دکوراسیون داخلی چیست؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

دکوراسیون داخلی چیست؟

۱,۷۲۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

دکوراسیون داخلی عبارت است از: "هماهنگی به منظور نمایاندن هنرمندانه رنگ ها، مبلمان و سایر اشیاء موجود در یک اتاق یا ساختمان".

دکوراسیون داخلی طبق فرهنگ لغت آکسفورد به این معنی است: "هماهنگی طراحی شده برای نشان دادن هنرمندانه رنگ ها، مبلمان و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان".

با این حساب وقتی خانه خود را تزئین می کنیم و به بهترین چیدمان مبلمان فکر می کنیم، نقش دکوراتور را بر عهده می گیریم. اما طراحی داخلی نیز مانند سایر هنرها دارای سبک ها و جزئیات متفاوتی است که بر اساس سلیقه و نیاز عصر تغییر می کند.

طراحی داخلی نیز مانند سایر هنرها دارای سبک ها و گرایش ها و اصولی است که در هر دوره بر حسب سلیقه و نیاز تغییر می کند.

دکوراسیون داخلی به هنر و علم ایجاد فضایی داخلی می پردازد که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی برای کاربرانش مفید باشد. دکوراسیون داخلی از سبک ها و گرایش های مختلفی پیروی می کند و آنها را در کنار هم قرار می دهد تا سبک شخصی کاربر را بیان کند. به تعبیری، دکوراسیون داخلی به این موضوع مربوط می شود که چگونه فضا و شرایط یک فضا را با مبلمانی که فضا را کامل می کند، یا نمایش دکورها یا نورپردازی ها و پوشش ها را تطبیق دهیم. .

هر کسی که خانه یا محل کار را تزئین می کند به نوعی در طراحی داخلی نقش دارد. دکوراسیون داخلی یک سرگرمی برای بسیاری از افراد است زیرا می توانند بدون نیاز به دانش آکادمیک در دکوراسیون خانه خود شرکت کنند.

معماری داخلی در واقع ایجاد فضا است، فضایی زیبا و کاربردی با کارایی لازم. طراح با ترکیب اصول معماری داخلی و عناصر تخصصی با حس زیبایی شناختی، فضایی را خلق می کند که نمایانگر هویت، نیازها، درک و خواسته های طرف مقابل است.

دکوراسیون داخلی رابط بین دو علم معماری و طراحی داخلی است. این رشته مانند معماری از یک سو به ساختمان و اجزا و عناصر آن می پردازد و از سوی دیگر مانند طراحی داخلی به فضاهای داخلی می پردازد.


دکوراسیون داخلی مدرن چیست؟

"کمتر بهتر است". این یکی از اصول دکوراسیون مدرن است. در دکوراسیون مدرن هر چه مبلمان کمتر باشد تاثیر بیشتری دارد. در اتاق های مدرن امروزی بیش از هر چیز بر سادگی وسایل تاکید شده و اغلب از رنگ های تیره یا مشکی استفاده می شود.

رنگ های تیره استایل خاصی به اتاق می دهند و آن را کلاسیک و مدرن می کنند. با این نوع دکوراسیون، دکوراسیون اتاق معمولا به میز، مبل و چند شی محدود می شود.

اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی هنر طراحی و ایجاد فضاهای داخلی با در نظر گرفتن دو عامل مهم زیبایی و کاربردی است. موضوع زیبایی از آن زمان در کانون توجه مردم قرار گرفته است و در سال های اخیر توجه به نحوه استفاده از فضاها به یکی از مهم ترین عوامل در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. در طراحی دکوراسیون داخلی باید به نکات زیادی توجه کرد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

• نقشه داخلی

• نور محیط

• تفکیک طرح ها

• پوشش دیوارها، سقف و کف

• مبلمان و سایر لوازم جانبی


سبک های "طراحی داخلی".

تعیین سبک تعیین سبک یکی از عوامل مهم در طراحی «دکوراسیون داخلی» است. در طراحی دکوراسیون داخلی سبک های زیادی وجود دارد و طراح باید با توجه به کاربری فضا، امکانات موجود و سلیقه کاربر یکی از این سبک ها را انتخاب کند. در زیر به چند مورد از معروف ترین سبک های دکوراسیون داخلی اشاره می کنیم:

• طراحی داخلی به سبک مراکشی

• سبک ژاپنی در طراحی داخلی

• سبک چینی در طراحی داخلی

• سبک مصری در طراحی داخلی

• سبک هندی در طراحی داخلی

• سبک فرانسوی در طراحی معماری داخلی

• سبک سوئدی در طراحی داخلی

• سبک اسپانیایی در طراحی داخلی

• طراحی داخلی به سبک انگلیسی


رنگ طیف رنگ را تعیین کنید:

یکی از مهم ترین عوامل موثر در طراحی داخلی، انتخاب رنگ مناسب است که تاثیر روانی زیادی خواهد داشت. انتخاب رنگ به طور مستقیم به ابعاد محیط، میزان نور طبیعی محیط و استفاده از آن بستگی دارد.

رنگ ها به طور کلی به دو دسته رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم می شوند. رنگ های گرم باعث افزایش آدرنالین خون و در نتیجه افزایش فشار خون می شود و استفاده از رنگ های گرم باعث افزایش دما و احساس گرما می شود. قرمز، زرد و نارنجی رنگ های گرم هستند. استفاده از رنگ های سرد ضربان قلب را کاهش می دهد، عضلات را شل می کند و دمای بدن را کاهش می دهد و باعث می شود افراد احساس خنکی کنند. رنگ های سرد شامل سبز و آبی است.

سفارش:

یکی دیگر از عوامل اساسی و مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی چیدمان است. در طراحی فضا باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. این سیستم آخرین مرحله در دکوراسیون داخلی فضا محسوب می شود و به همین دلیل از اهمیت دو چندانی برخوردار است. زیرا طراحان متخصص و با تجربه می توانند با استفاده از طراحی تخصصی و حرفه ای کاستی ها و خطاهای مراحل قبلی را جبران کنند. در چیدمان فضاها مهمترین عاملی که باید در نظر گرفت استفاده از فضا است.


آیا طراحی داخلی همان طراحی داخلی است؟

اغلب مردم فکر می کنند که طراحی داخلی و طراحی داخلی یکسان هستند، اما اینطور نیست. هنگامی که دکوراتور رنگ دیوارها را انتخاب می کند، طراح داخلی رنگ را تغییر می دهد تا بافت اتاق را تغییر دهد. یک دکوراتور داخلی با اضافه کردن لوازمی مانند پرده و فرش به ظاهر اتاق می پردازد، در حالی که یک طراح داخلی سعی می کند بهترین استفاده را از فضا ببرد.


معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی رابط بین معماری و طراحی داخلی است. این رشته مانند معماری به ساختمان ها و عناصر تشکیل دهنده آنها می پردازد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید دارد.

معماری داخلی طراحی فضایی است که توسط مرزهای ساختمان ایجاد می شود. می تواند یک پیشنهاد برای استفاده از طرح اول، یک پیشنهاد جدید برای تغییر طرح یا بازنگری در طرح و استفاده از آن در صورت نیاز باشد. اخیراً معماری داخلی نیز بخشی از معماری پایدار در نظر گرفته می شود که در واقع بخشی از حفظ منابع و بازیافت برای طراحی عملکردی است. به طور کلی این موضوع به طراحی محیط و فرم باز می گردد و معماری داخلی در واقع فرآیندی است که در آن فضای داخلی ساختمان ها با توجه به تمام جنبه های انسانی و استفاده از فضا طراحی می شود و در واقع فضای داخلی بنا طراحی می شود. تماس گرفت. طرح. بنا بر اساس اصطلاحات معمار معماری داخلی تا حدودی به موارد زیر مربوط می شود:

هنر و علم ساختن فضای داخلی ساختمان مانند معماری با کیفیت های کاربردی سروکار دارد در حالی که معماران سعی می کنند کل ساختمان را طراحی کنند که به مسائل سازه و برنامه ریزی مربوط می شود. معماران داخلی قصد دارند فضا را قابل استفاده و قابل زندگی کنند.

معماری داخلی به جزئیات داخلی و خصوصیات فیزیکی ساختمان ها می پردازد.

سبک یا روش طراحی مربوط به ساخت و ساز داخلی یک ساختمان.

با این حال، اگر علاقه مند به کار به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه ای هستید، بهتر است قبل از انجام هر کاری تاریخچه هنر و معماری را به طور کامل مطالعه کنید تا با سبک ها و تکنیک های مختلف مرتبط با این حرفه آشنایی کامل داشته باشید. بسیاری از طراحان داخلی معروف نام خود را در سبک و مبلمان به جا گذاشته اند.



برداشت شده از: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/بهترین-دکوراسیون-داخلی-در-شیراز



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.