیار جدی و حتی مرگ حیوان میشود.

https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.