رایج ترین معایب یخچال سامسونگ

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

رایج ترین معایب یخچال سامسونگ

۷۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


هر یخچالی که داشته باشید ممکن است در حین استفاده با مشکل مواجه شود. فرقی نمی کند چه مارکی باشد. مشکلات و خرابی های یخچال مانند سایر دستگاه های الکترونیکی بسیار متفاوت است. در این مقاله به بررسی عیوب رایج یخچال های سامسونگ پرداخته ایم.

در این مطلب وبلاگ تعمیر اول می خواهیم به 10 عیب مهم یخچال های سامسونگ اشاره کنیم. همچنین، اجازه دهید در مورد هر یک از آنها و راه حل برای هر یک صحبت کنیم. ما این اطلاعات را از تجربیات خود تاکنون بدست آورده ایم و می خواهیم آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

البته دانستن این اطلاعات ضروری است. اما نه به این معنا که بخواهید همه مشکلات را خودتان حل کنید. زیرا حل برخی از خطاها و خرابی ها بسیار پیچیده است و نیاز به تخصص زیادی دارد. درعوض، توصیه می کنیم از متخصصان کمک بگیرید. خوب، اجازه دهید به 10 خرابی اصلی برویم، اگرچه مشکل یخچال می تواند چیز دیگری باشد. در صورت نیاز به خدمات، می توانید از واحد نمایندگی تعمیرات سامسونگ در مازندران استفاده کنید.

1- یخچال فریزر را خنک نمی کند

یکی از رایج ترین مشکلات یخچال های سامسونگ، نداشتن سرمایش است. مهمترین چیزی که از یخچال انتظار داریم خنک نگه داشتن آن است. حالا فرض کنید او این کار را نکند! بنابراین این یک مشکل جدی است و شما باید خیلی زود آن را حل کنید.

دلایل زیادی برای سرد نشدن یخچال وجود دارد. اولین کار این است که درجه یخچال را بررسی کنید. بررسی کنید که یخچال روی دمای مناسب تنظیم شده باشد. یکی دیگر از دلایل خنک نشدن یخچال، کندانسور و فن آن است.

در چه صورت مهم است؟ اگر گرد و غبار باشد. بنابراین اگر آن را بررسی کنید؛ اگر این دلیل است، فن را تمیز کنید. یکی دیگر از دلایل خنک نشدن یخچال، شکستن لاستیک درب است. اگر لاستیک ها معیوب باشند، درب یخچال به طور کامل بسته نمی شود. بنابراین دمای داخلی آن بالا می رود و سرد نمی شود.

2- موتور یخچال داغ است

بدنه و موتور یخچال در حالت عادی داغ است. این دما زمانی نگران کننده است که دمای آن از مثلاً 70 یا 80 درجه سانتیگراد بیشتر شود. اگر دیدید دمای یخچال بالاست ابتدا آن را از برق جدا کنید. سپس از یک تکنسین بخواهید مشکل را بررسی کند. ممکن است نیاز به تعویض موتور خنک کننده داشته باشید، کاری که خودتان نمی توانید انجام دهید.

موتور کولر گازی یکی از رایج ترین ایرادات کولر گازی ساسونگ می باشد. اگر موتور یخچال شما ایراد دارد می توانید از تعمیرگاه سرویس بگیرید، تعمیرگاه به شما کمک می کند تا از قیمت موتور یخچال مطلع شوید.

3- در یخچال باز نمی شود

دلیل ساده آن می تواند این باشد که یخچال به برق وصل نیست! دلایل دیگری نیز وجود دارد که قبلاً به آنها اشاره کردیم. مثلا ممکن است یخچال مشکل داشته باشد. یا ممکن است سرد شدن بیش از حد یخچال مشکل داشته باشد. پس چگونه بفهمیم مشکل در این قسمت نهفته است؟ اگر صدای کمی از یخچال شنیدید، احتمالاً به دلیل بار زیاد است. برای رفع آن حتما از تعمیرکار کمک بگیرید.

در کنار این دلایل، دلیل دیگری نیز وجود دارد. و این مشکل از برد برق یخچال است. شما باید نقش مهم صفحه یخچال را در دستگاه بدانید. اگر مشکلی در آن وجود داشته باشد، کل دستگاه تحت تأثیر قرار می گیرد و ممکن است روشن نشود.

4- یخچال کاملاً کار می کند

آیا می دانید منظور از کار مداوم یخچال چیست؟ حتی می توانید تصور کنید که یخچال 24 ساعته کار می کند. وگرنه همیشه عالی نبود. نه، اینطور نیست! یخچال به طور خودکار کار می کند، به این معنی که 35-85٪ مواقع در دمای اتاق کار می کند. کارکردن مداوم یخچال علاوه بر صدای آزاردهنده ای که ایجاد می کند، مصرف برق را نیز افزایش می دهد.

دلایل زیادی برای خرابی یخچال وجود دارد. یکی از رایج ترین دلایل آن ترموستات است. پس حتما چک کنید (خودتون می تونید این کار رو انجام بدید) دلیل دیگر خوردگی لاستیک دور در است. زیرا در صورت بروز مشکل در این لاستیک باید هوای گرم از بیرون وارد کولر شود و کولر در بار ثابت باشد. همچنین هوای گرم اطراف یخچال و باز و بسته شدن مکرر درب می تواند باعث این مشکل شود.

یکی از دلایل روشن نشدن فوری یخچال وجود گرد و غبار زیاد در اطراف دستگاه است. بنابراین خوب است این را نیز بررسی کنید. برای اطمینان، خشک کن و فن را بررسی کنید. اگر آن را کثیف دیدید، آن را تمیز کنید.

علاوه بر این، ممکن است دلایل زیر داشته باشد:

پنکه کاندو

پنل کنترل یخچال در پنل یخ زدایی

موتور فن اواپراتور

هزینه گاز پایین یخچال

وجود کپک در اواپراتور

هر یک از موارد فوق می تواند یک نقص معمولی یخچال های سامسونگ باشد.

5- فن کندانسور خنک کننده از کار افتاده است.

فن کندانسور در پایین یخچال قرار دارد. این قطعه نقش مهمی در خنک سازی یخچال دارد. حال اگر این قطعه حیاتی از کار بیفتد، یخچال یا خوب خنک نمی شود، یا اصلا روشن نمی شود. در واقع فن کندانسور بد به کمپرسور یخچال آسیب می رساند. پس چگونه متوجه می شوید که مشکل در این قسمت است؟ اگر صدایی از کندانسور می شنوید و بدنه یخچال داغ است، به احتمال زیاد مشکل در این قسمت است.

6- یخچال یخ زده است

یکی از مشکلات رایج یخچال سامسونگ یکی از مشکلاتی است که احتمالا اکثر شما با آن مواجه شده اید! هر از چند گاهی یخچال را برای چند ساعت خاموش کنید تا یخ آن آب شود. برفک حل می شود و شما راحت می شوید. اما بعد از مدتی دوباره ملاقات خواهید کرد. باید ببینیم مشکل از کجاست؟

وقتی هوای گرم از بیرون یخچال وارد آن می شود، این تجمع ذرات یخ پس از مدتی سرد می شود.

شما می توانید علت این برفک را از جایی که می توانید در یخچال مشاهده کنید، تشخیص دهید. به عنوان مثال، اگر نزدیک درب فریزر باشد، به این معنی است که احتمالاً درب به درستی بسته نشده است. دلیل بسته نشدن آن ممکن است آسیب به لاستیک درب باشد. (لاستیکی را باید تعویض کنید) اما اگر دیدید همه جای فریزر یخ زده ولی مقدار آن زیاد نیست احتمالا دمای یخچال خیلی پایین است. بنابراین دما باید بررسی و تنظیم شود.

7- یخچال بوی بدی دارد

این یکی دیگر از مشکلات آزاردهنده یخچال است! البته این مشکل معمولا علت پیچیده ای ندارد. مثلاً ممکن است بوی غذای خاصی در یخچال پیچیده باشد (غذا را در ظرف دربسته نگه دارید و خوب بپیچید). یا غذای گندیده مدتی در آن بوده است. علاوه بر اینها، زغال سنگ داخل یخچال نیز ممکن است آسیب ببیند. راه حل را هم می دانیم: مقداری جوش شیرین در یخچال بگذارید و بعد از چند ماه آن را عوض کنید.

8- صدای غیر عادی از یخچال می آید

یکی از رایج ترین مشکلات یخچال های سامسونگ صدای یخچال است. اگر یخچال شما صداهای غیرعادی تولید می کند، چند نکته وجود دارد که باید بررسی کنید. ابتدا موتورهای یخچال را چک کنید و از صاف بودن آنها مطمئن شوید. سپس موتور فن اواپراتور را بررسی کنید. اگر برای مدت طولانی از آن مراقبت نکنید، ممکن است خشک و فرسوده شود. تشنه به نظر می رسد. اگر این مشکل است، با یک روان کننده ساده قابل حل است. اما اگر کار نکرد، قطعه باید تعویض شود که دیگر مسئولیت آن بر عهده شما نیست.

دلیل دیگر ممکن است تورم بخار باشد. چطور وقتی فن کندانسور می چرخد، پره ها به این باله ها برخورد می کنند و صدا ایجاد می کنند. همچنین کثیف بودن فن در موتور کمپرسور نیز می تواند دلیل دیگری برای صدای یخچال سامسونگ باشد.

9- زنگ نظافت به صدا درآمد

گاهی اوقات فیلتر صدا ایجاد می کند. این نویز نشان دهنده مشکل در فیلترها است. اگر مشکل از فیلتر است، باید آن را تغییر دهید. مطمئنا نه فقط شما زیرا کار دشواری است و نمی توانید از عهده آن برآیید. پس بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

10- یخچال نشتی دارد

صبح از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که آب در آشپزخانه جاری است (خیلی بد نیست!) با بررسی بیشتر متوجه می شوید که از یخچال نشت می کند. حال این نشت می تواند یکی از دلایل زیر را داشته باشد:

تخلیه مایع خنک کننده مسدود شده است

اواپراتور پوشیده از یخ و یخ است.

لاستیک درب یخچال آسیب دیده است

سینی تخلیه یخچال خراب است

مشکل آبسردکن و یخ ساز یخچال (البته در صورت مجهز بودن) ; به عنوان مثال اتصالات آن آسیب دیده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.