معرفی انواع کفش چرم و کت چرم مومی و ترفندهای خاص

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

معرفی انواع کفش چرم و کت چرم مومی و ترفندهای خاص

۱,۸۳۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


چرا باید پوست را اپیلاسیون کنیم؟

محصولات چرمی به دلیل کیفیت و دوام بالا در بین مردم شهرت دارند. در بین محصولات چرمی دوام کفش چرم از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا نسبت به سایر محصولات آسیب پذیرتر است و راحتی و سلامت پاهای ما به آن بستگی دارد. از طرفی وجود گرد و غبار و رنگ کدر محصول چرمی تصویری بی دقت از شما ایجاد می کند. اپیلاسیون چرم راه حل خوبی برای این مشکلات است. استفاده منظم از موم نه تنها کیفیت چرم را بهبود می بخشد، بلکه استایل آن را جذاب تر می کند و به شما این امکان را می دهد که از محصول چرمی خود برای مدت طولانی استفاده کنید.

اما برای اینکه بتوانید کفش و کیف چرمی را به خوبی بپوشید به دو نکته توجه کنید:

1- واکس مناسب برای محصول چرمی را انتخاب کنید.

۲- اصول اپیلاسیون و توصیه های مربوط به آن را رعایت کنید.

انواع شمع

مواد تشکیل دهنده واکس کفش چیست؟

موم های قدیمی معمولاً از فرآورده های نفتی ساخته می شدند. استفاده از این واکس ها بوی روغنی از کفش ایجاد می کرد که طبیعتاً ناخوشایند بود. مواد به کار رفته در واکس های جدید طبیعی و برای ماندگاری پوست مفید هستند.

برای واکس زدن یا براق کردن کفش به چه وسایلی نیاز داریم؟

1- برس مومی برای چرم

این یک ابزار ساده برای اعمال واکس روی کفش های چرمی است. بهتر است از برس های پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا موم نه تنها به خوبی روی پوست پخش می شود، بلکه به پوست آسیب می رساند. قبل از شروع اپیلاسیون، از تمیز بودن برس موم خود مطمئن شوید. در عکس زیر نمونه ای از برس های استاندارد که در فروشگاه های چرم نوین نیز موجود است را مشاهده می کنید.

کفش واکس چمن

2- برس پولیش چرم

زمانی که تمام قسمت های کفش چرمی شما با برس مومی واکس زده شد، نوبت به استفاده از برس پولیش می رسد. برس پولیش واکس اضافی را از روی کفش پاک می کند و رنگ کفش را در تمام قسمت ها یکسان می کند.

برس پولیش چرم

3- برس جیر

برای تمیز کردن کفش های جیر و نابوک از برس جیر استفاده کنید. این برس دارای دو سطح می باشد. ناحیه ژل برای تمیز کردن گرد و غبار صابون و نوبوک استفاده می شود، در حالی که سطح دیگر به طور موثر به عنوان یک شانه برای خارج شدن و تمیز کردن توده های پشم و نوبوک عمل می کند.

SI Cartoon Sue's

انواع واکس کفش چرمی

همانطور که گفته شد پولیش کفش با واکس کیف پول و کاپشن چرم متفاوت است. ابتدا با انواع واکس کفش آشنا می شویم و سپس در قسمت آخر مقاله به نحوه براق و آسان شدن کیف و کت می پردازیم.

به دلیل زیبایی و دوام کفش، کفش شما باید به طور مرتب تمیز، نگهداری و نگهداری شود. انواع واکس کفش چرمی با توجه به کاربردشان به شرح زیر طبقه بندی می شوند.

1- پاک کننده پوست

ابتدا باید درک کنید که مفهوم "تمیز کردن" با "لکه کردن" متفاوت است. از بین بردن لکه های روی پوست به موارد زیادی از جمله نوع لکه و طول لکه بستگی دارد که با موضوع این مقاله متفاوت است. روش از بین بردن انواع لک ها را قبلا در یک مقاله آموزش زبان ساده در مورد نحوه از بین بردن انواع لک های پوست توضیح داده ایم، اگر مایلید این مقاله را مطالعه کنید.

اگر تا به حال کفش های خود را براق کرده اید، ابتدا باید سطح کفش را قبل از واکس زدن تمیز کنید. این کار به دلیل از بین رفتن توده و کثیفی روی سطح پوست انجام می شود. فوم تمیز کننده موجود در فروشگاه های چرم نوین برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد و بر روی انواع کفش و کیف چرم، جیر و نوبوک قابل استفاده است.

روش استفاده از فوم تمیز کننده به این صورت است که ابتدا فوم را روی اسفنج قرار می دهیم سپس با اسفنج تمام قسمت های محصول را می کشیم. سپس اسفنج را با آب بشویید و اسفنج را کاملا خشک کنید. زمانی که اسفنج رطوبت خیلی کمی داشت دوباره اسفنج را از روی کفش بیرون می کشیم تا کثیفی های باقی مانده پاک شود.

توجه: هر بار که از فوم استفاده می کنید، توصیه می کنیم از فوم تمیز کننده در تمام قسمت های کفش و روی هر دو جفت استفاده کنید تا کفش شما یکدست بماند.

2. مراقبت از پوست

پولیش و جلا دادن کفش مورد علاقه همه ماست. آنقدر سرگرم کننده است که برخی از مردم پولیش کفش را نوعی سرگرمی می دانند. بهترین راه برای سبک کردن و مراقبت از کفش‌های چرمی، شستن منظم کفش‌ها است. کفش های چرمی براق از خشکی جلوگیری می کند و کفش های شما را شیک تر می کند.

در میان رنگ های مختلف کفش چرمی، قهوه ای عسلی و مشکی بیشتر و بیشتر استفاده می شود. در فروشگاه چرم جدید واکس مخصوص کفش های چرمی وجود دارد که به کفش شما توجه ویژه ای می کند. برای رنگ های دیگر مانند بنفش، سبز، قرمز و صورتی می توانید از کرم کفش با رنگ های مختلف استفاده کنید. همچنین در صورت عدم وجود رنگ دلخواه می توانید از لاک کفش بی رنگ استفاده کنید.

کاپشن چرم واکس شده

نکته بسیار مهم

قبل از اینکه با روش صحیح اپیلاسیون آشنا شوید، باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید:

1- هر واکسی کاربرد خود را دارد و بسیاری از بند کفش ها برای کیف یا کت چرم مناسب نیستند و باعث می شوند کاپشن یا کیف چرمی شما از بین برود.

2- وسایلی که برای پیچیدن چرم استفاده می شود با جیر و نوبوک متفاوت است.

3- روی کفش های چرمی روی جیر و نوبوک از واکس استفاده نکنید. برای مراقبت از جیر و نوبوک اسپری به نام Nubuk Velours وجود دارد که در صورت تمایل می توان از آن استفاده کرد. (بعد از استفاده از این اسپری، از برس نوبوک برای صاف کردن جیر و نوبوک استفاده کنید.)

4- برای هر رنگ موم از برس مومی استفاده کنید. به عنوان مثال، از قلم مویی که قبلا برای موم سیاه برای موم زنبور عسل استفاده می شد استفاده نکنید.

5- رنگ واکس باید کمی روشنتر از رنگ کفش باشد.

3- پولیش فوری پوست

واکس های لحظه ای در بین مردم بسیار محبوب هستند. دلیل واضح است؛ این واکس ها به ابزار خاصی نیاز ندارند و به سرعت کفش های چرمی را براق می کنند. گروهی از این واکس ها همانطور که در عکس زیر مشخص است از یک اسفنج تشکیل شده و برای درخشندگی کفش های چرمی و بدون گرد و غبار کفش استفاده می شود.

بلافاصله واکس بزنید

گروه دوم پیش بینی های سریع آب رنگی دارد و رنگ کفش را باز می گرداند. اما نباید در استفاده از این جذابیت ها زیاده روی کرد. چون حاوی رنگدانه و رزین هستند، کف کفش ها را مسدود کرده و در نهایت چرم را خشک می کنند. پس از دو یا سه بار استفاده از این واکس ها، پیشنهاد می کنیم یک بار از فوم تمیز کننده برای پاک کردن رزین تشکیل شده روی کفش استفاده کنید، سپس از واکس معمولی برای نرم شدن و مراقبت از چرم کفش استفاده کنید.

موم مایع

4- فضاهای باریک کفش های چرمی را باز کنید

فرقی نمی کند کفش مردانه بخرید یا زنانه. کفشی که خریداری می کنید ممکن است پاهای شما را فشار دهد یا پاها را در برخی قسمت ها لمس کند. برای حل این مشکل، فروشگاه های چرم جدید، اسپری مخصوصی به نام Stretch دارند که می تواند به شما کمک کند. با این حال، نباید انتظار داشته باشیم که او از یک کفش سایز 37 به سایز 38 تغییر کند. برای خرید محصولاتی مانند کفش، مطمئن شوید که سایز مناسب پای شما باشد. اما اگر کفش در نوک پا یا پشت پا کمی سفت است، می توانید به سراغ این اسپری بروید.

براق کننده کفش سفید

روش استفاده: دو تا سه بار روی داخل کفش و جایی که می خواهید اسپری کنید (به اندازه ای اسپری کنید که روی کفش خیس نشود چون سطح کفش را لکه دار می کند) سپس از قالب استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی به قالب مناسب می توانید پا به کفش بگذارید تا قسمت مورد نظر شکل پای شما را بگیرد.

5- چرم و جیر ضد آب

پس از تمیز کردن و مراقبت از کفش باید از کفش های خود محافظت کنید. نکته این است که کفش های خود را از آسیب های خارجی محافظت کنید و از دشمنان چرم و جیر آگاه باشید، مثلاً چرم و نوبوک نباید برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار گیرند. اجازه ندهید گرد و غبار روی کفش های چرم و جیر بنشیند. قرار گرفتن در معرض مواد حاوی الکل نیز به چرم و چرم نوباک آسیب می رساند.

یکی از مهمترین دشمنان پوست آب است. کارشناسان چرم، جیر و نوبوک همیشه توصیه می کنند که محصول چرمی خود را نشویید و آن را در ماشین لباسشویی قرار ندهید. زیرا تماس طولانی مدت چرم با آب و مواد شوینده باعث از بین رفتن چرم و جیر می شود. بنابراین قرار دادن کفش های چرمی در زیر باران یا تماس طولانی مدت با برف نیز به چرم آسیب می رساند. راه حل این مشکل استفاده از اسپری های مخصوص روی چرم ضد آب و نوبوک است.

فروشگاه های چرم جدید دارای اسپری های مخصوص ضد آب و ضد لک چرم هستند که در صورت تمایل می توانید آنها را خریداری کنید. این اسپری با تکنولوژی کربن ساخته شده و از فناوری بالاتری نسبت به اسپری نانو برخوردار است و می توان از آن برای رنگ آمیزی و ضد آب کلیه محصولات چرم، جیر و نوبوک (کفش، کاپشن، کیف و ...) استفاده کرد.


مراجعه به صفحه مقاله: https://www.alivitrine.ir/fa/list-product/39 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.