کولر آبی مخزن دار یا بدون مخزن

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

کولر آبی مخزن دار یا بدون مخزن

۱,۲۷۰ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

 امروزه انواع کولر آبی مخزن دار و بدون مخزن با توجه به نیاز جامعه تولید و عرضه می شود. بنابراین متقاضی هنگام انتخاب و خرید هر کدام باید بداند که در بین کولرهای آبی مخزن دار یا بدون مخزن کدام یک برای محیط مورد نظر مناسب است. معمولا مدل کولر آبی مخزن دار که به آن کولر آبی نیز می گویند بیشتر از مدل های دیگر استفاده می شود. با این حال کولرهای آبی بدون مخزن نیز ویژگی ها و کاربرد مناسب خود را دارند. در این مقاله  از بتا سرویس به این سوال در رابطه با تعمیر آبسردکن پاسخ خواهیم داد.

کولر مخزن

آبسردکن های مخزن معمولاً با مخزن آبشان شناسایی می شوند. مخزن آب این دستگاه ها به صورت دستی تعویض می شود. به این ترتیب پس از اتمام آب مخزن کولر آبی باید مخزن خالی را با مخزن دیگری پر از آب جایگزین کرد. آبسردکن های بدون مخزن مناسب مکان هایی هستند که امکان اتصال کولر آبی به شیر آب وجود ندارد و یا به طور مداوم مکان و دکوراسیون واحد را تغییر می دهند و همچنین با قیمت پایین تری نسبت به آبسردکن های نوع بدون مخزن مشخص می شوند. این نوع کولرهای آبی معمولاً دارای شیرهای سرد و گرم هستند.

کولر آبی مخزن ندارد

آبسردکن های بدون مخزن مستقیماً به منبع آب ساختمان متصل می شوند و برای مواقعی مناسب هستند که مخزن نیازی به پرکردن مداوم ندارد و محل قرارگیری دستگاه را تغییر نمی دهد. البته برای اتصال دستگاه به لوله آب شهری نیاز به تهیه مبدل آب شهری برای لوله ورودی آب بسته به نوع دستگاه می باشد. آبسردکن های بدون مخزن مانند مدل های مخزن دار دارای خروجی آب سرد و گرم هستند.

کولرهای آبی بدون مخزن در دو مدل ایستاده و رومیزی موجود می باشد. در پایین کولرهای آبی بدون مخزن ایستاده، یک یخچال کوچک نیز وجود دارد. بنابراین قیمت این دستگاه آب نسبت به انواع مخازن گرانتر است. خنک کننده های بدون مخزن مانند مدل های دارای مخزن می توانند در دو نوع پدالی و فشاری باشند.

کولر آبی بدون مخزن در مقابل کولر آبی مخزن

همانطور که گفته شد تعویض مخزن و مخازن آب خنک کننده به صورت دستی انجام می شود. اگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنید، آب موجود در مخزن ممکن است آلوده شود. بنابراین با استفاده از کولرهای آبی بدون مخزن، عوامل بیماری زا به آب آشامیدنی رها شده و از شیوع بیماری و مسمومیت جلوگیری می شود. همچنین کولرهای آبی متصل به شیر آب دارای فیلترهای قدرتمند آب هستند که آب بهتری به شما می دهند. در واقع این نوع کولرهای آبی در مقایسه با انواع مخزن، کار تصفیه آب را بهتر انجام می دهند.

کولرهای آبی بدون مخزن به دلیل مصرف برق کمتر سیستم خنک کننده نسبت به کولرهای آبی مخزن انرژی کمتری مصرف می کنند. به طور کلی، کولرهای آبی بدون مخزن کارایی بیشتری نسبت به کولرهای آبی مخزن دار دارند. ظرفیت خنک کنندگی و راندمان بالاتر.

نتیجه

با توجه به عملکرد کولرهای آبی بدون مخزن و بدون مخزن، کولرهای آبی بدون مخزن از نظر هزینه ثانویه، کیفیت آب و رعایت نکات بهداشتی مناسب تر هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.