وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

۱,۶۳۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


پاسخ دادن به سوال "وردپرس چیست" را با یک مثال روزانه شروع می کنم. اگر می خواهید پیتزا درست کنید ابتدا باید خمیر را درست کنید سپس رویه ها را یکی یکی برش بزنید و آماده کنید و در آخر در فر قرار دهید تا بپزد. کار سخت و زمان می خواهد. قبل از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید طرز تهیه پیتزا را بدانید.

پس چرا وقتی پیتزاهای نیمه پخته در بازار وجود دارد وقت تلف کنیم؟ بسته را باز می کنید و می گذارید در فر و تمام. اگر می خواهید پیتزا را غنی تر کنید، می توانید هر چیزی که دوست دارید اضافه کنید. نیازی به ساعت ها آموزش یا آمادگی ندارد.

به این ترتیب در زمان کمتر و با قیمتی مقرون به صرفه یک پیتزای خوشمزه به دست خواهید آورد.

همه میزبانی وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس همین کار را انجام می دهند. به عبارت ساده، اسکلت خانه را در اختیار شما می گذارند تا بتوانید دیوار را بپوشانید و هماهنگی لازم را انجام دهید و از اتلاف وقت برای حرف زدن و حرف زدن خودداری کنید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که همه می توانند از آن استفاده کنند. می توان از آن برای راه اندازی یک وب سایت استفاده کرد.

کافیست وردپرس را روی سرور هاست خود یا همان هاست نصب کنید، قالب مورد نظر را انتخاب کنید و صفحات و پست های وب سایت خود را ویرایش کنید. این سادگی در کنار ویژگی های غنی وردپرس باعث شده است که در حال حاضر حدود یک سوم وب سایت های دنیا از وردپرس استفاده می کنند.

آمار سایت برای وردپرس و سایر سیستم های مدیریت محتوا

وب سایت جدیدی با وردپرس راه اندازی شده و بنا به نیاز خود تغییرات و کدهای لازم را در آن ایجاد کرده ایم.

تاریخچه وردپرس

2003 مایک لیتل و مت مولنوگ به دنبال ایجاد یک پلتفرم وبلاگ نویسی بهتر بودند. که توسعه آن قوی تر و آسان تر از نمونه های موجود خواهد بود ساخته او وردپرس است که در اصل یک ابزار وبلاگ نویسی است. در عوض، به سرعت به یک سیستم مدیریت محتوای جامع (CMS) تبدیل شد که قادر به مدیریت هر نوع وب سایتی است.

چه وب سایت هایی را می توان با وردپرس ساخت؟

در اینجا فقط چند نمونه از انواع وب سایت هایی که می توانید با وردپرس ایجاد کنید آورده شده است.

وب سایت شخصی

فروشگاه آنلاین

وب سایت و مخاطبین شرکت

وب سایت آموزش آنلاین

وب سایت خودتان

سایت خبری

سایت رویدادها و فروش بلیط

سایت انجمن

سایت های کاریابی

وب سایت نمونه کارها و رزومه

پادکست هایی که می شناسید

وردپرس چقدر امن است؟

وردپرس یک پلتفرم امن است و اگر به آخرین نسخه به روز رسانی کنید، امنیت بیشتری خواهد داشت. تیم وردپرس آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزار خود را رصد می‌کند و به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای رفع فایل‌های اصلی خود منتشر می‌کند. هر زمان که وردپرس آپدیت شد، در اسرع وقت آن را نصب کنید، زیرا با این کار مشکل در برنامه برطرف می شود.

اگرچه وردپرس به طور کلی امن است، اما می توان آن را مانند سایر پلتفرم ها هک کرد، بنابراین با افزودن اقدامات امنیتی مانند استفاده از رمز عبور ایمن، و محافظت از صفحه ورود خود، این امنیت را افزایش دهید.



چرا وردپرس اینقدر محبوب است؟

علاوه بر وردپرس، سیستم های مدیریت محتوای دیگری مانند جوملا، مجنتو و ویکس نیز وجود دارد، اما هیچ یک از آنها تاکنون نتوانسته اند به این محبوبیت دست یابند. وردپرس با حضور طولانی مدت خود در بازار، می داند که کاربرانش چه می خواهند و به دلایل مختلفی محبوب است. در اینجا تعدادی از آنها را با هم می خوانیم:

سادگی

یکی از ویژگی های مهم و اصلی افزونه وردپرس سادگی آن است. هر کسی می تواند روی آن کار کند و هیچ آموزش وردپرس لازم نیست. نصب و پیکربندی اولیه ممکن است نیاز به دانش فنی داشته باشد، اما پس از نصب با یک رابط کاربری گرافیکی ساده روبرو خواهید بود.

قابل انعطاف

با وردپرس می توانید هر نوع وب سایتی را اجرا کنید. صفحات وب را به هر شکلی که می خواهید ویرایش کنید و هر نوع محتوایی مانند تصاویر، فیلم ها، فرم ها و موارد دیگر را منتشر کنید.

مهم نیست که هدف شما ایجاد یک وب سایت باشد، با وردپرس می توانید به راحتی راهی برای انجام هر کاری که می خواهید پیدا کنید. حتی در سال‌های اخیر راه‌هایی برای تبدیل وب‌سایت‌ها و موتورهای جستجو به اپلیکیشن‌های موبایلی توسعه یافته است.

امنیت بالا

اگر دانش فنی شما در مورد امنیت وب سایت پایین است، همیشه این سوال را در ذهن دارید: آیا سایت من امن است؟ چگونه می توانم از هک شدن سایت جلوگیری کنم؟ داشتیم....

وردپرس اقدامات خوبی برای این مشکل ارائه کرده است و حداقل وب سایت شما در برابر روش های هک ساده آسیب پذیر نخواهد بود. البته این بدان معنا نیست که وردپرس مشکلات امنیتی ندارد.

آزاد باشد

وردپرس کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای برای استفاده شما نخواهد داشت. با این حال، برای راه اندازی سایت خود باید برای دامنه و هاست هزینه کنید.

متن باز

منبع باز به این معنی است که تمام کدهای وردپرس به صورت آزاد در دسترس هستند و هر کسی می تواند در توسعه آن مشارکت داشته باشد. به طور خلاصه، این پروژه یک پروژه عام المنفعه است و توسعه آن به نفع همه است. توسعه دهندگان و برنامه نویسان از سراسر جهان روی وردپرس کار می کنند. برخی با هسته وردپرس کار می کنند، برخی با افزونه ها، و بسیاری از آنها تم های وردپرس ژاکت  را ایجاد یا به روز می کنند.

البته این همه تلاش بدون مزد است. توسعه دهندگان تم با فروش آنها درآمد کسب می کنند و توسعه دهندگان پلاگین با ارائه ویژگی های رایگان درآمد کسب می کنند.

امکان نصب پلاگین

همانطور که گفتیم، وردپرس فقط اصول اولیه را در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین بقیه کار به عهده شماست. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک فرم ثبت نام در وب سایت خود قرار دهید، یک سیستم پرداخت بانکی برای یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید یا یک چت آنلاین را به وب سایت خود متصل کنید، در این موارد به افزونه نیاز دارید.

بیش از 54000 افزونه رایگان و غیر رایگان در مجموعه وردپرس وجود دارد که هر نیاز یا مشکلی را که ممکن است داشته باشید برطرف می کند.

به روز رسانی سریع با یک کلیک

شما می توانید وردپرس را به سرعت و با یک کلیک به روز کنید و مطمئن شوید که کسب و کار خود را با یک سیستم مدیریت محتوای به روز اداره می کنید.

ورود

وردپرس طرح ها و تم های فوق العاده ای را در دامنه خود گنجانده است که با انتخاب آنها وب سایت شما در هر دستگاهی زیبا و بی نقص به نظر می رسد.

طراحی سایت های متعدد

وردپرس یک تم وب سایت کامل دارد که چندین گزینه برای سایت شما فراهم می کند. شما می توانید موضوع مناسب را بر اساس موضوع خود انتخاب کنید.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.