تفاوت بین سفید کردن و جرم گیری چیست؟ آیا سفید کردن دندان مضر است؟

۱,۸۰۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


بسیاری از افراد در مورد تفاوت بین بلیچینگ و بلیچینگ سوال می پرسند. در مقاله زیر به بررسی این دو تکنیک مهم برای دندانپزشکی و اهمیت آنها در حفظ سلامت و زیبایی دندان ها خواهیم پرداخت. با ما بمان.


تفاوت بین سفید کردن دندان و جرم گیری چیست؟

تمام روش های جرم گیری و سفید کردن دندان ها باعث درخشندگی دندان ها می شود اما در هر کدام از این روش ها نوع و میزان سفیدی دندان ها متفاوت است. فرآیند ایجاد جرم و یا (سونوگرافی) دندان ها را از روش هایی که قرار داده می شود و باعث بوی بد دهان، انزجار و سختی دندان ها می شود، تمیز می کند. بزاق انسان به طور طبیعی با میکروب ها، غذا و باکتری های دهان ترکیب می شود و لایه ای به نام پلاک روی دندان ها تشکیل می دهد. در واقع پلاک در پایه دندان ها و در مناطقی که به سختی تمیز می شوند جمع می شود که به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان می شود، بنابراین برای از بین بردن این پلاک نیاز به جرم گیری است. در دهان که گاهی باعث درخشش دهان و دندان افراد می شود.

روش سفید کردن دندان فقط یک روش سفید کردن دندان است. در واقع سفید کردن دندان یک روش درمانی برای از بین بردن لکه ها و تغییر رنگ دندان های ناشی از زمان و ژنتیک است، این روش فقط برای زیبایی است نه برای درمان. سفید کردن دندان یکی از بهترین و کم ضررترین روش های سفید کردن دندان است.


در جنایت:

جرم های دندانی و دندان های تغییر رنگ داده شده برداشته می شوند. اگر فردی سیگاری یا چای نوش است.

دندان های سفید و سفید

(تفاوت محسوسی با جرم گیری ایجاد می شود.) اما جرم گیری خود دندان را تغییر رنگ نمی دهد، پلاک و رنگدانه را از بین می برد و رنگ واقعی دندان را آشکار می کند.


کوبلیچینگ:

سفید کننده به داخل دندان نفوذ می کند و رنگ دندان را از داخل روشن می کند و با افزایش سن به مرور زمان رنگ دندان زرد می شود. یک قسمت سایش مینای دندان و دید بیشتر عاج دندان را بر عهده دارد و قسمت دیگر نفوذ مواد رنگی موجود در غذا به داخل دندان، کدام روش سفید کننده را انتخاب کنم؟


بلیچینگ و جرم گیری دندان ها

مواد سفید کننده با فعال کردن اکسیژن کودک موجود در آن و از بین بردن رنگ هایی که به دندان ها نفوذ کرده اند، دندان ها را سفید می کند. اگر می خواهید سفید کردن سریع انجام شود، روش اداری را انتخاب کنید، اما اگر عجله ندارید، از روش خانگی استفاده کنید که با سرعت کمتر و مدت زمان طولانی تری سفید کننده می شود.


سفید کردن دندان معمولا به دو روش انجام می شود:

1) بلیچینگ در منزل 2) بلیچینگ در مطب

سفید کردن در مطب سریعتر از سفید کردن در خانه است، اما سفید کردن در خانه زمان بیشتری می برد. در نهایت، ترکیبی از هر دو روش بهترین است، زیرا سفید کردن در مطب شما را به هدفتان برای سفیدتر کردن دندان‌ها نزدیک‌تر می‌کند، در حالی که سفید کردن در خانه دندان‌های شما را برای مدت طولانی‌تری سفیدتر نگه می‌دارد.


نفس کشیدن بهتر است یا نفس کشیدن؟

شاید در مورد موثرترین راه ها برای حفظ سلامت و زیبایی دندان ها فکر کرده باشید. با دانستن ویژگی های خاص روش های ذکر شده می توانید به سوال فوق پاسخ دهید. جرم گیری بخش مهمی از حفظ بهداشت دهان و دندان است. رنگ دندان های هر فرد متفاوت است.

سفید کردن و کشیدن دندان

شاید دیده باشید که اطرافیانتان برخلاف میل خود دندان هایشان زرد رنگ با رعایت بهداشت دهان و دندان هستند یا از طرفی فردی با دندان های زیبا، اما پوسیده و آسیب دیده وجود دارد.

آیا سفید کردن مضر است؟

سفید کردن به هیچ وجه به بافت سالم دندان آسیب نمی رساند و آسیب نمی رساند. مکانیسم عمل سفید کننده به این صورت است که ماده سفید کننده حاوی اکسیژن کودک است و هنگامی که ماده سفید کننده فعال می شود، اکسیژن نوزاد آن رنگ هایی را که به بافت دندان نفوذ کرده اند جدا می کند. لازم به ذکر است که ماده سفید کننده هیچ بافتی را از روی دندان جدا نمی کند و در نتیجه به دندان آسیب نمی رساند.

تنها عارضه برگشت پذیر حساسیت دندان در برخی افراد است. بلیچینگ می تواند حساسیت دندان را افزایش دهد. این به دلیل نفوذ داروها و دندان مصنوعی برای حذف رنگدانه ایجاد می شود. درک دندان ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. راه حل این است که در صورت حساس بودن دندان ها از مواد حساسیت زا استفاده کنید.


عوارض و فواید سفید کردن دندان چیست؟

سفید کردن دندان مانند هر روش دیگری عوارض خود را دارد. در زیر به برخی از این مشکلات و فواید آن اشاره شده است:

از مزایای آن می‌توان به سفید کردن و زیبایی دندان، جایگزینی مناسب برای لمینت و ونیرهای کامپوزیت، روشی کم‌خطر و سریع‌تر برای سفید کردن دندان‌ها اشاره کرد.

از عوارض آن می توان به حساسیت دندان ها، عدم اطلاع از درصد سفید شدن دندان ها اشاره کرد و همچنین سفید کردن دندان ها روشی دائمی نیست و هر از چند گاهی نیاز به تمدید دارد.

سفید کردن دندان بدون درد است و یکی از راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان است. شاید دیده باشید که برخی افراد این روش را در خانه انجام می دهند، اما ما این کار را توصیه نمی کنیم زیرا این روش خطرناک است و باید توسط دندانپزشک انجام شود. سال خاص هیچ محدودیت سنی وجود دارد. اما معمولا افراد بالای 18 سال علاقه مند به استفاده از این روش هستند.


اقدامات احتیاطی بعد از سفید کردن دندان؟

در این مدت از تنباکو، چای، قهوه و نوشیدنی های تیره حاوی کولا استفاده نکنید. زیرا این مواد می توانند بر روند بلیچینگ تاثیر منفی بگذارند و رنگ دندان ها را تیره کنند.

در این مدت بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید و به آن پایبند باشید.

فاصله بین استفاده از ژل سفید کننده را حداقل بیش از یک ساعت رعایت کنید


اخرین حرف

در این مقاله با سفید کردن و جرم گیری دندان آشنا می شوید. شما همچنین از تفاوت های آنها آگاه می شوید. اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.


سوالات رایج

قبل از بلیچینگ چه مراحلی لازم است؟

دندان های آسیب دیده قبل از سفید کردن باید ترمیم شوند. لازم به ذکر است که بلیچینگ تاثیری در پرکردن و پوشش ندارد. اگر قبل از عمل سفید کردن تارتار را از بین ببرید، می توانید نتایج خوبی کسب کنید.


آیا بلیچینگ می تواند تغییر رنگ ناشی از سیگار کشیدن و نیکوتین را درمان کند؟

از بین بردن لکه ها و تغییر رنگ های ناشی از سیگار کشیدن و نیکوتین کار آسانی نیست. این لکه ها در ابتدا سطحی هستند و در صورت عدم درمان به دندان ها نفوذ کرده و به تغییر رنگ داخلی تبدیل می شوند. لکه های نیکوتین را می توان با پراکسید کاربامید 10 درصد در طول شب به مدت 1 تا 3 ماه پاک کرد.

مطالعه مقاله کامل:https://drsheidaclinic.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.