ورق پانچ چیست؟ با توابع، کاربردها و انواع

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

ورق پانچ چیست؟ با توابع، کاربردها و انواع

۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


ورق فلز به طور کلی با نورد سرد یا گرم تولید می شود. فولادسازان بر اساس نیاز و استفاده از این ورق ها شکل خود را تغییر می دهند. از جمله ورق های دارای تغییر یک صفحه فلزی است که با سوراخ های زیادی روی سطح آن به بازار عرضه می شود. این ورق که «ورق پانچ» نامیده می شود، کاربردها، انواع و ویژگی های خاصی دارد. با بازرگانی خانی همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد پانچ کاغذی به شما بدهیم.

درباره کارت های پانچ بیشتر بدانید

ورق سوراخ دار ورق فلزی است که با سوراخ های زیادی روی سطح آن تولید و عرضه می شود. ورق های سوراخ دار معمولا با دست یا دستگاه CNC پانچ می شوند. مشکل اینجاست که ورق سوراخ دار از ورق فلزی معمولی ساخته می شود و پس از نورد در یک مرحله سوراخ می شود. سوراخ های روی سطح ورق به صورت مخروط، دایره، ستاره و لوزی است. البته الگوی توری دایره ای میز پانچ کاربرد بیشتری دارد.

ورق پانچ چه ویژگی هایی دارد؟

سطح بالایی مته کاملا ضد لغزش بوده و در برابر انواع خوردگی و اکسید آهن مقاومت خوبی دارد. از دیگر مشخصات این ورق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استحکام بی نظیر در برابر ضربه های مختلف و دماهای بالا

فرآیند فیلتر و تمیز کردن کامل و ضروری است

انواع کنترل لرزش و کنترل دقیق صدا

کاغذ تمبر با توجه به روش تولید، ظاهر خاص و مشخصات مکانیکی و فنی دارای ویژگی های بسیاری می باشد. استفاده از ورق های سوراخ دار نیز باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

کاغذ انواع پنج

در زیر رایج ترین انواع ورق های پانچ شده را ارائه می دهیم:

فویل پنج فولادی

ورق سوراخ شده از ورق فولادی نورد گرم یا سرد ساخته شده است. ورق سیاه سوراخ دار (نورد گرم) در برابر ضربه و دما مقاومت بیشتری دارد. در عین حال ورق پانچ سرد نورد شده دارای خواصی مانند مقاومت در برابر فرسایش و رطوبت می باشد.

پانچ گالوانیزه

این ورق جزء ورق های فولادی محسوب می شود، اما تفاوت های عمده ای با سایر ورق های فولادی دارد. ورق فولادی گالوانیزه در برابر خوردگی محصولات فولادی ناشی از اکسید آهن یا فرآیند گالوانیزه شدن یا "پوشش" روی آن مقاومت بیشتری دارد.

تاراتاسی به شما مشت می زند

ورق فولادی به فولاد کم کربن نیز معروف است، معروف ترین ویژگی آن (مانند ورق گالوانیزه) مقاومت در برابر انواع خوردگی است. ورق های پانچ شده از محبوب ترین انواع ورق های پانچ شده هستند و در صنایعی مانند پتروشیمی، آبرسانی، برق، داروسازی و صنایع غذایی کاربرد دارند.

کاغذ سوراخ دار خلاقانه

ورق آجدار نوعی ورق فولادی است که بر روی سطح خارجی آن برجستگی و شیار دارد. ورق آجدار قابلیت خاصی در ایجاد اصطکاک دارد و همین نکته می تواند بسیاری از مشکلات صنعتی و غیر صنعتی را حل کند. صفحات پانچ آجدار به طور گسترده در بخش هایی مانند راه سازی، ساخت پله های فرار، تجهیزات صنعتی و ماشین سازی استفاده می شود.

پنج برگ با روغن

رول روغن نوعی ورق فلزی است که از نورد سرد ساخته می شود. محصولات سرد تفاوت های زیادی با محصولات گرم دارند. یکی از این تفاوت ها ظاهر است.

برخلاف کاغذ سیاه، کاغذ روغنی ظاهری بسیار براق و براق دارد. ورق روغنی در ساخت و تزئین محصولات فولادی استفاده می شود.

Reňk urgy

ورق برجسته در رنگ های متنوع با فرآیند پوشش رنگ الکترواستاتیک تولید می شود. صفحات پانچ رنگی از پایه صفحات گالوانیزه تولید می شوند که علاوه بر پوشش محافظ با رنگ الکترواستاتیک نیز روکش می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.