علل ریزش مو و ریزش مو

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

علل ریزش مو و ریزش مو

۱,۹۶۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


یکی از مهم ترین انتخاب ها در بهبود زیبایی و زیبایی افراد، موهای قوی است، اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو می شوند، از وضعیتی که با کاشت موی طبیعی قابل حل است راضی نخواهند بود. از علل آن می توان به استفاده از وسایل گرم کننده و خشک کننده مانند سشوار و اتو مو، استفاده از شامپوهای نامناسب برای نوع مو، استفاده از رنگ موی شیمیایی، بیماری های ژنتیکی و هورمونی و ... اشاره کرد. آنها مو را ضعیف می کنند. امروزه تغییر موهای شما بسیار مهم است و یکی از محبوب ترین و مفیدترین روش های زیبایی در جهان، کوتاه کردن مو است.


روش زیبایی کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود؟

افزایش جذابیت چهره از طریق موهای زیبا و پرپشت یکی از نکات بارزی است که نشان می دهد دستیابی به این هدف دور از دسترس نیست. روند زیبایی کاشت موی طبیعی منجر به ترمیم و رشد مجدد فولیکول های آسیب دیده یا از دست رفته مو شده است. این فرآیند شامل سه مرحله است: جمع آوری واحدهای فولیکولی مو از ناحیه اهداکننده (کاشت مو)، تهیه گرافت و مرحله نهایی کاشت پیوند.

برای انجام عمل کاشت مو از موهای طبیعی پوست یا پوست سر خود متقاضی استفاده می شود. به گفته پزشکان نقطه مطلوب و مناسب برای اهداکننده فولیکول مو، پشت سر بین دو گوش و قسمت پایین گردن است. زیرا این ناحیه از نظر ضخامت و طول بیشتر مناسب است زیرا شبیه موهای وسط سر است. در موارد خاص، در صورت لزوم از موهای سایر قسمت های بدن مانند سینه نیز برای آقایان استفاده می شود. به طور کلی دو روش برای برداشتن کاشت مو از پشت سر بیمار وجود دارد که می توان آن را روش های جراحی و غیر جراحی نامید.


درباره بانک مو بیشتر بدانید

ساختار مو از قسمت های مختلفی از ساقه یا تار مو و فولیکول مو یا پیاز مو تشکیل شده است. به گروه‌هایی از موها که در دهانه سطح سر قرار دارند، گرافت مو یا واحدهای فولیکولی مو گفته می‌شود که به گرافت‌های تک‌مویی و پیوند موی متعدد تقسیم می‌شوند. تعداد موها در هر گرافت بسته به استحکام بانک مو و تکنیک برداشت پیوند از 1 تا 5 تار مو متغیر است. بانک موی پشت سر از 1 تا 5 گرافت مو تشکیل شده است.

بانک موی صورت (ریش) عمدتاً از پیوند موی تکی و دوتایی تشکیل شده است، در حالی که بانک موی بدن مانند قفسه سینه از پیوندهای تک مو تشکیل شده است.


روش جراحی:

در روش جراحی، جراحان یک نوار 6 تا 10 اینچی را از یک بانک موی مجزا، معمولاً در پشت سر بیمار، که حاوی فولیکول‌های سالم است، جدا می‌کنند و این نوار یا فلپ مشابه را برای برش در اختیار تیم قرار می‌دهند. . یا واحد فولیکول مو را جدا کنید فولیکول ها توسط میکروسکوپ مخصوص جدا شده و برای فرآیند کاشت آماده می شوند این نوع حذف موهای زائد از بانک مو به روش جراحی یا FUT معروف است

برداشتن فلپ از بانک مو یک کار خاص است و باید توسط تکنسین حرفه ای و حرفه ای انجام شود.

در مجموعه بزرگ تهران بیوتی، برداشتن فلپ جراحی با استفاده از روش جراحی پلاستیک به نام تکنیک بستن تریکوفیتیک اسکارلس انجام می شود که مزیت اصلی را نسبت به روش FUT برای برداشتن فلپ از بانک مو بدون برجای گذاشتن اسکار جراحی دارد.


روش های غیر جراحی:

در این روش دیگر جراحی و برداشتن فلپ وجود ندارد و فولیکول های مو با استفاده از پانچ دستی (FIT) یا میکروموتورهای اتوماتیک (برداشتن موهای زائد به روش SUT) یا دستگاه های مشابه مانند نئو گرافت و سیفر از بانک جدا می شوند. حذف شده است. برای شروع، پزشک ابتدا سر را تمیز می کند و داروی بی حسی را به ناحیه مورد نظر تزریق می کند. مو با استفاده از پانچ که در هر فرآیند به شکل واحدهای مو معرفی می شود، برداشته می شود. در نهایت قسمت های فولیکولی برداشت شده از فولیکول های مو در انبار مخصوص خود در اختیار متخصص پیوند قرار می گیرد تا این عمل تکرار شود که در دو مرحله انجام می شود. در فرآیند FIT، FUT، SUT و ... از تیغ برای برش میلیمتری استفاده می شود و با موچین مخصوص موها را در ناحیه طاس قرار می دهند. از طرفی جدیدترین روش کاشت موی طبیعی با استفاده از کاشت، کاشت مو میکروفیت نام دارد.

نحوه کاشت موی طبیعی

در اینجا حقایقی در مورد روش های کاشت موی طبیعی آورده شده است تا به شما در انتخاب روش کاشت مو کمک کند. یکی از نکات مهم در مورد فرآیند کاشت موی طبیعی این است که انتخاب مناسب ترین روش به وضعیت ساقه مو و میزان طاسی شما بستگی دارد، بنابراین بهتر است توصیه ها و توصیه های پزشک خود را در نظر بگیرید. در این منطقه.



کاشت مو به روش FUT:

روش FUT قدیمی ترین روش کاشت موی طبیعی است که در آن موهای برداشته شده از بانک مو با استفاده از روش جراحی فلپ به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و در حین فرآیند کاشت در شیارهای کوچکی که در ناحیه طاس ایجاد می شود کاشته می شود.

☑ مزایا:

بیشترین شانس برای به دست آوردن پیوند سالم از گره بالایی در بین روش های برداشت پیوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.