10 استفاده از میخ و پیچ

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

10 استفاده از میخ و پیچ

۱۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


استفاده از پیچ و مهره فولادی بسیار زیاد است. زیرا آنها در اشکال و اندازه های مختلف هستند و هر طرحی مزایای متمایز را ارائه می دهد. این پیچ و مهره ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و دارای استحکام کششی بالایی هستند و در کاربردهای مختلف حیاتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. ما تقریباً در تمام تجهیزات مصرفی اطراف خود و در صنایع بزرگ مانند آسیاب های بادی، نیروگاه های خورشیدی، نیروگاه های هسته ای، راه آهن، کشتی ها از پیچ و مهره استفاده می کنیم. در این مقاله پیچ و مهره آرتا قصد داریم شما را با کاربردهای پیچ و مهره فولادی در دنیای صنعت آشنا کنیم.

انواع پیچ و مهره فولادی و کاربرد آنها

پیچ و مهره های فولادی کاربردهای زیادی دارد و هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. در اینجا برخی از محبوب ترین انواع کانکتورهای مورد استفاده در زندگی روزمره به همراه موارد استفاده آنها آورده شده است.

1. کاربرد پیچ و مهره استیل شش گوش

سر شش گوش پیچ شش گوش به عنوان سطحی برای نگه داشتن یا ضربه زدن به پیچ با آچار، سوکت یا مته عمل می کند. طراحی منحصر به فرد آن باعث می شود که آچار در زوایای مختلف سفت شود. نتیجه راحتی باورنکردنی است. زیرا دسترسی به مکان های صعب العبوری که نمی توان آچار را 360 درجه بچرخانید، برای تعمیر، نصب و غیره به راحتی قابل دسترسی است.

برخی از پیچ های سر شش گوش دارای رزوه هایی هستند که تمام طول ساقه را گسترش می دهند و اغلب در سوراخ های رزوه دار استفاده می شوند. چسبندگی بالایی دارند زیرا کشش را روی کل پیچ توزیع می کنند بخش ضخیم و بدون رزوه پیچ نیمه رزوه دوام فرآیند اتصال را تضمین می کند. پیچ های شش گوش با رزوه جزئی در کارهایی که برای اتصال قطعه کار به استحکام بیشتری نیاز دارند نیز مفید هستند پیچ و مهره های فولادی شش ضلعی معمولاً در ساختمان ها، اتومبیل ها، قطعات فلزی و چوبی استفاده می شود.

2. کاربرد پیچ ​​و مهره کالسکه فولاد ضد زنگ

سر گنبدی پیچ کالسکه ظاهری صاف و صیقلی به آن می بخشد. همچنین یک لایه امنیتی اضافه می کند زیرا سطح متحرکی مانند پیچ ​​شش گوش فولادی ندارد. پیچ های کالسکه پس از وارد کردن آنها در سوراخ های از پیش سوراخ شده با استفاده از واشر و مهره شش گوش فولادی قفل می شوند. مهره از طریق یک ناحیه مربع زیر سر به قسمت متصل می شود و به شما امکان می دهد با استفاده از آچار یا سوکت آن را محکم کنید. استفاده از پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ از این نوع در طیف گسترده ای مانند دک، مبلمان و اسباب بازی های فضای باز دیده می شود.

3. استفاده از بست های فولادی

انکر بولت ها برای استفاده در فونداسیون ها یا دیوارهای بتنی به دو دسته تقسیم می شوند. پیچ ها برای استفاده در بتن مرطوب طراحی شده اند. در حالی که بتن سخت می شود، پیچ در جای خود نگه داشته می شود. می توان از پیچ و مهره برای محکم کردن ستون های کف بتنی استفاده کرد. این چسب برای محکم کردن انکر بولت ها به بتن موجود استفاده می شود. هنگامی که سوراخ کردن ناودانی دیوار امکان پذیر نیست، از پیچ و مهره های فولادی به عنوان ضامن استفاده می شود. برای استعلام قیمت مهره های فولادی متناسب با این پیچ ها می توانید با ما تماس بگیرید.

4. Ubolt tono

پیچ های U دو ناودانی با رزوه های گرد یا صاف دارند. پیچ و مهره های U در اطراف فلش برای اتصال لوله یا مجرا به سطح استفاده می شود. U-پیچ و مهره های مربعی برای چسباندن چیزی به سطح مانند ستون مربعی استفاده می شود. U-bolt توسط دو مهره و یک صفحه فلزی در جای خود ثابت می شود.

5. استفاده از پیچ و مهره فولادی i

پیچ های چشمی دارای انتهای حلقه و انتهای رزوه ای برای اتصال زنجیر یا کابل به چوب، فولاد یا بتن هستند. پیچ های چشمی برای استفاده در سوراخ های از پیش سوراخ شده طراحی شده اند و دارای یک مهره منطبق هستند. پیچ و مهره های فولادی معمولا برای اتصال قطعات چوبی استفاده می شود، اما به ندرت در بتن استفاده می شود.

6. استفاده از پیچ و مهره های تعلیق فولاد ضد زنگ

پیچ آویز یک اتصال بدون سر است. اما در یک انتها نخ های ماشینکاری شده ای وجود دارد که توپ را می گیرند. رزوه های ضخیم و خودکشی و یک نقطه در انتهای دیگر پیچ اجازه می دهد تا چوب یا مواد مشابه را در یک سوراخ از پیش سوراخ شده قرار دهید. بنابراین استفاده از پیچ های فولادی و مهره های آویز بیشتر برای اتصال چوب به فلز استفاده می شود.

7. استفاده از پیچ و مهره فولادی جداگانه

استفاده از پیچ و مهره های اسپلیت فولادی برای اتصالات الکتریکی بی خطر است. آنها نه تنها دو سیم را به هم وصل می کنند، بلکه کابل را به ترمینال وصل می کنند. پیچ های اسپلیت ساخته شده از مواد مختلف با رزوه های مختلف کار می کنند. هنگام خرید پیچ ​​فولادی اسپلیت، مطمئن شوید که پیچ برای سیم مورد استفاده شما مناسب است.

8. از پیچ و مهره بدنه فولادی استفاده کنید

پیچ و مهره کالسکه اغلب در صنعت خودرو استفاده می شود و برای اتصال گلگیرها و سایر قطعات به خودرو استفاده می شود. آنها دارای سر شش گوش، ساقه نخی و واشر هستند. پیچ متریک فولادی یکی از فولادهای مورد استفاده در خودروسازی است. مزیت این پیچ این است که می توان آن را به هر اندازه دلخواه برش داد.

9. استفاده از لنگر

پیچ های محور چرخ ها را به ماشین آلاتی مانند چمن زنی و واگن ها متصل می کنند. انتهای رزوه دار پا دارای یک مهره قفل کننده است. یک بخش مسطح اجازه می دهد تا چرخ ها نزدیک تر بچرخند. به همین دلیل استفاده از این نوع پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ بیشتر در صنایع حمل و نقل و ماشین سازی دیده می شود.

10. استفاده از پیچ و مهره های فولادی مربعی شکل

پیچ های مربعی بست های چهار طرفه ای هستند که در برابر شل شدن مقاومت بیشتری دارند. این به این دلیل است که سطح زیرین نسبت به پیچ های شش گوش استاندارد دارای سطح بیشتری است و در صورت سفت شدن کامل می تواند به طور موثرتری در دست بگیرد. استفاده از پیچ و مهره استیل مربعی در صنعت آب و برق به عنوان پیچ و مهره کور مبلمان، کانال های راه آهن و به عنوان پایه در کانال های فلزی کوپلینگ های فولادی ضد زنگ می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.