راهنمای جامع خرید پوشک کامل بچه

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

راهنمای جامع خرید پوشک کامل بچه

۲,۵۳۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
فرقی نمی کند در چه دورانی به سر می برید، این مطلب می تواند قبل از بارداری و پس از تولد نوزاد شما را برای خرید پوشک ارزان اینترنتی و مناسب راهنمایی کند، پس با ما همراه باشید تا خصوصیات پوشک کامل بچه را بررسی کنیم و سپس به سراغ برندها و سایزها برویم تا شرایط مختلفی که با یک نوزاد تجربه خواهید کرد را بررسی نماییم. در این مقاله شما را بدون هیچگونه اطلاعات در مورد پوشک کامل بچه تصور خواهیم کرد و هدفمان این است که پس از مطالعه کامل این مقاله، به درک کاملی از ساختار پوشک و راه های انتخاب پوشک مناسب رسیده باشد.
  • یوزمارت، بزرگترین فروشگاه اینترنتی رشت و استان گیلان است که در بخش محصولات سلولزی مانند دستمال کاغذی و پوشک، آفرهای ویژه ای را برایتان در نظر گرفته است. پس از کسب اطلاعات کامل پوشک بچه، می توانید از صفحه پوشک ها، قیمت و مشخصات را بررسی کنید تا به یک انتخاب درست دست پیدا کنید.

پوشک کامل بچه چه تفاوتی با پوشک ساده دارد؟

در این مقاله قصد داریم پوشک کامل بچه را بررسی کنیم و کاری به پوشک های ساده نداریم، اما بهتر است در ابتدا فرق این 2 محصول را بدانیم تا در ادامه به درک کامل تری از این محصول بهداشتی برای کودکان دست پیدا کنیم.
همانطور که می دانید، در گذشته چیزی به نام پوشک مرسوم نبود و از پارچه هایی مخصوص به نام کهنه بچه استفاده می شد که انواع حساسیت های پوستی و زخم های عمیق را در بدن کودکان ایجاد می کرد، این روند با اضافه شدن پوشک های ساده کمتر شد اما همچنان مشکلات بسیاری وجود داشت
  • پوشک ساده تنها یک پد بود که به وسیله ی پارچه به دور کودک پیچیده میشد و اغلب دارای پودر جاذب امروز هم نبود. شاید بتوان تنها تفاوت کهنه با پوشک ساده را در یکبار مصرف بودن پوشک ساده محسوب کرد، نه بیشتر!
  • اما پوشک کامل بچه که امروزه استفاده می شود، دارای تمام امکانات لازم بوده و با یک چسب مکانیکال به دور کودک بسته می شود؛ در ادامه به معرفی پوشک کامل بچه خواهیم پرداخت
پوشک و بچه | انتخاب پوشک مناسب

تاریخچه به وجود آمدن پوشک

بگذارید کمی تاریخی پیش برویم؛ خانم ماریا آلن اولین بار در سال 1887 با اضافه کردن اشکال هندسی تکرار شونده در طرح پارچه کهنه، پایه گذار Diapers محسوب می شود و پس از او فردی به نام مولنیکی در سال 1957 با اضافه کردن توده جاذب تهیه شده از خمیر کاغذ و لایه میانی، انقلابی جدید در این محصول به وجود آورد، محصولی که با لایه خارجی از منسوج توری بافت درست شده بود و به نوعی پایه گذار پوشک های امروزی محسوب می شود.
  • هر محصول پیشرفته ای که امروز می بینیم، سال ها توسط افراد مختلف مورد آزمون و خطا قرار گرفته است!

پوشک کامل بچه چیست؟

یک پوشک کامل استاندارد دارای 8 بخش مختلف در شمای کلی می باشد و اگر چند مورد از این گزینه ها را در ساختار فیزیکی خود نداشته باشد، دیگر نمی توان آن را پوشک کامل محسوب کرد!
در ویدیوی زیر می توانید قسمت های تشکیل دهنده ی پوشک کامل را مشاهده نمایید
  1. پوشش رویی یا Top Sheet
  2. لایه جاذب و توزیع کننده معروف به ADL
  3. پودر فوق جاذب یا توده جاذب Absorbent Core
  4. نوار جلو یا Front Tape
  5. نوار چسب پهلو یا Side Tape
  6. کش کمر یا Elastic's Waist Band
  7. کش دور پا یا Leg Band Elastic
  8. پوشش زیرین یا پوشش سطح خارجی Back Sheet
قسمت های پوشک کامل بچه
حالا که با این 8 قسمت آشنا شدیم، می توانیم تک تک آن ها را بررسی کنیم تا متوجه شویم هر قسمت چه کاربردی داشته و چه تاثیری در انتخاب درست ما خواهد داشت.
  • شناخت ویژگی های اساسی یک پوشک می تواند برگ برنده ی شما در خرید پوشک مناسب محسوب شود. با ما همراه باشید.

تاپ شیت یا پوشش رویی پوشک چیست؟

پوشش رویی دقیقا قسمت اتصال نقاط حساس بدن کودک با کودک می باشد، جایی که باید ادرار به لایه فوق جاذب ارسال شود تا همواره خشک و خنک باقی بماند. معمولا روی سطح Top Sheet اشکال لوزی دیده می شود که باعث ایجاد جریان های مختلف شده و با این طراحی، دیگر مایعات در یک نقطه جذب نمی شوند، بلکه در تمام سطح پد جذب خواهد شد.
  • اگر پس از مدت کوتاهی پوشک را چک کردید و رطوبت زیادی مشاهده نمودید، در مورد محصولی که برای فرزندتان استفاده می کنید تجدید نظر کنید؛ این قسمت باید تا چند ساعت خشک بماند، مگر اینکه کودک در همان لحظه با حجم زیادی ادرار کرده باشد.
  • خشک و خنک بودن این ناحیه یکی از موارد مهم در عدم بروز ایجاد حساسیت و زخم های مختلف بر روی بدن کودک است.
  • پوشش رویی از الیاف بافته نشده یا Nonwoven ساخته شده که باعث می شود نفوذپذیر باشد.
  • تاپ شیت باید کاملا نرم و لطیف بوده و سازگار با پوست باشد.
  • سعی کنید از پوشک هایی که روی تاپ شیت از رایحه های معطر استفاده می کنند خودداری کنید؛ پوشک های معطر شما را فریب می دهند!
لایه رویی پوشک top sheet پوشک در حالت خشک

لایه جاذب ای دی ال چیست؟

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده پوشک های امروزی بسیار کاربردی عمل کنند، لایه ADL است. لایه ای که پس از جذب مایعات از تاپ شیت، آن ها را در سطح خود منتشر کرده و به لایه ی توده ی جاذب روانه می کند اما این تنها وظیفه ای این لایه نیست، کار اصلی لایه ADL این است که اجازه نمی دهد مایعات رد شده، دوباره به سطح لایه رویی بازگردد.
لایه ADL تا زمانی از بازگشت مایعات به تاپ شیت جلوگیری می کند که پودر جاذب همچنان توان جذب داشته باشد. البته این لایه در تمام شرایط می تواند مانع از بازگشت مایع به سطح پوشک شود اما این بستگی به درجه کیفیت پوشک داشته و هر برندی میزان مقاومت متفاوتی نسبت به مایعات جذب شده نشان می دهد.
  • همین موارد باعث می شود ساعت ماندگاری پوشک در بدن کودک افزایش پیدا کند و اینچنین است که برندهای محبوب به صدر فروش می رسند.

ویژگی های لایه ADL

  • جذب سریع مایعات از تاپ شیت یا لایه رویی
  • توزیع یکنواخت مایع در کل سطح لایه جهت جلوگیری از تجمع مایعات در یک منطقه
  • انتقال سریع مایع به لایه زیرین یا توده جاذب
  • جلوگیری از برگشت مایع به سطح پوست برای حشک ماندن پوست
تست قدرت جذب پوشک لایه adl

توده جاذب یا همان لایه ی حاوی پودر فوق جاذب پوشک چیست؟

شاید مهمترین ملاک شما برای انتخاب یک پوشک مناسب، لایه ی حاوی پودر جاذب یا Absorbent Core محسوب خواهد شد. قدرت ماندگاری، فرم پوشک پس از یک الی دو ساعت، بسیاری از حساسیت های پوستی و دلیل اکثر پس زدگی ها در عملکرد این لایه ی حساس خلاصه می شود. توده جاذب از ترکیب خمیر کاغذ سلولز آسیاب شده یا فلاف به همراه پلیمرهای جاذب با فورمول نمک سدیم پلیمر اکریلیک اسید یا SAP ساخته می شود؛ قرار نیست بحث شیمی داشته باشیم! فقط کافیست بدانید که SAP همان بلور یا پودر جاذب است و Fluff هم خمیر کاغذی که پودر را در خود نگه می دارد.
  • پودر جاذب در حالت خشک دارای ساختاری کریستالی به شکل پودر است، اما زمانی که با مایعات برخورد پیدا می کند به صورت ژله ای در می آید و متورم می شود. به همین دلیل است که برخی پوشک های سطح پایین‌تر بسیار زود حجم بزرگی پیدا می کنند و فرم شلوار کودک را خراب می کنند.

در ویدیو زیر می توانید نحوه تغییر حالت پودر جاذب را مشاهده فرمایید


پس از ترکیب توده جاذب با مایعات، ژله ای به رنگ آبی آسمانی به وجود می آید که باعث حجیم شدن لایه میانی پوشک شده و می تواند مایع را برای عدم نفوذ به سطح بالا در خود نگه دارد، زمانی که به اندازه کافی از این قابلیت استفاده شود و دیگر پودری وجود نداشته باشد که مایعات را تبدیل به ژله کند، زمان تعویض پوشک فرا رسیده است.

پوشش میانی از جنس کاغذ تیشو و سلولز

در توده جاذب یک پوشش میانی از جنس دستمال کاغذی قرار دارد که از تغییر فرم توده در زمان مصرف جلوگیری می کند. این دستمال کاغذی باید نرم و لطیف بوده در عین حال قدرت جذب مناسبی هم داشته باشد. نقش دستمال تیشو در زمان خشک بودن پوشک این است که مقاومت کشش را افزایش دهد و دارای لطافتی مناسب باشد.
تغییر حالت پودر جاذب پوشک ADL پس از برخورد با آب

بررسی ضخامت لایه های پوشک بچه

برای اینکه لایه های پوشک را به صورت کامل درک کنید می توانید ویدیوی زیر را مشاهده نمایید؛ تنها در چند ثانیه به تمام مطابی که تا اینجا گفته شد خواهید رسید.

نوار چسب پهلو یا چسب های مکانیکال پوشک

نوار چسب پهلو یکی از مهمترین علت های به وجود آمدن پوشک کامل و رد شدن از پوشک های معمولی محسوب می شود. نوار چسب پهلو در طرفین قسمت پشت پوشک قرار دارد و خاصیت الاستیکی ویژه ی آن ها باعث می شود پوشک به خوبی چسبیده شود. خاصیت کشسانی مطلوب نوار چسب پهلو این امکان را فراهم می کند تا پوشک بدون فشار اضافی به دور کمر جذب شود و برای باز شدن نیاز به هوش داشته باشند نه فشار!
  • در پوشک های امروزی از چسب مکانیکال استفاده می شود، کاربرد این چسب ها برای این است که پس از باز شدن، به پوست کودک آسیب نمی رساند.
چسب مکانیکال پوشک کامل بچه

نوار جلو یا نگهدارنده ی چسب های پوشک بچه

تکمیل کننده چسب های پهلو، نوار نگهدارنده این چسب ها می باشند که به نوار جلو معروف است. این ناحیه به گونه ای طراحی شده که در مقابل کشش چسب ها به اطراف بسیار مقاوم است، اما اگر به سمت بالا کشیده شود به راحتی باز می شود. این قابلیت باعث می شود برای تعویض پوشک به راحتی بتوانید چسب ها را باز کنید و در عین حال، کودک با فعالیت های زیاد نتواند باعث باز شدن چسب های مکانیکال شود.
  • نوار جلو می تواند ساده یا دارای طرح های متنوع باشد
  • در بین لایه های مختلف پوشک کامل بچه از یک چسب مخصوص استفاده می شود که حساس به فشار بوده و در مایعات قابل حل نیست. این چسب که Hot Melt Adhesives نام دارد، به گونه ای طراحی شده که از نفوذ آب به لایه زیرین جوگیری نمی کند.
تست چسب و کشسانی پوشک بچه

کش کمر یا کش پهلو پوشک کامل

کش کمر یکی از اجزای تشکیل دهنده ی پوشک است که در تمام برندها و سایز ها استفاده نمی شود، اما تمام برندها در محصولات آینده ی خود قطعا از Elastic's Waist Band استفاده خواهند کرد تا از رقابت عقب نمانند. کش کمر برای مواردی مانند راحتی بیشتر و حفظ بیشتر مایعات در پوشک ها تعبیه می شود. این کش در بسیاری از مواقع باعث ممانعت از نشتی شده و می توانید با تا کردن یا گذاشتن دستمال کاغذی در آن ناحیه، خیال خود را از بابت پس زدگی ناحیه کمر پوشک راحت کنید.
  • کش کمر باعث افزایش فرم آناتومیک پوشک شده و جنس آن از پلی اتیلن فوم است
کش کمر پوشک کامل بچه

کش دور پا پوشک چه کاربردی دارد؟

یکی دیگر از قسمت هایی که برای جلوگیری از نشت مایعات و برخی پس زدگی های مرسوم در پوشک ها تعبیه شده، کش دور پای کودک است. این کش نازک با خاصیت کشسانی مناسبی که برای آن طراحی شده می تواند به خوبی پوشک را در پای کودک فیت کند و با بالا بردن ارگونومی پوشک از نشت خروجی های روده به خوبی جلوگیری نماید.
  • کش دور پا از دو قسمت بند و توری تشکیل شده که جنس توری از پارچه الیاف بافت نشده می باشد، درست مانند پوشش رویی!
کش دور پا پوشک کامل بچه

پوشش زیرین یا پوشش سطحی یا Back Sheet

این پوششی خواهد بود که در تماس با لباس نوزاد و محیط خارجی است. زمانی که با دست کشیدن روی این قسمت احساس نم و رطوبت کردید باید بلافاصله پوشک را عوض کنید! بک شیت یا پوشش سطحی در انتهای لایه های درونی قرار می گیرد و بر روی یک فیلم پلی اتیلن قرار می گیرد تا مانند پارچه حس شود و از عبور مایعات به خارج از پوشک جلوگیری نماید. پوشش زیرین باید دارای استحکام و انعطاف مناسب باشد و بالاترین قدرت را برای جلوگیری از عبور مایعات دارا باشد.
نکته ی بسیار مهمی که در این لایه می توان به ان اشاره کرد، وجود سوراخ های میکروسکوپی برای عبور گاز ادرار و رفت و آمد هواست. وجود لایه تنفسی در بک شیت می تواند برای جلوگیری از حساسیت های پوستی کودکان بسیار مفید باشد؛ بسیاری از برندهای معتبر دارای لایه تنفسی هستند.
  • نحوه تولید بک شیت در دسته بندی پوشک ها موثر است
  • برای انتخاب پوشک مناسب بهتر است پوشکی که دارای منافذ لایه سطحی یا پوشش تنفسی هستند را مد نظر قرار دهید
لایه پشت یا بک شیت پوشک کامل بچه

شناخت جدول سایزبندی پوشک بچه

حالا که با ساختار کلی پوشک ها آشنا شدیم، برای انتخاب پوشک مناسب نیاز داریم تا با سایزبندی های Diapers آشنا شویم، زیرا انتخاب سایز درست یکی از مهمترین مراحل خرید پوشک برای شما محسوب می شود و ممکن است با یک انتخاب اشتباه همه چیز را خراب کنید. جدول سایزبندی پوشک ها تقریبا یکی هستند اما کاربرد آن ها متفاوت بوده و مشکل آنجاست که روی هر کودک هم جواب متفاوتی می دهد! بنا بر این باز هم در نهایت باید با تجربه ی شخصی خود به یک انتخاب درست برسید و ما در این مقاله می توانیم تنها شما را به گزینه ی ایده آل نزدیک کنیم.
  • هر کودک دارای شرایطی متفاوت است که این باعث می شود در انتخاب پوشک مناسب کار راحتی نداشته باشید!

دسته بندی اندازه پوشک ها

  1. تازه متولد شده یا New Born
  2. کوچک یا Small
  3. متوسط یا Medium
  4. بزرگ یا Large
  5. خیلی بزرگ یا X Large
  6. خیلی خیلی بزرگ XX Large
  7. خیلی خیلی خیلی بزرگ XXX Large
جدول سایزبندی پوشک

جدول سایز بندی پوشک کامل بچه

  • سایز 0 برای نوزاد زیر 2 تا 2.5 کیلوگرم / تازه متولد شده
  • سایز 1 برای نوزاد 2 تا 5 کیلوگرم / تازه متولد شده
  • سایز 2 برای نوزاد 3 تا 6 کیلوگرم / کوچک
  • سایز 3 برای کودک 4 تا 9 کیلوگرم / متوسط
  • سایز 4 برای کودک 7 تا 18 کیلوگرم / بزرگ
  • سایز 5 برای کودک 11 تا 25 کیلوگرم / خیلی بزرگ
  • سایز 6 برای کودک 15 تا 25 کیلوگرم / خیلی خیلی بزرگ
  • سایز 7 برای بچه های بالای 17 کیلوگرم / خیلی خیلی خیلی بزرگ

چرا تعیین وزن برای انتخاب سایز پوشک دچار تداخل و همپوشانی است؟

اگر نگاهی دقیق به جدول سایزبندی پوشک انداخته باشید متوجه همپوشانی وزن ها در سایز های مختلف شده اید. این دقیقا همان نکته ایست که در بالا به آن اشاره کردیم؛ هر کودک شرایط خاص خود را داراست!
  • ممکن است نوزاد در هنگام تولد سایز صفر یا حتی 2 بپوشد، همه چیز ممکن است!
برخی نوزاد ها زودتر از موعد به دنیا می آیند و برخی هم دارای وزنی بالاتر هستند که ممکن است سایز یک مناسب آن ها نباشد، در دیگر سایزها هم اتفاقات دیگری رخ می دهد که باعث می شود 2 کودک با یک سن از 2 سایز مختلف استفاده کنند، اما در مجموع باید برای خرید پوشک از جدول بالا پیروی کنیم تا درصد خطا بسیار کاهش پیدا کند.

چه زمانی متوجه می شویم سایز پوشک مناسب نیست؟

این مساله ممکن است یک تجربه ی عمومی یا یک تجربه ی شخصی باشد اما در مجموع، زمانی که شما از یک پوشک راضی نیستید دو حالت وجود دارد:
  1. یا برند پوشک مناسب نیست
  2. یا سایز پوشک مناسب نیست
برای اینکه به مشکل اصلی پی ببریم بهتر است ابتدا به برند پوشک نگاهی بی اندازیم؛ اگر جزو مارک های رده بالای بازار بود، سایز را عوض کنیم و اگر جزو برندهای ارزان بود بهتر است برند را تغییر دهیم.
البته که این روش همیشه جوابگو نیست، زیرا برندی مثل مای بیبی در سری پوشک های نارنجی خانواده شاد کمی فرم کوچکتری را تولید کرده اما در سری مهربان با پوست بزرگتر به نظر می رسد، اما با این حال باز هم از دیگر برندها کمی تنگ تر است؛ فقط باید تجربه کنید!
مقایسه وزن پوشک خشک و استفاده شده

اگر به موارد زیر برخوردید به فکر تعویض سایز بیوفتید!

  • پس زدگی های مکرر در ساعت های کم
  • قرمز شدن جای کش کمر به مقدار قابل توجه
  • پوشک از کمر پایین می آید
  • احساس ناراحتی از ناحیه کش دور پا
  • دیگر چسب ها به راحتی به نوار جلو نمی رسند
  • طول پوشک به نظر کافی نیست
  • مدفوع به باسن چسبیده و به سمت بالا رفته است
  • قسمت پایین پوشک حالت گودی قبل را نداشته باشد
نکته : تجربه نشان داده زمانی که کودک دارای وزنی به اندازه ی بیشتر از نصف محدوده ی استاندارد می رسد باید به یک سایز بالاتر برویم
  • احتمالا تا اینجای مقاله باید با انتخاب سایز مناسب پوشک به خوبی آشنا شده باشید، اما اگر سوالی داشتید می توانید از قسمت نظرات برای ارسال کنید

پرمصرف ترین سایز پوشک کدام است؟

پرمصرف ترین سایزی که استفاده خواهید کرد سایز 4 است، آن هم با اختلاف زیاد نسبت به دیگر سایز ها؛ اما چگونه؟
نوزاد پس تولد خیلی سریع رشد می کند و شما در کمتر از یک ماه از سایز یک به دو و سپس در اواخر ماه دوم به سایز 3 رفته و احتمالا قبل از 6 ماهگی برای استفاده از پوشک سایز 4 مجاب خواهید شد. همانطور که در جدول سایز مشاهده کردید، فرزند شما می توانید در بازه ی 7 تا 18 کیلوگرم از این سایز استفاده کند و این بازه چیزی حدود یک سال طول می کشد.
  • ممکن است سایز 4، آخرین سایزی باشد که خریداری می کنید و کودک تا قبل از رسیدن به 15 کیلوگرم از پوشک گرفته شود؛ ایشالا که همینقدر خوش شانس باشید!
برندهای پوشک سایز 4 بزرگ و کوچک

پوشک مناسب چه برندی بخریم؟

حالا که با تمام زوایای پوشک آشنا شده اید، کافیست برند مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریدی هوشمند انجام دهید؛ اما چگونه مارک مناسب خودمان را بشناسیم؟
با مطالعه ی مقاله بالا می توانید به شناخت مناسبی از مارک های پرفروش و ارزان در بازار دست پیدا کنید، اما اگر حوصله ی مطالعه ای طولانی را ندارید با ما همراه باشید تا برندها را به شکل مختصر در همین مقاله بررسی کنیم. برای اینکه به یک برند مناسب برای خودمان دست پیدا کنیم باید مرحله به مرحله پیش برویم، مراحلی که ممکن است در طول مسیر تغییر کند و حتی شرایطی به وجود بیاید که مجبور به انتخابی گرانقیمت شویم؛ شرایط یک کودک همیشه پایدار نیست!

ابتدا باید ببینیم چه مقدار بودجه داریم

اصل اول در خرید پوشک، پول است! قاعدتا اگر اوضاع مالی مناسبی داشته باشید مستقیم به سراغ بهترین برندهای دنیا می روید و هزینه های گزافی را متحمل می شوید که خب، هیچ فشاری را هم متحمل نخواهید شد، اما اکثر ما ایرانی ها در این دسته قرار نمی گیریم، پس باید کمی تحقیق کنیم تا خریدی به صرفه انجام دهیم!
  • پوشک ببم و پوشک بیبی کینگ جزو پوشک های خوب و ارزان قیمت بازار محسوب می شوند که اگر خوش شانس باشید و کودکتان دچار حساسیت نشود، کار شما را به خوبی راه می اندازند.
  • در پوشک های میان رده اختلاف قیمت زیادی وجود ندارد اما به دلیل اینکه باید تعداد زیادی خریداری کنید، قطعا رقمی تاثیرگذار برایتان محسوب خواهد شد!
پوشک و بچه در کنار عروسک

محل استفاده مهم است!

تا زمانی که فرزندی به دنیا نیاورده اید بعید است به این زاویه نگاهی داشته باشید، اما زمانی که فرزند شما به دنیا بیاید و در شرایط مختلفی قرار بگیرید، اهمیت موضوع را درک خواهید کرد!
اگر قرار است همواره در کنار فرزند خود در خانه بمانید و برایتان ساعت ماندگاری پوشک زیاد اهمیت ندارد، می توانید از برندهای ارزان تر استفاده کنید، اما اگر قرار است دائم در سفر باشید یا نوزاد خود را در مهدکودک ها بگذارید، بهتر است به فکر پوشک هایی باشید که ساعت ماندگاری بالایی دارند و کمی هم گران تر هستند.
  • اگر به دنبال پوشکی با ماندگاری بالا هستید، پوشک مولفیکس در این زمینه بسیار قوی عمل کرده است.
  • امروزه برای شرایط مختلف، محصولات مختلفی تولید می شود و در حوزه پوشک ها هم این مورد صدق می کند، حتی زمانی که می خواهید به استخر بروید می توانید از پوشک استخری استفاده کنید!
  • اگر به دنبال محصولی هستید که خیلی راحت استفاده شود و قدرت بالایی هم داشته باشد، پوشک های شورتی مدل پول آپ مای بیبی می تواند گزینه ی مناسبی برایتان محسوب شود؛ البته اگر مشکل مالی ندارید!

مقدار حساسیت و نوع پوست کودک

یکی از حساس ترین مواردی که معمولا پس از مدتی به آن پی خواهید برد، مقدار حساسیت های پوستی فرزندتان است. ممکن است با پوستی بسیار حساس مواجه شوید که با کوچکترین ناملایمتی زخم شود و این کمی کار شما را سخت خواهد کرد اما نگران نباشید، امروزه پوشک هایی که دارای لوسیون ها و عصاره های مخصوص پوست حساس هستند در بازار یافت می شوند.
  • پوشک مای بیبی آبی سری مهربان با پوست دارای عصاره بابونه است و مخصوص پوست های حساس طراحی شده است
  • پوشک هانیز دارای عصاره بابونه و عصاره آلوئه ورا است؛ این برند شما را غافلگیر خواهد کرد!
  • پوشک کانفی یکی از برندهاییست که ممکن است شما را از یک مخمصه نچجات دهد، اما زیاد در بازار پیدا نمی شود!

گران ترین پوشک های بازار کدام است؟

برندهایی مانند مای بیبی، مولفیکس، بارلی، کانفی و هانیز تقریبا در یک رنج قیمت قرار دارند و در مدل های مختلف با هم متفاوت هستند، اما برای اینکه گرانترین مارک های پوشک کامل بچه را بشناسیم باید از این اسامی فاصله بگیریم!
  • پوشک بیبی لینو Baby Lino
  • پوشک پمپرز Pampers
  • پوشک شورتی مولفیکس اصل ترکیه Molfix
  • پوشک پریما Prima
  • پوشک هاگیز Huggies
این پوشک ها در بازار ایران بسیار کم پیدا می شوند اما اگر بخواهید هزینه کنید، به صورت آنلاین می توانید خریداری نمایید.

نکات طلایی در خرید پوشک

اگر از ابتدا مقاله را مطاعه کرده باشید، تقریبا به شناخت کاملی از همه ی زوایا رسیده اید و فقط چند نکته ی مهم مانده که با آن ها مقاله را به پایان خواهیم رساند. این نکات تکمیل کننده ی موارد ذکر شده می باشد و به نوعی می توان از آن به عنوان تجربه های مادران مختلف یاد کرد؛ شما هم پس از سپری کردن 2 سال اول عمر فرزندتان دارای تجریات شخصی فراوانی خواهید شد و اگر این دوران را سپری کرده اید، می توانید در بخش نظرات آن ها را برای همه ی والدین به اشتراک بگذارید.
پای بچه نوزاد همراه با پوشک
 

هیچوقت پوشک ها را یکجا نخرید و با تعداد بالا انبار نکنید

حتما در طول مطالعه ی مقاله به این موضوع رسیده اید که "هر کودک دارای شرایط خاص خود می باشد" و این یعنی نمی توانید از قبل برای خرید پوشک به شکل فله تصمیم بگیرید. از کجا مشخص می شود که کودک شما حتما با محصول خریداری شده سازگار می شود؟ چه تضمینی وجود دارد که یک برند معتبر بدون مشکل با فرزندتان سازگار باشد؟
علاوه بر اینها، مقدار رشد نوزاد ها با یکدیگر متفاوت است و هر بچه ای دارای شرایط فیزیکی خاص خود است، پس نمی توانید تخمین درستی بزنید و قطعا در این راه دچار اشتباه می شود. نتیجه ی این کار معمولا چند بسته ی اضافه آمده از یک سایز است!
  • شما زمانی می توانید یک پوشک را با تعداد بالا خریداری کنید که از قبل تجربه ی استفاده از آن را داشته باشید و در سایزی مانند 4 حضور داشته باشید.

وجود لایه تنفسی را جدی بگیرید

  • لایه تنفسی در تمام پوشک ها وجود ندارد اما یکی از موارد مهم در ساختار Diapers محسوب می شود. ایجاد فضای خشک و خنک و خروج گاز های سمی برای پوست، مهمترین کاربردهای لایه تنفسی با سوراخ های میکروسکوپی محسوب می شود

جنس لایه رویی از کتان باشد نه پلاستیک

  • اگر وجود لایه تنفسی برایتان مهم است، باید بدانید که در تکمیل ویژگی قبلی باید لایه رویی یا Top Sheet هم از جنس کتان باشد نه از پلاستیک! لایه ی رویی پلاستیکی می تواند عامل انواع حساسیت های پوستی مانند ادرار سوختگی محسوب شود.

چسب قوی و قابلیت کشسانی بالا

  • معمولا تمام برندها دارای چسب های مکانیکال هستند اما تحمل فشار و مقدار کشسانی در آن ها کاملا متفاوت است. این نکته در زمانی که کودک شروع به حرکت می کند بسیار حائز اهمیت بوده و عدم وجود این قابلیت می تواند تمام نقاط زندگی شما را در خطر کثیف شدن قرار دهد!
راهنمای خرید پوشک مناسب

ارتفاع پوشک ها بلند باشد؛ مخصوصا در سایز های پایین

  • معمولا تغییر سایز با تغییر ارتفاع شکل می گیرد نه افزایش عرض، برخی برندها محصول خود را با ارتفاع بیشتری تولید می کنند که این برای نوزاد ها بسیار مهم بوده و می تواند کار شما را خیلی راحت تر کند؛ به خصوص نوزادهایی که تنها از شیر مادر تغذیه می کنند

حاوی لوسیون باشد اما معطر نباشد

  • برای پیشگیری از انواع سوختگی و حساسیت های پوستی باید توجه داشته باشید که بهتر است از پوشک های رده متوسط مانند هانیز و مای بیبی استفاده کنید که دارای عصاره های ضد حساسیت هستند، علاوه بر این باید توجه داشته باشید که اگر میخواهید بیشتر هزینه کنید، نباید به سراغ پوشک های معطر بروید، زیرا هرگونه احتمال بروز حساسیت و سوختگی را افزایش خواهید داد؛ تحمل کردن بوی بد بهتر از تحمل کردن زخم عزیزترین موجود آدم است!

به فرم پوشک روی بدن و شلوار دقت کنید

  • به این نکته توجه داشته باشید که قرار نیست همواره در خانه بمانید و قرار است به میهمانی و بازار هم بروید، پس زیبایی لباس کودکتان مهم محسوب می شود. بسیاری از برندها پس از 3 تا 4 ساعت استفاده فرم خود را از دست می دهند کودک را بدتیپ می کنند، این در حالیست که پوشک هایی مانند مولفیکس، مای بیبی، هانیز و کانفی می توانند از 7 تا 8 ساعت هم فرم خود را به خوبی حفظ کنند.

اولیت با راحتیِ کودک باشد نه بودجه!

  • در پایان می توانیم به این جمع بندی برسیم که باید فرزندمان در پوشک احساسی راحت داشته باشد و با رفتاری که بروز می دهد، رضایت یا نارضایتی خود را ابراز کند. علاوه بر این شما می توانید با مشاهده نقاط حساس بدن بچه و میزان بروز حساسیت ها به این نکته پی ببرید. کمی هزینه ی بیشتر برای خرید پوشک مناسب، بهتر از هزینه برای درمان و مشاهده ی زخم های فرزندمان است!
اختصاصی از مجله یوزمارت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.