ورق استیل مات

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

ورق استیل مات

۱,۵۶۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

ورق فولادی ماورق به دلیل وجود عنصر کروم در ترکیب شیمیایی خود مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد. علاوه بر این، استفاده از صفحات فولادی به دلیل مقاومت قابل توجه در برابر فشار، در شرایط سخت مانند فشار بالا، دمای بالا و شوک حرارتی قابل استفاده است. این ویژگی ها از تجهیزات صنعتی در برابر آسیب های ناشی از فشار، حرارت یا آسیب مکانیکی محافظت می کند. وجود روش های مختلف فرآوری و تولید ورق فولادی امکان تولید سفارشی را فراهم می کند. این گزینه صفحه فولادی را قادر می سازد تا دقیقاً به نیازهای هر صنعت خاص پاسخ دهد. ورق های استنلس استیل در انواع و اقسام مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند که از این میان برخی از آنها کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارند.

ورق های استنلس استیل مات، صیقلی و صیقلی در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. هر نوع پوشش سطحی خواص و کاربردهای منحصر به فرد خود را دارد که در ادامه بیشتر توضیح داده شده است. برای ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

ورق فولادی گالوانیزه

ورق فولادی لاکی نوعی ورق فلزی است که از خشک شدن سطح آن با پوشش لاکی و ناهموار ساخته می شود. این پوشش لاک باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی، سایش و زنگ زدگی می شود. ورق فولادی موج دار در گریدهای مختلف تولید می شود.

از مزایای استفاده از ورق های راه راه می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، مقاومت در برابر ضربه و خراش، شکل پذیری و قابلیت جذب رنگ اشاره کرد. هزینه ورق فولادی موجدار کمی بیشتر از ورق فولادی استاندارد است.

ورق های فولادی موج دار در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. برخی از کاربردهای رایج عبارتند از:

صنعت ساختمان: برای ساخت در، پنجره، پانل و سقف استفاده می شود

خودرو: برای تولید قطعات بدنه خودرو مانند کاپوت، درب و پانل های داخلی استفاده می شود.

صنایع غذایی: برای تولید تجهیزات آشپزخانه، سینک ظرفشویی و ظروف آشپزخانه استفاده می شود.

صنایع شیمیایی: برای ساخت تجهیزات نفت و گاز، مخازن و لوله های شیمیایی استفاده می شود.

صنایع دریایی: برای ساخت قطعات حمل و نقل، قطعات کشتی و لوستر استفاده می شود.

با توجه به خواص فلز استنلس استیل، مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، عمر طولانی، شستشو و نظافت، مقاومت در برابر حرارت و اسید، از این نوع ورق در صنایع مختلف استفاده می شود.

نمرات فولاد ضد زنگ به طور گسترده ای استفاده می شود

گرید 304: این گرید از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا در بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی، پزشکی، خودروسازی و ساخت و ساز استفاده می شود.

گرید 316: این گرید نسبت به گرید 304 در برابر خوردگی مقاومت بیشتری دارد و به همین دلیل در صنایع شیمیایی و دریایی کاربرد دارد.

گرید 430: این گرید از فولاد ضد زنگ پایین تر است و به عنوان جایگزین مناسبی برای صنعت خودروسازی، تولید لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه استفاده می شود.

کلاس 201.

گرید 409: این گرید از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که در برابر حرارت و خوردگی بسیار مقاوم است و در صنایع خودروسازی، خط لوله و ساخت و ساز کاربرد دارد.

در بسیاری از موارد، هزینه ورق فولادی موجدار بیشتر از ورق فولادی پرداخت شده است. این امر به این دلیل است که تولید ورق فولادی موجدار پیچیده تر و زمان بهینه است. تولید ورق فولادی موجدار نیاز به فرآیندهای پردازش بیشتر و تجهیزات پیچیده تری دارد که هزینه های تولید را افزایش می دهد.

علاوه بر این معمولاً از ورق فولادی گالوانیزه برای مصارف خاص مانند پوشش سطوح غیر لغزنده و یا برای استفاده در صنایع شیمیایی و نفت و گاز استفاده می شود، بنابراین قیمت آن بالاست.

ورق آتش شکن مات

ورق فولادی مات مهفا نوعی ورق فولادی است که با روکش مات و غیر براق تولید می شود. این نوع پانل با استفاده از روش پرداخت ویژه مانند سندبلاست برای کاهش درخشندگی آن تولید می شود. هزینه ورق فولادی مات معمولا بیشتر از هزینه ورق فولادی براق است. این به دلیل پوشش مات مومی است که روی سطح ورق فلز اعمال می شود که هزینه تولید بالاتری نسبت به پوشش براق دارد.

سطح مات ضد تابش ورق فولادی ضد زنگ نور را در داخل آن پراکنده می کند و بازتابش آن کاهش می یابد. این ویژگی ظاهر فولادی مات انعطاف پذیرتر و نرم تری را ارائه می دهد. این نوع ورق استنلس استیل به دلیل ظاهر زیبا، مقاومت در برابر خوردگی و دوام بالا، جایگزین مناسبی برای سایر مواد مانند فلز غیرآهنی، پلاستیک و یا چوب محسوب می شود.

ورق استیل مات در گریدهای مختلفی تولید می شود اما گریدهای AISI 304 و AISI 316 بسیار رایج هستند. همچنین این نوع ورق را می توان در ضخامت های مختلف تولید کرد.

کاغذ فولادی مات به دلایل زیر در بسیاری از صنایع استفاده می شود:

صنایع دکوراسیون داخلی: به عنوان دکوراسیون داخلی در ساختمان ها، رستوران ها، هتل ها و اماکن عمومی استفاده می شود.

صنعت خودرو: برای تولید قطعات تزئینی خودرو.

صنعت الکترونیک: به عنوان پوششی برای بردهای مدار و قطعات الکترونیکی.

صنعت مبلمان: برای تولید قطعات تزئینی مبلمان.

صنعت ظروف غذا: به عنوان پوشش در تولید قطعات ظروف مواد غذایی.

عموماً ورق استیل مات به دلیل ظاهر مات و زیبا، مقاومت در برابر خوردگی و سایش و قابلیت شستشو و نگهداری آسان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مات پرکاربردترین گرید ورق فولادی است

گرید 304: این یکی از پرکاربردترین ورق های فولادی برس خورده است که در بسیاری از صنایع مانند صنایع غذایی، پزشکی، خودروسازی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

گرید 316: این گرید ورق فولادی مات دارای خواص ضد زنگ بالایی است و برای مصارفی مانند تولید تجهیزات دریایی، صنایع شیمیایی و نفت و گاز استفاده می شود.

گرید 430: این گرید از فولاد مات برای کاربردهای خاص مانند ساخت قطعات خودرو و تجهیزات صنعتی استفاده می شود.

گرید 201: این نوع ورق فولادی مات دارای خواص عالی با قابلیت جوشکاری بالا بوده و در صنعت ساختمان و ساخت قطعات خودرو کاربرد دارد.

علاوه بر این، از ورق استنلس استیل مات برای پوشش های ضد لغزش، پوشش های ضد خوردگی و سایر کاربردهای صنعتی که هزینه بیشتری نسبت به سایر کاربردها دارند، استفاده می شود. البته قیمت نهایی به کیفیت و ضخامت ورق فولادی و نوع پوشش لاک مات بستگی دارد.

فولاد درخشان

ورق استیل مات پولیش نوعی ورق فولادی است که با استفاده از روش های خاصی مانند فرآیند الکتروپولیش فرآوری شده است. این فرآیند یک کروم نازک روی سطح کاغذ ایجاد می کند و آن را براق و براق می کند.

صفحات فولادی صیقلی به دلایل زیر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند:

صنایع غذایی: به عنوان لایه داخلی تجهیزات مواد غذایی و ذخیره سازی مواد غذایی.

گیاه پزشکی: هدف تماس تجهیزات پزشکی با بدن.

صنعت خودرو: کلیه قطعات داخلی و خارجی خودروها.

صنعت مبلمان: به عنوان عناصر تزئینی در مبلمان.

صنعت ساخت و ساز: نحوه پوشش داخل و خارج ساختمان ها

صنایع الکترونیک: مانند قطعات الکترونیکی و الکتریکی.

به طور کلی ورق فولادی صیقلی به دلیل ظاهر براق، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خواص مکانیکی خوب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

پرکاربردترین گریدهای ورق فولادی صیقلی

گرید 304: این گرید از جنس استنلس استیل، فولاد با ترکیبات کروم و نیکل بوده و در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است. همچنین دارای خواص مکانیکی بالا و جوش پذیری عالی است.

گرید 316: این گرید در مقایسه با گرید 304 از مقاومت بالایی در برابر خوردگی به ویژه در محیط های صنایع شیمیایی و دریایی برخوردار است. همچنین خواص مکانیکی قابل قبولی دارد و قابل جوش است.

گرید 430: این گرید از فولاد فراستلایت با محتوای کروم بالا (حدود 17 درصد) و حداقل میزان نیکل (حدود 0.12 درصد) ساخته شده است. این نوع فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است و در برخی مصارف صنعتی مانند ظروف آشپزخانه، تجهیزات فرآوری مواد غذایی و قطعات خودرو کاربرد دارد.

گرید 201: این گرید نسبت به گرید 304 مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد، اما همچنان گزینه مناسبی برای استفاده در برخی کاربردها مانند ظروف آشپزخانه و تجهیزات صنعتی است.

ورق های فولادی ضد زنگ مات، صیقلی و براق با فولاد ضد زنگ با مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت مکانیکی قوی، مقاومت در برابر حرارت و نگهداری کارآمد و تمیز کردن آسان مشخص می شوند. اما استفاده از نوع مناسب ورق فلزی بستگی به نیازها و شرایط خاص هر صنعت و کاربرد دارد.

از این رو توصیه می شود برای بررسی خواص شیمیایی و خواص فیزیکی هر نوع ورق فولادی، ابعاد و ضخامت مورد نیاز خود را برای انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع ورق فولادی برای پروژه خود در نظر بگیرید. در این مقاله به ویژگی های ورق های فولادی مات، درخشان و صیقلی و کاربرد آنها پرداخته ایم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.