کلید دیجیتال چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

کلید دیجیتال چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


قفل های دیجیتال نسل جدیدی از قفل های الکترونیکی هستند که دیگر نیازی به قفل مکانیکی برای باز کردن در ندارند. در واقع قفل های دیجیتال به جای استفاده از قفل های مکانیکی از فناوری الکترونیکی برای باز کردن درها استفاده می کنند. به این ترتیب سیستم قفل مکانیکی با استفاده از فرکانس الکترونیکی ایجاد شده توسط کارت رمز عبور یا اثر انگشت درب را حرکت داده و باز می کند.

به راحتی می توان گفت که تولید قفل دیجیتال (قفل الکترونیکی) باعث افزایش امنیت منازل و خودروهای مدل بالا مانند شرکت ها شده است. در این مقاله نحوه عملکرد قفل الکترونیکی، انواع و مزایای آن را به شما معرفی می کنیم. بنابراین، اگر همچنان می خواهید در مورد چیستی کلید دیجیتال پاسخ کاملی دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله با دیلاک همراه باشید.


تفاوت قفل مکانیکی با قفل دیجیتال چیست؟

قفل های مکانیکی قفل هایی هستند که همه از آن استفاده می کنند. این قفل ها از یک کلید برای حرکت دادن پیچ داخل قفل استفاده می کنند که باعث باز یا بسته شدن در می شود. قفل های مکانیکی معایب زیادی دارند. مهم ترین آنها سرقت و کشف، احتمال شکستن یا گم شدن کلید، مشکل تکرار کلید در مکان های پرتردد و ... است.

در کنار این محصولات، قفل های دیجیتالی وجود دارد که رابط کاربری ساده و امنیت بالایی دارند. قفل های دیجیتال برای باز شدن نیازی به کلید مکانیکی ندارند و بسته به مدل آن فقط با کارت مغناطیسی، کد یا ... باز می شوند. همچنین این قفل ها به دو مدل دسته دار و بدون دسته تقسیم می شوند و به نوع دسته آن دسته دیجیتال می گویند. استفاده از دستگیره های دیجیتال در ساختمان باعث آسایش و راحتی ساکنین ساختمان خواهد شد که این امر نیز به دلیل سهولت استفاده از این مدل ها می باشد.

علاوه بر این اقلام، قفل هایی به نام قفل هوشمند نیز در بازار موجود است که امکان باز شدن در را با موبایل یا کامپیوتر شخصی فراهم می کند. لازم به ذکر است که قفل هوشمند همان قفل دیجیتالی است با این تفاوت که امکان باز کردن آن از راه دور را برای کاربران فراهم می کند. نحوه عملکرد قفل هوشمند با ارسال دستورات به قسمت مکانیکی قفل با کلیدهای رمزگذاری شده است. این قفل ها قابلیت اتصال به تلفن همراه و سایر سیستم های خانه هوشمند را دارند و از راه دور قابل کنترل هستند.

کاربرد قفل دیجیتال چیست؟

انواع قفل های الکترونیکی را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. این نوع قفل ها با توجه به طرح های متفاوت و ویژگی های منحصر به فردشان، هم برای فضاهای عمومی و هم برای فضاهای خصوصی مفید هستند.

برخی از کاربردهای قفل دیجیتال عبارتند از:

حفاظت از ورودی خانه امتیاز ویژه ای برای ساکنین خانه است

برای جلوگیری از ورود افراد دیگر از آن در درب اتاق های مهم مانند دفتر استفاده کنید

به عنوان قفل درب برای کنترل بهتر ورود و خروج استفاده کنید

استفاده در مناطق پرتردد مانند باشگاه ها، آزمایشگاه ها، شرکت ها یا حتی هتل هایی که نیاز به تعویض مکرر دارند.

ای...

آشنایی با قفل هوشمند (قفل دیجیتال)

همانطور که قبلا اشاره کردیم قفل های الکترونیکی با عملکردها و کاربردهای متفاوتی تولید می شوند. در این قسمت از مقاله شما را با انواع قفل های الکترونیکی و نحوه عملکرد آنها آشنا می کنیم.

قفل کارت دیجیتال: این مدل قفل امکان دسترسی از طریق کارت مغناطیسی را فراهم می کند. داخل این کارت ها یک تراشه مغناطیسی کوچک وجود دارد که با قرار گرفتن در قفل درب فرکانس را منتقل می کند. قفل کارت قابلیت تنظیم مجدد و اختصاص کارت های جدید را به تعداد دفعات مورد نیاز دارد.

قفل اثرانگشتی دیجیتال: قفل اثر انگشتی که یکی از مدل های بیومتریک قفل دیجیتال است، به عنوان یکی از امن ترین انواع قفل در دنیا شناخته می شود. برخی از مدل ها دارای تشخیص چهره و عنبیه نیز هستند. قفل های بیومتریک فقط به افرادی که شناسه آنها (اثر انگشت، صورت و غیره) در دستگاه ثبت شده است، دسترسی دارند.

قفل دیجیتال رمز عبور: این نوع قفل محبوب ترین مدل در بین قفل های دیجیتال به حساب می آید. قفل ترکیبی دارای یک صفحه لمسی یا گاهی اوقات یک دکمه است که با وارد کردن یک کد مشخص قفل می شود. جالب است بدانید برخی از مدل ها تنظیمات پیچیده ای مانند ایجاد رمز عبور برای مدت زمان مشخصی دارند که پس از آن رمز به طور خودکار باطل می شود.

قفل های چند منظوره: مدل های چند منظوره نیز ترکیبی از چندین مدل برتر هستند که در یک قفل ادغام شده اند. اصولا در طراحی قفل های دیجیتال از چند روش برای بازکردن درب استفاده می شد. با استفاده از این نوع قفل دیجیتال دیگر نگران فراموشی کارت یا رمز عبور نخواهید بود و کافی است با اثر انگشت هویت خود را روی قفل ثابت کنید تا در باز شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.