خرید پارک ملی گلستان جهان

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

خرید پارک ملی گلستان جهان

۱,۹۰۹ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

Free photo beautiful waterfall landscape این جنگل که در استان مازندران قرار گرفته است در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع شده است. درست در زمان نادر شاه افشار بود که این ساحل را برای سرکوب کردن تاتارها که از شرق مازندران وارد شده بودند، توسعه دادن تجارت و اقتصاد دریایی به عنوان یک پایگاه دریایی و همینطور رونق کاخانه و صنعت کشتی سازی انتخاب کردند. آری بقول همین نویسنده این احساسات عمومی وهمیشگی آنها بود که دنیا مبدل به یک گله گوسفند بشود و شبانی آن و دوشیدن گله با انگلیسها باشد (حاج سیدجوادی - آرزو به دلشان ماند) بمناسبت این جمله تاریخی اسقف بزرگ انگلستان بیاد جمله تاریخی دیگر از این مقام بزرگ و روحانی انگلیس در سال ۱۹۳۱ تا ۳۲ که بنده در پاریس درس میخواندم میافتم. برای ساخت و طراحی این خانه از نقشه مستطیلی شکل استفاده شده و در بخش شمالی آن نیز دو ستون بزرگ از جنس چوب به همراه سرستون های مقرنس کاری شده وجود دارند. این پل ۲ محله بزرگ لنگرود به نامهای “راه پشته” و “فشکالی محله” را به یکدیگر متصل کرده است. “چم” به زبان کردی یعنی “رودخانه” و “خاله” در زبان گیلکی یعنی انشعاب و چمخاله یعنی “منشعب شده از رودخانه”. واژهی چمخاله از دو واژهی کُردی و گیلکی تشکیل شده. در زبان کُردی، چم یعنی رودخانه و خاله به زبان گیلکی یعنی انشعاب. تا آبشار ویسادار رضوانشهر که رفتید، سری هم به دیگر جاهای دیدنی در شهرهای اطرافش بزنید. حتماً سری به آن بزنید و زیباییاش را زندگی کنید. هر آنچه که لازم بود در مورد ساحل چمخاله و زیباییهای بینظیر این شهر و اطراف آن بدانید را به شما گفتیم. این شهر زیبا در کنار کوه های تالش جا خوش کرده است و مقصدی بی نظیر برای مسافران خواهد بود. رامسر که به عنوان زیباترین شهر شمال ایران شناخته میشود، در جاده چالوس-رشت، در غرب استان مازندران و در ارتفاع ۲۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

دقت کنید که به عنوان یک گردشگر از محیط زیست محافظت کرده و از جا گذاشتن بطری پلاستیکی، زباله، ته سیگار و غیر جداً خودداری کنید. با این کار دیگر به محیط زیست هم آسیبی نمیرسد. گرچه بهدلیل چرای بیرویه دامها در حال حاضر تنها با مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست این منطقه، تردد دامداران در این مراتع امکانپذیر است. همچنین پل چوبی چمخاله که تنها چهار دقیقه با ساحل چمخاله فاصله دارد و یکی از مناطق بسیار زیبای جنگلی در اطراف این ساحل است. و نکته آخر اینکه به هیچ عنوان در زمان هشدارهای سازمان هواشناسی و وزش بادهای شدید، به آبتنی و آشنا در این ساحل نپردازید. هر چند که بازدید از مکانهای دیدنی قلعه رودخان و خرید از بازارچه قلعه رودخان، کاری بسیار لذت بخش است، اما باید زمان درستی را برای بازدید از آن در نظر گرفت، در غیر این صورت ممکن است که سفر شما سخت و طاقت فرسا شود ( به عنوان مثال در زمستان بالا رفتن از پلهها برای رسیدن به دژ کاری بسیار دشوار میباشد). رعایت چند نکته در شب امنیت شما را بیشتر میکند. نیز قرار داده شده است که هرکدام با رعایت محدودیتهای سنی و پرداخت هزینه، قابل دسترسی هستند. حرکت قایقها از دور کمی خطرناک به نظر میرسد، اما فردی که مسئول راندن قایق است، با تجربه بوه و جوانب ایمنی را رعایت میکند. تابستان هم فصل خوبی است؛ اما اگر به شرجیبودن هوا عادت ندارید، شاید کمی اذیت شوید. مسیر آبشار ورزان و جاده سوباتان کمی با مسیرهای ساده شمال متفاوت است. این پارک در شمال شرقی کشور واقع شده و وسعت آن به گونهای است که در سه استان قرار میگیرد.

قله سیالان هم یکی از کوههای معروف دشت است که در کنار آن یخچالهای طبیعی وجود دارند. دشت لار از درهای در حاشیه جنوب غربی تا شمال شرقی کوه دماوند تشکیل شده است که از شمال به کوههای نور، از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر، از جنوب به لواسانات و از شرق به کوه دماوند و پلور محدود میشود. روستای توریستی سنگان، یکی از روستاهای خوش آب و هوای منطقه کن در شمال غربی کلان شهر تهران است. در سال 1388 روستای چمخاله با چند روستای دیگر ادغام و به شهر چاف و چمخاله تبدیل شد. از اینرو با سفر به این شهر هم میتوانید ستاره شناسی دلانگیزی داشته باشید و هم میتوانید سبک زندگی روستایی را برای چند روزی تجربه کنید. دلیل نامگذاری کردن این شهر به چمخاله نیز این بود که بومیان این ناحیه بیشتر کردهای جلالوند هستند که زبان و گویش آنها کردی بوده است. زمانی قرار گرفتن ماسوله در نقطه ثقل گیلان، زنجان و آذربایجان اهمیت ویژهای به آن بخشیده بود ولی با ایجاد راههای اصلی بین گیلان و آذربایجان و گیلان و زنجان از دیگر مسیرها، ماسوله رونق اقتصادی و به دنبال آن، جمعیت خود را از دست داد اشغال کشور در سال ۱۳۲۰ خورشیدی در جریان جنگ جهانی دوم و هرج و مرج ناشی از آن نیز بر مهاجرت اهالی ماسوله تأثیرگذار بود. تصویری از بزرگنمایی قطرههای شبنم نشسته روی برگها یا تار عنکبوتی که بین شاخهها جا خوش کرده است، تماشایی میشود. طبیعت بکر و زیبا، آبوهوای ملایم، دسترسی جادهای مناسب و مردم مهربان و مهماننواز، این استان بینظیر را به انتخاب اول ایرانیان برای گردشگری تبدیل کرده است. اگر از بارش ممتد باران در فصل پاییز لذت میبرید، توصیه میکنیم در ماههای آبان و آذر حتما به ماسوله سفر کنید. در این فصل، غلظت ابرها به نسبت کمتر است، اما صبح زود، حتما شاهد اقیانوس ابر و زیبایی خیرهکننده آن خواهید بود.

این منطقه تا چند سال پیش تنها یک روستا بود و بخشی از شهرستان لنگرود در نظر گرفته میشد. اسم چند اقامتگاه را برایتان میگذارم. این شهر و روستاها تا دلتان بخواهد اقامتگاه بومگردی دارند. در اصل نام چمخاله به رودخانهای اشاره میکند که از میان شهر عبور کرده و عمقی برابر ۶ متر دارد. نشان به این نشان که، حتی اگر در تابستان به این جنگل سر بزنید، هوای فضای داخلی جنگل خنک است. طبیعت بکر و جذاب اسالم به خلخال در کنار آبوهوای خنک و دلربای آن، خاطراتی خوش و بهیادماندنی برایتان رقم خواهد زد. آبتنی در آن، روزهای گرم تابستان را لذتبخش میکند. علاوه بر آن، پلنگ، خرس قهوه ای، گراز، شغال، روباه معمولی، تشی، سمور جنگلی، دارکوب، عقاب جنگلی، کبک و انواع سنگ چشم از جمله گونه های شاخص این منطقه به شمار می روند. از نظر تاریخ سکونت، دیلمان یکی از قدیمیترین سکونتگاههای بشر در ایران به شمار میآید، بطوریکه آثار زندگی غارنشینی و ابزار و ظروف مسی و مفرغی و سفالی نشان میدهد که از ۲۰۰۰ یال پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی وجود داشته است.دیلمان که در ارتفاع ۲۲۰۰ متری و در شهرستان سیاهکل استان گیلان قرار دارد شهر کوچکی است که از دیرباز ییلاقهایش محل نگهداری دامها بوده و شغل اصلی مردمان خونگرمش، همین دامداری است. شاید جالب باشد که بدانید بعد از انزلی، شهر چمخاله دومین قطب معروف گردشگری در استان گیلان معرفی شده است. شهر تالش تا آبشار حدود 30 کیلومتر فاصله دارد.

بازدید از آبشار ویسادار تالش، روز خوب و سفری بهیادماندنی را برایتان میسازد. بهترین زمان بازدید از آبشار ویسادار چه زمانی است؟ منظره آبشار چه از پایین یا بالای صخره، سوژه فوقالعادهای برای عکاسی میشود. عمق این حوضچه هم مناسب است و آب آبشار خنک. با این حال بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال به جز فصل بهار، فصل تابستان نیز است؛ خصوصا اگر از هوای خنک رو به سرد خوشتان نمیآید. از آنجاکه فصل بهار و تابستان تنها زمانی است که گردشگران می توانند به این روستای شگفت انگیز سفر کنند، ظرفیت این دهستان برای جای دادن تمامی این مسافران کافی نیست. بهترین زمان برای سفر به این ساحل دیدنی و زیبا انتهای فصل تابستان و اواسط فصل بهار است. شما در این ساحل کثیفی مشاهده نمی کنید و هم چنین دریای این ساحل نیز تمیز و زیبا و دیدنی است. اگر به عکاسی ماکرو علاقهمند باشید، میتوانید زیباترین تصویرها را ثبت کنید. وقتی به جنگل النگدره سفر میکنیم و نظارهگر طبیعت زیبای آن هستیم، ناخودآگاه دستمان بر روی شاسی دوربین میخورد و این تصاویر زیبا را در یاد و خاطرمان ثبت خواهیم کرد. خیلی از مناظر حیرت برانگیزی را که در تصاویر رویایی دیده باشیم در این خطه ی ساحلی با چشمان خود نظاره گر هستیم که از جمله آنها جاده ای ساحلی است که بین رودخانه و نی زار زیبای آن با دریا قرار دارد. نخستین پارک ملی ایران، در منتهی الیه جنگل های شمالی در استان گلستان بین شهرستان های گنبد قابوس و بجنورد. ضمن اینکه پارک ملی گلستان از سوی یونسکو بهعنوان ذخیرهگاه زیستکره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آیا پارک ملی گلستان ثبت ملی شده است؟ گلستان- با تلاش نیروهای محیطبانی و مردمی، پیشروی آتش در محدوده پشت روستای تنگراه موسوم به دره شمالی و قوشه چشمه واقع در پارک ملی گلستان مهار شده اما تلاش برای خاموش کردن کامل آتش همچنان ادامه دارد.

از آنجا راه تان را به سمت روستا و جنگل شصت کلا و جاده باران کوه ادامه دهید. پل ورسک در فاصله 45 کیلومتری از جنوب شهرستان زیراب، 85 کیلومتری شهرستان قائم شهر، در محور فیروزکوه و در مسیر راه آهن شمال به جنوب کشور روی دره ورسک یا عباس آباد قدیم واقع شده است. برای پیش فروش ویلا در شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. گزینههای زیادی برای اقامت وجود دارد، اما شما میتوانید با سپنجا و رزرو اجاره ویلا در رامیان شبی به سبک روستایی و محلی در اقامتگاههای سپنجا با امکانات رفاهی بگذرانید. البته یک فرعی نیز وجود دارد که اگر تمایل داشتید از شهر چمخاله عبور نکنید، پیش از ورود به شهر شما را به ورودی این ساحل خواهد رساند. فاصله جاده تا ساحل زیبای چمخاله پنج دقیقه هم نمیشود. اگر قصد سفر به جاده اسالم به خلخال از سمت اردبیل را دارید، باید سفرتان را از خلخال اردبیل آغاز کنید، اما اگر قرار است از سمت گیلان وارد این جاده جذاب شوید، لازم است به سمت شهر اسالم تالش بروید. شهرسرسبز و شمالی چمخاله و چاف که در شهرستان لنگرود قرار گرفتهاند از مقاصد جذاب گردشگری استان گیلان به حساب میآیند و سالیانه مسافران و گردشگران زیادی به این شهرها سفر میکنند. این ساحل ماسهای از مجهز ترین و البته بیخطرترین سواحل کشور به حساب میآید که قدمتی تاریخی نیز دارد.

این پارک با تنوع و تراکم پوشش گیاهی یکی از زیستگاه های گیاهی با ارزش به حساب می آید که با ایجاد زیرساخت ها و منطقه بندی مناسب و واحدهای پذیرایی متناسب با الگوی معماری پارک و محیط پیرامون آبشار میتوان زمینههای جذب گردشگران بیشتری را فراهم کرد. سرانجام آن ها مسیر صعب العبوری را که در ۳ کیلومتری دره ورسک قرار دارد، به شکل سه پله طراحی کردند تا حرکت قطار با کمترین خطر مواجه شود. دلیل شهرت این بخش به سه خط طلا، ارزش آن برای ایرانیان است که بیش از طلا ارزشمند و مهم است. مشکل بعدی خطر سیل است که بهعنوان نمونه تنها در سال ۱۳۸۴ هجری شمسی بیش از ۱۳۰ گونه حیوان و حدود ۶۰ جغد در برخورد با خودروها قربانی شدند. به خاطر تردد زیاد و سرعت بالای خودروها این جاده تهدیدی برای جان حیوانات پارک ملی شده است. به صدای جیرجیرکها و موسیقی جریان آب گوش دهید و انرژی طبیعت را در آغوش بکشید. در 16کیلومتری شهر پره سر مسیر را به طرف دهستان ییلاقی ارده تغییر دهید. بعد از رسیدن به رشت، باید مسیر را به طرف آستارا ادامه دهید. در ادامه نیز نکات سفر به این منطقه زیبا را به شما گوشزد خواهیم کرد. این جاده قلب جنگل را به ساحل دریا وصل میکند. درست در این دو زمان میتوانید سفری پرخاطره به شهر چمخاله و ساحل زیبای آن داشته باشید. اصلی ترین بخش هر منار، «رأس» نام دارد و در واقع محل روشن کردن آتش و نگهداری از آن است. حتما برایتان جالب است اگر بگوییم که جنگل گیسوم محل زندگی حیواناتی مانند بزکوهی، خرس، قرقاول، گرگ، پلنگ و خرگوش است. توصیه میکنیم که حتما از این ماهیگیران ماهی تازه تهیه کنید.

در طول مسیربا مناظر طبیعی و بی نظیری روبرو میشوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندان می کند.در هنگام سفر به شهر سرسبز لاهیجان حتما از تالاب سوستان هم دیدن کنید چرا که این تالاب واقعا ارزش تماشا دارد. میتوانید در طول مسیر علامتهایی بگذارید تا راهنمایتان باشد؛ البته خیالمان راحت است که به تنه درختان آسیبی نمیزنید. از جمله مناطق دیدنی در چمخاله، ساحل چمخاله است که به امکانات متعدد تفریحی، گردشگری و رفاهی تجهیز شده و به همین دلیل گردشگران و مسافران از حضور در این ساحل لذت میبرند. بیشتر مواقع گردشگران و مسافران تمایل دارند که در نزدیکی ساحل چمخاله اقامت کنند. از قدیمی ترین و به نام ترین خیابان های گرگان , خیابان امام خمینی واقع در نزدیکی مرکز شهر می باشد که راسته انواع صنف های بازاری را در بر می گیرد. دمای هوای آب پری تا ۱۰ درجه سانتیگراد پائینتر از شهر رویان است که در نزدیکی آن قرار دارد. چشمههای آب گرم زیادی در رامسر و اطراف آن وجود دارد که آب گرم رامسر در میان آنها بسیار مشهور است و در 24 کیلومتری جنگل دالخانی قرار دارد.البته پیشنهاد ما به شما استفاده از آبگرمهای سادات شهر است زیرا هم به جنگل دالخانی نزدیکتر است و هم خلوتتر. جز اینکه در این شهر مردمانی بسیار خوش قلب و خونگرم حضور دارند که در کنار آنها احساس غربت و مسافر بودن نخواهید داشت. از بقایای تمدن های گم شده که برخی از آنها هنوز هم رمز آلود هستند، تا شهرهای دلربا و اشیا و عناصر خیره کننده در دنیای طبعیت، تمامی این عجایب همگی در فهرست مقاله ای که مطالعه خواهید کرد حضور دارند. در طبیعت نباید هیچ چیز تغییر کند و ردپایی از حضور و وجود ما در آن دیده شود. بعد از آن خود را به جاده لاهیجان-لنگرود یا جاده رودسر-لنگرود برسانید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون تا شمال لطفا از سایت ما دیدن کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.