هر آنچه باید در مورد تصفیه آب سیلیس بدانید!

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

هر آنچه باید در مورد تصفیه آب سیلیس بدانید!

۱۳۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


تصفیه آب در اکثر نقاط جهان به دلیل آلودگی ضروری شده است. ما فناوری پیشرفته‌ای برای فیلتر کردن آب داریم، اما جایگزین‌های طبیعی وجود دارد که صدها و حتی هزاران سال قبل از در دسترس قرار گرفتن جایگزین‌های مصنوعی استفاده می‌شده است.

سیلیس یک ماده معدنی سخت و شیشه ای است که در لایه های سنگی که از طریق آن جریان دارد مانند ماسه سنگ و گرانیت در آب حل می شود. در حوضچه ها و آب های سطحی ممکن است حاوی 1 تا 100 قسمت در میلیون سیلیس محلول باشد. (واکنشی) یا نامحلول (کلوئیدی)

کاربرد سیلیس تصفیه آب چیست؟

یکی از رایج ترین کاربردهای سیلیس برای تصفیه آب است، چه برای تمیز کردن آب چاه یا فیلتر کردن آب لوله کشی. ماسه سیلیسی به دلیل شکل و اندازه یکنواخت یک لایه فیلتر موثر است که به طور مداوم آلاینده ها را از آب حذف می کند. همچنین هنگام قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی اسیدی تجزیه نمی شود.

خرید سیلیس برای فیلتر شنی (تصفیه آب)

برای خرید سیلیس تصفیه آب از مرکز میکرون سیلیس ایران با کیفیت و اصالت بذر، با نازلترین قیمت و بدون رقابت، به عنوان مرکز تجارت سیلیس در ایران، خریداران و فروشندگان توصیه می شود برای اطمینان از ایمنی آنلاین ثبت نام کنند. خرید

عنصر سیلیکون چیست؟

سیلیس، دومین عنصر فراوان روی زمین پس از اکسیژن، تقریباً در تمام منابع آبی در سراسر جهان یافت می شود. این عنصر که اغلب به عنوان یک کانی سخت و شیشه‌ای شناخته می‌شود، می‌تواند در اشکال مختلف از جمله ماسه، کوارتز و گرانیت یافت شود. این ماده معدنی را می توان در منابع طبیعی آب زیرزمینی به شکل سیلیس کلوئیدی یا سیلیس واکنشی یافت.

تاریخچه استفاده از شن و ماسه سیلیس برای تصفیه آب به ۲۰۰۰ سال قبل باز می گردد. یونانی ها و رومی ها از ماسه برای حذف رسوبات از آب در استخرها و حمام ها استفاده می کردند. ماسه می تواند ذرات تا اندازه 25 میکرون را فیلتر کند.

مناسب ترین سیلیس برای تصفیه آب کدام است؟

سیلیس خرد شده بهترین نوع ماسه تصفیه آب است زیرا احتمال کمتری دارد که به عوامل بیماری زا یا مواد آلی آلوده شود. دانه های ماسه ای که از آب (یعنی ماسه رودخانه و ماسه ساحلی) به وجود می آیند گرد و یکنواخت هستند.

آیا سیلیس برای تصفیه آب مناسب است؟

سیلیس به دلیل خواص منحصر به فرد خود، علاوه بر تصفیه آب در کاربردهای دیگری مانند تصفیه آب استخرها، فاضلاب، شنا و تفریح، دم کردن، پردازش کاغذ، فرآوری شیمیایی و تولید انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا از ماسه سیلیس برای تصفیه آب استفاده می شود؟ آبان شیمی پالایش


فرآیند تصفیه سیلیس در تصفیه آب ساده است. ماسه سیلیس معمولاً در بالای ماسه قرار می گیرد. هنگامی که آب وارد سیستم فیلتراسیون می شود، از ماسه سیلیس عبور می کند که مواد جامد و سایر آلاینده ها را از آب خارج می کند.

ویژگی های ماسه کوارتز برای تصفیه آب:

99% + ماسه کوارتز سیلیس، بدون مواد افزودنی یا شیمیایی.

ماسه سیلیس شسته، تمیز، خشک و به همان اندازه بریده می شود

مهره های گرد جریان آب عالی را فراهم می کنند. مهره های گرد به اندازه مهره های زاویه ای قابل تراکم نیستند.

گلوله های گرد به جلوگیری از تجمع ماسه در حوضچه کمک می کند.

احتمال احیای چاه به دلیل خرابی رسانه کم است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.