تعریف سقف عرشه فولادی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

تعریف سقف عرشه فولادی

۵۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


سقف عرشه فولادی یکی از سقف های مرکب است که از چوب IPE، ورق سینوسی فولاد گالوانیزه، ناودانی، میلگرد گرم و بتن ساخته شده است در دنیا و جاده ها سنتی زمان زیادی می برد. در ادامه به توضیح این نوع سقف می پردازیم.

سوال احتمالی این است که چرا به این سقف ها کامپوزیت می گویند: به طور خلاصه در این سقف ها از بتن و فولاد استفاده می شود، به همین دلیل می گویند سقف از نوع مرکب است.

اگر می خواهید در مورد سقف های کامپوزیت بیشتر بدانید، روی این متن کلیک کنید.

البته باید بگویم که استفاده از این سقف ها در ایران سابقه چندانی ندارد و تنها چند سالی است که در ایران رواج داشته است.

با توجه به مطالب فوق مصالح به کار رفته در این نوع سقف عبارتند از:

ورق های کیسه ای از فولاد گالوانیزه نورد سرد

گل میخ با عمل برش

زره حرارتی

بتن

من می خواهم در مورد مواد ذکر شده در بالا بیشتر صحبت کنم و در آخر می خواهم در مورد مزایا و معایب آنها و در نهایت توصیه هایی در مورد کاربرد این سقف ها به شما بگویم.

یک تکه فولاد نازک

معمولی ترین این چهار ماده، ورق فولادی است. این ورق فولادی دارای 0.2 تا 2.1 میلی متر روی در دو طرف است و توسط ماشین آلات مخصوص R.L Forming به شکل موجدار سرد می شود.

این برگ ها معمولاً ذوزنقه ای شکل هستند. حداکثر ارتفاع صفحات ذوزنقه ای 75 میلی متر و کمترین عرض ذوزنقه نباید کمتر از 50 میلی متر باشد، اما این صفحات را می توان با محاسبه در اندازه های دیگر نیز ساخت.

گل میخ

ناودانی های به کار رفته در این سازه قارچی شکل هستند که حداکثر قطر آنها نباید بیشتر از 20 میلی متر باشد، ارتفاع این ناودانی ها معمولا بسته به شکل ورق متفاوت است.

نقش برشی در ساختار گل میخ وجود دارد. همچنین منجر به یکپارچگی بین بتن و فولاد می شود. نحوه جوش ناودانی ها به دو صورت مستقیم روی تیر و یا روی صفحه انجام می شود.

اتصالات

به طور کلی بتن در برابر فشار مقاومت خوبی از خود نشان می دهد اما در برابر کشش مقاومت قوی ندارد و فلسفه کلی در استفاده از آرماتورها همین است. در سقف ها از آرماتور برای مقاوم سازی سقف در برابر تثبیت منفی استفاده می شود. این سقف با آرماتور آجدار انجام می شود. بافت میلگرد نسبت به توری آماده زمان بر است، اما اگر با توری آماده انجام شود، سرعت اجرا افزایش می یابد.

البته برخی از مهندسین برای افزایش مقاومت کششی بتن از آرماتور حرارتی در پایین ورق سینوسی استفاده می کنند و آن را تنها به عنوان حالت ایمنی در نظر می گیرند، یکی از مزایای این نوع سقف ایمنی بالا است، زیرا می تواند چندین مورد باشد. سقف ها در یک روز عمل کرد

مزایای سقف فولادی

سرعت اجرا بالا

نیازی به ساختن شمع نیست

امکان اجرای چندین سقف به صورت همزمان.

حذف کامل مراحل قالب بندی

تعداد شنوندگان را کاهش دهید

بار مرده کاهش می یابد

امنیت بالا

کاهش ضخامت سقف

سطح سقف یکنواخت و یکنواخت با ظاهری زیبا است

توانایی اجرای پروژه های پیچیده

امکان شکل گیری و تعیین موقعیت دقیق خطوط شهری

لانگ لاوی ایتیل

نحوه اجرای این نوع سقف

ورق ها را پس از چیدن و بازکردن با دستگاه میخکوب به آهک سازه ای در محوطه مسکونی می چسبانند و در مرحله آخر بتن ریزی می کنیم.

برای شمع در این نوع سقف نیازی به شمع سوراخ تا سه متر نیست و برای بازشوهای تا شش متر باید از تیرهای فرعی یا شمع استفاده کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.