اطلاعات کلیدی در مورد قبرس شمالی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

اطلاعات کلیدی در مورد قبرس شمالی

۱,۶۸۹ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


قبرس کشوری در شرق دریای مدیترانه است که سومین جزیره پرجمعیت این منطقه است. این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که شمال آن تحت حاکمیت ترکیه و جنوب آن تحت حاکمیت یونان است. جمهوری دموکراتیک ترک قبرس شمالی بر خلاف همسایگانش از واحد پول لیر ترکیه پیروی می کند و هزینه زندگی در آن پایین است. در واقع وجود زندگی در قبرس شمالی و تحصیل در این کشور یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به این کشور می باشد. همچنین واحدهای یورو و دلار در این کشور به عنوان ارز کوچک رایج است.

در سال های اخیر مهاجرت به قبرس شمالی طرفداران زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که قبرس جنوبی بخشی از اتحادیه اروپا است، دریافت ویزا دشوارتر و زندگی در آنجا گرانتر است، بنابراین اکثر مردم قبرس شمالی را ترجیح می دهند. همچنین ورود به این کشور به عنوان ترکیه برای اتباع ایرانی نیاز به ویزا ندارد و روند مهاجرت را آسان می کند. در مقاله ای دیگر با ما همراه باشید تا با روش های مختلف مهاجرت به قبرس شمالی آشنا شوید.

تاریخچه تأسیس قبرس شمالی در سال 1960، قبرس از بریتانیا استقلال یافت و به عنوان یک کشور جداگانه به رسمیت شناخته شد. طبق قرارداد اول یونانی ها و ترک های قبرس تصمیم گرفتند با هر دو طرف دولت تشکیل دهند.اقامت قبرس شمالی یورومای پس از سه سال اختلافات مختلفی در مورد قانون و حکومت به وجود آمد و منجر به تقسیم حکومت شد. هنگامی که مردم ترکیه از پذیرش برخی از مواردی که دولت می خواست به قانون اساسی اضافه کند خودداری کردند، احساس کردند که این کار خلاف حقوق آنهاست و شکایت خود را به دادگاه عالی قبرس ارائه کردند. دیوان عالی گفت که این تغییر غیرقانونی است، اما رئیس جمهور وقت آن را مفید ندانست. سپس قوانینی وضع کرد تا ترکان را از هر سمتی در حکومت برکنار کند.

با بالا گرفتن اعتراضات و درگیری ها، شمال از ارتش ترکیه درخواست کمک کرد و مداخله آنها اوضاع را پیچیده کرد. سرانجام در سال 1983، پس از عدم توافق، بخش شمالی به عنوان جمهوری دموکراتیک ترک قبرس شمالی اعلام استقلال کرد. از آن زمان تاکنون، سازمان ملل متحد چندین تلاش برای اتحاد مجدد قبرس داشته است، اما هیچ کدام موفقیت آمیز نبوده است. در حال حاضر کشور قبرس شمالی توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است. اکنون قبرس شمالی بیش از چهار دهه است که تحت حاکمیت دولت ترکیه است که کشوری مستقل و مرفه و یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح، تحصیل، کار و زندگی است.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

ویزا برای ایرانیان لازم نیست

ارتباط و حمل و نقل آسان با ترکیه

نزدیک بودن به ایران

امکان شرکت در برنامه های تبادل دانشجو با دانشگاه های برتر دنیا از جمله کانادا، استرالیا و آمریکا

مسکن مقرون به صرفه، هزینه زندگی و تحصیل برای دانشجویان بین المللی

آب و هوای معتدل و مناسب برای تمام فصول سال است.

مناظر طبیعی زیبا و یکی از زیباترین کشورها و گردشگران منطقه

این فرصتی است برای یافتن یک مکان خوب برای زندگی از طریق کار و تحصیل

امکان اقامت از طریق سرمایه گذاری با مبلغ بسیار کمتر نسبت به سایر کشورها

روش های اصلی مهاجرت به قبرس شمالی

با در نظر گرفتن سایر روش های ثانویه و غیر مستقیم، رایج ترین روش های مهاجرت به قبرس شمالی مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت سرمایه گذاری است. در بین روش های ذکر شده، مهاجرت تحصیلی بر سایر روش ها ارجحیت دارد و ارجحیت دارد. به طور کلی روش های اصلی مهاجرت به قبرس شمالی عبارتند از:

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت نیروی کار

مهاجرت سرمایه گذاری

قبرس یکی از معدود مقاصد محبوب در جهان است که به مهاجران اجازه می دهد تا از طریق خرید ملک اقامت دائم دریافت کنند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی در قبرس شمالی

قبرس شمالی مهمترین مقصد مهاجرت تحصیلی در بین جمعیت ایرانی به حساب می آید. هزینه های پایین زندگی همراه با شهریه های مقرون به صرفه دانشگاه های آن دلیل اصلی محبوبیت قبرس شمالی در بین دانشجویان است. همچنین این کشور مقصد داوطلبانی است که به دلایل مالی و تحصیلی فرصت تحصیل در اروپا و آمریکا را ندارند و در نتیجه با مهاجرت به قبرس شمالی از چنین فرصت هایی بهره مند خواهند شد. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور برنامه‌های تبادل دانشجو را با دانشگاه‌های معتبر جهانی برگزار می‌کنند و به دانشجویان اجازه می‌دهند یک سال از تحصیل خود را در کشور دیگری بگذرانند. این به رزومه دانشجویان کمک زیادی می کند و شانس آنها را برای رفتن به مقاطع بالاتر افزایش می دهد. 

از سوی دیگر، مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل نیز می تواند شامل مزایای بیشتری باشد. دانشجویان با تحصیل در برخی رشته ها مانند هتلداری و گردشگری در قبرس شمالی می توانند مستقیماً با بازار کار ارتباط برقرار کنند و از طریق کارآموزی در هتل ها و آژانس های گردشگری به تجربه کاری و درآمد خوبی دست یابند. یورومای  همچنین پس از فارغ التحصیلی از فرصت کار در شرکت ها و هتل های ترکیه بهره مند می شوند و به این ترتیب امکان کار در یکی از مراکز گردشگری جهان را خواهند داشت. هزینه تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی بین 1400 تا 12000 دلار در سال است، بدون احتساب بورسیه 50 درصدی برای دانشجویان بین المللی. اما کل هزینه تحصیل در این کشور بین 2000-4500 دلار است.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.