تصفیه فاضلاب صنعتی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

تصفیه فاضلاب صنعتی

۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


تصفیه فاضلاب صنعتی یا تصفیه فاضلاب صنعتی به دلیل خطرات آلاینده های مختلف برای محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است. در بسیاری از موارد هدف از تصفیه فاضلاب صنعتی حفاظت از محیط زیست و منابع آب و همچنین استفاده مجدد و بازیافت پساب تصفیه شده در فرآیندهای صنعتی است. در نظر گرفتن تنوع صنایع؛ طراحی و اجرای سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی باید به صورت جداگانه و به طور کامل بر روی نوع صنعت و ویژگی های مطلوب کیفی و کمی فاضلاب صنعتی انجام شود.

اگر می خواهید پساب های صنعتی را طبق استانداردهای سازمان محیط زیست در رابطه با تصفیه فاضلاب و یا برای استفاده مجدد صنعتی تصفیه کنید. برای مشاوره فنی با کارشناسان شرکت مهندسی فراب تدبیر تماس بگیرید و یا برای اطلاعات فنی بیشتر با ما تماس بگیرید.

این خدمات شامل طراحی و ساخت تصفیه خانه ها، تجهیزات مکانیکی و شیمیایی، نصب و راه اندازی سیستم های مرتبط می باشد. با توجه به تجربه و تخصص این شرکت می توان آن را یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تصفیه فاضلاب صنعتی دانست.

تصفیه فاضلاب صنعتی چیست؟

در صنایع مختلف مقدار زیادی آب مصرف می شود، پس از مصرف، کیفیت آب از بین می رود و پس از فرآیندهای مختلف، محلول های آن به مواد آلی و معدنی تبدیل می شود. پساب های صنعتی حاوی فلزات سنگین و یون های سمی هستند که در صورت رها شدن آسیب جدی به محیط زیست وارد می کنند، بنابراین از تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی استفاده می شود.

تصفیه فاضلاب صنعتی مجموعه ای از فرآیندهایی است که برای حذف آلاینده ها از فاضلاب صنعتی و تبدیل آن به آب قابل استفاده استفاده می شود.

نظافت به منظور جلوگیری از آلودگی منابع آب و حفاظت از محیط زیست انجام می شود. روش‌های مختلفی مانند فرآیندهای تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی برای تصفیه فاضلاب استفاده می‌شود. هدف از تصفیه تبدیل فاضلاب صنعتی به آب با کیفیت قابل قبول و حفظ محیط زیست است.

برخی از آلاینده های مهم در تصفیه فاضلاب صنعتی

pH: در تصفیه فاضلاب صنعتی معمولاً PH فاضلاب را می توان در محدوده وسیعی تغییر داد و این باید همیشه به صورت موردی بررسی و ارزیابی شود.

BOD و COD: به عنوان پارامتر مهمی برای نشان دادن درجه و شدت آلودگی فاضلاب در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، ارتباط بین این دو پارامتر می تواند شاخص مهمی در بررسی امکان سنجی تصفیه فاضلاب صنعتی با روش های بیولوژیکی باشد.

فلزات سنگین: روی، کروم، نیکل، کادمیوم و عناصری مانند آرسنیک و برم به دلیل خطر بالای زیست محیطی و سرطان زایی در تصفیه فاضلاب صنعتی بسیار مهم هستند.

مواد جامد معلق مقدار مواد جامد معلق در فاضلاب صنعتی به کیفیت آب مصرفی در صنعت و فرآیند صنعتی مورد نظر بستگی دارد و معمولاً با پارامتر TSS کل مواد معلق تخمین زده می شود.

جامدات محلول: گاهی اوقات; سطوح بالای این پارامتر در آب صنعتی مصرفی می تواند منجر به افزایش جامدات محلول شود. در غیر این صورت، افزایش جامدات محلول به دلیل افزودن یک یا چند یون به صنعت مربوطه است. به عنوان مثال، در صنعت قند و شکر، فاضلاب سیستم رزین می تواند به مشکلات تصفیه فاضلاب صنعتی به دلیل بازسازی رزین با آب نمک کاتالیزوری مرتبط باشد.

سوخت: در بسیاری از پساب‌های صنعتی، سوخت و سایر ترکیبات مشابه به عنوان یکی از آلاینده‌های اصلی و یا حتی یکی از آلاینده‌های اصلی در تصفیه فاضلاب صنعتی محسوب می‌شوند.

مواد آلی مقاوم: از جمله مواد آلی مقاوم در برابر روش های متداول تصفیه فاضلاب صنعتی مانند فنل ها، سورفکتانت ها و سموم کشاورزی.
برای تصفیه فاضلاب صنایع شیمیایی با ارگان گستر تماس بگیرید.

اقدامات تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه آب همچنین مستلزم در دسترس قرار دادن آب در اختیار مصرف کنندگان دیگر است. این شرایط برای مصارف کشاورزی نیز مناسب است. در صورت تایید تصفیه، می توان از این آب برای آبیاری گیاهان استفاده کرد. آلودگی فاضلاب های صنعتی بسیار متنوع است و فرآیند تصفیه آب نیز متفاوت است. مراحل تصفیه فاضلاب صنعتی به شرح زیر است:

مرحله اول: دفع زباله های صنعتی

مرحله دوم: ته نشینی اولیه فاضلاب صنعتی

مرحله سوم: بیولوژیک (هوازی و بی هوازی)

مرحله چهارم: ته نشینی ثانویه

مرحله پنجم: عقیم سازی

تا كنون نظري ثبت نشده است