مطالعه ویژگی های یک اجاق گاز خوب راهنمای خرید اجاق گاز و لوازم خانگی است.

۱,۷۲۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


گاز یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه موجود در بازار در مدل ها و اندازه های مختلف می باشد. با توجه به اینکه هر روز از اجاق گاز استفاده می کنیم باید به کیفیت آن توجه کنیم تا در پخت و پز مشکلی نداشته باشیم.

در این مقاله تصمیم گرفتیم ویژگی های یک اجاق گاز خوب را به شما نشان دهیم تا راهنمای خرید کاملی داشته باشید; پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع اجاق گاز چیست؟

اجاق گاز در مدل های مختلف طراحی شده است تا خریدار بتواند با توجه به کاربری که از آن انتظار دارد و بدون محدودیت بهترین مدل را انتخاب کند. انواع مدل اجاق گاز به شرح زیر می باشد.

اجاق گاز ایستاده یا اجاق گاز مبله

اجاق گاز ایستاده به عنوان اجاق گاز کابینتی یا نصب شده نیز شناخته می شود. این مدل یکی از قدیمی ترین اجاق های گازی است که در گذشته فقط یک شعله داشت اما اکنون در مدل های 4 یا 5 شعله تولید می شود و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

اجاق گاز ایستاده تک مدل نیست و با مدل های فردار و طرح های اجاق گاز طراحی شده است تا خریداران بتوانند مدل متناسب با نیاز خود را انتخاب کنند.

علاوه بر پخت و پز، می توانید انواع کباب را روی اجاق گاز نیز بپزید یا از فر برای پخت کیک و شیرینی و یا پخت مرغ و ماهی استفاده کنید.

تعداد شعله این اجاق گازها بین 4 تا 7 عدد می باشد و مشتری به راحتی می تواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. برخی از اجاق‌های گازی مجهز ممکن است عملکردهای اضافی مانند نمایشگر برای فر داشته باشند.

از ویژگی های مهم این مدل اجاق گاز سنگین و حجیم بودن و جابجایی آن دشوار است. به همین دلیل استفاده از اجاق گازهای ایستاده و سنگین نامطلوب بوده و مشکلاتی را در خانه های کوچک و یا افرادی که هر ساله اجاره می کنند و مجبور به جابجایی اثاثیه و اثاثیه هستند ایجاد می کند.

اجاق گاز

اجاق گاز یا اجاق گاز یکی از بهترین اجاق گازها هستند و برای آشپزخانه های کوچکی که نیازی به جابجایی ندارند مناسب هستند. زیبا و شکیل بودن در کنار نصب آسان و حجیم نبودن از دیگر عواملی است که باعث پرکاربرد آن شده است.

یکی از ویژگی های یک اجاق گاز خوب نداشتن فر در کنار آن است که هم جنبه مثبت و هم منفی دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه بیشتری به استفاده از فر دارید، نمی خواهید برای خود یک فر جداگانه تهیه کنید و برای آن پول خرج کنید.

اما عدم وجود اجاق گاز با اجاق گاز به شما این امکان را می دهد که آشپزخانه را به سادگی و با محدودیت های کمتر تزئین کنید.

از ویژگی های مثبت محصولات برند کوپرزبرگ می توان به ست شدن آنها با اجاق گاز، هود و فر توکار در سه رنگ زغالی، شرابی و کرم اشاره کرد که امکان انتخاب و خرید محصول مورد نظر را به شما می دهد. یه جور سلیقه..

از دیگر ویژگی های اجاق گاز توکار این است که از مواد مختلفی مانند شیشه، استیل و سرامیک ساخته شده است تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی اجاق گاز با مواد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی برای مصارف خانگی، ادارات یا شرکت ها استفاده می شود. این اجاق گازها به دلیل وزن کم به راحتی قابل جابجایی هستند. البته تعداد شعله های اجاق گاز رومیزی زیاد نیست و در مدل های 2 و 3 شعله تولید می شوند و برای پخت انواع غذا قابل استفاده نیستند.

اجاق برقی

اجاق های برقی محصولات کاربردی هستند که بدون نیاز به گاز با برق کار می کنند. این اجاق گازها بدون شعله هستند و با نمایشگر لمسی یا دیجیتال کار می کنند.

بسیاری از افراد از خرید فر برقی به دلیل ایمنی بالا استقبال می کنند. زیرا با استفاده از این محصول خطر نشت گاز وجود ندارد. از آنجایی که قدرت و حرارت برای پخت زیاد است، زمان پخت نیز کاهش می یابد. محدودیت استفاده از این فرها در آشپزخانه این است که اگر برق قطع شود دیگر امکان پخت وجود ندارد.

انواع اجاق گاز از نظر مصرف انرژی

یکی دیگر از معیارهای طبقه بندی اجاق گاز مصرف انرژی است. انواع اجاق گازهای خوب بر اساس مصرف انرژی شامل موارد زیر می باشد.

اجاق گازی که از سوخت شهری استفاده می کند

اکثر اجاق گازهای معمولی از گاز خانگی به عنوان سوخت استفاده می کنند. این اجاق گازها قیمت مناسبی دارند و در هر جایی که گاز شهری در دسترس باشد می توان از آنها استفاده کرد.

استفاده از انرژی الکتریکی

نوع دیگری از اجاق گاز، اجاق گازی است که با برق کار می کند. این اجاق گازها برای گرم کردن غذا ایده آل هستند، اما استفاده از انرژی الکتریکی برای پخت و پز مقرون به صرفه نیست و هزینه زیادی دارد.

بهترین گاز رومیزی فضای باز کوپرزبورگ

اجاق گازهای ترکیبی خوب و مفید. این اجاق گازها با استفاده از برق و گاز کار می کنند. به این ترتیب وقتی برق قطع می شود، می توان از گاز برای برق و پخت و پز استفاده کرد.

10 نکته مهم که قبل از خرید اجاق گاز  و نمایندگی رسمی لوازم خانگی بوش در  ایران باید بدانید.

قبل از  خرید یک اجاق گاز خوب باید ویژگی های آن را در نظر بگیرید که به شما امکان خرید یک محصول کاربردی را می دهد. در زیر به مهم ترین نکاتی که قبل از خرید اجاق گاز باید به آن توجه کنید اشاره شده است.

مشخصات ظاهری یک اجاق گاز خوب

ظاهر و زیبایی اجاق گاز از عوامل مهمی است که در خرید اجاق گاز باید به آن توجه کرد. مطمئنا همه ما دوست داریم آشپزخانه ای زیبا با وسایلی شیک داشته باشیم. به همین دلیل هنگام انتخاب اجاق گاز باید به ظاهر آن توجه کرد.

به عنوان مثال، یک نکته مهم در خرید اجاق گاز، شکل آن است. اجاق گاز با مدل مستطیلی کلاسیک محبوب است. و اگر می خواهید یک آشپزخانه مدرن طراحی کنید می توانید مدل های مختلفی مانند اجاق گاز نیم دایره یا چند ضلعی را انتخاب کنید و آشپزخانه را مطابق سلیقه خود طراحی کنید.

تمامی مدل های مختلف اجاق گاز کوپرزبرگ در سه رنگ پرطرفدار شرابی، زغالی و کرم طراحی و ارائه شده است که به شما این امکان را می دهد تا اجاق گاز مناسب با سلیقه و نیاز خود را انتخاب کنید. نوع نصب اجاق گاز Oh you

اجاق گاز صفحه ای برای مدل های رومیزی یا توکار می باشد. مدل های رومیزی آتش کم دارند و برای مصارف خانگی مناسب نیستند. اما در ادارات یا شرکت ها که از اجاق گاز برای گرم کردن غذا یا تهیه چای استفاده می شود، مدل رومیزی مناسب تر است. یک اجاق گاز خوب برای خانه، اجاق گاز توکار با آتش بزرگ است.

به کیفیت اجاق گاز دقت کنید.

نکته مهم دیگری که در خرید اجاق گاز باید به آن توجه کرد، نوع اجاق گاز است. اجاق گاز از انواع مواد شیشه ای، سرامیک، استیل و لعابی ساخته می شود.

خریداران می توانند برای انتخاب بهترین محصول، مزایای هر نوع اجاق گاز را بررسی کنند. انواع کوره های گازی شامل موارد زیر می باشد.

ماشین آتش نشانی

اجاق های گازی از شیشه های ضد خش ساخته شده اند که به راحتی تمیز می شوند. این اجاق گازها مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل کاربرد زیادی دارند. برای انتخاب یک اجاق گاز شیشه ای خوب لازم نیست نگران شکستن شیشه باشید.

زیرا صفحه شیشه ای مقاومت حرارتی بالایی دارد و به راحتی نمی شکند. حتی ریختن آب سرد روی لیوان باعث ترک خوردن و آسیب به صفحه اجاق گاز نمی شود.

اجاق گاز استیل

اجاق گاز استیل به دلیل داشتن ظاهری براق طرفداران زیادی دارد. یکی از مزیت های مهم اجاق گاز استیل این است که زیبایی خیره کننده و دوام بالایی دارد و به راحتی فرسوده نمی شود.

اما باید به این نکته توجه کنید که گاز فولادی نسبت به سایر مواد در برابر خط و خش مقاومت کمتری دارد و قابلیت خراش را دارد. از این رو شرکت سازنده اجاق گاز انواع اجاق گاز آجدار و ضد خش را تولید کرد تا سطح را کمی زبرتر کند. اما نکته مهم این است که تمیز کردن فولاد آجدار سخت تر از فولاد صاف است و تمیز کردن آن می تواند سخت و زمان بر باشد.

می توانید تصور کنید که فولاد ضد زنگ در محیط آشپزخانه پر از بخار غذا خیلی سریع زنگ می زند و خرید آن درست نیست. اما واقعیت این است که جنس استیل اجاق گاز خوب است، در برابر زنگ زدگی مقاوم است و حتی در هنگام گرم شدن یا خیس شدن گاز آسیب نمی بیند.

اجاق گاز سرامیکی

اجاق‌های سرامیکی ضد خش هستند و لکه‌های چربی را می‌توان با تمیز کردن و حوله زدن منظم پاک کرد.

جنس سرامیک در برابر حرارت مقاوم است. تنها نکته ای که هنگام استفاده از اجاق گاز سرامیکی باید به آن توجه کنید این است که مواد سرامیکی شکننده است و می تواند بشکند اما مقاومت آن از اجاق گاز شیشه ای بیشتر است.

اجاق گاز لعاب دار

یکی دیگر از اجاق گازهای پرکاربرد، اجاق گاز تابشی است. اجاق گاز تابشی به صورت رومیزی و در مدل های دو یا سه شعله طراحی شده است. مزیت استفاده از این ماده این است که به راحتی می توانید لکه های چربی روی آن را تمیز کنید. همچنین به دلیل ابعاد کوچکی که دارد می توان از آن در آشپزخانه های کوچک منزل یا محل کار استفاده کرد. اجاق گازهای لعاب دار گران نیستند و همین امر خرید آنها را آسان می کند.

اما باید به محدودیت های اجاق گاز لعابدار نیز اشاره کنیم. این محصولات تنوع رنگ کمی دارند و طراحی آنها ساده است. بنابراین اگر می خواهید آشپزخانه ای شیک و مدرن راه اندازی کنید، استفاده از اجاق گاز شیشه ای انتخاب درستی نیست.

ایمنی شومینه خوب

یکی از مهم ترین خدمات اجاق گاز مبله بوش ویژگی هایی که در هنگام خرید یک اجاق گاز خوب باید به آن توجه کرد ایمنی آن است. اجاق گازهای مجهز به ترموکوپل و جرقه زن نسبت به اجاق گازهای غیر گازی قیمت بیشتری دارند.

زیرا اگر این مشعل های گازسوز به هر دلیلی خاموش شوند، جریان گاز قطع می شود و حادثه جدی رخ نمی دهد.

خیلی وقت ها به دلیل بی احتیاطی آشپزخانه حوادثی مثل آتش سوزی در خانه رخ می دهد. یک اجاق گاز با کیفیت خوب که به درستی نصب شده باشد، احتمال بروز حوادث را کاهش می دهد. خریداران هنگام خرید اجاق گاز باید از کیفیت آن مطمئن بوده و بدون هیچ اشتباهی کار نصب را به فردی با تجربه و با تجربه بسپارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.