بک لینک چیست؟ آشنایی با لینک های خارجی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

بک لینک چیست؟ آشنایی با لینک های خارجی

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


لینک چیست؟ به عبارت ساده، لینک ایجاد شده از یک وب سایت به وب سایت دیگر، بک لینک نامیده می شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو، لینک های سیاه را برای یک صفحه "سرور" می دانند. سایت هایی که بک لینک بیشتری دارند، رتبه و رتبه بالاتری خواهند داشت.

پیوند هر متن یا تصویری است که با کلیک روی آن، کاربر را به صفحه دیگری در اینترنت هدایت می کند. بک لینک ها در سئو بسیار مفید هستند. در این مقاله به بررسی اهمیت بک لینک ها، نحوه ساخت آن ها و چگونگی تعیین ارزش لینک های خارجی پرداختیم. اگر می خواهید وب سایت شما با کیفیت بالا باشد، این مقاله راهنمای شماست.

مقدمه ای بر انواع بک لینک و تاثیر آنها بر سئو

بک لینک ها انواع مختلفی دارند و به لینک های لایک، فالو، نوفالو، داخلی و خارجی تقسیم می شوند. در این قسمت ابتدا یاد می گیریم که بک لینک چیست و سپس با تاثیر آن بر سئو آشنا می شویم.

تاثیر لینک های خارجی بر سئو بهبود رتبه وب سایت با بک لینک

پس از پاسخ به سوال “بک لینک چیست” و شناخت ماهیت آن، نوبت به بررسی تاثیر بک لینک بر سئو می رسد. در واقع لینک های خارجی مستقیما بر سئوی سایت تاثیر می گذارند. زیرا وقتی لینکی از صفحه ای در سایت دیگری ایجاد می شود، ارزش محتوای آن تایید می شود. یعنی ربات‌های موتور جستجو می‌دانند که صفحه پیوند داده شده ارزشمند و مؤثر است.

برای ایجاد یک صفحه ارزشمند در وب سایت خود، ابتدا باید نیازهای کاربر را در نظر بگیرید. سپس با استفاده از تکنیک های سئو صفحه را برای ربات های گوگل بهینه کنید. برای داشتن محتوای ارزشمند، باید قوانین سئو را بدانید. برای شروع توصیه می شود مقاله سئو را مطالعه کرده و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

از زمان شروع الگوریتم گوگل، لینک ها یکی از مهمترین عناصر این موتور جستجو محسوب می شوند. همانطور که توسط گوگل تایید شده است، با وجود تغییرات زیادی که در این الگوریتم ایجاد شده است، این عامل همچنان یکی از سه اصل رتبه بندی وب سایت باقی مانده است.

ایجاد بک لینک؛ از اعتبارسنجی دامنه تا تعریف انکر تکست

برای پاسخ کامل به این سوال که بک لینک چیست، باید نحوه ایجاد بک لینک را نیز بررسی کنیم. بسیاری از مردم فکر می کنند که با خرید بک لینک از هر سایتی می توانند سیگنال ارزشمندی را به ربات های گوگل ارسال کنند. با این حال باید منتظر مجازات گوگل باشید!

در واقع بک لینک بخرید چون قوانین ایجاد بک لینک را نمی فهمند. بک لینک به سایت های اسپم با اعتبار دامنه پایین نیز باعث ایجاد مشکلاتی برای وب سایت شما می شود.

هنگام ایجاد بک لینک، باید به کلمه ای که لینک روی آن ایجاد می شود، توجه بیشتری داشته باشید. به این جمله انکر تکست می گویند. در ادامه، مفهوم و اهمیت انکر تکست را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

ارسال بک لینک به سایت؛ به متن لینک شده یا انکر تکست توجه کنید

Anchor text یا link text به معنای کلمه ای است که لینک به آن قرار می گیرد. به عنوان مثال، در گذشته مرسوم بود که لینکی را ارسال کنید که روی آن نوشته می شد «برای دسترسی به سایت اینجا را کلیک کنید». کلمه "اینجا" یک لینک یا متن لنگر در نظر گرفته می شود.

اما بزرگترین اشتباه عدم توجه به عبارت انکر تکست است. هنگام بررسی گوگل برای بک لینک، ربات ها توجه ویژه ای به متن لنگر دارند. عملا ارزش و اعتباری که به وب سایت شما منتقل می شود در این عبارت است. اگر سایت شما با کلمه کتاب مرتبط باشد، جایگاه شما در کتاب گوگل ورد بهتر خواهد بود. اما اگر این لینک با کلمه موبایل ایجاد شود جایگاه شما در کلمه موبایل بهتر خواهد شد.

با به روز رسانی الگوریتم های گوگل، استفاده غیر طبیعی از عبارت به عنوان متن لنگر نیز راهی برای شناسایی سایت های اسپم و جریمه کردن آنها شده است. برای انتخاب انکر تکست باید از ترکیبات طبیعی مانند زیر استفاده کرد.

انتقال ارزش از طریق بک لینک ها تفاوت بین بک لینک های فالو و بدون فالو

چگونه ارزش بک لینک ها را محاسبه کنیم؟ در واقع ارزش انتقال یک بک لینک با دنبال شدن یا نبودن آن مشخص می شود. هر لینک به طور پیش فرض Dofollow در نظر گرفته می شود. مگر اینکه از ویژگی Nofollow در کد HTML آن استفاده شود. هنگامی که ربات گوگل یک بک لینک Nofollow را می بیند، هیچ اعتباری به صفحه هدف منتقل نمی شود.

گوگل مفهوم رتبه صفحه را در سال 1990 معرفی کرد. در آن زمان، تعداد بک لینک ها به یک وب سایت تاثیر بسزایی در رتبه بندی آن در نتایج گوگل داشت. بر اساس این شرایط، کارشناسان سئو و مدیران وب سایت ها با استفاده از تکنیک هایی مانند تبادل لینک یا خرید بک لینک سعی در بهبود جایگاه سایت در نتایج گوگل دارند.
برای خرید بک لینک به سایت دستی بر ایران مراجعه نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.