اسپیس ایکس از لباس فضانوردی جدید خود، رونمایی کرد

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

اسپیس ایکس از لباس فضانوردی جدید خود، رونمایی کرد

۵,۲۰۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

اسپیس ایکس از لباس فضانوردی نهایی خود که قراراست درآینده برای محافظت از فضانوردان راهی کره ماه و سیاره مریخ شود، رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام‌های ناسا اعلام کرده اند لباس فضانوردی جدید برای انجام ماموریت‌های فضایی در سال ۲۰۲۰ را که به وسیله طراحان شرکت اسپیس ایکس طراحی شده است را آزمایش می‌کنند. در ماموریت سال آینده میلادی از این لباس‌های نسل جدید در سفربه ایستگاه فضایی بین المللی استفاده خواهد شد.
 

قرار است درماموریت پرتابی با کپسول فضایی کرودراگون به ایستگاه فضایی بین المللی که با استفاده از موشک فالکون ۹ انجام خواهد شد، فضانوردان از لباس‌های فضانوردی طرح جدید استفاده کنند.

بیشتربخوانید:  تلسکوپ فضایی که زمین را به یک لنز بزرگنمایی تبدیل می‌کند

افزون بر اسپیس ایکس، بوئینگ هم به ساخت کپسول فضایی برای ارسال محموله و فضانوردان به ایستگاه فضایی پرداخته است و در همکاری مشترک با ناسا در نظر دارد لباس‌های فضانوردی جدیدی طراحی کند، اما اسپیس موفق تربوده و لباس طراحی شده مورد آزمایش اولیه قرار گرفته است.
 

افزون بر آزمایش لباس فضانوردی جدید، فضانوردان اسپیس ایکس برای هدایت کپسول فضایی کرو دراگون آموزش دیده اند، زیرا طراحی و شیوه استفاده از کپسول کرو دراگون با کپسول فضایی سایوز روسی تفاوت دارد. تا پیش از بروز خطای فنی و عملکردی درکپسول فضایی کرو دراگون قرار بود پرتاب کپسول فضایی در سال میلادی جاری انجام شود، اما با توجه به نیاز برای انجام آزمایش‌های دقیق‌تر پرتاب کپسول فضایی به اواخر سال میلادی جاری یا حتی اوایل سال آینده موکول شد.
 

قرار است درصورت موفق بودن کلیه آزمایش‌ها بر روی لباس فضانوردی، از این لباس برای فضانوردان راهی سفربه کره ماه یا سیاره مریخ در سال‌های نه چندان دور استفاده شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.