طرز تهیه فرنی و نشاسته؛ فیلتر ساده و خوبی است

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

طرز تهیه فرنی و نشاسته؛ فیلتر ساده و خوبی است

۱,۷۸۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


بسیاری از مردم دالیا را به عنوان غذای کودکان می شناسند، اما این غذای خوشمزه و بسیار مقوی برای تمام سنین مفید است. می توانید در ماه مبارک رمضان یا تابستان فرنی و نشاسته تهیه کنید و سر سفره افطار یا عصرانه یا برای سیر کردن فرزندانتان یک غذای خنک و گوارا میل کنید.

تهیه خمیر با گندم زیاد کار سختی نیست و نیاز به تلاش زیادی از شما ندارد. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید تا این دسر خوشمزه را برای خود و خانواده تان درست کنید.

بد نیست بدانید یکی از ساده ترین روش های تهیه فرنی پختن آن با نشاسته است. این طعم دلپذیر و فراموش نشدنی است. طرز تهیه این دسر محبوب و خوشمزه را با ما در میان بگذارید.

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

یک پیمانه شیر کم چرب

لورو قاشق شکر سفید معمولی

دو قاشق سرکه

یک قاشق آووکادو

نصف قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه فرنی با نشاسته؛ یک دسر ساده و خوشمزه

گام اول

ابتدا دو لیوان شیر سرد را در قابلمه ای بریزید و دو قاشق غذاخوری آرد را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شیر و آرد با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

سپس یک قابلمه شیر و آرد را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق چوبی مواد را داخل قابلمه قرار دهید تا خوب هم بزنید. در صورت نیاز به فرنی بیشتر باید توجه داشت که به هر لیوان شیر یک قاشق آرد اضافه شود.

سطح سوم

به هم زدن ادامه دهید تا فرنی شما به غلظت دلخواه برسد. سپس در این مرحله شکر و وانیل و گلاب را به تفاله اضافه کرده و کمی مخلوط کنید. مواد را از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسبی بریزید. فرنی با نشاسته اش آماده است، می توانید روی آن را با خلال دارچین یا پسته و بادام تزئین کنید و در صورت تمایل در یخچال بگذارید تا خنک شود. نوش جان!

نکاتی برای تهیه فرنی با نشاسته

توجه داشته باشید که هنگام تهیه فرنی نشاسته ای ابتدا باید نشاسته را در شیر سرد حل کنید و سپس مخلوط شیر و نشاسته را روی اجاق گاز قرار دهید.

در طول پخت فرنی باید مخلوط شیر و نشاسته را مدام هم بزنید تا گلوله نشود و غلیظ نشود.

اگر می خواهید فرنی شما خوشمزه شود، می توانید یک یا دو قاشق خامه اضافه کنید.

فرنی را حتما روی حرارت ملایم بپزید تا فرو نرود.

کاشا یک دسر همه کاره است که در سراسر جهان محبوب است و ما به شما نشان می دهیم که چگونه آن را به روش های مختلف از جمله برنج ترکی، برنج قهوه ای و برنج شکلاتی درست کنید.

انواع فرنی انتخاب خوبی برای همه از کودکان تا بزرگسالان است و منبع عالی نشاسته برای ورزشکاران است.

مشاهده منبع: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.