طراحی استند تبلیغاتی: انواع استند و نکات مهم طراحی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

طراحی استند تبلیغاتی: انواع استند و نکات مهم طراحی

۱,۸۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


طراحی استندهای تبلیغاتی چند منظوره تبلیغاتی با اهداف مختلفی انجام می شود. امروزه از روش ها و ابزارهای مختلفی برای تبلیغ و بازاریابی محصولات استفاده می شود. یکی از این ابزارها مسدود کننده تبلیغات است. پایه ها در انواع مختلف با کاربردهای متفاوت طراحی و تولید می شوند. غرفه های تبلیغاتی، کاتالوگ ها، بروشورها و حتی غرفه هایی که محصولات را برای استفاده در فروشگاه ها ذخیره می کنند. اما موضوع این مقاله فقط تبلیغات با طرح های گرافیکی است. از تابلوهای تبلیغاتی در مناطق پر رفت و آمد استفاده می شود. این ابزارها نقش و تاثیر زیادی در تبلیغات و جذب مشتری دارند. به همین دلیل یکی از پرکاربردترین محصولات در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی به حساب می آیند.

در این مقاله اطلاعات مهمی در مورد کاربرد این سازه ها و انواع استندها ارائه کرده ایم. و نکات مهمی را برای طراحی این ابزار تبلیغاتی بررسی کرده ایم.


بیلبورد چیست و چه هدفی دارد؟

بیلبورد یک طرح گرافیکی تبلیغاتی یا اطلاعاتی است. طراحی غرفه با سازه های مختلفی که در مکان های مختلف قرار گرفته اند نمایان می شود. با استفاده از استند تبلیغاتی می توانید محصولات، خدمات و برندهای خود را در مکان های مختلف ارائه دهید. استندهای تبلیغاتی را می توان به عنوان یک نوع پوستر با ساختار نگهدارنده ارائه کرد که نیازی به قرار دادن روی دیوار نیست و می توان آن را در هر مکانی قرار داد.

استندها برای کارهای مختلف کاربردهای زیادی دارند. با استفاده از غرفه می توانید اطلاعات فرهنگی یا آموزش در مراکز فرهنگی و خدمات مختلف ارائه دهید. بسیاری از مردم و فعالان سیاسی از این ابزار برای تبلیغ فعالیت های سیاسی خود استفاده می کنند.

مراکز تبلیغاتی در اندازه های مختلف با ساختارهای متفاوت تولید می شوند. این سازه ها هم در داخل و هم در فضای باز قابل استفاده هستند. بنابراین محدودیتی در استفاده از استند نخواهید داشت. اما برای اینکه سازه های استند برای مدت طولانی دوام بیاورند، باید نوع متریال چاپی را انتخاب کنید که برای مصارف داخلی یا خارجی مناسب است.


چند نوع بیلبورد در ساخت و ساز وجود دارد؟

غرفه های تبلیغاتی را می توان از نظر ساختاری به 3 دسته اصلی طبقه بندی کرد که هر کدام به روش های مختلفی ساخته می شوند:

h ایستاده

بلند شوید

چراغ عقب


ایستاده X

X-Stand یکی از پرکاربردترین انواع سازه های تبلیغاتی است. از این ابزار برای نمایش طرح های تبلیغاتی گرافیکی استفاده می شود. در بیشتر موارد این نوع براکت از آلومینیوم یا پروفیل سبک و قطعات اتصال آن از پلاستیک ساخته شده است.

شما می توانید این امکانات را به راحتی نصب و استفاده کنید. طول های ایکس سبک هستند و به راحتی جابه جا می شوند. عموماً از این ابزارها در فروشگاه ها، نمایشگاه ها، مراکز فروش و مدیریت، مدارس و مراکز خدماتی و درمانی استفاده می شود. بهتر است تایرهای X را به دلیل سادگی در داخل خانه استفاده کنید. این نوع پایه ها در برابر باد موجود در جو مقاومت نمی کنند و پایدار نیستند.


توو تاواله

یکی دیگر از انواع استند تبلیغاتی استند رول آپ می باشد. این سازه زیبا و قابل حمل است. می توانید پایه رول آپ را به راحتی در جعبه آلومینیومی آن نگهداری کنید. از این تجهیزات در نمایشگاه ها، اتاق های کنفرانس، هتل ها، مراکز اداری و ... استفاده می شود. این سازه سبک است و فضای کمتری را اشغال می کند. سهولت در مراحل نصب از دیگر مزایای این استندها می باشد. بسته های تبلیغاتی در دو نوع ثابت و چرخشی طراحی و چاپ می شوند.


پایه چراغ عقب


رسانه های دارای نور پس زمینه نوع دیگری از رسانه های تبلیغاتی هستند. این نوع کریر نسبت به رول آپ و ایکس مزایا و معایبی دارد. طرح های تبلیغاتی با نور پس زمینه با چراغ هایی در محفظه خود روشن می شوند که در مناطق کم نور و در شب جذاب خواهند بود. نور پس زمینه در محل نصب استحکام و پایداری بیشتری دارد، اما جابجایی آنها آسان نیست. ساپورت نور پس زمینه فضای بیشتری را اشغال می کند و هزینه تولید آن چندین برابر ساپورت های دیگر است.


در طراحی استند تبلیغاتی از چه عناصر گرافیکی استفاده می شود؟

غرفه های تبلیغاتی باید طراحی منحصر به فردی داشته باشند زیرا برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی شرکتی طراحی شده اند.

یکی از مواردی که به این سازه ها کمک می کند تا تاثیر مطلوبی در تبلیغات داشته باشند، عناصر گرافیکی به کار رفته در طراحی آنهاست. طراحان گرافیک سعی می کنند در این فرآیندها از برخی عناصر گرافیکی جذاب و منحصر به فرد کمک بگیرند.

از جمله این ویژگی ها می توان لوگو را برشمرد که نشان دهنده هویت محصول شماست و در چاپ تبلیغات جایگاه ویژه ای دارد.

عکس های جذاب و مرتبط باعث افزایش اثربخشی سایت می شود. تصاویر خلاقانه محصولات به تبلیغات کمک می کند تا توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. توضیحات متنی، شعارهای برند و اطلاعات تماس بخشی دیگر از عناصر تشکیل دهنده طراحی آگهی است.


برای چاپ بیلبورد از چه موادی استفاده می شود؟

امروزه برای چاپ و طراحی استند تبلیغاتی از مواد مختلفی استفاده می کنند از جمله این مواد می توان به صفحات، لمینت، بنر، پی وی سی، جامد، وینیل و ... اشاره کرد.

شما می توانید با توجه به مکانی که می خواهید تبلیغ را درج کنید از محتوای مناسب استفاده کنید.

برای مثال اگر قصد دارید از استندهای تبلیغاتی خود در بیرون استفاده کنید، بهتر است از متریال مناسب برای فضاهای بیرونی استفاده کنید. استندهای فضای باز از مواد مختلفی ساخته می شوند که در برابر شرایط جوی و محیطی مختلف مقاومت بیشتری دارند. این مواد در برابر نور شدید، رطوبت، خوردگی، خط و خش و غیره مقاوم هستند.

در این شرایط می توانید از بنرهای با کیفیت، Solit یا Ecosalont استفاده کنید. این مواد در برابر نور و گرما، باران و ... مقاومت بالایی دارند. متریال جامد که دارای سطح چاپ کاملا صاف و صاف و با حالت نیمه مات است می تواند از بازتاب نور و سایه جلوگیری کند.

اما اگر از استندهای تبلیغاتی در فضاهای داخلی استفاده می کنید، بهتر است موادی مانند کاغذ لمینت را انتخاب کنید. این مواد کیفیت بسیار بالایی دارند و برای استفاده در فضاهای بسته بسیار مناسب هستند.


اندازه استاندارد برای چاپ غرفه تبلیغاتی

شما می توانید تابلوهای تبلیغاتی خود را در طرح ها و اندازه های مختلف چاپ کنید. اما استانداردهایی نیز برای طراحی این محصولات در نظر گرفته شده است.

به طور کلی ابعاد استاندارد استند تبلیغاتی برای بزرگترین سایز 2 متر در 90 سانتی متر و کوچکترین اندازه این سازه ها 60 در 170 سانتی متر می باشد. البته چراغ های عقب در حجم زیادی طراحی و تولید می شوند. گاهی اوقات چراغ قوه ها متناسب با اندازه خاصی طراحی و ساخته می شوند.


نکات مهم در طراحی استندهای تبلیغاتی

اگر قصد دارید استندهای تبلیغاتی خود را مطابق با مشخصات خود و به صورت کاملا حرفه ای طراحی کنید، نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

ترکیب بندی مناسب یکی از مهمترین اصول در طراحی استندهای تبلیغاتی است. اغلب اوقات، یک غرفه تبلیغاتی زمان کمی برای شبیه سازی یک بیلبورد دارد. رعایت اصول سازه ای در طراحی استند به شما کمک می کند تا بهترین کارایی را از فضای باریک این دستگاه ها ببرید. ترکیب بندی به سازماندهی عناصر طراحی غرفه در یک نظم خاص کمک می کند. این چیدمان به بیننده اجازه می دهد تا به سرعت موضوع تبلیغ را درک کند و در صورت لزوم زمان بیشتری را صرف خواندن اطلاعات کند.


چیدمان عناصر طراحی غرفه باید در اولویت قرار گیرد. لوگوی برند یا محصول باید در نقطه بالا و در اندازه مناسب استفاده شود. موضوع اصلی آگهی باید در مرکز فضای طراحی غرفه قرار گیرد. اطلاعات تماس باید در یک سوم پایین طرح به صورت قانونی درج شود.

نقش های زیادی در ارائه اطلاعات و توضیح متن موثر هستند. متن درج شده و حتی شعارهای برند باید با استفاده از فونت های خوانا با اندازه مناسب در طرح قرار گیرد.

اگر در طراحی غرفه خود از تصاویر تبلیغاتی استفاده می کنید به کیفیت تصویر و خلاقیت توجه کنید.

یکی از نکات مهم در طراحی استندهای تبلیغاتی توجه به رنگ ها می باشد. استفاده از رنگ های جذاب موضوع بسیار مهمی در طراحی استندهای تبلیغاتی است.

نکته مهم دیگر در فرآیند طراحی غرفه استفاده از عنصر خلاقیت است. خلاقیت در طراحی غرفه باعث تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات می شود.



مطالعه از رفرنس: https://studiomani.ir/catalogue-design/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.