نکته‌های توپ فرد در دهکده جهانی دبی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

نکته‌های توپ فرد در دهکده جهانی دبی

۱,۶۱۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 

مرگ خاموش یک تالاب;تصاویری تلخ از تالاب انزلی - پایگاه اطلاع رسانی ... رفتن به این موزه سفری به آینده خواهد بود که برای لحظاتی شما را از تمام جهان موجود جدا کرده و چشمهایتان را برای تفکری نوآورانه و ساختارشکن باز میکند. دهکده جهانی دبی میتواند جوابگوی نیاز مسافرانی باشد که به منظور تفریح، سرگرمی، خرید از برندهای روز دنیا و تست کردن غذاهای مختلف به آنجا میروند. باز هم در ساحل جمیرا مکانی عالی برای تفریح، آب بازی و حتی آرامش وجود دارد. همه روزه از ساعت 4 بعدازظهر تا نیمه شب، 6 بعد از ظهر تا 2 صبح (در تمام ماه رمضان)، باز خواهد بود. تماشای برج خلیفه در شب و همچنین برج خلیفه از بالا برای اغلب توریستهای تور دبی دیدنی است، بسیاری از تفریحات دبی به صورت هوایی هستند که از ارتفاع برج خلیفه میتوان اطراف آن را دور زد و از زیبایی های آن شگفت زده شد. علاوه بر اینها یک قایق شیشهای در آکواریوم دبی وجود دارد که از کف آن امکان تماشای اعماق آب هست. بسیاری از معروفترین مراکز تفریحی که شامل پارکهای آبی و زمینهای بازی میشوند نیز در نزدیکی یا حریم این ساحل واقع شدهاند که در قسمتهای بعدی متن هر یک از آنها را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید یک روز در پارک بمانید، به خاطر بسپارید که یک کرم ضدآفتاب خوب همراه خود بیاورید. پارک آبی که در سال ۲۰۱۶ افتتاح و در مدت کمی توانست نظر بسیاری از گردشگران تور دبی را به سوی خود جلب کند. دهکده جهانی دبی به مدت شش ماه باز می ماند و در ۲۸ آپریل ۲۰۲۴ بسته می شود. آیا در دهکده جهانی پارکینگ وجود دارد؟ همانطور که اشاره کردم این برج به نام شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی نام گذاری شد؛ اما آیا مالکیت برج خلیفه تماما به شیخ محمد تعلق دارد؟ دهکده جهانی که در جاده شیخ محمد بن زاید و E311 قرار دارد، میتوانید با ماشین شخصی یا با استفاده از وسایل نقلیه عمومی (تاکسی یا اتوبوس) به آن برسید.

زعبیل، از بزرگترین پارکهای دبی است که مساحتی حدود 47.5 هکتار (تقریبا برابر با 45 زمین فوتبال) دارد. در آکواریوم لاست چمبرز حدود 65 هزار نوع جانور دریایی از گونههای مختلف وجود دارد. در مجموع، هزاران جانور دریایی در این آکواریوم پرورش یافتهاند که از مهمترینشان میتوانیم به سمور و پنگوئنها اشاره کنیم. یکی از پیچیدهترین و بلندپروازانه ترین پروژه هایی که تاکنون اجرا شد، با نمای بیرونی بی نظیر موزه آینده است. مهر/ موزه آینده (The Museum of the Future) در دبی قرار دارد افتتاح شد. موزه آینده دبی با نام Museum of The Future “ ” مشهور شده و جدید ترین موزه شهر دبی و کشور امارات می باشد. این موزه زیبا 30548 متر مربع مساحت و 77 متر ارتفاع دارد. نقطه بالایی برج زمین تنیسی به ابعاد ۲۴ متر دارد و مسئله قابل تامل در این است که در ارتفاع ۲۱۲ متری آن سکویی برای فرود هلیکوپتر نیز طراحی شده است، به شکلی که هیچ حفاظی ندارد، ترسناک است و در عین حال عجیب! برج العرب برای مدتی نماد دوبی بود و هنوز میتوان اثر آن را در پلاکهای قدیم امارت دوبی دید. این غرفه میراث، معماری و سبک زندگی قدیم امارات را به نمایش میگذارد و محصولاتی که برای فروش در آنجا قرار دارند شامل عطرهای امارتی با کیفیت و روغنهای معطر معروف میباشند. بازدید از این موزه برای شما سبک زندگی سنتی و قدیمی مردم دبی را تداعی میکند. دبی دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری است، به همین دلیل توجه گردشگران را از سراسر جهان به خود جلب می کند.کیفیت زندگی در این شهر بالا است و افراد درآمد نسبتاً بالایی دارند در همین راستا سفر به این شهر نیز هزینه زیادی دارد. ساحل مارینا هم به نسبت سواحل دیگری که نام برده شد، خیلی مفصل نیست؛ اما از ساحل قصر سیاه امکانات نسبتاً بیشتری دارد که عبارتند از: کافهها و رستورانها.

ساختمان این موجعه بسیار بزرگ و مدرن ساخته شده است که در منطقه اقتصادی از شهر دبی قرار دارد و در بزرگراه شیخ زائد، در کنار برجهای بزرگ امارات احداث شده است. این رستوران محلی مناسب برای تجربه کردن انواع غذاهای فرانسوی است. در داخل آکواریوم یک کوسه ماده وجود دارد که چهار سال متوالی تولد را تجربه کرده است (این مورد قبلاً در مورد کوسهای ثبت نشده است). مرکز این مجموعه آکواریوم بسیار بزرگ در آتلانتیس جزایر نخل، یک تانک ۱۱٫۵ میلیون لیتری است که با عنوان «Ambassador Lagoon» شناخته میشود. حاکم دبی که به عنوان ریاست بنیاد آینده این شهر شناخته می شود، شخصا دستور ساخت این موزه را اعلام کرده است. طراحی و معماری این موزه از طرف بنیاد نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبا در جهان شناخته شده است. کنار هم قرار گرفتن غذا خوریهایی که هرکدام از یک مرز و بوم هستند، شاید انتخاب را برایتان دشوار کند اما این تجربهای است که در هیچ جا نمیتوانید شبیهاش را پیدا کنید. لازم به ذکر است که بخش کودکان دارای یک ورودی ویژه است و فقط به کودکان و خانواده آن ها اجازه ورود داده می شود. نکته جالب در مورد آکواریوم لاست چمبرز این است که شما فقط از پشت شیشه های آکواریوم به تماشای این حیوانات نمی پردازید بلکه اگر علاقه مند به شنا و غواصی باشید می توانید با تجهیزات مخصوص در آب شیرجه بزنید و کنار ماهی ها شنا کنید. در دهکده جهانی امسال، میتوانیم شاهد اضافه شدن 27 غرفه برای فصل جاری باشیم که باعث افزایش علاقه بازدیدکنندگان و ارائه یک تجربه متمایز از خرید دهکده جهانی شدهاست. توصیف امکانات مختلف این پارک آبی به بیش از هزاران کلمه نیاز دارد. این مجموعه گزینهی بی نظیری برای برگذاری فستیوالها، جشنها و مراسمات بزرگ میباشد. هتل آتلانتیس دبی دارای معماری بی نظیر و منحصر بفردی می باشد، که توسط دو معمار و طراح برجسته بین المللی بنام های دیوید راکول و جفری بیرز طراحی و ساخته شده است، این هتل 5 ستاره در مساحتی حدود 45 هکتار و دارای 23 طبقه و حدود 1539 اتاق می باشد.

این پارکینگ به صورت ۲ طبقه است و در حالت سرپوشیده قرار دارد. یکی از جاذبههای جدید متعددی که دهکده جهانی دبی با بازگشایی آن در 25 اکتبر (پنجشنبه،13 مهر) ارائه میدهد، خانه ترس است که به عنوان ترسناکترین خانه جن زده در این منطقه لقب گرفته است. شما علاقه مندان در این دهکده می توانید سبک مختلفی از معماری های جهان را مشاهده کنید. در نتیجه به همان اندازه که تفریحات و جاذبههای سواحل دبی دیدنی و جذاب هستند، میتوانند عذابآور هم باشند، اما افرادی وجود دارند که به این گرما علاقه دارند و حتی برای آفتاب گرفتن نیز از آن استفاده میکنند! دیوارنوردی یکی از بهترین راهها برای آزمایش قدرت شماست؛ بنابراین، خود را به چالش بکشید و با استفاده از حداکثر استقامت و انرژی خود، در کمترین زمان از دیوار بالا بروید. ولی اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا را در نظر بگیریم فصل زمستان بسیار مناسب خواهد بود. همان گونه که از نام این موزه مشخص است داخ آن می توان تصوری از اینده بشر را با استفاده از فناوری های روز مشاهده کرد. شهریار تبریز / رضا عالشزاده: این موزه به بررسی چگونگی تکامل جامعه در دهههای آینده با استفاده از علم و فناوری میپردازد. از نظر نزدیکی این مکان ها به هم میشه لطف کنید بگید هر روز کدوم رو برم. همانطور که از یک کافه انتظار می رود، قهوه تازه در این مکان سرو می شود.

غرفهای با معماری جذاب و زیبا که بیش از 300 فروشنده برای عرضهی محصولات خود در نظر گرفتهاست. در این مکان گوشهای از فرهنگ و سبک معماری عرب، مراکش، مصر، ترکیه و سوریه دیده میشود که با پنجرههای زیبا با شیشههای رنگی تزئین شده است. در این مکان شما میتوانید با یک هزینه به تمامی کشورهای دنیا سفر کنند. با این سفر شما خواهید فهمید که چگونه ماه می تواند به یک منبع انرژی تجدیدپذیر تبدیل شود و اطلاعات بیشتری در مورد پیشگامان این عرصه بدست آورید. این غرفه نشانگر گوشهای از فرهنگ و قدمت یک میلیون سالهی این کشور است. اگر تصور می کنید، دبی با معماری آوانگارد خود، نمی تواند بیش از این لوکس شود، صبر کنید تا نخل جمیرا را ببینید. این مرکز خرید با داشتن نزدیک به ۴۰۰ غرفه و فروشگاه، سالانه میلیونها نفر را به خود جذب میکند. این شهر مهد گردشگری خاورمیانه محسوب شده و سالانه پذیرای مسافران زیادی است. علاوه بر این از دیگر اهداف مهم در ساخت موزه فیوچر دبی، تست کردن پروژه های آینده محسوب می شود. نمای موزه آینده دبی از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و از 1024 قطعه ساخته شده . موزه آینده به حق یکی از پیچیدهترین سازههای جهان است که توسط استودیوی معماری کیلا دیزاین طراحی و توسط بورو هاپولد مهندسی شده است.

جدای از نوآوریهای نوآورانه، کارگاههای آموزشی و سخنرانیهای بزرگترین ذهنهای جهان نیز برگزار خواهد شد. پارک زعبیل یکی از اولین پارکهای دبی بود که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا گسترش یافت و در طول تقریبا دو دهه، قسمتهای مختلفی به آن اصافه شد. خرید پارچه از دبی در سال های اخیر رواج بسیاری پیدا کرده است. شما میتوانید برای سوار شدن بر پشت اسب، کلاه ایمنی، زانوبند، و بالشتک بازو کرایه کرده و در پارک اسبسواری را امتحان کنید. تجربهی طعم واقعی غذاهای ایتالیایی، بازدید از لباسها، کیف و کفش و صنایع دسنی زیبا مواردی هستند که شما را به سمت این غرفه جذب میکند. طیف وسیعی از محصولات معروف عراق را میتوانید در این غرفه ببینید که شامل ظروف نقره، گلدان، گلدوزی و نقاشی از مناظر زیبا که همگی کار دست هستند، میباشد. برای مثال، مسیر 4.3 کیلومتری مخصوص دویدن مراکز مختلف دیگری هستند که همگی شامل بهترین تفریحات دبی میشوند. از کودکان شش ساله گرفته تا افرادی که پا به سن گذاشتهاند، همگی از امکانات این پارک لذت میبرند. این اسپا در طبقه هجدهم هتل قرار دارد و امکاناتی مانند استخرهای سرپوشیده، و وان آب گرم، اتاقهای درمان، سونا و اتاق بخار را در اختیار مهمانان قرار میدهد.طراحی اسپا تالیس به گونهای است که مهمانان میتوانند زیر نور طبیعی شنا کنند و از ماساژهای متنوعی که توسط کارکنان حرفهای ارائه میشود، لذت میبرند. نام لامر، برگرفته از شهرهای تفریحی در فرانسه است که در نزدیکی سواحل ساخته شدهاند. برای ساخت این سازه کشور های کره جنوبی، آلمان، انگلستان، فرانسه و هلند از جمله کشورهایی هستند که همکاری کرده اند.

نگران خوردن شام و ناهار خود در این مجموعه نباشید، زیرا در مسیر پیادهروی دهکده جهانی انواع رستورانها و غرفههای فروش خوراکی وجود دارد که میتوانید تمام خوراکیهای مورد علاقهی خودتان را از آنها تهیه کنید و برای صرف وعدههای غذایی خود از رستورانهای بین المللی آنجا استفاده کنید. طرفداران استایلهای اروپایی میتوانند البسه، کفش و کیف و عطرهای مورد علاقهی خود را از این غرفهها خریداری کنند و علاوه بر این با گوشهای از فرهنگ و تاریخ این مناطق آشنا شوند. با لذت بردن از آب و هوای خوب و مناظر و صداهای این سرزمین عجایب زمستانی، روحیه بالا و پرانرژی به شما دست میدهد که میتوانید در طول بازدید از دهکده آن را حفظ کنید. بنابراین، دوره نصب بیش از ۱۸ ماه طول کشید و هر پنل به طور جداگانه نصب شد. غرفه ترکیه یکی از پربازدیدترین غرفههای دهکده جهانی دبی میباشد. همانطور که گفته شد دهکده جهانی دبی نمایانگر غرفههای نمادین از 32 کشور جهان است که هنر معماری، فرهنگ و تاریخ آنها را در معرض نمایش میگذارد. آیا استفاده از باربیکیو در پارک مشرف مجاز است؟ آیا ورود به پارک مشرف هزینه دارد؟ آیا چرخ دبی تمام شده است؟ چرخ و فلک دبی دارای قوانین و مقررات خاص خود می باشد، بازدید کنندگانی که از این چرخ و فلک دیدن می کنند باید به نکاتی که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم توجه نمایید. چه زمانی می توانیم از مرکز خرید وافی سیتی بازدید کنیم؟

مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی سال 1995 میلادی در منطقه دیره شهر دبی احداث گردید. در یک بررسی واقع بینانه، به این نتیجه میرسیم که سواحل با وجود برخورداری از امکانات گوناگون ممکن است در برخی از روزهای سال بسیار شلوغ باشند. مزیت بزرگ این مرکز خرید نزدیکی آن به مرکز شهر است و هتل های مجلل آن آن را به یکی از محبوب ترین مراکز خرید دبی تبدیل کرده است. سفر شما با فضاپیما آغاز و از طریق صفحات نمایشگر موجود در فضای این طبقه به شما نمایش داده خواهد شد. برای رفتن به چرخ و فلک دبی میتوانید با مترو خط قرمز در نزدیکترین ایستگاه یعنی «DMCC» پیاده شوید و پس از حدودا ۳۰ دقیقه پیاده روی، به آنجا خواهید رسید. این نول کارت با چهار رنگ مختلف آبی، طلائی، نقره ای و قرمز شناخته می شوند که هر کدام مزایای خود را دارند. طبیعت دبی، فقط به سواحل و کویر آن منتهی نمیشود، بلکه در این شهر قسمتهای مختلفی را ایجاد کردهاند تا این شهر نیز از مناظر و فضاهای طبیعی بهرهمند باشد و بسیاری از تفریحات دبی را دربرگیرد. حالا که در رابطه با سواحل مواردی را گفتیم، بهتر است که به سراغ دنیای زیر آب نیز برویم و از برخی آکواریومهای دبی مطالبی را بررسی کنیم. بهتر است برای تفریح در لاست چمبر حداقل 2 تا 3 ساعت زمان در نظر بگیرید. بنابراین اگر قصد بازدید از اژدهای چین را دارید، باید زمان کافی و مناسبی را به آن اختصاص دهید.

افزایش زمان ماندگاری کالا در انبار گمرک هزینه ها را چندان می کند. در این شهر جاذبه های گردشگری زیادی برای دیدن وجود دارد که بخشی از آن موزه ها می باشند. مساحت این پارک آبی به بیش از 17 هکتار میرسد و ظرفیت بیش از 18 میلیون لیتر آب را دارد. اگر در حال فکر کردن به اتاق سلطنتی دبی هستید، باید بگوییم که هزینه هر شب اقامت در این اتاق، چیزی بالغ بر 24000 دلار برایتان تمام می شود! اگر علاقهمند به بازدید از چنین مکانی هستید، مسجد جمیرا را به شما پیشنهاد میکنیم. این هتل با موقعیت بسیار خوب خود در خیابان شیخ زاید، فاصله بسیار کمی از دبی مال، مرکز مالی بینالمللی دبی (DIFC) و سیتی واک (City Walk) دارد. نام این مرکز خرید سیتی واک است و جزو بهترین مراکز خرید دبی به حساب میآید. پیادهروی در این ساحل، از بهترین تفریحات دبی است؛ زیرا مسیر چوبی، ردیفی از چراغ و نخل، شنهای طلایی و آبهای آرام آن، تصاویر فراموش نشدنی را در خاطراتتان حک میکند. در ضمن آنهایی که قد کمتر از 120 سانتیمتر دارند، کودک محسوب می شوند. از دیگر سرسرههای معبد مایاها محسوب میشود که دارای تیوب است. در این فعالیت با بالا رفتن از طناب آویزان، انرژی و استقامت شما به چالش کشیده میشود. شما در این دهکده انواع سرگرمیها، فرهنگهای متنوع، تفریحات و بازیها را تجربه خواهید کرد که تبدیل به فراموشنشدنیترین خاطرات سفرتان خواهد شد.

غرفه های کدام کشور در دهکده جهانی وجود دارد؟ یکی از بخش های زیبا در آکواریوم لاست چمبرز همین دریاچه سفیر یا Ambassador Lagoon می باشد. مرکز خرید امارت جایی است که تجربه خرید فراموش نشدنی متفاوت دبی را کسب میکنید، پیس آن را از دست ندهید. هر یک از این پارکهای آبی وسایل بازی و امکانات خاص خود را دارند؛ به همین دلیل اگر قصد دارید در پارکهای آبی، تفریح های دبی را تجربه کنید باید با تمام آنها به خوبی آشنا شوید. میهمانان می توانند در رستوران لبنانی Levantine انواع غذاهای لبنانی را میل کنند در عین حال نمایی زیبا از جزیره نخل و آسمان خراش های دبی ببینند. با پایان روزهای گرم تابستان فصل ورود به این دهکدهی زیبا شروع میشود. نکتهای در این میان وجود دارد، گرمای هوا و طاقتفرسا بودن سواحل در ماههای گرم سال است. بنابراین اگر قرار است در بهار به این شهر سفر کنید، بهتر است برای گرمای ملایم هوا آمادگی داشته باشید. این هتل امکانات لوکس و ویژهای دارد که بهرهمندی از آنها نیازمند بودجه بسیار بالا برای سفر است؛ بههمین دلیل مخاطب اصلی برج العرب ثروتمندان، سیاستمداران، بازیگران، ورزشکاران، سلبریتیها و… بدون شک تماشای شهر و افق شهری زیبا و چشمگیر دبی از این ارتفاع و زاویه، تجربهای شگفتانگیز خواهد بود. این آکواریوم امکان تماشای جهان زیر آب را از طریق دیوارههای آکواریوم، از کف تا سقف، حین صرف غذا در رستوران فراهم میکند. لباسها و کفشهای رنگارنگ در این غرفه نظرها را به خود جلب میکند و مطمئناً وقت زیادی صرف تماشای این غرفه میشود.

در این بخش 3 بزرگسال و 2 کودک می توانند اقامت کنند. اقامت دبی از راه پناهندگی چه جوریه. محصولات مختلفی از کشاورزی این کشور از جمله پسته، کاج، گردو، توت سیاه و سفید، بادام کوهی، پسته، انجیر و کشمش در غرفه افغانستان موجود میباشد. در این پارک حدود 30 سرسره آبی مختلف نیز پیدا میشود که بر هیجان بازیها میافزاید. جنگل بارانی و اقیانوس زنده نیز از دیگر قسمت های جذاب و هیجان انگیز این مجموعه است. در پشت بام Coral Hotel Dubai Deira یک استخر روباز قرار دارد که افراد میتوانند ضمن آب تنی و شنا، از حمام آفتاب نیز استفاده نمایند. در واقع این مکان محلی برای بازاریابی ایدههایی است که میتوانند در آینده نقش مؤثری داشته باشند. در ورودی این مکان تعدادی حیوان غول پیکر وجود دارد که در فضا معلق هستند. ساحل اختصاصی، ۹ بار و رستوران، ۵ استخر، رانندگی خصوصی با رولز رویس، باشگاه کودکان و هر نوع خدمات لوکسی که فکرش را بکنید در این هتل فراهم شده است. موزه آل شیندقا که در ساحل نهر دبی واقع شده است میزبان انواع نمایش های تعاملی، عکس ها و مصنوعات تاریخی است که به قرن نوزدهم بازمی گردد. اگر با قایق از نهر دبی می گذرید پس از پیاده شدن در محله بور دبی، اولین جاذبه ای که به آن می رسید، ازار پارچه دبی خواهد بود.

پس اگر در شرف سفر به دبی هستید و قصد تفریح در این شهر را دارید، همراه ما باشید تا با استفاده از این مطالب مناسبترین گزینهها را انتخاب کنید. بنابراین اگر قرار است در فصل شلوغ زمستان به دبی سفر کنید، میتوانید به این ساحل بروید تا کمتر درگیر شلوغی شوید. کودکان میتوانند با گذاشتن کلاه ساختمانی از این تمرین آموزشی سرگرمکننده لذت ببرند. اما هرچه تابلوی پروازهارو چک می¬کردیم، خبری از پرواز ایران ایر دبی به شیراز نبود! اما امکانات این ساحل فقط به بادباکبازی ختم نمیشود. موزه آینده در صورت افتتاح و راهاندازی نخستین موزه این چنینی در جهان به شمار میرود که میزبان تکنولوژیهای برتر و شگفتانگیز در جهان است و شهروندان قادر خواهند بود با پرداخت ورودی موزه، از تمامی امکانات آن بهصورت رایگان بهرهمند شوند. همچنین امارات مال در فوربز Forbes (شرکت رسانه ای و مجله آمریکایی) در لیست 5 مرکز خرید برتر دبی قرار گرفت. بنابراین، نمیتوان یک عدد مشخص و معین را برای آن در نظر گرفت و محدودهای را برایش قرار داد. دیدن پنگوئن ها و عکس گرفت باهاشون فقط تو پکیج پرمیوم هست؟ بنابراین بازدید از آکواریوم لاست چمبرز تنها به نگاه کردن ماهی ها و انواع آبزیان از پشت شیشه محدود نمی شود. یکی از زیباترین جاذبههای گردشگری این شهر، چرخ و فلک دبی است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.