برای درد کشاله ران به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

برای درد کشاله ران به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

۱,۰۸۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


احساس هر نوع درد و ناراحتی در بدن برای انسان ناخوشایند است و به همین دلیل سعی می کنیم با استفاده از درمان های پزشکی با حداقل درد در نقاط مختلف بدن مشکل را حل کنیم. درد کشاله ران یکی از شایع ترین دردهایی است که باسن را درگیر می کند. ناحیه لگن ممکن است به دلایل مختلفی از جمله آسیب، عفونت و پیشرفت بیماری دردناک باشد.

مهم ترین سوالی که در هنگام احساس درد در ناحیه کشاله ران مطرح می شود این است که علت درد کشاله ران چه چیزی می تواند باشد یا برای درد کشاله ران به کدام پزشک مراجعه کنید؟ کمردرد گاهی به دلیل کشیدگی یا کبودی همسترینگ ایجاد می شود که با مشورت و مشاوره متخصص ارتوپدی با استراحت، یخ درمانی و مسکن های مناسب قابل درمان است. اگر درد شدید باشد، درمان قوی تری لازم است.

در این مقاله سعی داریم با علل مختلف و روش های درمان گردن درد توسط متخصص ارتوپد آشنا شویم. کلینیک ما با همکاری بهترین و مجرب ترین متخصصین ارتوپدی آماده ارائه خدمات درمانی در زمینه مشکلات استخوانی شامل درمان درد کشاله ران با استفاده از جدیدترین تجهیزات و روش های درمانی می باشد. با دکتر مهرداد منصوری در ارتباط باشید.


هر گونه احساس دردناک در دامنه حرکتی می تواند نشانه یک مشکل موقت یا حاد باشد. به همین دلیل مراجعه به متخصص ارتوپدی برای درمان و تشخیص فوری ضروری است. اما برای درد کلیه به کدام پزشک مراجعه کنیم؟ جراحان ارتوپد ساختار ماهیچه های بدن را به خوبی می شناسند، بنابراین می توانند علت دردهای استخوانی و عضلانی را پیدا کنند و بهترین درمان و تسکین درد را تجویز کنند.

جراحان ارتوپد پزشکان متخصصی هستند که مراقبت و درمان استخوان ها، تاندون ها، مفاصل، رباط ها و اعصاب را مطالعه می کنند و اطلاعات کاملی از سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان دارند. ارتوپدها آسیب های ناشی از ورزش، فعالیت و هرگونه درد در دامنه حرکتی را بررسی می کنند و با تجویز درمان مناسب از بدتر شدن وضعیت بیمار جلوگیری می کنند.

علائم کشاله ران

پس از پاسخ به این سوال برای درمان ران درد به کدام پزشک مراجعه کنیم؟ ما فکر کردیم بهتر است علائم درد لگن را بدانیم. علائم درد لگن بسته به علت درد و محل درد متفاوت است. گاهی اوقات درد کشاله ران در پشت ران و داخل ران رخ می دهد، اما گاهی اوقات این درد سایر نواحی بدن از جمله قلب، عروق خونی یا سیستم عصبی را درگیر می کند.

برای کمردرد به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

احساس هر نوع درد و ناراحتی در بدن برای افراد خوشایند نیست. پس سعی می کنیم با کمک دارو مشکل را حل کنیم تا درد کمتری در قسمت های مختلف بدن احساس کنیم. گردن درد یکی از شایع ترین دردهایی است که لگن را درگیر می کند. ناحیه لگن می تواند به دلایل مختلفی از جمله آسیب، عفونت یا پیشرفت بیماری دردناک باشد.

مهمترین سوالی که در هنگام درد کشاله ران مطرح می شود این است: علت درد کشاله ران چیست یا در صورت درد کشاله ران باید با پزشک مشورت کرد؟ گاهی اوقات درد کشاله ران ناشی از کشش یا کبودی عضلات پا است که با مراجعه به متخصصین ارتوپدی و توصیه های آنها می توان با استراحت، یخ و مسکن های مناسب آن را درمان کرد. اگر درد شدید باشد، درمان قوی لازم است.

در این مقاله سعی می کنیم علل مختلف درد کشاله ران و نحوه درمان آن را از پزشک ارتوپد دریابیم. بیمارستان ما آماده ارائه خدمات درمانی در زمینه اختلالات استخوانی از جمله درد کشاله ران، همکاری با بهترین و مجرب ترین پزشکان ارتوپد با استفاده از جدیدترین تجهیزات و تکنیک های درمانی می باشد. با ما تماس بگیرید.

برای درد کشاله ران به کدام پزشک مراجعه کنم؟

درد در اندام های حرکتی می تواند نشانه ای از یک مشکل موقت یا مزمن باشد. به همین دلیل، مراجعه به متخصص ارتوپدی برای درمان و تشخیص سریع ضروری است. اما برای درد شکم به کدام پزشک مراجعه کنیم؟ متخصص ارتوپدی ساختار ماهیچه ها و استخوان های بدن را می شناسد، بنابراین بهتر می تواند علت دردهای استخوانی و عضلانی را تشخیص دهد و بهترین راه درمان و تسکین درد را تعیین کند.

ارتوپد یک پزشک حرفه ای است که در علم درمان و مراقبت از استخوان ها، تاندون ها، مفاصل، رباط ها و اعصاب آموزش دیده است و درک کاملی از سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان دارد. متخصص ارتوپدی آسیب های ناشی از ورزش، حرکت و انواع اختلالات حرکتی را تشخیص داده و درمان مناسب را برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت بیمار تجویز می کند.

علائم درد کشاله ران

پس از پاسخ به این سوال، برای درد کشاله ران به کدام پزشک مراجعه کنید؟ ما فکر کردیم که بهتر است خود را با علائم درد کشاله ران آشنا کنیم. علائم درد کشاله ران بسته به علت درد و محل درد متفاوت است. گاهی اوقات درد کشاله ران در پشت ران و داخل ران ایجاد می شود، اما گاهی اوقات این درد سایر نواحی بدن از جمله قلب و عروق خونی یا سیستم عصبی را درگیر می کند.

علائم کشاله ران شامل موارد زیر است:

ایجاد زخم و جراحت در ناحیه کشاله ران یا اطراف آن؛

خون ریزی؛ • خشم.

• درد مفاصل.

• وجود علائم آنفولانزا، از جمله تب، سرفه، درد شدید، سردرد و گلودرد.

• التهاب و تورم.

• گرفتگی عضلات.

بی حسی و درد در انگشتان دست

علت درد کشاله ران چیست؟

مو نقطه اتصال معده و پاها است. این ناحیه در دو طرف ریه ها قرار دارد. گاهی اوقات درد در این ناحیه ناشی از ورزش و فعالیت شدید است که موقتی و درمانی با استراحت و ورزش با تجویز متخصص ارتوپدی است. گاهی اوقات علت درد در کشاله ران آسیب و بیماری است.

موارد زیر مهمترین علل درد کشاله ران هستند:

آسیب هایی که باعث درد روده می شوند • کشش روده به دلیل ورزش و فعالیت.

شکستگی لگن و ران؛

• کبودی در ران ها.

• پارگی یا رگ به رگ شدن رباط به دلیل آسیب یا کار سنگین.

• منیسک زانو پاره می شود و درد به کشاله ران سرایت می کند.

• تاندونیت ناشی از حرکت زیاد مفصل و آسیب به آن یا در اثر عفونت.

• کشش عضلات ران. • شکستگی ناگهانی لگن.

• شکستگی عصب لگن.

• روماتیسم مفاصل و ایجاد درد در معده. • پوکی استخوان و درد شکم

• آسیب یا پارگی لابروم هیپ.

• درد سیاتیک و درد ناشی از آن به دنده.

اگر آسیبی در ناحیه کشاله ران وجود دارد و بزرگی و جای زخم در این ناحیه وجود دارد، باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا علت درد را بیابید و آن را به درستی درمان کنید.

عفونت هایی که باعث درد کشاله ران می شوند

در پاسخ به این سوال که برای درد کشاله ران به کدام پزشک مراجعه کنیم؟ گفتیم بهترین گزینه متخصصان ارتوپدی هستند اما در مورد عفونت هایی که باعث کمردرد می شوند صحبتی نکردیم.

گاهی اوقات درد ناشی از عفونت های مختلفی است که مهمترین آنها عبارتند از:

• تجمع توده های چربی در زیر پوست ران و ایجاد تورم و درد در ناحیه ران.

• عفونت های ناشی از صدمات و صدمات در ناحیه لگن، زانو، یا باسن.

• آرتریت عفونی (آرتریت سپتیک)، که به دلایل مختلفی مانند نیش حیوانات، ضعف سیستم ایمنی، اگزما و بافت ضعیف پوست رخ می دهد.

• عفونت در زانو یا لگن که باعث آرتریت عفونی و درد مفاصل می شود. این درد به ران سرایت می کند.

• استئومیلیت یا بیماری استخوان. اگر درد لگن ناشی از عفونت باشد، متخصص ارتوپدی پس از بررسی و تجزیه و تحلیل آزمایشات تجویز شده، مناسب ترین آنتی بیوتیک را برای شما تجویز می کند.

بیماری هایی که باعث درد در کشاله ران می شوند

علاوه بر دردهای ناشی از جراحات و عفونت ها، گاهی وجود برخی بیماری ها در ناحیه ران یا اطراف آن علت درد کشاله ران است.

این بیماری ها عبارتند از:

• سرطان دهانه رحم: سرطان دهانه رحم یکی از شایع ترین بیماری هایی است که در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است. یکی از علائم تومور درد روده است.

• سندرم کمپارتمان: زمانی است که فشار زیادی به بافت بدن وارد می شود و این فشار افزایش یافته منجر به کاهش جریان خون به اعصاب و عضلات آن بافت و درد در آن ناحیه می شود.

• لخته شدن خون در اثر آمبولی، حمله قلبی و سکته مغزی.

• بیماری های دستگاه ادراری و تولید مثل: وجود مشکلاتی مانند سنگ کلیه، عفونت های ادراری، بیماری های دستگاه تناسلی مردان (اختلال عصبی، تورم بیضه ها و ...). • مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش، از جمله التهاب روده کوچک و بزرگ.

• سندرم پاهای بی قرار. اگر علت درد شکم یکی از موارد ذکر شده باشد، متخصص ارتوپد با مطالعه آزمایشات و عکس های بیمار ریشه مشکل را پیدا کرده و درمان مناسب را تجویز می کند.

تشخیص علت درد کشاله ران توسط متخصص ارتوپدی

درمان و تشخیص تمامی شرایط فوق از وظایف اولیه ارتوپد است در صورت مشاهده علائم درد لگن، در اسرع وقت به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا مشکل در مراحل اولیه درمان شود. در طول معاینه فیزیکی، پزشک ارتوپد یک شرح حال کامل از بیمار می گیرد و از او در مورد جراحی های قبلی، جراحات و وضعیت روحی و جسمی او سوال می کند.

برای بررسی دقیق تر مشکل، پزشک تصویربرداری با اشعه ایکس را به بیمار توصیه می کند. اگر پزشک ارتوپد تشخیص دهد که تومور علت درد کشاله ران است، ممکن است به بیمار توصیه کند که MRI یا سی تی اسکن شود. گاهی اوقات پزشک با کمک تشخیص افتراقی علت درد کشاله ران را یافته و بهترین روش درمانی را تعیین می کند.

تشخیص افتراقی درد در کشاله ران تشخیص افتراقی در علم پزشکی یکی از روش های سیستماتیک تشخیص است که در آن یک بیماری بر اساس داده های بالینی و تشخیص دو یا چند بیماری که دارای علائم مشابه هستند، تشخیص داده می شود.

تشخیص افتراقی گرسنگی عبارت است از:

کشیدگی عضله ادکتور معمولاً پنج ماهیچه مجاور در هر ران انسان است. این ماهیچه ها به دلایل مختلفی از جمله گرم نکردن قبل از فعالیت ورزشی، ضعف عضلانی، آسیب های قدیمی، مشکلات کمر و صدمات می توانند آسیب ببینند یا کشیده شوند.

رگ به رگ شدن اداکتور گاهی اوقات می تواند کاملا تصادفی و بدون دلیل ظاهری باشد. مهمترین علامت پارگی همسترینگ درد ناگهانی و شدید در قسمت داخلی ران است. این درد معمولاً هنگام دویدن یا پیاده روی سریع احساس می شود. میزان درد در حین ترک به 3 درجه تقسیم می شود:

درجه 1: درد خفیف هنگام راه رفتن در کشاله ران به دلیل پارگی های کوچک و آسیب بافتی کمتر از 25٪.

درجه 2: آسیب بافتی بیش از 25٪ و درد شدید در حین ورزش.

• درجه 3: آسیب شدید بافتی و اثرات شهری تا 100٪. آسیب بافتی درجه 3 می تواند باعث درد شدید شود. یک متخصص از تکنیک های تصویربرداری (ام آر آی و اسکن اولتراسوند) و آزمایشات عضلانی و بافتی استفاده می کند تا آسیب و دامنه آن را بررسی کند.

همچنین دامنه حرکتی بیمار را ارزیابی می کند و در صورت لزوم، آنچه برای بهبودی لازم است را شرح می دهد. فتق اینگوینال فتق مغبنی زمانی اتفاق می افتد که به دلیل ضعف در عضلات شکم، بافت عضلانی مانند بخشی از روده از عضلات شکم بیرون زده و در برخی موارد باعث درد می شود.

یکی از علائم فتق اینگوینال درد، سنگینی و کشیدگی در ناحیه کشاله ران است. Osteitis pubis (Osteitis pubis) این بیماری یک بیماری نادر و دردناک در قسمت جلویی حلقه استخوانی به نام ناحیه سمفیز لگن (محل اتصال دو استخوان شرمگاهی) است. این بیماری باعث التهاب و درد در استخوان ها می شود. مهم ترین علامت این بیماری درد در ناحیه تحتانی شکم و کشاله ران است.

این درد ممکن است هنگام راه رفتن افزایش یابد. دیسپلازی هیپ (اختلالات مفصل ران) دیسپلازی مفصل ران یک بیماری در مراحل اولیه مفصل ران است که به درستی رشد نمی کند و استخوان را تحت تاثیر قرار می دهد. علامت اصلی اختلال مفصل ران، درد و ناراحتی در عضلات ران، به ویژه ادکتورها است.

چگونه متخصصان درد دهان را درمان می کنند

تعیین علت این درد در درمان بسیار کمک کننده است. درمان درد کشاله ران توسط پزشک به روش های زیر انجام می شود: درمان خانگی درد کشاله ران گاهی اوقات بسته به تشخیص پزشک، درمان خانگی مانند استراحت کامل، استفاده از یخ به مدت ۷۲ ساعت، بانداژ مفصل، تمرینات اصلاحی و قدرتی. می توان انجام داد کمک در درمان.

درمان طبی سردرد اگر مشکل درد در کشاله ران علل جدی تری داشته باشد که با روش های خانگی قابل درمان نباشد، پزشک روش های زیر را تجویز می کند:

• بنا به تشخیص متخصص، گاهی برای رفع مشکل باید از مسکن ها و مسکن ها استفاده کرد. • اگر مشکل پا درد ناشی از عفونت باشد، مصرف آنتی بیوتیک مناسب ضروری است.

• اگر متخصص تشخیص دهد که درد ناشی از سرطان است، پرتودرمانی، شیمی درمانی و در برخی موارد جراحی ممکن است ضروری باشد.

پس از درمان و رفع تورم با استفاده از روش‌های مختلف، ممکن است با تشخیص پزشک فیزیوتراپی برای توانبخشی ضروری باشد. همچنین در موارد آسیب بافتی اوزون تراپی تجویز می شود.

بهترین جراح ارتوپد برای درمان درد کشاله ران

شاید در نگاه اول فکر کنید که دردهای عضلانی و استخوانی، کمردرد دردهایی آسان و ساده برای درمان هستند، اما به یاد داشته باشید که اگر این دردها به خوبی درمان نشوند، می تواند برای بیمار بسیار خطرناک باشد. سلامت جسمی و صدمات جبران ناپذیری به بار آورد

به همین دلیل توصیه می کنیم برای هر گونه مشکل و درد در عضلات و استخوان ها همیشه به بهترین متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. یک جراح ارتوپد خوب دارای ویژگی های زیر است:

• تجربه و دانش کافی در زمینه درمان و تشخیص بیماری ها.

• بهترین و کم تهاجمی ترین درمان را برای درد کشاله ران انتخاب کنید.

• صبر در امتحان.

• دانش کامل سیستم اسکلتی عضلانی انسان.

• جدیدترین روش های درمانی را شناسایی کنید. توصیه می کنیم برای درمان درد کشاله ران به بهترین جراح و متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا مشکل در کمترین زمان ممکن به بهترین شکل برطرف شود.

خلاصه

در این مقاله سعی کردیم در مورد درد در روده بزرگ و علل آن به طور مفصل صحبت کنیم و اینکه برای درد در روده بزرگ باید به کدام پزشک مراجعه کرد؟ بیایید بحث کنیم و مشخص کنیم که در صورت بروز هر گونه درد یا علائم غیرعادی در این ناحیه باید به ارتوپد مراجعه کنیم.

به عبارت دیگر در صورت بروز درد یا مشکل در یکی از اندام های متحرک از جمله کشاله ران، مراجعه به متخصص ارتوپد ضروری است. اگر در اندام های حرکتی خود مشکل دارید، می توانید با متخصصین ارتوپدی شاغل در کلینیک ما تماس بگیرید تا با استفاده از آخرین فناوری ها، روند درمان را تسریع بخشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.