معرفی نرم افزار و سایت حرفه ای بازنویسی متن

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

معرفی نرم افزار و سایت حرفه ای بازنویسی متن

۱۱۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


ممکن است به عنوان دانشجو یا محقق بارها رونوشت ها را شنیده باشید. اما شما معنی آن کلمه را نمی دانید. می توانید خودتان پیام را رونویسی کنید. اما شما نمی دانید چه کرده اید. به آن پارافراسی می گویند.

بازنویسی یک مهارت کلیدی برای همه محققان، دانشجویان، تولیدکنندگان محتوا و هر کسی که به هر نحوی درگیر نوشتن است است. زیرا ترجمه می تواند متون را سرقت ادبی کند

در این مقاله به طور مفصل بی طرفی، پیامدها و توضیحات آن را بررسی خواهیم کرد. همچنین با نرم افزارهای مورد استفاده برای جلوگیری از افترا آشنا خواهیم شد.

نقل قول چیست؟

ترجمه در لغت به معنای بازنویسی است. اساساً، وقتی ایده‌ها و اطلاعات منابع دیگر را در قالب کلمات خود قرار می‌دهید، تفسیر می‌کنید. به عبارت دیگر نویسنده با استفاده از کلمات و عبارات خود مطالب را به گونه ای دیگر بیان می کند.

هدف از انجماد چیست؟

نقل قول نه تنها یک عمل بد است، بلکه بخش مهمی از نوشتن مقاله، کتاب و سایر آثار علمی است. مثلاً در یک مقاله علمی، محقق باید از اطلاعات یافته ها و نتایج سایر پژوهشگران در قسمت مقدمه و بحث برای ارائه تحقیقات خود و تفسیر نتایج به دست آمده استفاده کند. در غیر این صورت انشا پذیرفته نمی شود. تشریح آثار غیر علمی مانند محتوای وب سایت های مختلف نیز حائز اهمیت است. تجزیه نکردن پست وبلاگ منجر به کاهش ارزش کار و کاهش رتبه صفحه می شود.

تفاوت پارافراسی در متون انگلیسی و فارسی

هر کس با دانستن زبان مادری خود می تواند یک جمله را به روش های مختلف بیان کند. بنابراین، ترجمه متون انگلیسی به فارسی کار دشواری است. زیرا زبان فارسی معمولاً فقط با اشکال اولیه و محدود جمله سازی آشناست. بنابراین، ترجمه جملات به گونه ای که معنی آنها اشتباه نشود کار ساده ای نیست.

البته تفسیر متون فارسی پیچیده نیست. تغییر ساختار و لحن جمله فارسی ممکن است برای فارسی زبانان کار آسانی باشد. اما قوانین نوشتن، علائم نگارشی، املا و فاصله ها همه متفاوت هستند.

الفبای انگلیسی تقریباً ثابت است و چندشکلی کلمات به ندرت فقط در برخی کلمات دیده می شود. زیرا نه تنها تعداد قابل توجهی از واژه ها در فارسی به دو صورت نوشته می شوند، بلکه ترکیبات، اسم های جمع، مضارع، مضارع، پسوندها و پیشوندها نیز به چند صورت نوشته می شوند

به طور خلاصه، هر سندی، فارغ از زبان، مشکلات خود را دارد. استفاده از نرم افزار parafreeze یکی از راه حل های این مشکلات است.

ترجمه زبان انگلیسی

برنامه های زیادی برای تفسیر متن انگلیسی وجود دارد که برخی از آنها رایگان و برخی پولی هستند. برخی از این برنامه ها نیز تنها برخی از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می دهند. برای استفاده از خدمات ویژه این نرم افزار باید هزینه اشتراک پرداخت کنید.

در ادامه شما را با بهترین نرم افزار بازنویسی متن انگلیسی آشنا می کنیم که می تواند به شما در فرآیند بازنویسی کمک کند. اما در نظر داشته باشید که تنها استفاده از این نرم افزارها ممکن است به نتیجه دلخواه منجر نشود. زیرا در بازنویسی متون، هوش فردی و تسلط بر زبان انگلیسی حرف اول را می زند.

نرم افزار گرامر

Grammarly در درجه اول یک جستجوگر املا و دستور زبان آنلاین است. این نرم افزار به شما کمک می کند تا تمام خطاهای موجود در متن مقاله خود را پیدا کنید.

از دیگر ویژگی های دستور زبان می توان به کشف سرقت ادبی، پیشنهاد کلمات بهتر، تصحیح جملات و پیشنهاد جملات مناسب اشاره کرد. این ویژگی ها Grammarly را به زیرمجموعه ای از نرم افزارهای بازنویسی تبدیل کرده است.

Grammarly را می توان به عنوان یک نرم افزار مستقل در سیستم عامل مک استفاده کرد. همچنین می توانید افزونه Grammarly را بر روی Microsoft Word در سیستم عامل های ویندوز نصب کنید.

این نرم افزار در نسخه های رایگان و پریمیوم موجود می باشد. نسخه رایگان Grammarly گرامر و واژگان را به صورت آنلاین بررسی می کند. با این حال، نسخه ارائه شده دارای ویژگی های اضافی مختلفی است، از جمله موارد زیر:

دزدی را بررسی کنید

کلمات و عبارات مناسب تری را معرفی کنید.

معانی و مترادف ها را دوبار کلیک کنید

امکان افزودن کلمات به دیکشنری شخصی

گرامر را توضیح دهید

آمار عملکرد را از طریق ایمیل دریافت کنید

خبر خوب Grammarly این است که سایت های ایرانی با پرداخت هزینه ای ناچیز نسخه پولی Grammarly را فعال می کنند.


Softver-ul QuillBot

Quillbot یکی دیگر از نرم افزارهای بازنویسی قدرتمند است با استفاده از این نرم افزار می توانید با یک کلیک ساده جملات را تغییر دهید

استفاده از نرم افزار Quillbot آسان است. فقط متن مورد نظر را در قسمت وارد کنید. سپس روی دکمه "Quill It" کلیک کنید تا ترجمه شود. به طور پیش فرض، Quillbot از حالت استاندارد برای بازنویسی جملات متنی استفاده می کند. حالت استاندارد بین تغییر متن و حفظ معنا تعادل برقرار می کند.

Quilbot مانند Grammarly در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود و برخی از ویژگی های پرمیوم فقط در نسخه پولی موجود هستند. در نسخه پولی Quillbot، می توانید از گزینه های "Grammar" و "Creative" نیز استفاده کنید. دو گزینه دیگر «به طور خلاصه» و «پیشنهادات» هستند. استفاده از این گزینه ها به شما امکان می دهد طول جمله را سفارشی کنید و متن را بیشتر تغییر دهید.


Ginger Sentence Rephraser and Software

Ginger Sense Refresher نرم افزاری با کیفیت برای سیستم عامل های ویندوز، اندروید و iOS است. این نرم افزار به شما کمک می کند تا با پیشنهاد مترادف ها، اصطلاحات و عبارات بهتر، متن خود را به جذاب ترین شکل ممکن بازنویسی کنید.

نرم افزار Gingerbread تنها ابزاری برای ترجمه متون انگلیسی نیست. همچنین قابلیت ویرایش و ترجمه متون و همچنین تبدیل متن به گفتار را دارد. Ginger همچنین می تواند به عنوان یک افزونه در مرورگرهای کروم و سافاری نصب شود.

استفاده از زنجبیل کار سختی نیست. به سادگی برنامه را به صورت آنلاین دانلود کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس متن خود را در ویرایشگر Ginger وارد کنید و یک جمله یا تمام متن را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه "Rephrase" کلیک کنید و کلمات بهتری برای جایگزینی در متن اصلی دریافت خواهید کرد.

برخی از ویژگی های Ginger رایگان هستند و برخی نیاز به اشتراک دارند. Ginger همچنین یک نرم افزار مترجم است که بیش از 60 زبان را پشتیبانی می کند. این نرم افزار دارای دیکشنری داخلی است که معنی کلمات را با مترادف آنها نشان می دهد.


نرم افزار بازنویسی AC

نرم افزار Essie Rewriter کاملا رایگان است. سازنده این نرم افزار ادعا می کند که همه از دانش آموزان گرفته تا روزنامه نگاران می توانند از SC Rewriter استفاده کنند. این نرم افزار می تواند سرقت ادبی را شناسایی کرده و برای جلوگیری از سرقت ادبی و بهبود متن نوشته شده به نویسندگان پیشنهاد دهد.

Essie Rewriter دارای دو حالت دستی و اتوماتیک است. در حالت دستی، نرم افزار مترادف هایی را برای کلمات یا عبارات پیشنهاد می کند و نویسنده هر طور که می خواهد از آنها استفاده می کند. همچنین در این حالت نویسنده می تواند پارامترهایی را که برای کل متن اعمال می شود را مشخص کند.

در حالت خودکار، نرم افزار از فرمت پیش فرض خود برای ساختاربندی متن اصلی با کلمات جدید استفاده می کند. با استفاده از حالت خودکار، متن پاراگراف شده در عرض چند ثانیه آماده می شود.

از معایب این برنامه می توان به نیاز به اتصال پایدار به اینترنت، عدم توجه به برخی اشتباهات گرامری و عدم اطمینان از تفسیر صحیح متن اشاره کرد. بله، در اکثر نرم افزارهای انجماد محدودیت هایی وجود دارد.

نرم افزار تشخیص سرقت ادبی

نرم افزار تشخیص سرقت ادبی خدمات کاملا رایگانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. برنامه ای مفصل که اطلاعات و مقالات را بررسی می کند. با کمک این برنامه می توانید از اصالت متنی که جمع آوری کرده اید مطلع شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.