راهنمایی رانندگان کامیون بین‌المللی با سوابق کیفری

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

راهنمایی رانندگان کامیون بین‌المللی با سوابق کیفری

۲,۳۷۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
عدم پذیرش به دلایل مجرمانه چه هست، چرا مهم است و چگونه باید آن را از میان برداشت.
تجارت بین‌المللی کانادا به کامیون وابسته است و حمل و نقل کانادایی به رانندگان احتیاج دارد. در حقیقت به رانندگان بیشتری نیاز است. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که 20000 موقعیت شغلی خالی برای رانندگان کامیون در کشور وجود دارد. نیاز به نیروی کار به قدری زیاد است که برای مثال ساسکاچوان جریان مهاجرتی ویژه رانندگان کامیون را ایجاد کرده است. پس از شیوع کرونا، کانادا کامیون‌داران بین‌المللی را جزو کارگران ضروری محسوب کرده است. این وضعیت آن‌ها را از بسیاری از محدودیت‌های اصلی مربوط به کووید 19 معاف کرده است.
شرکت‌های حمل و نقل بار، علاقه مند به استخدام کارگرانی هستند که می‌توانند بدون هیچ مشکلی بین کشورهای جابجا شوند. یک راننده کامیون جدید می‌خواهد مطمئن شود که آیا در کانادا مورد قبول واقع خواهد شد یا خیر. این مورد در خصوص افرادی که در حال حاضر مشغول به کار هستند نیز صدق می‌کند: تخلفی که اخیراً صورت گرفته می‌تواند سفرهای آینده را تحت تاثیر قرار دهد.
اگر در حال حاضر به عنوان راننده کامیون مشغول به کار هستید یا به دنبال کار می‌گردید، باید نشان دهید که واجد شرایط ورود به کانادا هستید. داشتن سوء پیشینه کیفری می‌تواند ورود به کشور را با مشکل مواجه کند. خوشبختانه راه حل‌های بالقوه‌ای برای این کار وجود دارد.
 
عدم پذیرش در کانادا می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود. اگر چه متداول‌ترین این دلایل، داشتن سوء پیشینه کیفری است. عدم پذیرش کیفری به نوع جرم و میزان مجازات دریافتی بستگی دارد. بیشترین تخلفی که در بین افراد مایل به آمدن به کانادا دیده می‌شود، رانندگی تحت تاثیر (DUI) است. این اصطلاح گاهی به رانندگی در حالت مستی یا ضعف (DWI) نیز شناخته می‌شود.
کانادا مسئله DUI را بسیار جدی تلقی می‌کند. در واقع از تاریخ 17 اکتبر 2018، شخصی که مغزش تحت تاثیر باشد و رانندگی کند، می‌تواند تا 10 سال به زندان بیفتد. قانون DUI در مورد الکل، شاهدانه (حشیش یا ماری جوانا) و یا هر ماده مخدر ممنوع دیگری اعمال می‌شود. اگر فردی پس از تاریخ یاد شده بالا در خارج از کانادا به دلیل DUI محکوم شده باشد، به دلیل جدی بودن این جرم در کانادا پذیرفته نخواهد شد. این وضعیت در تئوری بدین معنی است که این فرد دیگر هرگز در کانادا پذیرفته نمی‌شود. سایر جرایم جدی‌تر مانند جنایت در ایالات متحده، به دلیل شدت جرم می‌تواند خطرات بیشتری در هنگام ورود به کانادا به همراه داشته باشد.
با این حال راه حل‌هایی نیز برای رانندگان کامیون وجود دارد. مورد مناسب برای هرکسی به شرایط او بستگی دارد.
 
مجوز اقامت موقت (TRP) باعث می‌شود تا یک شخص بتواند برای مدت زمان مشخصی وارد کانادا شود.TRP ممکن است برای یک روز یا حداکثر سه سال معتبر باشد. یک TRP ممکن است برای یک بار ورود و یا ورود چندباره معتبر باشد. مسافری مانند راننده کامیون ممکن است نیاز داشته باشد که مکرراً در یک دوره زمانی خاص وارد کانادا شود. کارهایی که نیاز به رد شدن مکرر از مرز دارند، هنگام درخواست TRP ایده آل هستند. این نیاز به رفت و آمد مکرر باعث می‌شود متقاضیان مجوز طولانی‌تری دریافت کنند و همین باعث می‌شود تا اجازه عبور و مرور چندین باره را داشته باشند.
یک فرد می‌تواند از قبل از طریق کنسولگری کانادا یا در مبادی ورودی (POE) برای TRP درخواست کند. مسیر POE تنهای برای شهروندان آمریکایی یا افراد دارای اقامت دائم است. همچنین به طور معمول این شرایط برای رانندگان کامیون دلسرد کننده است. ممنوعیت ورود هنگام حمل کالا می‌تواند در سفر آینده شما به کانادا و همچنین شغل شما تاثیرگذار باشد. روند درخواست در کنسولگری در جریان یک سفر برنامه ریزی شده به متقاضی اجازه می‌دهد TRP خود را بدست بیاورد؛ یاحداقل می‌تواند بفهمد که می‌تواند آن را دریافت کند یا خیر.
بازپروری کیفری فرآیندی است که می‌توان از طریق آن افرادی را که از نظر کیفری مجاز به ورود به کانادا نیستند دوباره پذیرفت. واجد شرایط بودن برای این مورد به عواملی مانند جرم ارتکابی، حکم و مدت زمان سپری شده از مجازات بستگی دارد.
 
بازپروری، سوابق کیفری گذشته شما را برای اهداف مهاجرت به کانادا پاک می‌کند. اگر در کشوری خارجی به جرمی محکوم شده باشید و بیش از پنج سال از اتمام حکم می‌گذرد، احتمالاً واجد شرایط درخواست هستید. در برخی موارد بازپروری به طور خودکار انجام می‌شود. در غیر این صورت باید ثابت کنید که به چه دلیل شایتستگی دریافت این فرصت را دارید. یک تاییدیه به این معنی است که برای ورود به TRP نیازی ندارید. بازپروری کیفری یک راه حل دائمی است و برخلاف TRP هرگز به تمدید کردن نیازی ندارد.
نامه نظر حقوقی گزینه هم جزو گزینه‌های پیش رو محسوب می‌شود. یک وکیل مهاجرت کانادایی می‌تواند یک نامه نظر حقوقی با جزییات مربوط به اتهام شخص و نتیجه گیری حقوقی خود در مورد اوضاع موجود تهیه کند. هدف از این نامه روشن کردن وضعیت حقوقی، شناسایی خطرات و قوانین مربوط به کانادا و توضیح اینکه چرا این فرد باید در کنادا پذیرفته شود، می‌باشد. 
https://www.immigrationdoor.com/i-7653/-%DA%A9%D8%A8%DA%A9-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.