6 تعاریف جدید درباره برج العرب معمولا شما گوش نمی‌کنید

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

6 تعاریف جدید درباره برج العرب معمولا شما گوش نمی‌کنید

۱,۶۲۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

بسیاری از این بازارها مانند بازار پارچه و طلا و ادویه اختصاصی هستن و برخی دیگر نیز انواع محصولات را به صورت مختلط عرضه می کنن.بسیاری از گردشگران تور دبی از این مراکز خرید دیدن میکنند. از مغازههای پُر زرقوبرق طلافروشی گرفته تا فروشگاههای ادویه و پارچه. خبرگزاری د نشنال (The National) از یک پهباد برای پیدا کردن مناظر و نقاط زیبا و خاص استفاده کرد و بدین وسیله موفق به ثبت چنین عکس های زیبایی از فراز آسمان شد. در دبی سواحل و پارک های ساحلی بسیار زیبایی وجود دارد که آرزوی بسیاری از مردم دنیا است که فقط یک روز خود را در این سواحل و پارک ها سپری کنند. اما اگر در کنار تفریح، شادی، تفریح و تجارت قصد بازدید از تاریخ و گذشتهی این شهر را دارید، در تور دبی علاءالدین تراول کنار ما باشید تا با هم سری به موزه ی دبی بزنیم که به خوبی تمدن و پیشینه تاریخی این شهر را بشناسیم. دبی یکی از زیباترین شهرهای امارات که از جاذبه های گردشگری منحصر به فردی برخوردار است، در کنار موزه آینده پارکی قرار دارد که 80 نوع گیاه در داخل این پارک کاشته شده است و به سیستم خودکار ابیاری پیشرفته و بازیافت آب مجهز می باشد.

مدینة صنعاء القدیمة: تاریخ حی تحت التهدید - منتدى سلام الیمن بسیاری از گردشگرها هر ساله در هتلهای بزرگ جاده شیخ زاید اقامت میکنند که در ادامه به چند مورد از آن هتلها اشاره میکنیم. برای رزرو تور دبی از تهران می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی آذین گشت تماس بگیرید. ناگفته نماند کارمزد تبدیل پول در صرافی های واقع در فرودگاه و هتلها نیز به مقدار بسیار کمی از صرافیهای داخل شهر دبی بیشتر است. عوارض خروج کشور نیز هزینه دیگری است که برای بار اول کمتر و در دفعات بعدی بیشتر خواهد شد. وقتی درباره بهترین زمان سفر به دبی صحبت میکنیم، باید اول تکلیف واژه بهترین را مشخص کنیم. اگر علاقمند به چشیدن غذایی دریایی هستید که بی نظیر و متفاوت باشد این غذا را به شما پیشنهاد می کنیم. در شهربازی لگولند دبی رستورانها و کیوسکهای مختلفی برای ارائه غذا وجود دارد و شما میتوانید انواع مختلفی از غذاهای بین المللی و عربی را در این رستورانها و کیوسکها خریداری کرده و آن را میل کنید. این بدان معنی است که امکان بازدید از پرنده ها برای شما وجود دارد. اگر هوای شرکت در کنسرت به سر شما زده یا اینکه میخواهید به تماشای آسمانخراشهای سربهفلککشیده دبی بنشینید، در ایستگاه مترو مرکز تجارت جهانی (World Trade Center)، پیاده شوید. اگر گردشگری در دبی حسابی به شما خوش گذشته و دوباره قصد مسافرت به این شهر را دارید، میتوانید کارت مترو نقرهای را نزد خودتان نگه دارید یا اینکه این کارت را به دیگر دوستان و آشنایان عازم دبی بدهید. اگر به دنبال اقلام بالا هستید, بهترین مکان برای شما مرکز خرید وافی سیتی WAFI Mall در تور دبی میباشد. در این مطلب قصد داریم نگاهی به زیباترین ساختمان جهان بیندازیم و از شگفتیهای موزه آینده دبی سخن بگوییم.

شرکت اعمار العقاریه یکی از بزرگترین شرکتهای توسعهدهنده ملک در دبی و امارات متحده عربی است و در بسیاری از پروژههای معروف دبی، از جمله برج خلیفه (Burj Khalifa) و برج العرب (Burj Al Arab) نیز نقش داشته است. در برج خلیفه 58 آسانسور و 8 پله برقی به طور مداوم کار حمل و نقل ساکنین به طبقات مختلف برج را انجام میدهند. به گردشگرانی که به خودشان وعده سفری اعیانی به دبی دادهاند و میخواهند در جزیره مصنوعی و زیبای نخل دبی گردش کنند پیشنهاد میکنیم در «ایستگاه نخیل» (Nakheel) پیاده شوند. در دهکده ی جهانی دبی انواع تفریحات، جشن های مختلف و غذاهای رنگارنگ را می توان دید و می توانید در این دهکده به گردش و تفریح بپردازید بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید. پارک آبی لاگونا یکی از پارک های آبی در دبی است که می توان در آن سقوط آزاد و سرسره های هیجان انگیزی را امتحان کرد. ام سقیم نام یکی از محله های شیخ نشین دبی است که در امارات متحده عربی واقع شده است. دلفین دبی در لیست جاذبه های گردشگری دبی دومین رتبه را دارد. این هتل ۵ستاره در منطقه «جمیرا» قرار دارد و فقط ۳ دقیقه از یکی از زیباترین سواحل دبی دورتر است. در سفر دبی بیشتر از ۱۰۰هزار درهم نمیتوانید همراه داشته باشید و برای مبالغ بیشتر باید حتماً اجازه کتبی دریافت کنید. این سیمکارت فقط ۹۰ روز فعال میشود و پس از انقضا باید با پرداخت ۵ درهم دوباره آن را تمدید کنید. هتلهای «ویدا» (Vida)، «رادیسون بلو» (Radison Blu)، «شراتون» (Sheraton)، «منزل» (Manzil) و «مِدیا وان» (Media One)، از هتلهای معروف ۴ستاره دبی بهحساب میآیند. این هتل فضای بسیار بزرگ و مجهزی برای برگزاری جلسههای رسمی دارد و قسمت نگهداری کودک، استخر روباز، جکوزی، زمین تنیس، رستورانهای شیک و کافههای درجه یک از دیگر امکانات «هتل پولمن دیره» بهحساب میآیند.

اپراتور اتصالات بزرگترین اپراتور دبی بهحساب میآید و انصافاً هم باید گفت پوشش خوبی در منطقه دارد. اپراتور اتصالات همانند اپراتورهای داخل کشور طرحهای روزانه و ماهانهای را در اختیار کاربران قرار میدهند. این اپراتور سیمکارتی با نام «واصل» را از طریق بیشتر فروشگاههای معتبر دبی در اختیار گردشگران و اهالی این شهر قرار میدهد. ساحل لامر یکی از جدیدترین سواحل کشور امارات است. لازم به ذکر است که در سال 1995 میلادی با اجرای طرح توسعه مسکن در جمیرا و ساخت آرپاتمانهای مسکونی، منطقه جمیرا به یکی از پربازدیدترین و شلوغترین مناطق دبی تبدیل شد که وجود مسجد جمیرای دبی بر اهمیت منطقه افزوده است؛ زیرا در این بنای تاریخی، میتوان اسرار نهفته در تاریخ کشور امارات را کشف کرد. این شهر خانه برخی از مشهورترین بناهای دیدنی جهان از جمله مجسمه آزادی، میدان تایمز و ساختمان امپایر استیت است. در این مرکز خرید بیش از 500 مغازه از برندهای معروف جهان فعال هستند. پس از رسیدن به فرودگاه راهی ایستگاه تاکسی شوید. لازم به ذکر است بیشتر هتلها خدمات انتقال رایگان مسافر از فرودگاه به هتل را عرضه میکنند و اگر از قبل اتاق رزرو کردهاید، نیازی به استفاده از تاکسی و دیگر وسایل حملونقل عمومی برای رسیدن به هتل ندارید. از دیگر نکاتی که مسافرین و گردشگران باید به آن توجه کنند قوانین داخلی شهر میباشد. انصافاً باید اعتراف کرد امارات سینماگران شناختهشدهای ندارد، به همین دلیل برای رشد سینمای امارات، سالانه در ماه دسامبر «فستیوال بینالمللی فیلم دبی» (Dubai International Film Festival)، در این شهر برگزار میشود. در نتیجه به آن دسته از گردشگرانی که علاقهای به آرایشگری دارند و میخواهند درجریان جدیدترین ترفندهای آرایشی مُد روز دنیا قرار بگیرند، پیشنهاد میکنیم آوریل هر سال را برای سفر دبی در تقویم مسافرتی خود علامت بزنند. ناگفته نماند و دلفیناریوم، اسکی، و دهکده جهانی بلیط بسیار گزافی دارد و اگر پولتان از پارو بالا نمیرود، بهتر است دور این جاذبه های گردشگری دبی را خط بکشید.

این هتل ۴۱طبقه، به خیابان معروف و تماشایی «شیخزاید» اشراف کامل دارد و فاصله چندقدمی این هتل با ایستگاه مترو و همسایگی آن به پیست اسکی، «هتل نوتل ال بشیر» (Novotel Dubai Al Barsha) را به هتلی ایدهآل برای گردشگران اهل سرگرمیهای لاچکری تبدیل کرده است. برای استفاده از مترو دبی باید کارت مخصوص تهیه کنید. این تفریحات در کنار رستورانها و سینما، بهترین فرصت را برای گردشگران فراهم میکنند تا ساعتها در کنار هم از سفرشان لذت ببرند. این قهوه ها در بسته بندی و طعم های متنوع و خوشمزه ای می باشند که در تمامی فروشگاه های این شهر در دسترس مسافران قرار میگیرد. این خانه در گذشته به عنوان خانه پادشاه سابق استفاده می شده است. حتی اگر میخواهید کمترین هزینه اقامت دبی را متقبل شوید، میتوانید در محلههای متوسط این شهر دنبال آپارتمانهای اجارهای بگردید. در حال نگارش این مطلب متروی دبی ۲ خط قرمز و سبز دارد و قرار است در آیندهای نزدیک ۳خط دیگر نیز به مترو این شهر اضافه شود. برای حضور در خیابان الرقه کافی است در هر کجای دبی که هستید، سوار مترو شوید و در ایستگاه الرقه (AL Rigga)، پیاده شوید. اپراتور دو موبایل نیز رقیب مهمی برای «اتصالات» در میان اهالی دوبی و گردشگران شناخته میشود. اماراتیها دو اپراتور مهم با نامهای «اتصالات» (Etisalat) و «دو موبایل» (Du Mobile)، دارند. این جشنواره که با نامهای «شاپینگ فستیوال» یا «فستیوال خرید دبی» نیز شناخته میشود، به اندازهای جذاب است که سالانه نزدیک به ۳ تا ۵ میلیون نفر از سرتاسر دنیا با هدف شرکت در آن راهی دوبی میشوند. این باشگاه مجهز به آرایه گسترده ای از دستگاه های هوازی و لوازم آموزشی می باشد، همچنین هر چه که برای حفظ رژیم ورزشی شما مورد نیاز باشد را فراهم می کند.

هر کسی که گذرش به این فرودگاه افتاده باشد، می تواند این موضوع را تأیید کند. هتل آتلانتیس حدود 1539 اتاق و سوئیت دارد، این سوئیت ها دارای طراحی بی نظیر و بسیار شیکی می باشد، این سوئیت ها سه طبقه هستند و حدود ۱۶۵ متر مربع می باشند و اتاق نشیمن و ناهارخوری آن توسط یک راهرو و راه پله بزرگ قابل به هم متصل می شود. فقط باید در سایت هتل آتلانتیس د پالم دبی تاریخ تولد خود را ثبت و واچر «آفر رایگان پارک آبی برای تولد» دریافت کنید. با «گروپون» (Groupon)، تخفیفهای استثنایی را در خریدهای دبی تجربه میکنید. اگر تصمیم دارید به صورت دو نفره به دبی سفر کنید و اقامتی به یادماندنی و رویایی را در این شهر تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم که اتاق پریمیوم با ویو دریا هتل ان اچ پالم جمیرا دبی را رزرو کنید. در «فستیوال غذا دبی» (Dubai Food Festival)، در کنار غذاهای متنوع، فناوریهای جدید و روشهای تازهای که برای آشپزی استفاده میشود نیز پیش روی مخاطبان قرار میگیرد. مطمئن هستیم علاقهمندان فناوریهای جدید در بازار دید از جیتکس دبی دستخالی برنخواهند گشت. دبی یکی از مدرنترین شهرهای دنیاست و برای اینکه جای نمایش فناوریهای جدید در این شهر خالی نباشد، سالانه در اکتبر هر ماه، شاهد برگزاری «نمایشگاه جیتکس دبی» (GiTEX) هستیم. کلاب اسپا برج درمان مهمی جهت مراقبت از پوست شما Hydropeptide را راه اندازی کرده است. «نووتل ال بشیر» در کنار مرکز تجارت جهانی، برج خلیفه و دبی مال است. اگر قصد بازدید از دبی را دارید حتماً پس از اقدام برای ویزای دبی برای اقامت در یکی از بهترین هتلهای جمیرا متناسب با نیازهایتان با کارشناسان آژانس هواپیمایی ستاره ونک مشاوره کنید تا با انتخاب بهترین هتل سفری بهیادماندنی برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

پس از اینکه پای خود را به خاک دبی گذاشتید با وسیلههای مختلفی برای حملونقل در این شهر روبهرو خواهید شد. علاوه بر این شما هر وقت بخواهید می توانید در استراحتگاه های این مجموعه با خیال راحت استراحت کنید و یا در رودخانه آرام بر روی تیوپ هایی دراز کشیده و اوقاتی از روز را در آرامش سپری کنید. برای تفریح در خارج از ساحل، یک پارک اسکیت و بسیاری دکههای بستنی کوچک وجود دارد. به این ترتیب شاید به ذهن شما رسیده باشد که متروسواری در این شهر چندان لذتبخش نخواهد بود. به این ترتیب اگر میخواهید حسابی خودتان را تحویل بگیرید و به قول امروزیها شکمگردی کنید، ماههای آوریل و می را برای سفر دبی انتخاب نمایید. در نتیجه اگر به دنبال فرصتی هستید تا از نزدیک به تماشای یکی از زیباترین نژادهای اسب دنیا بنشینید، حرف ما را زمین نیندازید و در ماههای مارس و آوریل سری به دبی بزنید. بهترین فصل خرید از دبی به نظر میرسد که در زمستان باشد. همچنین در وبسایت رسانا میتوانید اطلاعات متنوع و کاربردی را برای کار، زندگی و سفر در دبی را نیز بهراحتی مطالعه کنید. محلهی قدیمی بستکیه، که در مجاورت محلهی فهیدی و در قرن نوزدهم ساخته شده است، یکی از جاهای دیدنی دبی و محل زندگی تجار و متمولین ایرانی اهل بستک (استان هرمزگان) بوده است که عمدتا تاجر مروارید و منسوجات مختلف بودهاند. اگر هوس گشت و گذار در کویر دبی را دارید و علاقهای به هیجان سافاری ندارید، میتوانید از تفریحاتی مثل شترسواری استفاده کنید.

این کارت هیچ محدودیت تردد ندارد و در طول یکشبانه روز با یک کارت قرمز میتوانید هرچقدر که دلتان خواست مترو سواری کنید. اگر به دنبال هتلی نزدیک به مراکز خرید دبی میگردید و میخواهید دسترسی راحتی به ایستگاه مترو و تاکسی داشته باشید، «هتل پولمن دیره» (Pullman Dubai)، دقیقاً همان جایی است که دنبال آن هستید. شما حتی اگر قصد هم خرید نداشته باشید، برای تفریح و وقت گذرانی میتوانید سری به آن بزنید تا خاطرات سفر به دبی را کامل کرده باشید. اگر در هر یک از هتلهای ساحل جمیرا اقامت داشته باشید، میتوانید از این جشنها و کارناوالها استفاده کنید. اپراتور دو موبایل ۲ طرح اصلی در اختیار کاربران قرار میدهد که یکی از این طرحها با نام «پرداخت در لحظه» شناخته میشود و با مبلغ ۵۵ درهم میتوانید ۲۰ دقیقه تماس بین المللی با تمدید اعتبار هدیه یکروزه را فعال کنید. ازآنجاییکه احتمالاً چند روز بیشتر مهمان دبی نیستید، پیشنهاد میکنیم یکی از طرحهای روزانه این اپراتور را برای تماس و اینترنت فعال کنید. بازدید از امارات مال و استفاده از رستورانها و فستفودهای این مرکز، خیلی هزینهبر نبوده و حتی میتواند مقرونبهصرفه هم باشد. در اسکوبا، غواص مجموعهای از تجهیزات لازم برای تنفس را با خود به زیر آب میبرد و از بالههای شنا که به پاها متصل میشوند استفاده میکند. استفاده از این کارت برای دفعههای بعدی نیز اشکالی ندارد. سلام برای استفاده دونفر از شهربازی موشن گیت استفاده از ووچر به صرفه تر است یا بلیط تخفیف دار؟ هزینه مسافتی که با مترو طی کردهاید از مبلغ کل شارژ این کارت کم میشود. اتوبوسهای شهری دبی ممکن است امکانات تاکسی یا مترو را در اختیار گردشگران قرار ندهند؛ اما انصافاً کرایه کمتری دارند.

مترو دبی به بهترین تجهیزات سرمایشی مجهز است و در طول سفر با مترو روی گرما را نخواهید دید. خوابیدن، چرتزدن، آدامس جویدن و خوردن و آشامیدن در مترو دبی ممنوع است و جریمههای سنگینی به دنبال دارد! مطمئن هستیم شما هم با ما همعقیدهاید که یکی از جاذبه های اصلی مسافرت، خوردن خوراکیهای جدید و متنوع است. این کشور به علت بلیت نسبتا ارزان و نزدیکی به ایران، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانی ها به ویژه هنگام جشنواره خرید دبی می باشد. ترفندهای ارزان تر شدن هزینه سفر دبی کدامند؟ کافی است لب تر کنید تا راننده تاکسی شما را به یکی از این هتلها ببرد. در تمام طول روز تاکسی ها و اتوبوس های گردشگری روبروی این بازار برای حمل و نقل راحت تر شما وجود دارند . انصافاً باید گفت دبی خطوط تاکسیرانی بسیار راحت و مطمئنی دارد. این اتوبوسها تمیز، خنک و راحت هستند. ایستگاههای اتوبوس مهم دبی نقشه و اطلاعات حرکت اتوبوسها را به رایگان در اختیار گردشگران قرار میدهند. شرایط کار در دبی برای ایرانیان چگونه است؟ در ادامه، قیمت پارک آبی آتلانتیس دبی و سایر اطلاعات لازم درباره آن ارائه شده است. ناگفته نماند هتل آتلانتیس در فاصلهای دور از دبی قرار دارد و رانندگی از این هتل تا شهر حدود ۲۰ دقیقه طول میکشد. این پارک به نام “آتلانتیس آکواونچر” (Atlantis Aquaventure) به عنوان بخشی از هتل آتلانتیس پالم جزیره در دبی واقع شده است. مرکز خرید سیتی سنتر دیرا از سه طبقه تشکیل شده است که تقریبا ۳۷۰ فروشگاه را در دل خود جای داده و بسیاری از برندهای معتبر و گران قیمت را در کنار برندهای متوسط عرضه می کند. این ترمینال با سه طبقه، دارای ظرفیت ۱۵ میلیون مسافر است. تنگ اصلی این آکواریوم 40 متر ارتفاع و 20 متر عرض دارد و 3 میلیون لیتر (793 هزار گالون) آب دریا گنجایش دارد.

اتوبوس آبی حدود ۲۰ نفر گنجایش دارد و گردشگران را از بازار قدیمی «دیره» (Deira)، به اسکله «ابرا» (Abra) و محله «اسبخه» (AL Sabkha) در دو مسیر آبی منتقل میکند. این قلعه در سال 1787میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان بنا شد و از آنجا که این بنا قدیمی ترین ساختمان شهر بوده، مدتها از اون برای سکونت حاکمان وقت دبی و مقر حکومتی استفاده می شد تا اینکه در سال 1970 جهت استفاده موزه بازسازی شد. این نمایشگاه حدود ۳۷ سال قدمت دارد. در این آکواریوم حدود ۳۰۰ گونه ماهی، نزدیک به ۳۰ هزار بیمهره و بیش از ۵۰ گونه دوزیست و خزنده وجود دارد. مرکز موسیقی ها فرهنگ های مختلف مانند افرادی هستند که از آنها بازدید می شود، مراکز خرید با انوع کالاها و اجناس از سراسر جهان، غذاهای متوع از تمام دنیا، دکوراسیون متعلق به مصر باستان در دبی وجود دارد. در این جشنواره با رویداد بین المللی طرف هستید که خبری از مالیات در کالاها نیست و خردهفروشان و کلیفروشانِ دوبی اجناس را با کمترین قیمت ممکن پیش روی مشتریان قرار میدهند. هر یک از این شیارها مخزنی ۱۵۰۰ کیلوگرمی را حمل میکنند که با استفاده از کابلهای سنگین به صورت افقی و عمودی حرکت میکنند.

برای کودکان نو پا هم سرسره هایی تعبیه شده که می توانند از آنها استفاده کنند بدون اینکه والدینشان نگران آسیب دیدنشان باشند. برای نزدیک شدن به درخت، بازدیدکنندگان می بایست از پُلی طنابی که از دو سمت به سکوهای کناری ساختمان متصل شده، عبور کنند. شما از طریق رودخانه خروشان با یک تسمه نقاله در حالی که در تیوپ خود نشسته اید به بالای برج قدرت (Power Tower) می روید و سپس از فاصله ۵۸ فوتی ( حدوداً ۱۸ متر) با سرعت به سمت پایین حرکت می کنید. علاوه بر وسایل تفریحی در این مجموعه بازدید کنندگان می توانند از دیگر امکانات قابل دسترس نظیر کافه، رستوران، فروشگاه، رختکن، کمد های قفل دار، خدمات اسپا و ماساژ، روزر و اجاره آلاچیق های مختلف و … از این «هاستل» تا ایستگاه مترو فقط ۵ دقیقه فاصله است و «مرکز خرید البوستان» (Boostan Shopping Center) در همسایگی آن واقع شده است. این سرسره دارای حرکتهایی به بالا تا ارتفاع ۴.۶ متر از دیوارهها است که در شما حسی از بیوزنی و آزادی ایجاد میکند. امارت همچنین خود را بهعنوان یک مقصد گردشگری ماجراجویی با جاذبههای جدید برای جویندگان هیجان متمایز میکند. همچنین در این طبقه صرافی، رستوارن، کافه و اینترنت وایفای نیز در دسترس است.

برای دریافت ویزای امارات نیازی به مصاحبه حضوری ندارید؛ اما توجه داشته باشید که دختر خانمها و آقا پسرهایی که ویزای خود را با واسطه ویزای همراه خود گرفتهاند و همچنین خانمهای مجرد هرگز نباید بدون همراهی که برای وی ویزا گرفته وارد خاک امارات شوند. البته، این شرایط شامل حال همه رستورانهای دبی نمیشود، برخی از غذاخوریهای دبی در طول روز باز هستند و با تیرهکردن پنجرههای خود به مسافران اجازه میدهند تا بدون نگرانی، وعده ناهار خود را صرف کنند. جالب است بدانید مردم امارات به سیمکارت، «چیپ» میگویند و بعضی از آنها نیز فقط از عبارت «سیم» برای سیمکارت استفاده میکنند. پیشنهاد میکنیم در حین خرید سیمکارت، از فروشنده درخواست کنید تا آن را فعال کند و فرصتی برای فعالکردن سیمکارت از دست ندهید. اگر با تعریفوتمجیدهایی که از این جشنواره کردیم به فکر شرکت در جشنواره خرید دبی افتادهاید، باید برنامه مراسم و رویدادهای دوبی را زیر نظر بگیرید؛ چرا که این جشنواره در بازه زمانی مشخصی برگزار نمیشود. آکوا فان جلوهای کاملاً متفاوت از پارک های آبی دبی را به نمایش میگذارد و به دلیل خلاقیتی که در طراحی آن به کار رفته است، برنده جوایز مختلفی شده است. بازدید از مساجد در دبی بهترین راه برای آشنایی عمیق با سنت ها و معماری اسلامی است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با اجاره خودرو در دبی وب سایت خود باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.