دریافت مدرک رشته قالی بافی فنی و حرفه ای

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

دریافت مدرک رشته قالی بافی فنی و حرفه ای

۲,۷۶۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

قالی بافی چیست؟

اولین فرش‌ها دارای نقش‌های ساده، عتیقه و شکسته بودند و در زندگی روزمره بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بیشتر ذهن را بافی می‌کردند. امتداد رودهای نیل، دجله و فرات تا آسیای مرکزی شاهدی بر قالیبافی بودن ایران است. عشایر احتمالاً برای اولین بار فرش کف قهوه ای زیر چادر خود را انتخاب کردند. برخی تحقیقات نشان می دهد که فرش ممکن است توسط مصری ها، چینی ها یا مردمان دیگر اختراع شده باشد.

بازار کار رشته قالی بافی در ایران
این یک دستگاه فرش دستباف کرکی به نام است. قالی بافی مهارت بافتن فرش کرکی به سمت بالا یا در مواردی از پشم و ابریشم به بالا است. درست است که بارها کلمه فرش را شنیده اید، اما شاید فکر کنید که این پسوند با فرش متفاوت است. پس قبل از اینکه به قالی بافی عادت کنید، بهتر است با «دم» آشنا شوید. هر ماده منبسط شونده را قالی می گویند مانند جاجیم، گلیم، زیلو، قالیچه و قالیچه. اما آنچه ما اکنون به آن فرش می گوییم فرش است. اما وجه تمایز این کالای دست ساز با دیگر اکستنشن ها، گره دار بودن و پرهای بلند آن است.

دوره آموزش رشته قالی بافی
با توجه به اکتشافات و آثار به دست آمده، گفته شده است که هنرهایی مانند بافندگی، نمد بافی، زیلو بافی، جاجیم بافی و گلیم بافی عامل ایجاد قالی بافی بوده است. باستان شناسان و دانشمندان برای اولین بار قالی را در مصر معرفی کردند، اما در سال 1949 با پیدایش اولین فرش ها به نام پازیریک در کوه های سیبری که توسط پروفسور رودنکو کشف شد، قالی بافنده از سواحل نیل، دجله و نیل منتقل شد. فرات به آسیای مرکزی رفت و ثابت کرد که مهد قالی بافی در ایران است. برخی معتقدند چادرنشینان ابتدا چیزی شبیه فرش برای کف سفالی در چادر خود اختراع کردند که می توان آن را گلیم و فرش های پشمی آن زمان دانست.

قالی بافی سخت است؟ میزان درآمد قالی بافی
هنر قالی بافی یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی این کشور است. لازم به ذکر است که بسیاری از شهرهای ایران از جمله اصفهان، کرمان، تبریز، کاشان و شیراز روش بافت فرش و نقوش خاص خود را دارند. تنها چیزی که به جرات می توان گفت کیفیت بسیار بالا و کیفیت ناملموس این هنر است. تمامی فرش ها دستباف هستند و گاهی ساختن یک فرش کوچک حداقل چندین ماه زمان می برد. امروزه فرش ها در اندازه های مختلفی عرضه می شوند. از خیلی کوچک تا تقریباً به اندازه کافی بزرگ برای پوشش کف اتاق کوچک. علاوه بر این، برخی از فرش ها تزئینی هستند و می توان آنها را قاب کرد و به دیوار چسباند. از چنین تابلوهایی می توان به عنوان هدایای تبلیغاتی تجاری استفاده کرد.

تاریخچه رشته قالی بافی
در روزگاری که کفش آهنی در دسترس نبود از برنج چوبی استفاده می‌شد و حتی فرش‌های کوچک نیز از چوب ساخته می‌شدند، اما در حال حاضر حوله‌های چوبی و فلزی با بافت جایگزین شده‌اند. اما قالی چوبی آویز جای خود را دارد و برای بافت فرش های 6 متری 9 متری به ارتفاع 12 متر به دلیل استحکام چوب نسبت به فلز و اندازه از قالی چوبی استفاده می شود. میله آهنی به ارتفاع 6 متر قابل له و شکستن است اما میله چوبی اصلا خرد نمی شود. برای خرید فرش چوبی مناسب برای ساخت فرش 6 متری و بزرگتر باید توجه داشت که فرش راسته چوبی بهتر از فرش مستقیم جدید کار می کند.

دریافت مدرک رشته قالی بافی فنی و حرفه ای

برای دریافت مدرک رشته قالی بافی میتوانید ابتدا در آزموشگاه های معتبر معرفی شده توسط سازمان فنی و حرفه ای در دوره های این رشته شرکت کرده و سپس در آزمون این رشته برای دریافت مدرک شرکت کنید.

وب سایت آزمونیکا با جمع آوری  برترین نمونه سوالات قالی بافی ، شما را در امر قبولی در این آزمون یاری می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.