همه چیز در مورد طراحی تشک

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

همه چیز در مورد طراحی تشک

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


تخت ها معمولاً روکش دار هستند. در حالی که هر لایه عملکرد خاصی دارد، همه آنها با هم کار می کنند تا حس کلی به تشک بدهند. هم تنوع مواد و هم کیفیت، عملکرد تشک ها را در دسته های مختلف دیکته می کند. روش ساخت نیز بر قیمت تشک تاثیر می گذارد. دانستن مزایا و معایب احتمالی مواد مختلف و تکنیک های ترکیب می تواند به شما در انتخاب مناسب ترین تشک کمک کند.

کف های راحتی و تشک های طبی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، لایه های راحتی طراحی شده اند تا تجربه خواب را تا حد امکان دلپذیر کنند. مواد نرم‌تر و منطبق بر بدن، فشار را دوباره توزیع می‌کنند، در حالی که گزینه‌های سفت‌تر، افتادگی را محدود می‌کنند تا تراز ستون فقرات را افزایش دهند.

سیستم های راحتی علاوه بر افزودن بالشتک و کاهش فشار، حرکت، صدا و دما را تنظیم می کنند. آنها همچنین به عنوان یک مانع مهم بین بدن شما و یک سیستم پشتیبانی قوی عمل می کنند. با این حال، عملکرد کلی آنها به مواد، سختی و ضخامت بستگی دارد.
 برای خرید تشک رویال به نمایندگی تشک رویال مراجعه نمایید.
هدف از لایه های تشک چیست؟

نزدیک ترین لایه ها به بدنه به طور مستقیم بر راحتی تشک تأثیر می گذارد. از آنجایی که لایه های نگهدارنده بینی از مواد متراکم و محکم ساخته شده اند، لایه های نرم تری روی آنها قرار می گیرد. میزان فرو رفتن یک فرد خواب در تخت تا حد زیادی توسط سیستم راحتی تشک تعیین می شود. لایه های تشک چندین هدف اصلی را انجام می دهند.

بالشتک: یک تشک بادوام نیاز به یک لایه حمایتی قوی دارد، اما خوابیدن مستقیم روی این ماده فوق‌العاده می‌تواند باعث ایجاد درد در صبح روز بعد شود.

کاهش استرس: لایه‌ها معمولاً برای تناسب با بدن و توزیع وزن آن طراحی می‌شوند تا ناراحتی ناشی از استرس را که در شانه‌ها، باسن و پشت رایج است کاهش دهند. موادی مانند مموری فوم، پلی فوم، لاتکس یا مینی کویل ها می توانند با شکل تخت مطابقت داشته باشند و افزایش فشار را کاهش دهند.

با این حال، سیستم راحتی ایده‌آل باید همچنان به اندازه کافی محکم باشد تا از فرورفتن بیش از حد قسمت‌های سنگین‌تر مانند لگن در تشک و فشار بر ستون فقرات جلوگیری کند. برخی از سیستم های راحتی نیز با مناطق سختی هدفمند برای متعادل کردن پشتیبانی و کاهش فشار طراحی شده اند.

جداسازی حرکت: انتقال حرکت زمانی اتفاق می‌افتد که حرکت در یک قسمت از تخت در سمت دیگر تجربه می‌شود، که می‌تواند برای هر کسی که یک تخت مشترک دارد مشکل‌ساز باشد. ضربه‌های مقاومتی می‌توانند حرکات را بهتر جذب و جدا کنند تا از گسترش ارتعاش جلوگیری کنند، بنابراین اختلال کمتری در شرکای خواب ایجاد می‌کنند.

سر و صدا: برخی از مواد تشک بی صداتر از بقیه هستند و مدل های فوم و لاتکس تقریبا بی صدا هستند. فنرهای داخلی و سیستم‌های کویل موجود در هیبریدها با افزایش سن از بین می‌روند، اما لایه‌های راحتی از فوم، لاتکس و/یا فیبر می‌توانند به کاهش صدا کمک کنند.

خنک‌سازی: لایه‌های راحتی از فناوری خنک‌کننده مانند تزریق ژل، مواد تغییر فاز و ساختارهای سلول باز برای بهبود تهویه یا حذف گرمای اضافی استفاده می‌کنند. روکش‌های قابل تنفس اجازه می‌دهند هوا آزادانه در داخل تشک حرکت کند و از گرم شدن بیش از حد خواب‌ها جلوگیری می‌کند.

ساختار یاتاقان عمومی

بیشتر تشک ها از چندین لایه تشکیل شده اند که هر کدام عملکرد خاصی را انجام می دهند. این لایه ها در کنار هم حس بی نظیری را به تشک می دهند. هر مصالح و روش ساخت دارای مزایا و معایب بالقوه ای است، اما درک کیفیت آنها به شما کمک می کند تا بهترین تشک را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

یک لایه راحتی در بالای تشک باعث راحتی تخت می شود. بیشتر مواد پد تشک نرمی کافی را فراهم می کنند و در عین حال مطابق با بدن هستند تا فشار را کاهش دهند. تشک های با ارتفاع متوسط ​​معمولا یک یا دو لایه راحتی دارند، در حالی که مدل های بلندتر ممکن است سه لایه یا بیشتر داشته باشند. تشک های سفت معمولا دارای یک لایه راحتی به ضخامت ۱ تا ۲ اینچ هستند، در حالی که مدل های نرم می توانند ۴ اینچ یا بیشتر باشند.

در زیر سیستم راحتی یک تنظیم متغیر وجود دارد که به عنوان تعادل بین تخت و تکیه گاه مناسب عمل می کند. خط انتقال که از موادی به ضخامت 1 تا 3 اینچ ساخته شده است، ضمن محدود کردن برش کمتر، کانتور را عمیق تر می کند. پارچه های با چگالی متوسط ​​تا زیاد اغلب از پلی فوم، لاتکس یا میکروکویل ساخته می شوند.

بعد میله نگهدارنده است که از مواد متراکم تر و قوی تری ساخته شده است که برای تثبیت تشک و مقاومت در برابر افتادگی طراحی شده است. معمولا میله نگهدارنده مهم ترین قسمت تشک است و معمولاً 6 تا 10 اینچ ضخامت دارد.

در نهایت، تشک معمولاً با پارچه های پنبه ای، پشمی، پلی استر، تنل و سایر پارچه ها پیچیده می شود. برخی از طرح ها، مانند روبالشی، شامل یک لایه مخملی از فوم یا فایبرگلاس است که مستقیماً در روکش تعبیه شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است