گوپلینگ لاستیکی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

گوپلینگ لاستیکی

۲,۳۸۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

شناخت محصولی به نام کوپلینگ

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در داخل دستگاه های مختلف صنعتی، کدام قطعه از ایجاد اصطکاک و در نتیجه ساییدگی سایر قطعات جلوگیری می کند؟  کوپلینگ لاستیکی با داشتن کاربردهای مختلف در زمینه جلوگیری از ساییدگی قطعات، به محصولی پر کاربرد در بخش های گوناگون صنعتی تبدیل شده است. شناخت ویژگی های این قطعه بسیار مهم است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از هر چیز ابتدا با ویژگی های این قطعه آشنایی یابید و سپس در صورت نیاز، آن را خریداری نمایید.

اگر بخواهیم یک ضربه گیر درجه یک صنعتی را نام ببریم، مطمئنا به انواع کوپلینگ اشاره خواهیم کرد. آن ها با ضربه گیری استاندارد، نیرو را به شکل کاملا متعادلی در بخش های مختلف وارد می کنند و بدین شکل از وارد شدن ضربه ناگهانی به دستگاه های مختلف جلوگیری می کنند.

کاربردهای مختلف کوپلینگ لاستیکی یا رابر کوپلینگ

انواع کوپلینگ کاربردهای زیادی دارند و همین کاربردها، زمینه را برای استفاده مکرر از آن ها فراهم کرده است. اصولا بکارگیری آن ها در برخی از صنایع، ضرورت دارد و بدون وجود این قطعات، بسیاری از صنایع مختل می شوند. برای همین توصیه می شود به خوبی با کاربردهای مختلف کوپلینگ آشنا شوید و ویژگی های آن را بشناسید:

  1. اصلی ترین مزیتی که کوپلینگ لاستیکی دارد، جلوگیری از ساییدگی دو قطعه در امتداد هم است. این محصول حرکت قطعات را در کنار یکدیگر تسهیل می کند و از لرزش آن ها جلوگیری می نماید.

  2. با استفاده از این قطعه، هم راستایی میان قطعات ایجاد می شود. در واقع استفاده از آن برای امتداد دادن به قطعات و جلوگیری از انحراف مسیر آن ها، ضروری است.

  3. در بیش تر مواقع، کوپلینگ لاستیکی یا رابر کوپلینگ را در صنایع کشاورزی، نفت و گاز، برق، تولید ماشین آلات صنعتی و .... استفاده می کنند.

 


کوپلینگ لاستیکی

انواع کوپلینگ کدام اند؟

کوپلینگ ها در دسته های مختلفی وجود دارند و بنابر ضرورت صنایع گوناگون، در شکل های متفاوتی تولید می شوند. در واقع برخی از آن ها سفت و سخت و برخی دیگر انعطاف پذیرند. برای همین پیش از خرید و استفاده از آن ها، نیاز است که ابتدا هر یک را به خوبی بشناسیم و با ویژگی های هر دسته آشنا شویم. در ادامه مقاله، شما را با انواع کوپلینگ آشنا خواهیم کرد:

  • کوپلینگ صلب

یکی از کوپلینگ های سفتی که انعطاف پذیری پایینی دارد، کوپلینگ صلب می باشد. این محصول نسبت به سایر کوپلینگ های موجود در بازار انعطاف پذیری نسبتا کمی دارند. این محصولات خود به دسته های دیگری نظیر کوپلینگ های فلنچی تقسیم بندی می شوند.

  • کوپلینگ انعطاف پذیر

همان طور که اشاره شد، نوع دیگر کوپلینگ لاستیکی، انعطاف پذیر است. این محصول کارایی بیشتری نسبت به کوپلینگ های سخت داشته و به طور مکرر در تجهیزات صنعتی و صنایع گوناگون استفاده می شود. از پرکاربرد ترین نمونه های کوپلینگ انعطاف پذیر می توان به کوپلینگ های دیسکی، حلزونی و میله ای اشاره نمود.

خرید قطعات کوپلینگ اصل

برای اینکه بتوانید یک قطعه کوپلینگ اصل را شناسایی و خریداری کنید، نیاز به جستجو خواهید داشت. اصولا فروشگاه های مختلفی برای عرضه این محصولات پدید آمده اند. هر یک از افراد قادر خواهند بود با مراجعه به این فروشگاه ها و پرداخت قیمت مناسب، قطعه کوپلینگ اصل را خریداری کنند.
http://kar-andish.ir/i-17396/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9%DB%8C

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.