شیار شکاف عمومی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

شیار شکاف عمومی

۱,۹۹۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

داکت اسپلیت نوعی سیستم تهویه مطبوع کانال مرکزی است. اگر به تازگی خانه ای را برای بازسازی خریداری کرده اید یا اگر به دنبال نصب یک سیستم تهویه مطبوع جدید در خانه فعلی خود هستید، ممکن است بخواهید کانال اسپلیت را بررسی کنید تا ببینید آیا گزینه مناسبی برای شماست یا خیر.

چیست؟

انواع مختلفی از سیستم های تهویه مطبوع وجود دارد، اگرچه ما روی دو نوع خاص تمرکز خواهیم کرد که بیشتر برای خانه های یک خانواده کاربرد دارند: کانال اسپلیت مانند تهویه مطبوع مرکزی و تهویه مطبوع بدون کانال. پس تفاوت این دو سیستم تهویه مطبوع چیست و آیا می توانند بر راحتی خانه شما تأثیر بگذارند؟


مزایای تهویه مطبوع مرکزی داکت اسپلیت

● سیستم های HVAC مرکزی قابلیت رطوبت زدایی بیشتری دارند.

● سیستم تهویه مطبوع مرکزی اسپلیت داکت با حفظ دمای یکنواخت در سراسر خانه و دمای مناسب با یک ترموستات واحد، کارایی انرژی را بهبود می بخشد. اگر می خواهید دمای مناسب را در هر جایی از خانه خود حفظ کنید، لازم نیست نگران مدیریت چندین واحد باشید.

● سیستم های تهویه مطبوع مرکزی هیچ فضای اتاق را اشغال نمی کنند. مجرا از دید پنهان است و از سقف، دیوارها یا زیرزمین عبور می کند.


چه زمانی باید کانال اسپلیت را انتخاب کنیم؟

یک سیستم لوله اسپلیت را انتخاب کنید اگر:

● شما قبلا فرستنده را نصب کرده اید. در صورت وجود داکت، به این معنی است که فضا به عنوان یک داکت اسپلیت برای تهویه مطبوع مرکزی طراحی شده است.

● در محیطی مرطوب زندگی می کنید.

● هزینه نگهداری کم می خواهید.


نحوه عملکرد کانال اسپلیت جنرال

در داکت اسپلیت، هوای تازه از طریق سیستم کانال تغذیه و برگشت جریان دارد. کانال ها و دریچه ها (یعنی منافذ در دیوارها، کف ها یا سقف های سرپوشیده) هوای خنک را از تهویه مطبوع به خانه شما منتقل می کنند. این هوای تازه با گردش در اطراف خانه گرم می شود. سپس از طریق کانال های برگشت به خنک کننده مرکزی جریان می یابد.

کانال اسپلیت به طور کلی هوا را تمیز می کند. در آب و هوای بسیار مرطوب، اگر دمای بیرون نه گرم و نه سرد باشد، هوا نمی تواند به دمای راحت برسد. صاحبان خانه می توانند تنظیمات ترموستات را پایین بیاورند یا از رطوبت گیر استفاده کنند. اما در هر دو نوع رطوبت گیر و اسپلیت نیاز به انرژی بیشتری برای خنک کردن خانه است، بنابراین مصرف انرژی افزایش می یابد.

در خانه، با تنظیم فن در حالت "خودکار" یک سیستم لوله اسپلیت معمولی آماده کنید. از طرف دیگر، از فن مرکزی سیستم برای تامین گردش هوا استفاده نکنید، بلکه از سیرکولاتور در هر اتاق استفاده کنید.

http://aftabir.com/reportages/view/4445/%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%84
خط لوله توزیع عمومی را انتخاب کنید

سیستم های تهویه مطبوع مرکزی کارآمدتر از تهویه مطبوع اتاق هستند. علاوه بر این، این سیستم ها مانند روش تقسیم کلی، بی صدا، بی صدا و راحت برای کار هستند. برای صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه باید سعی کنید یک داکت اسپلیت خوب مانند داکت اسپلیت یونیورسال بخرید و مصرف انرژی کولر گازی مرکزی خود را کاهش دهید.

در یک خانه با اندازه متوسط، دستگاه های تهویه مطبوع سالانه بیش از 2000 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند که باعث می شود کارخانه 3500 پوند دی اکسید کربن و 31 پوند گوگرد تولید کند. اگر به فکر اضافه کردن تهویه مطبوع مرکزی به خانه خود هستید، کانال اسپلیت عمومی ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.


کانال اسپلیت هایسنس

کولر گازی مرکزی یک واحد سیستم اسپلیت یا واحد پکیج است. در سیستم اسپلیت سیستم AC مرکزی مانند اسپلیت های کانال سنس، پکیج بیرونی شامل مبدل حرارتی خارجی، فن کویل و کمپرسور است، در حالی که سیستم داخلی شامل مبدل حرارتی داخلی و فن است.

در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع، مانند ب. داکت اسپلیت هایسنس، سیستم داخلی می تواند شامل یک کوره داخلی یا یک مبدل حرارتی پمپ حرارتی باشد. اگر خانه شما از قبل کوره دارد اما تهویه هوا ندارد، سیستم اسپلیت Sense ممکن است مقرون به صرفه ترین سیستم تهویه مطبوع مرکزی برای نصب باشد.


نکات مهم هنگام نصب دریچه های هوای مجزا

• فراهم نمودن فضای داخلی کافی جهت نصب، نگهداری و تعمیر سیستم های جدید

• مطمئن شوید که هوای کافی برای خروج هوای سرد و ورود هوای گرم وجود دارد.

• در صورت امکان، کانال های Sense Splits را در داخل خانه به جای روی پشت بام نصب کنید

• تمام خطوط لوله را با مهر و موم لوله و لوله های شکاف بزرگ آب بندی کنید

• تا حد امکان تجهیزات فضای باز را نصب کنید تا سر و صدا در شب مزاحم شما یا همسایگانتان نشود.

• دستگاه فشرده Sens splits را در مکانی قرار دهید که اجسام اطراف مانع جریان هوا نشوند.

• ترموستات را از منابع حرارتی مانند پنجره ها یا کابینت های برق دور کنید


انتخاب یک کانال تقسیم Hisense برای خانه شما

مصرف انرژی مدل داکت اسپلیت حس بسیار کم است. کارآمدترین دستگاه های تهویه مطبوع 30 تا 50 درصد انرژی کمتری برای تولید همان مقدار خنک کننده مصرف می کنند که تهویه مطبوع تولید شده در اواسط دهه 1970. حتی اگر کولر گازی شما تنها 10 سال از عمر آن گذشته باشد، می توانید آن را با کولر گازی تعویض کنید. به گاز جدید و کارآمدتر بروید.

هنگام خرید داکت اسپلیت، به دنبال مدل های با راندمان بالا مانند محدوده کانال مشترک Sens باشید. سیستم های تهویه مطبوع مرکزی با رتبه بندی بهره وری انرژی فصلی (SEER) رتبه بندی می شوند. SEER مقدار نسبی انرژی مورد نیاز برای تامین یک ظرفیت خنک کننده معین را نشان می دهد. بسیاری از سیستم های اسپلیت کانال Sens دارای رتبه SEER تا 26 هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.