شیر تایمردار آبیاری

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

شیر تایمردار آبیاری

۱,۷۶۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

انواع مختلف تایمر و کنترل کننده آبیاری

تایمر آبیاری بسته به نوع تامین آب دارای 3 دسته می باشد.

فقط مخزن: این نوع تایمر به مخزن فشار ثابت متصل می شود. معمولاً این مخزن بیش از 30 لیتر آب در خود جای می دهد و فقط برای آبیاری گلدان در فصل خشک استفاده می شود. یا زمانی که دسترسی به شیر آب وجود ندارد.

اتصال به شیر آب: این تایمر آبیاری به یک شیر آب متصل می شود و به شما امکان می دهد بسته به میزان آب مورد نیاز خود فشار آب را کم یا زیاد کنید. در این صورت فقط در صورتی کار می کند که مخزن را پر نکنید و تایمر را به شیر تایمر مورد نظر وصل نکنید.

دو مدل یکپارچه از این نوع تایمر وجود دارد: متصل به مخزن و متصل به شیر آب. ترکیبی از مخزن و شیر برقی است. برای مواقعی که آب قطع می شود، می توان از ظرفیت مخزن برای آبیاری ظروف استفاده کرد.

تایمر با ظرفیت مناسب برای آبیاری گلدان های داخل خانه ایده آل خواهد بود و برای آبیاری باغ حتما به شیر آب یا ظرف نیاز خواهید داشت.


با توجه به سیستم کنترل تایمر آبیاری خانگی، دو دسته وجود دارد:

تایمر هوشمند آبیاری: این نوع تایمر دارای سیستم کنترلی بسیار پیشرفته می باشد. یعنی خود تایمر دارای سیستم هوشمندی است که با توجه به میزان تابش خورشید، دمای محیط و همچنین رطوبت هوا و خاک، زمان آبیاری صحیح را تعیین می کند. این یک سنسور حرفه ای و مناسب برای آبیاری مناطق بزرگ است.

تایمر اتوماتیک آبیاری: رایج ترین تایمر مورد استفاده مردم و گلخانه ها، مدل اتوماتیکی است که برای آن برنامه تعیین می کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی و چگونه کار کنید. تایمرهای آبیاری مداری و تایمرهای آبیاری آبی از جمله مدل های اتوماتیک محبوب هستند.


دو دسته دیگر برای تایمرها در نظر گرفته شده است:

تایمر دیجیتال: دارای نمایشگر دیجیتالی است که ساعت ها و برنامه های مورد نظر شما را نشان می دهد. تعداد دفعات آبیاری از آخرین تنظیم برنامه و همچنین میزان مصرف آب و مواردی از این قبیل روی صفحه نمایش داده می شود. تایمر آبیاری مداری دیجیتال است.

تایمر آنالوگ: این تایمر صفحه نمایش ندارد و شما با استفاده از پیچ و ولوم تعداد دفعات و مدت آبیاری را مشخص می کنید. تایمر آبیاری از نوع آنالوگ است.

دو خروجی و دو مدل خروجی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

مدل تک خروجی: تنها یک خروجی وجود دارد و یک برنامه برای آن مدل در نظر گرفته شده است. این بدان معنی است که گل ها و گیاهان شما به موقع آبیاری می شوند.

دو نوع محصول: می توانید برای هر محصول برنامه جداگانه ای در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر دو نوع گل دارید، یکی از آنها یک بار در روز و دیگری یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارد، می توانید 24 ساعت بیرون بیایید و یک هفته بیرون از خانه می توانید آنها را به هم متصل کنید. هر شاخه ای در گلدان که می خواهید.

بسته به نوع برنامه ای که از تایمر انتظار دارید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید


فیلتر ورودی یا شاخه اول خط تایمر آبیاری قطره ای چیست؟

برخی از تایمرها دارای یک فیلتر در دستگاه هستند. این پیش فیلتر ذرات وارد شده به تایمر را می گیرد. مخصوصاً اگر از مخزن یا ظرف آب برای آوردن آب استفاده می کنید، ممکن است ذرات ریز و شن در آب وجود داشته باشد و وارد تایمر شود. این توری خط اول فقط به آب اجازه ورود و خروج به دستگاه را می دهد. این فیلتر فشار آب را نیز اندکی کاهش می دهد. بنابراین باید در تنظیم فشار آب دقت کنید و کمی بیشتر به فشار آن توجه کنید


چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

عوامل زیادی در تنظیم زمان و فشار مناسب برای آب دخیل هستند. به عنوان مثال، نوع گلدانی که دارید می تواند برای آبیاری برنامه ریزی کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند و برخی از گلها مانند خیار نیازی به آبیاری مکرر ندارند و باید هفته ای یکبار آبیاری شوند. اگر چندین گل دارید، می توانید از مدل برنامه آبیاری با دو یا چند محصول استفاده کنید. شما می توانید برای هر خروجی یک برنامه زمانی خاص تنظیم کنید تا بر اساس آن آبیاری شوند.

زمان و فشار مورد نیاز معمولاً با اولین آبیاری تعیین می شود. هنگامی که برای اولین بار آبیاری می کنید، باید تایمر را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. و سپس وقت خود را صرف کنید و ببینید که گلها در عرض چند دقیقه کاملاً آبیاری می شوند.

برای مزرعه، شیب مزرعه، میزان آب، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و .... آنها در میزان استرس و زمان مورد نیاز دخیل هستند. اگر یک یا دو بار عملیات آبیاری خود را بررسی کنید، می توانید زمان صحیح و فشار ثابت را برای آبیاری تعیین کنید و همیشه مطابق با آن عمل کنید. ویژگی‌های برخی از دستگاه‌ها، مانند تایمر آبیاری مدار، به شما امکان می‌دهد بدون لمس رکورد، تأخیر آب را اعمال کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار دقیق برای آبیاری را تعیین کرد و همه چیز به شرایط شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و آب و هوای منطقه شما بستگی دارد.

اطلاعات بیشتر: 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.