ثبت برند و ثبت شرکت با هزینه مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن در کسرا

۲,۶۵۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
در خصوص امکان طرح دعوا توسط شرکت ایرانی با تابعیت خارجی علیه ایران در مراجع داوری بینالمللی نیز با عنایت به مقررات معاهدات سرمایهگذاری و همچنین رویه شعبت ایکسید میتوان قائل بر این نظر بود که در فرض پیوستن ایران به کنوانسیون ایکسید امکان طرح دعوا توسط این شرکتها علیه ایران در این مرکز داوری فراهم است. در بین قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت شرکتهای خارجی در قامت سرمایهگذار خارجی در ایران، قانون تجارت و قانون ثبت شرکت ها و بعضاً برخی دیگر از قوانین ملاکهایی را برای تعیین تابعیت شرکتها در ایران پیشبینی کردهاند که موجب طرح مباحث فراوان شده است که در حقوق سرمایهگذاری خارجی با ملاک قرار دادن مقررات معاهدات سرمایهگذاری خارجی ضابطه تابعیت شرکتهای سرمایهگذار خارجی را میتوان بنا به مورد «محل ثبت»، «اقامتگاه» و «کنترل خارجی شرکت ثبتشده محلی» دانست؛ اما با عنایت به مقررات قانون تجارت ایران گرچه امکان تأسیس شرکت تک سهامدار در ایران وجود ندارد ولی بااینحال اگر شرکت سرمایهگذار خارجی در موطن اصلی خود یعنی کشور طرف معاهده در قالب شرک تک سهامدار تأسیسشده باشد، با عنایت به مقررات معاهدات سرمایهگذاری امکان فعالیت در ایران را خواهد داشت. اما شعبه با این دلیل که درواقع شرکت هلندی تحت تملک یک تاجر آرژانتینی است و این شخص کنترل کاملی بر شرکت هلندی و بهواسطه آن کنترل کاملی بر شرکت آرژانتینی دارد، ادعای شرکت آرژانتینی را رد کرد.
https://sabt-kasra.com/company-registration/
به تعبیر بهتر، شعبه به دلیل کنترل غیرمستقیم یک شخص آرژانتینی بر شرکت آرژانتینی دعوای شرکت آرژانتینی را مسموع نداست. بااینحال، دیوان، بدون توجه به بند 1 ماده 25 کنوانسیون، اظهار داشت اشاره معاهده سرمایهگذاری دوجانبه هلند و بولیوی به کنترل مستقیم یا غیرمستقیم خارجی ناظر بر اعمال واقعی اختیارات یا هدایت و حقوقی است که از مالکیت سهام ناشی میشود که در این مورد بهواسطه دو شرکت هلندی محقق شده است. همچنین اطلاع رسانی با پیام مذکور در صورتی به دست شما خواهد رسید، که هنوز انتشار آگهی انجام نشده است. بهترین روش انجام فعالیتهای تجاری و غیر تجاری،ثبت شرکت تجاری و یا ثبت موسسه غیر تجاری میباشد. در این قسمت نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود. با این توضیح که شعب پروندههای مذکور در جهت توسیع صلاحیت ایکسید و گسترش دامنه آن تا آنجا به حجاب شرکت توجهی داشتهاند که بتوانند استقرار کنترل خارجی بر شرکت را احراز کنند و بهمحض اینکه این کنترل احراز میشد دیگر ردههای حجاب شرکت را به حال خود رها میکردند.

که بر مبنای معاهده دوجانبه سرمایهگذاری منعقده بین هلند و بولیوی مطرح شد بهمنظور احراز کنترل خارجی بر شرکت، رده اول حجاب شرکتی را کنار زد. از سوی دیگر نباید از این نکته نیز غافل بود که تشویق و حمایت از سرمایهگذاری خارجی اقتضا میکند در برخورد با قوانین و مقررات داخلی با مفاد موافقتنامه های تشویق و حمایت از سرمایهگذاری اولویت و برتری با آنها باشد تا بدینسان معاهده ای که در حکم قانون است بتواند کاستیها و آسیبهای برجایمانده از قوانین داخلی را مرتفع کند. پس حتما برای استعلام ثبت برند مواد غذایی از مشاوره افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. نام شرکت شما میتواند بر گرفته از نام برند باشد و درواقع هویت تجاری شماست، بنابراین باید کاملاً مناسب و درخور باشد. آراء اخیرالذکر چنین می نماید که در حال حاضر شعب ایکسید به هدف و موضوع کنوانسیون توجه بیشتری دارند و بنابراین شرط اعمال صلاحیت این مرکز داوری بر شرکتهای محلی ثبتشده آن است که حقیقتاً تحت کنترل اتباع خارجی باشند و اتباع داخلی با پنهان شدن در ورای حجاب شخصیت حقوقی شرکتهای خارجی کنترل شرکت محلی ثبتشده را در دست نداشته باشند و بهاینترتیب امکان طرح دعوا در یک محکمه بینالمللی را علیه کشور متبوع خود فراهم نکنند.
https://sabt-kasra.com/brand-registration/
بر این اساس دیوان اظهار داشت ازآنجاییکه درنهایت امر این شرکت توسط اتباع کشور طرف اختلاف کنترل میشد، به این نتیجه رسید که کنترل خارجی در مورد این شرکت مصداق پیدا نکرده است و بنابراین قادر به اعمال ردیف ب بند 2 ماده 25 کنوانسیون و اعمال صلاحیت نیست. شعبه به همان ترتیبی که در پرونده بوریمی عمل شده بود تصمیمگیری کرد. زمانی که اظهارنامه ثبت برند را به پایان رساندید پرونده متقاضی سیستم کارشناسان قرار می گیرد . در این سیستم تمامی اعضای آن با عضویت در آن می توانند از مزایای ثبت برند و علامت تجاری خود در کشور های دیگر بهره ببرند. مدت زمان ثبت شرکت، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در هنگام تشکیل و ثبت شرکت برای موسسین آن می باشد، به نحوی که گاهی موسسین حاضر هستند با پرداخت مبالغ کلان به موسسات ثبت شرکت، شرکت را در کوتاه ترین زمان ممکن به ثبت برسانند. در صورت عدم پرداخت هزینهها در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه کان لم یکن تلقی میگردد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.