اخذ ویزای کار برای اقامت در ترکیه

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

اخذ ویزای کار برای اقامت در ترکیه

۲۷۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


هر ساله بسیاری از ایرانیان اقدام به مهاجرت به کشورهای خارجی از جمله ترکیه می کنند. یکی از اهداف اصلی ایرانیان در سال های اخیر از سفر و اقامت ترکیه، یافتن شغل مناسب و اقامت در ترکیه بوده است. کار در ترکیه می تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله امکان اخذ تابعیت این کشور پس از مدتی کار. اما آیا اقامت در ترکیه می تواند گزینه مناسبی برای ایرانیان باشد؟ شرایط اشتغال و درآمد در این کشور چگونه است؟ در این مقاله  قصد داریم شرایط اخذ اقامت این کشور به کمک ویزای کار ترکیه را بررسی کرده و به این سوالات پاسخ دهیم. با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

شرایط کار در ترکیه

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، ترکیه همواره یکی از مکان های زندگی و کار ایرانیان محسوب می شود. در مورد شرایط کار در ترکیه بد نیست بدانید که سطح درآمد در این کشور متناسب با هزینه است و بنابراین افرادی که در ترکیه زندگی می کنند برای رسیدن به امور خود مشکلی نخواهند داشت.

در ترکیه به شما این فرصت داده می شود که در زمان شروع کار و شروع کار در این کشور به مدت یک سال اجازه اقامت دریافت کنید. بله، قبل از اینکه به این کشور بروید، باید شغل مورد نظر خود را پیدا کرده باشید و جایی برای زندگی در این کشور پیدا کرده باشید.

مزایای کار در ترکیه

یکی از مزیت های تجارت در ترکیه این است که ارزش لیر در این کشور بالاتر از ریل ایران است. بنابراین اگر حقوق خود را به پول ایرانی تبدیل کنید، درآمد شما چندین برابر خواهد شد. همچنین بد نیست بدانید در ترکیه این فرصت به شما داده می شود که خانواده خود را به این کشور بیاورید.

به زبان ساده، نوعی ویزا در ترکیه به نام ویزای همراه خانوادگی وجود دارد که می توانید با اقامت کاری در ترکیه برای آن اقدام کنید. ویزاهای همراه به خانواده شما از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال اجازه می دهد تا تا پایان کار شما در ترکیه در کنار شما بمانند و به عنوان شهروند این کشور بمانند.

لازم به ذکر است که اقامت کاری ترکیه علاوه بر اینکه می تواند اقامت موقت را به تابعیت فردی تبدیل کند، می تواند ویزای خانوادگی را نیز به تابعیت ترکیه تبدیل کند. البته لازم به ذکر است که تبدیل ویزای کار موقت به تابعیت ترکیه به تدریج انجام می شود.

بدین ترتیب پس از دریافت ویزای کار یک ساله ترکیه، باید به سفارت این کشور مراجعه کرده و مجوز کار ۲ ساله را دریافت کنید. پس از 5 سال اقامت موقت در این کشور، به شما و خانواده تان اقامت دائم این کشور اعطا می شود. پس از یک یا دو سال پس از دریافت مجوز اقامت دائم، می توانید پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

نرخ بیکاری در ترکیه

یکی از مواردی که باید قبل از درخواست مجوز کار در ترکیه در نظر بگیرید، نرخ بیکاری در این کشور است. با این حال، شما قصد دارید در این کشور کار کنید و بنابراین باید نرخ بیکاری در این کشور را بدانید.

نرخ بیکاری در سال 2021 در کشورهای اروپایی و سپس در کشورهای آمریکایی حدود 2 درصد بود. در ترکیه، بیکاری در ژوئیه 2021 حدود 12 درصد بود که نشان دهنده وضعیت کاری خوب در این کشور است.

در ترکیه این فرصت را خواهید داشت که با توجه به شرایط خود شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که در ترکیه، هر شغل دارای شرایط متفاوتی است و شما با توجه به نیاز خود در سطوح مختلف قرار خواهید گرفت.

حقوق با شغل متفاوت است

بد نیست کمی به دستمزد مشاغل مختلف توجه کنید. بسته به عواملی مانند مدارک تحصیلی و سوابق کاری، می توانید حقوق های متفاوتی در ترکیه دریافت کنید. به یاد داشته باشید که در ترکیه، در سایر کشورهای جهان، مشاغل دارای حقوق متفاوتی هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

اگر بخواهیم درآمد در این کشور را بر اساس لیر قرار دهیم، مدیر اجرایی می تواند سالانه حدود 105 هزار دلار آمریکا از محل کار خود درآمد داشته باشد. این در حالی است که در ترکیه می توانید به عنوان حسابدار یا مشاور مالی سالانه حدود 75 هزار دلار درآمد کسب کنید.

جدای از آن، یک اقتصاددان در این کشور می تواند حدود 63000 دلار درآمد داشته باشد. علاوه بر این، مدیران فروش و مدیران پروژه می توانند به ترتیب حدود 41 و 39 هزار دلار در سال درآمد کسب کنند. از پایین ترین درآمدهای ترکیه می توان به متخصص منابع انسانی اشاره کرد که سالانه تنها 15000 دلار درآمد دارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ترکیه

برای اخذ اقامت تجاری ترکیه و اخذ ویزای این کشور باید مدارک مختلفی را ارائه دهید. به یاد داشته باشید که اولین مدارکی که در مرحله اول نیاز خواهید داشت، مدارک شناسایی از جمله گذرنامه و شناسنامه خواهد بود.

در مرحله بعد باید دفترچه راهنما و کارت اقامت را در صورت داشتن به سفارت ترکیه ارائه دهید. علاوه بر این، شما باید کد مالیاتی داشته باشید، دریافت آن به صورت آنلاین رایگان است. سپس این کد برای اخذ اقامت تجاری ترکیه باید به سفارت این کشور ارائه شود.

توجه داشته باشید که باید فرم درخواست و دعوتنامه شرکت مورد نظر را به همراه پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما ارسال کنید. باید مدارک تحصیلی قبلی خود حداقل مدرک دیپلم را به همراه داشته باشید و به سفارت ترکیه ارائه دهید. سایر مدارکی که برای دریافت ویزای کار یا ویزای همراه نیاز دارید عبارتند از:

تصویر یک آقای جدید با پس زمینه سفید

نامه تایید اشتغال

فرم درخواست الکترونیکی برای اقامت تجاری به زبان ترکی

آدرس ایمیل شرکت و کارفرما

کد مالیاتی کارفرمای شرکت

گواهی پرداخت برای کارت اقامت ترکیه

فرم رسید بیمه سلامت خانواده

آراسلامک

شماره مالیات همه اعضای خانواده

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم

در ترکیه دو راه کار وجود دارد. نوع اول خوداشتغالی است که به شما امکان می دهد کسب و کار خود را راه اندازی کنید. مورد بعدی در مورد کاریابی است. لطفا توجه داشته باشید که تا زمانی که در این کشور شغلی پیدا نکنید نمی توانید اقامت کاری ترکیه را دریافت کنید. بنابراین راه هایی برای یافتن کار قبل از اخذ مجوز کار ترکیه وجود دارد.

کار در ترکیه

احتمالاً با وب سایت ها و برنامه های کاریابی در ایران مانند دیوار آشنا هستید. سایت ها و برنامه های مختلفی در ترکیه ایجاد شده است که به شما امکان می دهد با کمک آنها شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که ابتدا باید مجله خود را ایجاد کنید.

پس از تکمیل رزومه، نوبت به یافتن شغل مورد نظر می رسد. لطفا توجه داشته باشید که در ترکیه می توانید پس از ارسال به شرکت مورد نظر به صورت آنلاین یا حضوری مصاحبه کنید. اگر تصمیم به امضای قرارداد کاری دارید شما می توانید با مراجعه به سفارت این کشور و درخواست اقامت کاری در ترکیه با دعوت از این شرکت اقدام کنید. در زیر در مورد مراحل اخذ ویزای کار ترکیه صحبت خواهیم کرد.

از سایت های کاریابی در ترکیه می توان به المان اشاره کرد. همچنین Career و Zing از دیگر سایت های برتر کاریابی هستند. با این حال، سایت های کاریابی دیگری از جمله Elemanonline، Secretcv، Yenibiris و Iskur وجود دارد. این سایت تنها سایت استخدام دولتی ترکیه است.

مراحل اخذ ویزای کار

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، ابتدا باید از کارفرمای خود دعوت نامه ای برای گرفتن کار ترکیه دریافت کنید. علاوه بر این، کارمند یا کارفرما باید درخواست مجوز کار خود را نیز به صورت آنلاین در وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ثبت کند. توجه داشته باشید که ظرف شش روز کاری پس از ارسال آنلاین مدارک، از شما خواسته می شود مدارک مختلفی را که در قسمت های قبلی ذکر شد ارائه دهید.

سپس مدارک ارسالی طبق قانون 4817 قانون استخدام خارجی در ترکیه بررسی شده و پس از تکمیل فرم بررسی نهایی به صورت آنلاین برای شما ارسال خواهد شد. به یاد داشته باشید که پس از قبولی در آزمون، باید ظرف 30 روز درخواست خود را برای دریافت اجازه اقامت ترکیه برای کار ارسال کنید. پس از این و تایید درخواست، می توانید به این کشور سفر کرده و اجازه اقامت ترکیه را دریافت کنید.

هزینه های اخذ اقامت تجاری ترکیه

وقت گرفتن ویزا و کار در ترکیه است. برای این کار نوعی ویزا به شما داده می شود. نوع اول ویزای کار موقت یک ساله است و اکثر ایرانیان آن را انتخاب می کنند. برای دریافت این ویزا باید حدود 140 دلار پرداخت کنید.

اگر قصد دارید ویزای دو ساله بگیرید باید 280 دلار و برای ویزای سه ساله حدود 420 دلار بپردازید. در نظر داشته باشید که اگر قصد دریافت ویزای کار دائمی ترکیه را دارید باید 1400 دلار برای آن بپردازید. این در حالی است که برای ویزای خوداشتغالی ترکیه نیز همین مبلغ دریافت می شود. علاوه بر این، شما باید گواهی اشتغال به کار در این کشور را دریافت کنید که هزینه آن کمی و تنها 16 دلار است.

با بنیاد آرال گام در ترکیه کار پیدا کنید

در ترکیه این امکان وجود دارد که ایرانی ها بتوانند به راحتی در آنجا کار کنند. در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از ویزای کار در این کشور ارائه می شود و شما باید با توجه به شرایط و نیاز خود یکی را انتخاب کنید. همچنین در ترکیه با اخذ ویزای خوداشتغالی این امکان را دارید که کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

در ترکیه میزان حقوق متناسب با هزینه ها است و به همین دلیل مشکلات زیادی را در زندگی احساس نخواهید کرد. همچنین بد نیست بدانید که می توانید برای خانواده خود در ترکیه ویزای همراه دریافت کنید. ویزای خانواده همراه به شما این امکان را می دهد که اعضای خانواده خود از جمله همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور بیاورید و اقامت موقت و سپس تابعیت آنها را دریافت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.