قوانین و موارد منع مصرف برای استفاده از کمربند پزشکی

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

قوانین و موارد منع مصرف برای استفاده از کمربند پزشکی

۹۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


این مشکل برای همه افراد مبتلا به کمردرد مناسب نیست. اگر فردی به تجربه متوجه شود که بستن کمر در هنگام درد باعث کاهش درد می شود، می تواند برای مدتی که دچار حمله شدید کمردرد شده است، از کمربند طبی استفاده کنید.

این کارشناس پزشکی ورزشی در خصوص راه های کاهش کمردرد گفت: اگر فرد برای مدت طولانی کمر خود را با کمربند طبی ببندد، عضلات کمر ضعیف شده و فرد بیشتر دچار کمردرد می شود. برای تهیه کمربند طبی می توانید با کلینیک فیزیوتراپی فانتوم زنجان تماس بگیرید.


رامین کردی در گفت وگو با فارس درباره عوارض کمردرد برای افراد مبتلا به کمردرد می گوید: این مشکل برای همه افراد مبتلا به کمردرد مناسب نیست.

وی افزود: اما به این نکته مهم توجه کنید که دوره درد نباید از چند روز بیشتر شود. زیرا وقتی افراد برای مدت طولانی از کمربند طبی استفاده می کنند، عضلات کمر ضعیف می شوند و چون این عضلات پشتی هستند که از ستون فقرات محافظت می کنند، ضعف باعث می شود افراد بیشتر دچار کمردرد شوند.

این متخصص طب ورزشی افزود: در صورت افزایش شدت درد با هر بار حمله کمر، بستن کمر بیش از یک ماه به دلیل ضعف عضلانی مضر است.

به گفته وی بستن کمربند مخصوص کمردرد در دوران بارداری مفید است. همچنین، زمانی که فردی می خواهد کاری انجام دهد که به کمر فشار بیاورد، روزی است که شرایط سخت است و باید وسایل را جابه جا کنید، بهتر است مانند پاورلیفترهایی که هنگام وزنه زدن کمربند می بندند، کمربند ببندید. .

کردی گفت: کارگرانی که در حین کار ماشین آلات را جابجا می کنند، اگر در حین کار کمر خود را محکم کنند می تواند تا حدودی از آسیب کمر آنها جلوگیری کند.

متخصصان طب ورزشی می گویند گرم کردن پشت با کیسه آب گرم یا وسیله گرمایشی در کاهش کمردرد موثر است. او می‌گوید: «دو تا سه روز پس از شروع کمردرد، می‌توانید از یک بطری آب گرم یا دستگاه دیگری که کمرتان را گرم می‌کند تا درد را کاهش دهید، استفاده کنید. این گرمایش را می توان به روش های مختلفی از جمله بطری های آب گرم، لامپ های گرمایش از کف و سایر بخاری های برقی انجام داد.

وی افزود: هیچ ابزاری بهتر از ماشین های دیگر نیست. لطفاً دستورالعمل استفاده از این دستگاه ها را در صفحات مربوطه مطالعه کنید تا از عوارض جانبی مانند تورم جلوگیری کنید.

کردی ادامه می دهد: کیسه آب گرم یا وسیله گرمایشی را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی محل دردناک قرار دهید و چند بار در روز تکرار کنید. گرم کردن بدن می تواند اسپاسم عضلانی دردناک را کاهش دهد.

وی بیان کرد: حمام یا دوش گرفتن با آب گرم و جکوزی نیز همین اثر را دارد و با شل شدن عضلات ناحیه و تمام عضلات بدن به آرامش و کاهش کمردرد کمک می کند. بهتر است یک بار در روز تکرار شود.

آیا اشاره کردید که خنک کننده کمر برای کاهش کمردرد مناسب است؟ وی گفت: اگر کمردرد شما به تازگی شروع شده است، در روزهای اول پس از شروع درد می توانید یک بسته لوبیا منجمد یا یک کیسه یخ را در یک حوله تمیز به مدت 20 دقیقه روی محل درد قرار دهید تا درد کاهش یابد. این عمل را چند بار در روز تکرار کنید.

کردی افزود: دستگاه های فیزیوتراپی که برای درمان کمردرد استفاده می شود شامل دستگاه های مولد حرارت مانند لامپ های حرارتی، سونوگرافی و دیاترمی است و این دستگاه ها می توانند درد بیمار را در هنگام درد حاد و کمردرد حاد کاهش دهند.

وی گفت: تنیس یکی دیگر از ابزارهایی است که می تواند با تولید برق سطحی دردهای حاد را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که این دستگاه تاثیری بر کمردرد مزمن ندارد. همچنین این دستگاه هیچ تاثیری در پیشگیری از کمردرد ندارد.

این متخصص پزشکی ورزشی می گوید: مطالعات اخیر نشان داده است که استراحت در بستر برای کمردرد بیش از یک یا دو روز نه تنها بی فایده، بلکه مضر است. بنابراین، هرچه زودتر شروع کنید، کمر شما سریعتر بهبود می یابد

وی گفت: استراحت طولانی مدت برای کمر شما مفید نیست و می تواند باعث طولانی شدن کمردرد شود در صورت عدم تحرک، کمر و سایر قسمت های بدن شما خشک می شود، عضلات و استخوان های شما ضعیف می شوند، تناسب اندام را از دست می دهید و دچار مشکل می شوید. افسرده.

کردی تصریح کرد: حساسیت شما به درد افزایش می یابد و در نتیجه درد بیشتری احساس می کنید. هر چه مدت طولانی تری غیر فعال باشید، بازگشت به حالت عادی سخت تر می شود.

او می افزاید: «شاید در ابتدای یک حمله کمردرد، نتوانید کار کنید و حتی ممکن است یک یا دو روز به رختخواب بروید، اما باید بدانید که استراحت در بستر می تواند برای کمر شما مضر باشد هیچ درمانی برای درد نیست." و هر چه زودتر حرکت و فعالیت خود را شروع کنید.

این متخصص با بیان اینکه بیمار باید به توصیه های پزشکی توجه کند، اضافه کرد: حتی در صورت داشتن کمردرد باید به فعالیت های سبک و ورزش هایی مانند پیاده روی، شنا، دوچرخه ثابت و فعالیت های روزانه و سرگرمی های بیش از حد کمردرد فشار ندهید. محدود کنید، اما با این وجود، برای بهبودی بهتر حتما با پزشک مشورت کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.