چرا غذای خانگی برای سگ دوبرمن بهترین گزینه است؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

چرا غذای خانگی برای سگ دوبرمن بهترین گزینه است؟

۲,۴۰۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

درست کردن غذای خانگی برای سگ دوبرمن، ممکن است برای شما لذت بخش باشد. اما در کنار آن، چالش برانگیز هم هست. چون شما باید به درستی میزان غذا، تعداد وعده های غذایی و همچنین میزان پروتئین، ویتامین، چربی و ... را نیز در نظر بگیرید. همین موضوع کار شما را سخت میکند.

نداشتن اطلاعات درست درباره نحوه غذا دادن به سگ میتواند باعث مشکلات زیادی شود. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بدانید که برای درست کردن غذای خانگی برای دوبرمن چه نکاتی را باید در نظر بگیرید و اینکه غذای خانگی چه مزایا و معایبی برای سگ شما دارد.

 

فواید غذای خانگی برای سگ دوبرمن

دراین قسمت به شما می‌گوییم که چرا باید غذای خانگی به سگ دوبرمن خود بدهید. مزایای غذای خانگی برای سگ شما عبارتند از:

  • عادات غذایی سالم
  • کنترل کیفیت غذا
  • مقرون به صرفه تر
  • سالم بودن غذا
  • کنترل اندازه مواد غذایی
  • استفاده از مواد تازه
  • تخمین نیازهای غذایی روزانه سگ با توجه به وضعیت سلامتی اش

Jennifer A. Larsen متخصص تغذیه دامپزشکی نیز موافق تغییر غذای سگ از غذای تجاری به غذای خانگی است. مزایای بزرگی مانند: مدیریت رژیم غذایی ، در نظر گرفتن حساسیت های غذایی سگ، چاقی در سگ، وضعیت پوشش سگ، دیابت و پانکراتیت سگ در غذای خانگی وجود دارد که در غذای خشک و تجاری کمتر به آن توجه می شود.

 

چرا بهتر است سگ دوبرمن غذای خانگی بخورد؟

1-  دوبرمن ها به داشتن حساسیت پوستی و غذایی معروف هستند. یکی از ویژگی های ارثی دوبرمن ها عدم تحمل غذایی است. آنها هر غذایی را نمیتوانند بخورند و در این مورد بد غذا هستند. حساسیت غذایی دوبرمن معمولا به صورت ضایعات و مشکلات پوستی خودش را نشان می‌دهد.

متأسفانه، مواد موجود در کیبل خشک (دانه های غذای خشک) اغلب عامل اصلی آلرژی های غذایی دوبرمن ها هستند. ماهیت بسیار فرآوری شده کیبل، وجود افزودنی ها، مواد نگهدارنده در غذای تجاری در ایجاد آلرژی در این نژاد نقش دارند. اغلب موادی مانند گوشت گاو، مرغ، شیر، تخم مرغ و ذرت نیز عامل این مشکلات پوستی هستند.

 

2- محققان باشگاه دوبرمن پینچر آمریکا (dpca.org) بیان می‌کنند که دوبرمن‌ها دارای استعداد ژنتیکی برای کاردیومیوپاتی متسع هستند. این بیماری ژنتیکی یک ناهنجاری در عضله قلب ایجاد میکند که قلب را منقبض نگه میدارد. به همین دلیل هر غذایی را نمی‌توان به دوبرمن پینچر داد.

 

3- علاوه بر این ها دوبرمن مستعد بیماری هپاتیت فعال مزمن (CAH) است. این بیماری منجر به التهاب مداوم کبد و در نهایت نارسایی کبد می شود. سگ های مبتلا به هپاتیت دارای سطوح بالایی از مس در کبد خود هستند.

به طور کلی، تغذیه با رژیم غذایی کم پروتئین برای اکثر سگ های مبتلا به هپاتیت توصیه می شود تا فشار بر روی کبد کاهش یابد.

 

4- یکی دیگر از بیماری‌های زمینه‌ای دوبرمن ها، کم کاری تیروئید است. کم کاری تیروئید زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی به غده تیروئید حمله می کند که منجر به بی حالی، افزایش وزن، کاهش اشتها و موارد دیگر می شود. رژیم غذایی حاوی ید بیش از حد بر سنتز هورمون های تیروئید تأثیر می گذارد و احتمال این مشکل را افزایش می دهد . غذای خشک معمولا سطح بالای از ید دارند که برای سگ ها خوب نیستند، به خصوص دوبرمن

 

5- بیماری کلیوی یا رنال در سگ های دوبرمن نوجوان نیز شایع است. سگ های  مبتلا به بیماری کلیوی  باید با  رژیم های غذایی  کم فسفر، پروتئین و سدیم و مکمل اسیدهای چرب امگا 3 از روغن ماهی تغذیه شوند.

 

6- در نهایت دوبرمن مانند سایر سگ های نژاد بزرگ همچون ژرمن، مستعد نفخ یا اتساع معده است. این وضعیت کشنده زمانی اتفاق می افتد که غذا باعث انبساط، پیچ و تاب خوردن معده و قطع جریان خون معده می شود. نفخ یا اتساع معده زمانی رخ می‌دهد که حیوان شما سریع غذا می‌خورد یا بعد از خوردن غذا بلافاصله شروع به بازی میکنند.

به همین دلیل سگ های دوبرمن باید در وعده های غذایی کم و در وعده های غذایی زیاد تغذیه شوند تا مشکل نفخ در آنها رخ ندهد.

حالا باید درک کنید که چرا غذای خانگی برای سگ دوبرمن و همچنین توله های آنها مهم است.

 

چطور غذای خانگی به سلامت دوبرمن کمک می‌کند؟

1- یک رژیم غذایی تازه خانگی نقش کلیدی در کاهش آلرژی های مربوط به غذا در دوبرمن پینچر دارد زیرا تمام آن مواد شیمیایی خطرناک (مانند رنگ ها، مواد نگهدارنده و غیره) را که اغلب باعث حساسیت غذایی و آلرژی در این نژاد می شوند، حذف می کند.

 

2- غذای خانگی به شما این امکان را می‌دهد تا غذاهای مضر و سمی را از رژیم غذایی سگ و توله سگ خود حذف کنید.

 

3- غذای تازه خانگی سگ می‌تواند به هپاتیت فعال مزمن (CAH) کمک کند، زیرا غذاهای خانگی قابلیت هضم آسان‌تری دارند و استرس کمتری بر کبد که تحت تأثیر هپاتیت است، وارد می‌کند. همچنین سگ های متبلا به CAH مس اضافی دارند، غذای خانگی به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه غذایی سگ دوبرمن خود را طوری طراحی کنید تا اثر مس موجود در بدن سگ را خنثی کند. به عنوان مثال؛ اضافه کردن مکمل روی به رژیم غذایی سگ می‌تواند میزان جذب مس در سگ را محدود کند.

 

4- برای سگ های مبتلا به پرکاری تیروئید نیز غذای خانگی خوب است. (البته خام و یا نیمه پخته)

علاوه بر این، ویتامین ها در کم کاری تیروئید نیز نقش کلیدی دارند. اگر دوبرمن شما از بیماری کلیوی رنج می برد، غذای خانگی به شما این امکان را می دهد که به راحتی وعده های غذایی دوبرمن خود را بر اساس رژیم غذایی توصیه شده برای سگ هایی که از بیماری کلیوی رنج می برند تهیه کنید.

 

5- وجود مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه در غذاهای خانگی باعث میشود تا سریعتر در بدن سگ جذب شوند.

 

6- هضم غذای خانگی سگ نیز برای سیستم گوارش سگ دوبرمن آسان است و باعث سلامت روده و نفخ کمتر در سگ شما می‌شود.

 

خطرات غذای سگ خانگی دوبرمن چیست؟

در کل غذای خانگی برای سگ دوبرمن خطرناک و بد نیست، اما در صورتی که اطلاعات درستی در مورد تغذیه سگ نداشته باشید ممکن است خطرناک باشد. اگر اطلاعات کافی در مورد تغذیه سگ دوبرمن ندارید، بهتر است مقاله بهترین غذا برای سگ دوبرمن را مطالعه کنید.

خطراتی که ممکن است با دادن غذای خانگی نادرست برای دوبرمن ایجاد کنید، عبارتند از:

  • عدم درک نیازهای تغذیه ای دوبرمن ها
  • استفاده از دستور العمل های ناکافی یا خطرناک
  • تهیه نکردن یک وعده غذایی متعادل
  • استفاده از مواد ناایمن یا مضر
  • عدم درک تأثیر غذا و تغییرات رژیم غذایی
  • درک نکردن مراحل زندگی سگ خود (توله سگ ها، بزرگسالان و سالمندان) نیازهای تغذیه ای
  • بی توجهی به شرایط سلامتی سگ

 

نتایج یک مطالعه توسط دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، دانشکده دامپزشکی به این نتیجه رسید که اکثر دستور العمل های غذای خانگی سگ فاقد مواد مغذی ضروری مهم هستند؛ در حالی که سایر دستور العمل ها از سطوح خطرناکی از برخی مواد مغذی استفاده می کنند.

 

برای جلوگیری از عواقب جدی بر سلامت سگ خود هنگام پختن غذای خانگی برای سگ، توصیه می کنیم با یک متخصص تغذیه دامپزشکی صحبت کنید. دامپزشک شما می‌تواند دستور العمل های قابل اعتمادی را به شما ارائه دهد، شما را در مورد نیازهای تغذیه ای Doberman Pinscher راهنمایی کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.