راهنمای کامل جوان سازی پوست

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

راهنمای کامل جوان سازی پوست

۲۹۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

جهت استفاده از عالی ترین تکنیک های جوان سازی پوست، پیش از هر چیز باید مشکل مشخص گردد تا تکنیک درمان درست تجویز گردد.

 

در بین عوامل متعددی که فرایند پیری پوست صورت را سرعت می بخشد، عواملی مثل آفتاب، سیگار و به صورت کلی آلودگی های محیط ، زیاد ترین نقش را در سرعت دادن به فرایند پیری صورت خواهند داشت. اساسی ترین عوامل پیر شدن پوست عبارتند از:

عوامل تاثیر گذار در پیر شدن پوست

  •     اشعه ماورای بنفش
  •     استرس و مشکلات
  •     آب و هوای خشک
  •     بیماری های عفونی
  •     عدم رطوبت مورد نیاز در پوست
  •     استفاده از شوینده های مضر برای پوست
  •     استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت

علائم پیری پوست

ظهور علامت های بالا رفتن سن در پوست صورت از هر فرد به  فرد دیگر متفاوت خواهد بود. در اصل، بعضی از اشخاص در سن 25 سالگی با علامت های پیری پوست روبرو می شوند، در حالی که بعضی دیگر تا سن 30 سالگی با مشکل ویژه ای رو به رو نمی شوند. به همین علل بهتر است که شما با علامت های پیری پوستی آشنایی شوید تا آگاه باشید که با عوارض آن روبرو هستید یا خیر !

چین و چروک

به شکل معمول بعد از 25 سالگی، نخستین نشانه ای که از بالا رفتن سن در پوست صورت نشان داده می شود، چین و چروکی می باشد که در بخش هایی مثل، چون لب، پیشانی، زیر چشم و … به وجود می آید. به عبارت دیگر پس از این سن شما با خندیدن، اخم کردن و ابرو بالا انداختن شاهد چند خط در صورت خود خواهید شد.

افتادگی پوست

یکی از عوامل اساسی که موجب شکل گیری فرم صورت خواهد شد، چربی موجود در پوست صورت می باشد. با سپری شدن زمان مقدار این چربی در پوست کم می شود و موجب ایجاد افتادگی در پوست صورت خواهد شد.

کاهشش حالت کشسانی پوست

پوست صورت از دو ماده به اسم کلاژن و هیالورونیک اسید به وجود آمده است. ترکیب این دو ماده موجب ایجاد حالت کشسانی در پوست صورت خواهد شد. ولی به مرور زمان مقدار تولید این دو ماده کاهش خواهد یافت و پوست حالت کشسانی را از دست خواهد داد. همین موضوع باعث خواهد شد که چین و چروک ها عمیق تر شوند و رفع تاثیر آنها دشوار تر گردد.

بروز انواع مشکلات پوستی

موقعی که پوست از وضعیت سالم خود  دور می شود، در برابر عوامل بیرونی آسیب بیش تری خواهد داد. به همین علت با قرار گرفتن در برابر آفتاب، آلودگی هوا و … مشکلات رنگدانه ای مثل لکه های پوستی در پوست ایجاد می شود.

به یاد داشته باشید که هیچ از یک از علامت های پیرپوستی به یک باره نشان داده نمی شوند و برای هر یک چندین سال بسته به ژنتیک زمان خواهد برد ، تا به صورت کامل ظاهر ایجاد شوند. پس هرچه که هر یک از این موارد در سن کم تری شناخته شوند، تکنیک های درمانی جهت جوانسازی پوست برای جلوگیری از پیشرفت و کاهش تاثیر پیری کارکرد بهتری از خود نشان خواهند داد.

پیری پوست کدام  لایه  پوست را تحت تاثیر قرار خواهد داد:

لایه بیرونی یا همان اپی درم

لایه بیرونی پوست تشکیل شده از چند لایه سلول و چربی می باشد که با افزایش سن خیلی زود چربی ذخیره شده در خود را از دست می دهد و نسبت به عوامل بیرونی ، حساس تر می گردد. در نتیجه به علت ایمنی از دست رفته ، مشکلاتی مثل لکه، خال و … در پوست صورت ظاهر خواهد شد.

لایه میانی درم

لایه میانی همان لایه ای می باشد که از کلاژن و اسید هیالورونیک ایجاد شده است که با آغاز پیری، ساخت این مواد کم می شود و پوست خشک و خنثی می شود. در صورتی که تاثیر بالا رفتن سن به این لایه از پوست برسد، به علت کمبود آب در پوست، مویرگ های کوچک پوست نیز شکننده خواهند شد.

لایه زیرپوستی هیپو درم

بخش اصلی از بافت و چربی پوست در لایه سوم واقع شده است. موقعی که تاثیر پیری پوست وارد این لایه گردد، ظهور چین و چروک های زیاددمسئله ای طبیعی می باشد. به این دلیل که آسیب زیادی به پوست وارد آمده که درمان و جبران آن کار آسانی نمی باشد!

بهترین روش های جوانسازی پوست صورت

جهت حفظ جوانی و شادابی پوست، دو روش وجود دارد.

  •     روش اول: از پوست مراقبت نمایید و پیری را به عقب بیاندازید.
  •     روش دوم: با استفاده از تکنیک های درمانی، علائم پیری را درمان نمایید.

پیشگیری: پایه  ‌های مراقبت از پوست

مراقبت‌ های پوستی و ممانعت از پیری پوست خیلی اهمیت دارد. فرقی ندارد که در حال حاضر وضعیت پوستتان چطور است و نشانه های پیری روی پوست شما ایجاد شده‌اند یا نه. باید این مراقبت‌ ها را رعایت نمایید. حتی در صورتی که بهترین تکنیک جوانسازی پوست را نیز بکار بگیرید اما این ‌ها رعایت نکنید، خیلی سریع تاثیر جوانسازی از بین خواهد رفت.

هر روز از ضد آفتاب استفاده نمایید

 در صورتی که می ‌خواهید در پارک قدم بزنید یا برای انجام کاری از خانه بیرون رفته ‌اید، فرقی نخواهد کرد. هوا آفتابی، ابری یا بارانی باشد، تفاوتی ندارد. ضد آفتاب باید به یکی از عادات همیشگی شما تبدیل گردد؛ مانند استفاده از مسواک. از کرم ‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده نمایید و برند معتبری را تهیه نمایید. به یاد داشته باشید که همه قسمت هایی که زیر لباس نمی باشند، را باید ضد آفتاب بزنید.

پوست خود را برنزه نکنید

 بزرگ ‌ترین خطا در مراقبت‌ های پوستی، برنزه کردن می باشد که خیلی در خانم ‌های جوان دیده می شود. برنزه کردن به این معناست که پوستمان را به صورت مستقیم در معرض اشعه‌ی UV قرار داده ایم. در اصل چیزی که موجب تیره شدن رنگ پوست خواهد شد، اشعه‌ی پیرکننده و مضر UV می باشد. حواستان باشد که سولاریوم با اشعه‌ی UV سر و کار دارد. اشعه‌ فرابنفش یا UV موجب تغییر رنگ در پوست، به وجود آمدن لکه‌ های پوست و از بین رفتن رشته‌ های کلاژن پوست خواهد شد. حتی در صورتی که بهترین تکنیک جوانسازی پوست را انجام داده اید و سپس به سولاریوم می روید، تا مقدار زیادی زحمات و هزینه‌ی تان را تلف نموده اید.

از عینک آفتابی استفاده کنید

عینک تنها محافظ چشم‌ های شما نمی باشد؛ بلکه از پوست حساس اطراف چشم‌ نیز مراقبت خواهد کرد. هنگامی که عینک به چشم دارید، پوست چشم و پلک از مضرات نور خورشید در امان خواهند ماد. همچنین احتیجی نیست که چشمانتان را باریک نمایید. باریک کردن چشم موجی ایجاد خطوط پنجه کلاغی در دو طرف  چشم‌ ها خواهد شد که به تدریج به چین و چروک ‌های دائمی تبدیل می گردد.

سیگار نکشید

 مصرف دخانیات موجب بالا رفتن سرعت از بین رفتن کلاژن‌های پوست خواهد شد. همچنین با تنگ شدن عروق پوستی، کاری خواهد کرد تا اکسیژن و مواد مغذی مورد احتیاج پوست به خوبی فراهم نگردد. در صورتی که سیگار استفاده می کنید آن را کنار بگذارید. بدانید مناسب ترین تکنیک جوانسازی پوست نیز برای اشخاص سیگاری اثر پایداری نخواهد داشت.

ممنوعیت مصرف نوشیدنی‌ های الکلی

 مصرف الکل موجب کم ‌آبی پوست خواهد شد و به مرور به پوست شما آسیب خواهد زد.

مدا م چاق و لاغر نشوید

 چاق و لاغر شدن به صورت مداوم که به رژیم یویو معروف می باشد، برای پوست خیلی آسیب زا خواهد بود. هم به این دلیل این که امکان دارد موجب افتادگی پوست و از بین رفتن بالشتک‌ های چربی آن شود و هم به این دلیل که استرس فراوانی را به بدن تحمیل خواهد کرد .

پوست خود را با ملایمت شست و شو دهید

 سابیدن پوست صورت موجب تحریک پوست خواهد شد. حتماً مشاهده نموده اید که هنگامی پوستتان را با خشونت می شویید ، پوست قرمز می گردد. این به این معنا می باشد که پوست شما تحریک شده است. قرمز شدن لپ ‌ها پس از سابیدن پوست با  کیسه‌ های زبر، کار درستی نیست. این تحریکات موجب افزایش سرعت پیری پوست خواهند شد. پوستتان را با ملایمت شست وشو دهید و برای پوست از شوینده ‌های مخصوص استفاده نمایید.

صورت خود را دو دفعه در روز و پس از تعریق شدید شست و شو دهید

تعریق و آلودگی ‌های محیطی قادر خواهد بود موجب تحریک پوست گردد. همه‌ ما به قدری با عرق و آلاینده‌ ها در تماس می باشیم که احتیاج به دو فعه شست ‌و شو صورت در روز را خواهیم داشت. پس از ورزش یا قرار گرفتن در محیط گرم که موجب تعریق زیاد می گردد، حتماً صورتتان را بشویید.

استفاده از  آبرسان و کرم ‌های مرطوب کننده

 کرم‌ های مرطوب کننده یا محصولات آبرسان موجب خواهند شد که پوست آب مورد نیاز را از دست ندهد. کم ‌آبی پوست یکی از دلایل اصلی پیری و آسیب دیدن پوست می باشد. پس این توصیه را خیلی جدی بگیرید. تلاش کنید هر شب پیش از خواب، با استفاده از یک شوینده‌ی  صورت خود را شست و شو دهید و بعد از کرم مرطوب کننده‌ مناسب استفاده نمایید.

از رتینول‌ ها یا رتینوئید ها استفاده نمایید

 این توصیه هم یکی از مراقبت‌ های پوستی به شمار می رود و هم عالی ترین تکنیک جوانسازی پوست برای جوان ‌تر ها می باشد. هردوی این محصولات از روند پیری پیشگیری می کنند و به حفظ جوانی و جوانسازی پوست کمک خواهند نمود. جهت خرید رتینوئید ها به نسخه ‌ی پزشک نیاز دارید اما جهت تهیه رتینول ‌ها بدون نسخه قابل خریداری می باشند. این محصولات شکل ‌هایی از ویتامین A می باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.