چگونه یک سالن زیبایی کامل افتتاح کنیم؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

چگونه یک سالن زیبایی کامل افتتاح کنیم؟

۱,۷۸۳ بازديد ۰ ۰ ۱ نظر


افتتاح سالن زیبایی راهی عالی برای استفاده از استعدادها و مهارت های خود در زمینه آرایشگری برای کمک به زیباتر شدن دیگران است! برای به دست آوردن بهترین موقعیت از نظر موقعیت مکانی، جذب مشتری و ... آرایشگاهی که افتتاح می کنید، باید به چند نکته مهم و اساسی در این زمینه توجه کنید.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید، باید بدانید که افتتاح یک سالن زیبایی به معنای راه اندازی یک تجارت است! این کسب و کار ممکن است در سال های اولیه و ابتدایی چندان برای شما سودآور نباشد اما پس از آن مدت به تدریج شروع به درآمدزایی و سودآوری می کند. در ادامه با آموزشگاه آرایشگری حرفه ای گل گی یکی از بهترین آموزشگاه های آرایشگری در تهران همراه باشید.


تمام هزینه ها را در نظر بگیرید

قبل از هر چیز باید در نظر بگیرید که چه مدت می توانید بدون هیچ درآمدی کار کنید و هزینه های راه اندازی آرایشگاه را پوشش دهید.

هزینه اجاره فضای حمام، هزینه دکوراسیون، خرید تجهیزات و مواد اولیه و ... را در نظر بگیرید.

هزینه های مربوط به اخذ مجوز، آموزش، دستمزد کارکنان و غیره را محاسبه کنید.

هزینه های مربوط به هر یک از خدمات آرایشی مانند رنگ مو، کوتاه کردن مو، اصلاح، خدمات مانیکور ناخن، کاشت ناخن و غیره را محاسبه کنید و سپس نرخ خدمات مشتری را بر اساس آن محاسبه کنید.

برای تمام خدماتی که در سالن زیبایی خود ارائه می دهید قیمت تعیین کنید و آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

اول اینکه بهتر است برای کار خود محدودیت قیمتی تعیین نکنید. در مورد هزینه خدمات یک حمام خوب در منطقه خود بپرسید و قیمت خود را در یک مکان تعیین کنید.


اخذ مجوز فعالیت سالن زیبایی

برای راه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی باید مجوز معتبر صادر شده از اتحادیه آرایشگران را داشته باشید. برای اخذ مجوز ابتدا باید گواهی معتبری داشته باشید که نشان دهنده تخصص شما در حرفه آرایشگری باشد.

مدارک لازم جهت افتتاح آرایشگاه

همه صفحات با سند عنوان اصلی یکسان هستند. (چه مالک یا مستاجر باشید.

فتوکپی پایان کار تجاری یا اداری قابل مقایسه با اصل.

اجاره های شرکتی (اجاره باید دارای کد رهگیری باشد.

طبق اصل (حرفه و رده آرایشگر باید قید شود. اجاره نامه به نام متقاضی باید معتبر و طبق پلاک ثبتی سند تنظیم شود.

فتوکپی گواهی مهارت

فتوکپی شناسنامه تمامی صفحات و فتوکپی کارت ملی (جلو و پشت) عینا اصل.

رضایت محضری شوهر (در صورت عدم ازدواج، رضایت نامه تایید شده پدر، یا در صورت طلاق، فتوکپی تمام صفحات طلاق یا فتوکپی گواهی فوت پدر یا همسر).


عکس نمره نهایی

8 عکس 4*3

یک کپی از شماره تلفن آرایشگاه

لازم است یک نسخه اصلی از تمام اسناد مشخص شده تهیه شود. تمام صورتحساب های اصلی باید در دفتر انجام شود.

بهتر است برای کلیه خدمات ارائه شده در سالن زیبایی خود گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای معتبر و تایید شده داشته باشید. با این کار اعتماد مشتریان به کسب و کار شما افزایش می یابد.

به طور کلی همه افرادی که در آرایشگاه ها کار می کنند باید کارت سلامت داشته باشند و تمام دستورالعمل های تعیین شده توسط اداره بهداشت برای این افراد و سالن های زیبایی را رعایت کنند.

انتخاب یک مکان خوب برای افتتاح یک آرایشگاه

موقعیت و موقعیت یک سالن زیبایی نقش بسیار مهمی در درآمدزایی آن دارد! برای انتخاب مکان مناسب برای آرایشگاه خود باید به چند نکته توجه کنید.

آرایشگاه خود را در یک منطقه شلوغ یا نزدیک مغازه‌هایی که مردم، به‌ویژه خانم‌ها در آنجا رفت و آمد می‌کنند (مانند خواربار فروشی) باز کنید.

سعی کنید سالن زیبایی خود را در مکانی باز کنید که به راحتی در دسترس باشد. مشتریان ممکن است به دلیل ترافیک سنگین در آن منطقه یا نبود پارکینگ مناسب در نزدیکی آرایشگاه، سالن زیبایی را انتخاب نکنند!

آرایشگاه خود را در جایی باز کنید که در آن نزدیکی سالن دیگری نباشد یا فاصله زیادی بین آنها وجود داشته باشد. به عبارت دیگر برای خود فضای رقابتی ایجاد نکنید!


کارکنان مستعد و حرفه ای را جذب می کند


بهتر است کار خود را در اوایل کار خود شروع کنید و از افراد مجرب و آموزش دیده برای آرایشگری و سایر خدمات زیبایی استفاده کنید. هر چه خدمات زیبایی تخصصی و اولیه به مشتریان خود ارائه دهید، مشتریان دائمی بیشتری خواهید داشت.

بهتر است قبل از شروع کار مسئولان در مورد شرایط کار، ساعات کار، نحوه دریافت حقوق و دستمزد با آنها صحبت شود و در صورت لزوم توافق نهایی بین آنها منعقد شود.


فضایی تمیز، مدرن و ایمن برای آرایشگاه ایجاد کنید

سالن های زیبایی حرفه ای معمولا فضایی بسیار تمیز، شیک، آرامش بخش و امن دارند و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند. نظافت یکی از مهمترین جنبه های آرایشگاه است که می تواند مشتریان را جذب کند. اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات، مواد و غیره تمیز هستند.

ابزار و تجهیزاتی را که برای کار با بهترین موها و بهترین مارک ها استفاده می کنید انتخاب کنید و از مشتریان خود محافظت کنید.

استفاده از موسیقی ملایم، نورپردازی زیبا، سالن انتظار با ظرفیت کافی، دکوراسیون شیک و مدرن و ... در جذب مشتری نقش بسزایی دارد.

انواع خدمات زیبایی و آرایشی را ارائه می دهد

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند تمام کارهای زیبایی و زیبایی خود مانند کوتاه کردن مو، رنگ کردن مو، کاشت ناخن، مانیکور و پدیکور و ... را در یک مکان انجام دهند و در نتیجه در زمان صرفه جویی کنند.

آرایشی که در سالن خود ارائه خواهید کرد. شینیون ها مانیکور اصلاح مو یک منطقه مجزا برای خدمات آرایشی مانند رنگ کردن مو توصیه می شود. با این کار مشتریان بیشتری خواهید داشت.

مشتریان خود را خوشحال کنید

حفظ رضایت مشتری مهمترین توصیه برای ارتقای شهرت سالن زیبایی خواهد بود. بهترین ابزار برای بازاریابی آرایشگاهی استفاده از مهارت های زبانی است. خوب صحبت کنید و جدیدترین و به روزترین اطلاعات در مورد مراقبت از پوست و مو، آرایش، مدل مو و غیره را در اختیار مشتریان قرار دهید. فرم


استفاده از تم مناسب برای دکوراسیون سالن زیبایی

اگر می خواهید مشتریان زیادی را جذب کنید و مشتریان در سالن زیبایی خود احساس رضایت کنند، باید یک تم مناسب برای دکوراسیون خود انتخاب کنید و از رنگ ها و طرح های مناسب استفاده کنید. تمام گزینه های خود را بنویسید و با چند نفر تماس بگیرید. سپس با توجه به بودجه و سلیقه خود تصمیم بگیرید. البته شرکت های مشاور دکوراسیون که در زمینه سالن زیبایی تخصص دارند شما را به نحو بهتری راهنمایی می کنند تا با رنگ و نور مناسب محیطی زیبا را در اختیار مشتریان سالن زیبایی خود قرار دهید.

تجهیزات

لیستی از تجهیزات مورد نیاز برای خرید تهیه کنید. در این مرحله، لازم نیست نگران باشید که قرار است لوازم خود را کجا قرار دهید، فقط فهرستی از موارد ضروری تهیه کنید. هنگامی که لیست خود را تهیه کردید، به مراکز خرید بروید و فهرست خود را دوباره بررسی کنید تا چیزی را از دست ندهید. اگر به دستگاه خاصی نیاز ندارید و متناسب با بودجه شما نیست، می توانید عکس بگیرید و پس از مدتی پس از راه اندازی سالن زیبایی، آن را خریداری کنید، آنها نیز تجهیزات را تحویل می گیرند.


برای راه اندازی سالن زیبایی معمولاً موارد زیر مورد نیاز است:

صندلی آرایش

یک آینه

شهر موشکی

منتظر مبل

صندلی پدیکور

برای درخشش

در حمام

تخت ماساژ

میز سخت

برانگیخته

اتاق وقف

جاباسی یا کمد لباس برای مشتریان

کامپیوتر

نرم افزار حسابداری

کارت خوان

تلویزیون

خنک کننده آب

انتخاب نام برای سالن زیبایی

یکی از مهم ترین مراحل افتتاح سالن زیبایی، انتخاب نام مناسب است. به همین دلیل باید نامی را انتخاب کنید که روی پوسترها، کارت های تبلیغاتی و در میان سایر مکان ها به چشم بیاید و آهنگی مناسب داشته باشد.


استخدام پرسنل

شغل آرایشگری در رده صنعت خدمات قرار می گیرد، بنابراین موفقیت آرایشگاه شما به کیفیت خدمات شما و کیفیت خدمات به کارکنان سالن شما بستگی دارد. بسیاری از سالن های تازه تاسیس شرکت کردند. یک آرایشگر حرفه ای برای مدت طولانی استخدام کنید. آنها کارمند سالن خود هستند. اگر استخدام دقیق و برنامه ریزی شده را انجام ندهید، یک مدیر سالن در یک دور باطل بین یافتن کارکنان حرفه ای و جذب مشتری برای مدت طولانی گرفتار خواهد شد. این به این دلیل است که اکثر آرایشگاه های حرفه ای بر اساس درصد در مقابل سالن شما کار می کنند. چند ماه طول می کشد تا مشتریان شما مشهور شوند و رشد کنند. در این مدت درآمد کارمند برای آنها جذاب نیست و ممکن است کار با شما را متوقف کنند و کارمندان حرفه ای دیگری پیدا کنند. پس از افتتاح سالن خود، شروع به تبلیغ مجموعه خود کنید. با عضویت در یک شبکه اجتماعی آرایشگاه می توانید قرار ملاقات خود را با آرایشگران حرفه ای تبلیغ کنید.


تبلیغات

بازاریابی یکی از مهمترین چیزهایی است که قبل از افتتاح سالن زیبایی باید به آن فکر کنید.

پس از انتخاب نام، اولین قدم طراحی لوگو برای سالن زیبایی است. نام و لوگوی سالن زیبایی شما اولین نماینده شماست که احساسات و اطلاعات را در ذهن مخاطب ایجاد می کند. در انتخاب لوگوی سالن زیبایی فراموش نکنید که با چند متخصص تبلیغات و طراحان گرافیک صحبت کنید و توجه داشته باشید که نام و لوگوی شما ضروری است. نام های جاودانه و طرح هایی که با توجه به مد تغییر می کنند برای شما مناسب نیستند.

فضاهای تبلیغاتی و رسانه های مختلف را بررسی کنید و با کمک کارشناس تبلیغات، بودجه خود را بین رسانه های مختلف تقسیم کنید. مثلاً آگهی های مجلات، تبلیغات فضای مجازی، آگهی ها، تیزرهای تبلیغاتی، تبلیغات و ... بنویسید و درصدی از بودجه را به هر یک از این سبک های تبلیغاتی اختصاص دهید. به عنوان مثال، یک مدیر سالن زیبایی ممکن است تصمیم بگیرد که می خواهد 70 درصد از بودجه تبلیغاتی خود را صرف فضای مجازی کند و مابقی را صرف تبلیغات و تیزر کند. تبلیغات در رسانه های چاپی، مجازی و محیطی وجود دارد. تصمیم گیری در مورد نحوه تخصیص بودجه تبلیغاتی به عوامل مختلفی مانند مکان سالن زیبایی و زمان تبلیغ شما و همچنین گروه سنی و تحصیلات مشتریان بالقوه شما بستگی دارد.

مطالعه بیشتر: https://diyarmirza.ir/1402/02/بهترین-آرایشگاه-سعادت-آباد-تهران/

لیست بهترین سالن زیبایی تهران

برای انتخاب یک سالن زیبایی حرفه‌ای و باکیفیت باید فاکتورهایی را مد نظر قرار داد که در این متن به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. پیش از آن نوبت به معرفی چند مورد از بهترین سالن‌های زیبایی فعال در تهران می‌رسد. برای شناخت بهترین سالن زیبایی تهران با ما همراه باشید. برای معرفی بهترین سالن زیبایی تهران آماده‌اید؟

حالا که با ویژگی‌های بهترین سالن زیبایی تهران آشنا شدید، وقت آن است که سراغ معرفی بهترین سالن زیبایی تهران برویم. به همین جهت لیستی تنظیم کرده‌ایم که می‌توانید با توجه به موقعیت مکانی و کمی جستجو در خدمات و در عین حال با در نظر گرفتن سلیقه خود، بهترین را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. راستی فراموش نکنید این لیست بر اساس چیدمان خاصی طبقه‌بندی نشده و همه موارد جزو بهترین‌ها هستند. ویتامین برای زیبایی پوست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.