پکیج چیست؟ چگونه کار می کند؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

پکیج چیست؟ چگونه کار می کند؟

۵۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


امروزه شاهد استفاده از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی در منازل هستیم. در حال حاضر بسته جدیدترین برای این سیستم نامیده می شود.

به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد پکیج در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین در این مقاله از تهران سرویس کاران ابتدا شما را با این دستگاه با انواع آن آشنا می کنیم و سپس به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم. 
پکیج چیست؟

از آنجایی که ظاهر پکیج شباهت زیادی به آبگرمکن های دیواری دارد، بسیاری از افراد این دستگاه را با آبگرمکن اشتباه می گیرند. در واقع تصور این افراد اشتباه نیست زیرا پکیج در واقع نوعی آبگرمکن است با این تفاوت که علاوه بر گرم کردن آب مصرفی می تواند گرمای محیط ساختمان را نیز تامین کند. به عنوان مثال، یک موتورخانه کوچک.

این پکیج ترکیبی از آبگرمکن و موتورخانه است که در آن به عنوان آبگرمکن، آب گرم آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی منزل را تامین می کند. علاوه بر این، پکیج می تواند مانند یک موتورخانه کوچک به رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف متصل شود و به گرمایش خانه کمک کند.

اگر می خواهید تفاوت پکیج و آبگرمکن را از زبان یک متخصص بدانید، توصیه می کنیم برای درک بهتر تفاوت بین تعمیرکار پکیج و نصاب آقای آشتیگی، ویدیوی زیر را مشاهده کنید دستگاه ها

عملکرد پکیج به این صورت است که وقتی شیر آب گرم خانه را باز می کنید، از طریق سنسورهای مختلف مورد استفاده در سیستم پکیج از جمله فلو سوئیچ یا فلومتر، پیامی مبنی بر باز شدن شیر آب روی پنل دستگاه نمایش داده می شود. در داخل مبدل گرم می شود تا بتوان آن را از طریق خروجی به شیر آب هدایت کرد.

اگر پکیج را در زمستان قرار دهید، اگر دمای اتاق پایین بیاید، صدای پکیج تشخیص داده و سپس آب گرم را به سمت رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف هدایت می کند تا بلافاصله آب گرم در این دستگاه وجود داشته باشد. سپس با گردش آب گرم در سیستم گرمایشی، دمای آن کاهش می یابد، سپس با استفاده از لوله برگشت، آب وارد مبدل دستگاه می شود تا دوباره گرم شود و در سیستم گرمایش به گردش درآید.

این چرخه تا زمانی ادامه می یابد که هیچ یک از شیرهای آب گرم خانه باز نشود، به محض باز شدن اولین شیر آب گرم، گردش آب گرم در مسیر گرمایش به وسیله یک شیر برقی بسته می شود تا آب گرم به عنوان یک در نتیجه، هنگامی که به آب گرم نیاز دارید، می توانید بسته را فوراً به آن بدهید.

چه نوع بسته هایی موجود است؟

بسته ها با توجه به نوع سوخت مصرفی، تعداد مبدل ها و نحوه عملکرد سیستم احتراق آنها به مدل های مختلفی طبقه بندی می شوند.

به عنوان مثال، بسته ها تک مبدل یا دو مبدل هستند. پکیج تک مبدل در خانه‌های کوچک با مصرف کم استفاده می‌شود، اما پکیج دو مبدل برای ساختمان‌هایی که به آب گرم بیشتری نیاز دارند، یا نیاز به نیروی حرارتی بیشتری در سیستم گرمایشی دارند یا در مناطقی که آب در مناطق سخت است، انتخاب خوبی است. است، زیرا ظرفیت گرمایی زیادی دارد و سپس انباشته می شود.

به همین ترتیب، نوع عملکرد سیستم جرقه زنی قوطی ها بسته به بدون فن یا بدون فن بودن دستگاه متفاوت است. اغلب برای ساختمان هایی که پکیج در داخل خانه نصب می شود، نوع فن دار توصیه می شود، زیرا فن دستگاه به حذف گازهای حاصل از احتراق کمک می کند و در نتیجه ایمنی بیشتر ساکنان را تضمین می کند.

از سوی دیگر، محصول غیر کاربردی را می توان برای خانه های روی بالکن یا فضای باز دیگر استفاده کرد.

اما پکیج ها به دو دسته بزرگ پکیج دیواری و زمینی تقسیم می شوند که هر کدام از این مدل ها کارایی خاص خود را دارند و با توجه به ویژگی هایی که دارند در ساختمان های مختلف نصب و راه اندازی می شوند.

از این رو در ادامه این مطلب پکیج های کف و دیواری را در اختیار شما قرار می دهیم تا از ویژگی های این دو نوع و ساختمان هایی که در آن نصب و مورد استفاده قرار می گیرند مطلع شوید.

مساحت زمین

یونیت های طبقاتی بیشتر شبیه موتورخانه هستند و در واقع می توان گفت که این واحد یک جعبه کاهش یافته سیستم موتورخانه است، بنابراین ظرفیت حرارتی بسیار بالایی دارند و می توانند هم آب مصرفی و هم سیستم گرمایش ساختمان را گرم کنند. .

لند پک در مدل های برقی، دیزلی، دوگانه سوز (گاز- گازوئیل) و سه سوختی (برق-گاز- گازوئیل) موجود است و از نظر نوع سوخت مصرفی تفاوت زیادی با هم دارند.

همانطور که از نام گراند پک پیداست، این دستگاه برای نصب روی زمین طراحی شده است و به دلیل سایز بزرگ و صدای بلندی که تولید می کند، باید در مکانی دور از محل سکونت نصب شود. بنابراین، اغلب مکان هایی مانند انبارها، پارکینگ ها یا پله ها را برای نصب آن توصیه می کنند. اگرچه مدل برقی این دستگاه صدای کمتری تولید می کند، اما به دلیل سایز بزرگ، بهتر است در هنگام نصب فضای آشپزخانه را محدود نکنید.

روش کار پکیج با توجه به نوع سوخت مصرفی متفاوت است، به عنوان مثال در مورد گاز و گازوئیل، دستگاه مجهز به دستگاه جرقه زنی است و در هنگام احتراق گاز یا گازوئیل، مشتعل می شود. اتاق با هم و هوا ایجاد می کند و باران ایجاد می کند. اما نحوه کار یک پک برق زمین گرمایی به این صورت است که عناصر تعبیه شده در دستگاه باعث گرم شدن آب می شوند.

این دستگاه دارای دو مبدل حرارتی می باشد که آب گرم مورد نیاز برای گرمایش محیط در داخل مبدل اولیه و آب گرم مصرفی در مبدل ثانویه دستگاه تولید می شود. بهترین نمونه پکیج زمینی مدلی است که در آن اصول ایمنی رعایت شده و کیفیت اجزای آن در سطح بالایی قرار دارد پس بهتر است پکیج زمینی را از برندهای معروف بازار انتخاب کنید.

این نوع پکیج ها در مکان هایی مانند واحدهای مسکونی و آپارتمانی بزرگ، ساختمان های تجاری، شرکت های خصوصی، بیمارستان ها، سالن های ورزشی و واحدهای صنعتی به دلیل صدای زیاد و حجم زیاد تولید مورد استفاده قرار می گیرند.

پکیج دیواری

ساده ترین مدل پکیج، نوع دیواری است که در اکثر خانه ها استفاده می شود. این یونیت بر روی دیوار نصب می شود، بنابراین نه تنها از نظر ابعاد نسبت به پکیج کفی کوچکتر است، بلکه صدای کمتری نیز تولید می کند.

کیت دیواری آنقدر کوچک است که می توان آن را در کابینت آشپزخانه قرار داد. برای حفظ ایمنی کاربر، این دستگاه با دو جداره ساخته شده است، علاوه بر این، سیستم ایمنی کیف دیواری به گونه ای طراحی شده است که در صورت عدم وجود اکسیژن جریان داشته باشد. هوای ورودی به دستگاه به طور خودکار قطع می شود.

هر نوع پک دیواری در دو نوع یک مبدل و دو مبدل طراحی و تولید می شود. بخاری های دیواری به دلیل مصرف کم انرژی، هزینه کم و نصب آسان، محبوبیت بیشتری نسبت به بخاری های زمینی دارند. این دستگاه اغلب گاز می سوزاند، البته مقدار مشخصی سوخت برای کارکردن کل آن مصرف می شود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

بسته بندی ها بر اساس مصرف سوخت انواع مختلفی دارند. تعمیرات پکیج کرج


شاید در این قسمت از چت ما متوجه شده باشید که بسته ها از نظر سوخت نیز بسیار متفاوت هستند و معمولاً در یکی از مدل های زیر دسته بندی می شوند:

پکیج مشعل گازی (دیواری و کفی)

پکیج سوخت گازوئیل (زمینی)

پکیج دوگانه سوز (زمینی)

پکیج برق (کفی و دیواری)

پکیج سه سوختی برق – گاز – گازوئیل (زمینی).

شما باید با توجه به موقعیت ساختمان خود یکی از انواع سوخت را تهیه کنید، به عنوان مثال خرید و نصب مدل گازسوز در مناطقی که لوله گاز وجود ندارد گزینه مناسبی نیست. ست کفپوش گازوئیل سوز ایده آل است و یا دو شعله انتخاب می شود که در این صورت می توان از قابلیت گاز سوزی این دستگاه هر زمان که قسمت گازی باشد استفاده کرد.

توجه داشته باشید که قیمت برق در کشور ما بسیار گران است، بنابراین توصیه می کنیم فقط در صورت عدم امکان استفاده از سوخت های دیگر مانند گاز و گازوئیل، لامپ دیواری یا برقی را انتخاب کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.