همه چیز در مورد مراقبت

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

همه چیز در مورد مراقبت

۲,۱۰۶ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


کلمه پرستار از کلمه لاتین NUTRIX گرفته شده است که به معنای تغذیه است. در کشور ما ایران روز پرستار مصادف با میلاد حضرت زینب(س) است. پرستار یکی از اعضای کلیدی تیم مراقبت و درمان است و نقش مهمی در پذیرش بیمار در سیستم مراقبت‌های بهداشتی و ارائه مراقبت‌های جسمی، روانی، معنوی و حمایتی و اجتماعی دارد که مورد قبول همگان برای بهبود وضعیت سلامت است. صبور. .

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مراقبت از کجا و برای چه هدفی آمده است؟ در طول جنگ های صلیبی قرن دهم، مردم مجروحان را در مکان های مذهبی برای اهداف مذهبی مداوا می کردند.


اما با گذشت زمان، به ویژه در طول جنگ های جهانی اول و دوم، پرستاری و پرستاری معنای گسترده تری پیدا کرد. بنابراین در قرن 19، پرستاری مدرن در آلمان و انگلستان رونق گرفت، زمانی که زنی فداکار به نام فلورانس نایتینگل پرستاری مدرن را پایه گذاری کرد و سرانجام در سال 1900 و پایان قرن. در قرن بیستم، این مفهوم در سراسر جهان رایج شد. جهان در مراکز مذهبی به دلایل مذهبی، به تدریج قوانین سخت پزشکی و مراقبت های بهداشتی و کمک های علمی را از پزشکان فرا گرفت.

پرستاری حرفه ای در ایران از کشورهای اروپایی می آید، برای اولین بار در سال 1294 این مبلغان دینی دانشکده پرستاری را در ارومیه تأسیس کردند و این روش بعدها به شهرهای دیگر ایران نیز راه یافت.


در سال 1373 برنامه پرستاری با آموزش جامعه محور راه اندازی شد و در سال 1374 شورای عالی برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی این برنامه را تصویب کرد. پس از تشکیل شورای عالی برنامه ریزی علوم سلامت در وزارت بهداشت، درمان و پزشکی، این برنامه تحت نظارت کامل وزارت کشور قرار گرفت و با تلاش پرستاران در اواسط سال 1389 به تصویب رسید.

اکنون در بسیاری از دانشگاه های کشور امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد پرستاری از مزیت های این رشته تلقی می شود.


وظایف یک پرستار

ثبت اطلاعات بیمار در پرونده پزشکی

تهیه گزارش پرستاری

ارائه خدمات پرستاری برای سالمندان و کودکان در منزل

معاینه منظم وضعیت بیمار، از جمله اندازه گیری دمای بدن، اندازه گیری فشار خون و نظارت بر وضعیت تنفس او.

پشتیبانی از پزشکان و سایر تیم های درمانی

تجویز داروها به بیمار طبق دستور پزشک

انجام تزریقات، انتقال خون، تمیز کردن و پانسمان زخم ها

استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لوازم.

به بیماران احترام بگذاریم و حقوق آنها را رعایت کنیم

ارتباط با بخش های مختلف بیمارستان

بدن را آرام می کند، دما و نور، سر و صدای محیط و سایر شرایط محیطی را کنترل می کند و راحتی بیمار را فراهم می کند.

بررسی و کنترل کار بخش پرستاری و برنامه ریزی شیفت کاری (یکی از وظایف سوپروایزر)


مشکلات پرستاری

پرستاری از آن دسته مشاغلی است که عشق و علاقه زیادی می طلبد. از طرفی این کار یکی از سخت ترین و خطرناک ترین مشاغل است. از جمله مشکلات و معضلات حرفه پرستاری می توان به حقوق و مزایای کم، کار زیاد، استرس روحی و جسمی بیماران، آسیب های جسمی ناشی از کار در بیمارستان، استرس ناشی از اهمیت وقت شناسی و تمرکز در کار و ندیدن اشاره کرد. . . تلاش این کار

بازنشستگی پیش از موعد پرستاران به دلیل کمبود نیروی کار به راحتی امکان پذیر نیست. در عین حال سختی های این کار از چشم مردم و مراجعین بیمارستان ها پنهان است و این نوع کارها، برخورد با بیماران، افسردگی و ترس ها نیز توقع بالایی از مردم ایجاد می کند.

پرستاری حرفه ای است که اکثریت شاغلان آن را زنان تشکیل می دهند و از نظر پیچیدگی و حجم کاری قابل مقایسه با مشاغل دیگر نیست.

به عنوان مثال، معلمی شغل سختی است، اما تعطیلات تابستانی و شرایط عادی کار آسان‌تر از مراقبت از کودکان است. در واقع به دلیل همین مشکلات و مشغله کاری است که بسیاری از پرستاران ازدواج نمی کنند. زیرا محیط کاری عادی و مناسبی ندارند و بسیاری از پرستاران که مادران شیردهی نیز هستند به شدت تحت تاثیر بی ثباتی کار و مراقبت از فرزندان خود هستند. با توجه به تقاضای عمومی پرستاران و نظر مثبت نسبت به جایگاه آنان در جامعه به ویژه در چند سال اخیر تغییراتی در این کار ایجاد شده و همچنان ادامه دارد.


ویژگی ها و ویژگی های مورد نیاز برای پرستاری

برای اینکه یک فرد در حرفه پرستاری موفق باشد، باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند در محیط کار خدمات موثر و ثابتی ارائه دهد. برخی از این خصوصیات عبارتند از:

فردی با قدرت جسمی و روحی خوب می تواند تغییرات زیادی و خستگی مفرط را تحمل کند.

برای برخورد صحیح با بیماران در مواقع اضطراری، صبر بالایی لازم است.

برای درمان بیماران و نظارت منظم بر وضعیت جسمانی آنها آموزش دیده است.

احساس مسئولیت، عشق و علاقه نسبت به مردم و برخورد با مشکلات مردم را تقویت می کند.


منبع مقاله:  https://avalsafiresalamat.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.