همه چیز در مورد دیزل ژنراتور و فیلترهای آن

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

همه چیز در مورد دیزل ژنراتور و فیلترهای آن

۱۰۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


در این صفحه می خواهیم اطلاعاتی در مورد دیزل ژنراتورها و فیلترها ارائه دهیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

دیزل ژنراتورها می توانند با انواع مختلفی کار کنند

دستگاه های دیزل ژنراتور در ادارات، کارخانجات، صنایع کشاورزی، بیمارستان ها، مغازه ها و ... استفاده می شود و در مواقع اضطراری، در مواقعی که برق اصلی وجود ندارد، برق ثابت یا مداوم را تامین می کند. این ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی ( دینام ) است که در همه جا از جمله استفاده می شود

در واقع دیزل ژنراتور نوعی دستگاه تولید برق است که از موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می کند. این نوع ژنراتورها بر اساس اصول یک موتور دیزل کار می کنند. موتور دیزل به عنوان منبع اصلی انرژی در دیزل ژنراتور استفاده می شود. این موتور مانند سایر موتورهای احتراق داخلی بر اساس اصل احتراق داخلی کار می کند و سوخت را در فضایی با چگالی بالا می سوزاند و انرژی حاصله را به صورت گرما و حرکت به الکتریسیته تبدیل می کند. دیزل ژنراتورها معمولاً در مواقعی که به برق پایدار و قابل اطمینان نیاز است، به ویژه در زمان خاموشی شهری یا در مناطقی که به دلایلی از شبکه خارج هستند، استفاده می شود. آنها اغلب در صنایع، ساختمان ها، بیمارستان ها، مراکز داده، فرودگاه ها و سایر مکان هایی که نیاز به برق ثابت دارند استفاده می شوند. دیزل ژنراتورها دارای مزایای زیر هستند:

کیفیت بالا - عملکرد قوی - قوی و بادوام - نگهداری و تعمیر آسان - مقرون به صرفه

این تجهیزات عمدتاً به عنوان منبع تغذیه در مصارف صنعتی، خانگی و غیره استفاده می شود. در زمان قطع برق و شرایط اضطراری همچنین ویژگی ها و مشخصات موتور دیزل به گونه ای است که می توان از آن در مناطق روستایی و دورافتاده استفاده کرد. ساخت موتورهای دیزلی بسته به کاربرد آنها در بازه های قدرت متفاوتی انجام می شود. به عنوان مثال، ژنراتورهای مورد استفاده برای تجارت بین 8 تا 2000 کیلو وات، در حالی که ژنراتورهای خانگی بین 8 تا 30 کیلو وات هستند.

نکات مهم خرید دیزل ژنراتور

نکاتی که هنگام خرید دیزل ژنراتور باید در نظر گرفت:

شارژ کردن

چگونه توان کافی برای نیازهای خود را محاسبه کنیم؟ اسب بخار ژنراتور یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در خرید دیزل ژنراتور باید در نظر گرفته شود. وات هر ژنراتور میزان انرژی الکتریکی را که ژنراتور می تواند در هر زمان ارائه دهد تعیین می کند و بر حسب کیلووات (کیلووات) اندازه گیری می شود. محاسبه توان مورد نیاز قبل از خرید دیزل ژنراتور ضروری است زیرا با این کار می توانید مناسب بودن تجهیزات خریداری شده را تضمین کنید. . برای محاسبه توان مورد نیاز باید تجهیزات یا وسایل مورد استفاده، مصرف انرژی آنها، مدت زمان مصرف و میزان انرژی مورد نیاز برای راه اندازی هر یک از آنها را در نظر گرفت.

مهم است که عملکرد مورد نیاز را دست کم نگیرید. اگر ژنراتور نتواند نیروی کافی را تامین کند، تجهیزات به درستی کار نمی کنند و باعث آسیب به تجهیزات می شود. بعلاوه، توصیه نمی شود که توان مورد نیاز را بیش از حد تخمین بزنید زیرا ممکن است باعث شود پول زیادی برای ژنراتوری که بزرگتر از حد لازم است خرج کنید.

سوخت

یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی که در هنگام خرید دیزل ژنراتور باید در نظر گرفت مصرف سوخت آن است. مصرف سوخت می تواند بر راندمان ژنراتور و هزینه های بلند مدت تاثیر بگذارد. قبل از خرید باید میزان مصرف سوخت ژنراتور را محاسبه کرد. مصرف سوخت بر حسب لیتر در ساعت (l/h) اندازه گیری می شود و به توان ژنراتور و حجم کار بستگی دارد. به طور کلی هر چه قدرت ژنراتور بیشتر باشد مصرف سوخت آن نیز بیشتر می شود.

برای محاسبه مقدار سوختی که مجموعه ژنراتور می تواند استفاده کند، مصرف سوخت را در تعداد ساعاتی که انتظار می رود ژنراتور کار کند ضرب کنید، سپس آن عدد را در هزینه هر لیتر گازوئیل ضرب کنید. برای به حداکثر رساندن راندمان ژنراتور و کاهش هزینه های سوخت، مهم است که ژنراتور خود را به خوبی حفظ کنید و از آن به طور موثر استفاده کنید.

قابل حمل است

قابل حمل بودن مهمترین چیزی است که باید در هنگام خرید دیزل ژنراتور در نظر گرفت زیرا بسته به نیاز هر کاربر می تواند مهم باشد. به عنوان مثال، اگر ژنراتور برای استفاده در فضای باز مورد نیاز است، حمل آن باید آسان باشد. دیزل ژنراتورها بسته به ظرفیت شارژ آن ها به روش های مختلفی طراحی می شوند. برخی از آنها ثابت و طراحی شده اند تا در یک مکان قرار بگیرند، در حالی که برخی دیگر قابل حمل هستند و می توان آنها را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

ژنراتورهای قابل حمل اغلب به چرخ ها و دسته ها برای حمل و نقل آسان مجهز هستند، در حالی که ژنراتورهای ثابت اغلب بزرگتر هستند و نیاز به مکان ثابت دارند. در واقع چرخ ها و تجهیزات حمل و نقل جاده ای در دسترس آنهاست. عوامل مهم در انتخاب ژنراتور مناسب برای نیازهای حمل و نقل: تعیین وزنی که می تواند تحمل کند، اندازه گیری فضای موجود برای ژنراتور و انتخاب مدلی با چرخ یا دسته برای حمل آسان. همچنین هنگام خرید ژنراتور باید در نظر داشته باشید که حمل ژنراتور چقدر طول می کشد و چه نوع وسیله نقلیه خاصی برای حمل آن لازم است.

شرایط محیطی

هنگام خرید دیزل ژنراتور، توجه به شرایط محیطی که در آن تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد برای اطمینان از عملکرد بهینه و افزایش طول عمر تجهیزات ژنراتور بسیار مهم است. لذا توجه به موارد زیر ضروری است:

دمای محیط (حداقل و حداکثر): محدوده دمایی که در آن از دیزل ژنراتور استفاده می شود، عامل مهمی است که می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. سازندگان اغلب حداقل و حداکثر دمای محیطی را که در آن ژنراتور می تواند به طور موثر کار کند، مشخص می کنند. به عنوان مثال، برخی از دیزل ژنراتورها می توانند بین -20 تا 40 درجه سانتیگراد کار کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند در دمای بالاتر کار کنند.

ارتفاع: ارتفاع عملیاتی دیزل ژنراتور نیز عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا با افزایش ارتفاع، چگالی هوا کاهش می یابد که می تواند بر توانایی ژنراتور در تولید نیرو تأثیر بگذارد. سازندگان همچنین اطلاعاتی در مورد حداکثر ارتفاعی که ژنراتور می تواند در آن به طور موثر کار کند ارائه می دهند.

رطوبت: رطوبت نسبی محیطی که موتور دیزل در آن استفاده خواهد شد نیز مهم است. رطوبت می تواند بر راندمان ژنراتور تأثیر بگذارد و خوردگی و خوردگی اجزای تجهیزات را تسریع کند. سازنده همیشه اطلاعاتی در مورد حداکثر رطوبت نسبی که در آن ژنراتور می تواند به طور موثر کار کند ارائه می دهد.

همه چیز درباره فیلترهای دیزل ژنراتور

به عنوان تعریف فیلتر (فیلتر دیزل ژنراتور) می توان گفت که فیلتر مواد تمیز روغن، سوخت، آب و هوا را به موتور دیزل ژنراتور منتقل می کند. در واقع فیلتر به عنوان یک صافی برای دیزل ژنراتور عمل می کند که منجر به ناخالصی ها و آلودگی مواد ورودی در موتور دیزل می شود. دیزل ژنراتورها دارای فیلترهای مختلفی از جمله فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر آب و فیلتر سوخت هستند. با تعویض به موقع فیلترهای دیزل ژنراتور می توان استهلاک تجهیزات را کاهش داد و در نتیجه راندمان سیستم را افزایش داد.

خرید فیلتر دیزل ژنراتور

پالایشگاه های شرکت انرژی ماها صنعت:

فیلتر آب

فیلتر آب سوخت

فیلتر هوا

نفت بگو

فیلتر سوخت

دیزل تاسه دون ماساناآنتون (دویتز-موتورسازان-لوول-کوماتز-دوسان-اسکانیا-بنز-کوهلر-پرکینز)

فیلتر Gidrotechnik

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.