دستگاه ارتودنسی چیست و چه کاربردی دارد؟ + آیا صاف کردن دندان کمکی می کند؟

۱,۷۷۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


بریس ارتودنسی وسیله‌ای است که همراه با سایر درمان‌های ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری‌های دندانی و مشکلات اکلوژن استفاده می‌شود که با اعمال فشار به پین‌ها باعث تغییر در راستای فک شده و به افزایش فضای بین دندان‌ها کمک می‌کند. هدگیر ارتودنسی عموماً برای کودکانی استفاده می شود که استخوان های فک آنها هنوز در حال رشد است.

براکت ارتودنسی وسیله‌ای است که همراه با سایر درمان‌های ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری‌های دندانی و مشکلات بایت، با اعمال فشار به براکت‌ها برای ایجاد تغییر، تغییر در راستای فک‌ها و کمک به افزایش فاصله بین دندان‌ها استفاده می‌شود. . کلاه های ارتودنسی اغلب برای کودکانی استفاده می شود که استخوان فک آنها هنوز در حال رشد است.

اگر فردی مشکل جزئی یا ناهماهنگی جزئی بین فک و دندان داشته باشد، عموماً از دستگاه استفاده نمی کند. اما اگر کودک یا نوجوانی مشکل جدی داشته باشد، این بریس ها می توانند به صاف شدن دندان ها کمک کنند.


آیا به صاف شدن دندان ها کمک می کند؟


بریس ارتودنسی وسیله‌ای است که همراه با سایر درمان‌های ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری‌های دندانی و مشکلات بایت استفاده می‌شود که با وارد کردن فشار به پین‌ها، باعث تغییر در راستای فک و افزایش فضای بین دندان‌ها می‌شود. . هدگیر ارتودنسی عموماً برای کودکانی استفاده می شود که استخوان فک آنها هنوز در حال رشد است.




سمعک ارتودنسی چیست؟

هدگیر که به عنوان بریس ارتودنسی نیز شناخته می شود، نوعی بریس است که به یک طرف سر وصل می شود و از طرف دیگر بریس های ثابت می باشد. با کمک این ابزار ارتودنتیست ها می توانند مشکلات شدید تراز دندان را اصلاح و اصلاح کنند.


هدگیر ارتودنسی

اگر فردی فقط مشکلات جزئی داشته باشد، یا اگر ناهماهنگی بین فک و دندان ها کم باشد، از این دستگاه استفاده نمی کند. اما اگر کودک یا نوجوان مشکلات جدی داشته باشد، از این دستگاه ها برای اصلاح وضعیت دندان ها استفاده می شود. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید متن رنگ ارتودنسی را مطالعه کنید.




این دستگاه برای چیست؟

مهم ترین مشکلی که این دستگاه ها حل می کنند گاز گرفتن سنگین و عیب یابی است. در میان آنها، رایج ترین مشکلات بایت که با استفاده از این دستگاه ها قابل حل هستند عبارتند از:

اورجت: دندان های پایین روی لب ها قرار می گیرند

اوربایت: قسمت جلویی فک بالا نسبت به فک پایین.

آندربایت: فک پایین نسبت به فک بالا به سمت جلو حرکت می کند.

کراس بایت: ناهماهنگی دندان های بالا و پایین

اشاره:

زمانی که فک و دندان های بالا و پایین نامرتب یا نامرتب باشند به آن مال اکلوژن گفته می شود. و همه موارد فوق مضر طبقه بندی می شوند. گاهی اوقات یک بیمار ممکن است بیش از یکی از موارد فوق را دریافت کند. و استفاده از هدگیر دندان می تواند به درمان این مشکلات کمک کند.



انواع هدگیر ارتودنسی چیست؟

به طور کلی دو نوع کلاه وجود دارد.

گردن بند ارتودنسی با فشار بالا

بریس گردن ارتودنسی از دو قسمت متصل به دستگاه تشکیل شده است. این دستگاه دندان ها و فک ها را به سمت بالا هدایت کرده و به هم نزدیک می کند.

هدگیر که به پشت فشار وارد می کند

این نوع هدگیر برای اصلاح مال اکلوژن کلاس III استفاده می شود. برای مثال می توان از این عناوین برای درمان گزش استفاده کرد. به این ترتیب، هدگیر، فک پایین را به عقب هدایت می کند تا با فک بالا هماهنگ شود.

در اینجا چند نکته برای استفاده از این ابزار آورده شده است

این کلاه ها باید به طور مداوم حدود 12-14 ساعت در روز استفاده شوند.

البته بسیاری از متخصصان ارتودنسی استفاده از این دستگاه را در شب توصیه می کنند. بنابراین می توانید بلافاصله بعد از ناهار آن را تهیه کنید و وقتی از خواب بیدار شدید مصرف کنید.

البته اگر مشکل فک شما شدید است، ممکن است نیاز داشته باشید 22 ساعت در روز از آن استفاده کنید.

و بسته به نوع و شدت مشکل، کل روند درمان می تواند 1 تا 2 سال طول بکشد.

برای اینکه بیمار به هدگیر عادت کند، معمولاً ارتودنتیست ها از آنها می خواهند که روز اول 2 ساعت، روز دوم 4 ساعت و غیره از آن استفاده کنند. برای رسیدن به 12 تا 14 ساعت در روز از روسری استفاده کنید.

البته هنگام غذا خوردن باید پوشش سر را بردارید و بعد از اتمام غذا حتما آن را دوباره بپوشانید. البته متخصص ارتودنسی تمامی دستورالعمل های لازم در رابطه با استفاده از آنها را به شما آموزش می دهد.

اگر در حین استفاده از این دستگاه ها دچار سردرد یا درد خفیف شدید، می توانید از ایبوپروفن یا استامینوفن برای تسکین درد استفاده کنید.



درمان با کلاه های ارتودنسی چگونه است؟

صرف نظر از اینکه این دستگاه برای درمان اوربایت یا آندربایت استفاده می شود، روش استفاده یکسان است: دستگاه باید 12 تا 14 ساعت در روز استفاده شود. اکثر متخصصین ارتودنسی استفاده از دستگاه را در شب و پوشیدن آن را بعد از شام و درآوردن آن در صبح توصیه می کنند. در صورت مال اکلوژن شدید، پوشیدن هدگیر 22 ساعت در روز ضروری است. به طور کلی در ابتدای درمان به خصوص در کودکان یک دوره سازگاری با دستگاه وجود دارد. برای این دوره، برخی از افراد توصیه می‌کنند که در روز اول از هدگیر به مدت یک ساعت استفاده کنید تا به آن عادت کنید، سپس مدت زمان استفاده را هر روز یک ساعت افزایش دهید تا به زمان مورد نظر خود برسید.

هر از چند گاهی باید دستگاه را طوری تنظیم کرد که استحکام آن متناسب با موقعیت دندان ها و فک ها باشد. درد یا ناراحتی خفیفی بعد از هر تنظیم احساس می شود، به خصوص هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن. برای کمک به این مشکل می توانید از مسکن هایی مانند استامینوفن یا مسکن های غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن استفاده کنید. اگر درد شما شدید یا مداوم است، با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

هنگام غذا خوردن باید پوشش سر را بردارید، اما می توانید با استفاده از نی بدون برداشتن دستگاه مایعات بنوشید. دندانپزشک شما دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه استفاده از هدگیر به شما می دهد تا بدانید دقیقا چند ساعت در روز باید از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ثبات درمان بسیار مهم و کلید موفقیت درمان ارتودنسی است. اگر درمان از سنین پایین و به طور مداوم انجام شود، مشکلات شدید دندانی را می توان در عرض 6 ماه برطرف کرد. از طرفی هر مشکل کوچکی در طول درمان شما را به عقب می اندازد و بخشی از زحمات شما به هدر می رود.


چگونه پوست سر را حفظ و نگهداری کنیم؟

مهم ترین نکته ای که در برخورد با روسری باید به آن توجه کنید این است که تا حد امکان به آن توجه کنید. زیرا هر بار که هدگیر مشکلی داشته باشد، زمان درمان شما بیشتر از حد معمول خواهد بود.

درمان زیبایی تنها نگرانی نیست. و هنگام قرار دادن یا برداشتن باید از صورت، دهان و لب های خود مراقبت کنید تا آسیب نبینید.

درست مانند بریس ها و دهان بند ها، بریس های داخل و اطراف دهان نیز باید با دقت و به طور منظم تمیز شوند. عدم تمیزی باعث می شود که باکتری ها راحت تر جمع شوند و عفونی شوند.

هر گونه فعالیت بدنی که می تواند به قسمت های صورت و دهان آسیب برساند در حین استفاده از سر ارتودنسی باید با احتیاط زیادی انجام شود. اگر ورزش هایی انجام می دهید که اغلب به صورت شما آسیب می زند، تا زمانی که درمان با این دستگاه را به پایان نرسانید، آن را انجام ندهید.

استفاده از این وسیله ممکن است ناخوشایند باشد و کودکان و نوجوانان معمولاً با این وسیله کار سختی دارند. اما با گذشت زمان به آن عادت خواهید کرد و مشکلی با آن نخواهید داشت.

قبل از تصمیم به استفاده از بریس، حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که استفاده طولانی مدت از این وسایل مفید است.


آیا هنوز از بریس های ارتودنسی استفاده می شود؟

بله، ارتودنتیست ها همچنان از این دستگاه ها برای درمان مشکلات کودکان استفاده می کنند. در غیر این صورت، در حال حاضر این مقاله را نمی‌خواندید. چه شما یا فرزندتان گاز گرفتن، گاز گرفتن، گاز گرفتن یا ضربدری داشته باشید، همچنان کاندیدای خوبی برای استفاده از روسری هستید.

البته این بدان معنا نیست که اگر یکی از این مشکلات را دارید حتما نیاز به بریس دارید، اما در صورت لزوم می توان آن را توسط متخصص ارتودنسی تجویز کرد. اما در صورت استفاده، نحوه تجویز و توصیه مصرف آن به سن، متخصص ارتودنسی و شدت مشکل شما بستگی دارد.



ادامه پست: https://realtimedentist.com/1399/03/بهترین-متخصص-ارتودنسی-شیراز-آدرس-و-تلف/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.