کیف پول صرافی چیست؟ بررسی کامل کیف پول Exchange و امنیت آن

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

کیف پول صرافی چیست؟ بررسی کامل کیف پول Exchange و امنیت آن

۱,۶۲۸ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده است، به خصوص برای مبتدیان. اصطلاحات یافت شده ممکن است مشابه باشند. اگر هیچ تحقیقی در این زمینه انجام نشود، ممکن است اشتباهات پرهزینه ای مرتکب شوند. یکی از این اصطلاحات به کیف پول ارز دیجیتال و کیف پول صرافی اشاره دارد. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باید بین کیف پول ها و صرافی های مستقل ارزهای دیجیتال یکی را انتخاب کنند. اما دقیقاً تفاوت این دو چیست؟ در مورد این موضوع به تفصیل بحث خواهیم کرد.

کیف پول رمزنگاری چیست؟

کیف پول رمزنگاری به برنامه ای اشاره دارد که به سرمایه گذار اجازه می دهد تمام دارایی های ارز دیجیتال خود را نگه دارد. یک فرد می تواند با توجه به نیاز و استراتژی خود کیف پول سرد یا گرم را انتخاب کند که به کیف پول داغ آنلاین و کیف پول سرد آفلاین معروف است. اکثر مردم کیف پول سرد را ترجیح می دهند. زیرا از هک و سایر خطرات امنیتی در امان هستند.

با کیف پول، علاوه بر اینکه می‌توانید پول دیجیتال خود را ذخیره کنید، کنترل کامل کیف پول از طریق کلیدهای عمومی و خصوصی انجام می‌شود. این دو کلید برای بدست آوردن پول شما ضروری هستند.

مزایای اصلی کیف پول های رمزنگاری شده به شرح زیر است

سطح امنیت بالا

دسترسی آسان

نگه داشتن ارز دیجیتال برای بلندمدت

کیف پول های ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند

در ادامه، عملکرد کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز و متمرکز را بررسی خواهیم کرد:

برای انجام تراکنش ارز دیجیتال به دو چیز نیاز دارید: کلید عمومی و کلید خصوصی. اولی آدرس کیف پول شما است که به عنوان کلید عمومی نیز شناخته می شود و دومی کلید خصوصی شما است.

کلید عمومی مانند شماره حساب بانکی شماست. برای ارسال یا دریافت پول می توانید شماره حساب بانکی خود را با افراد یا موسسات دیگر به اشتراک بگذارید. به همین ترتیب، می‌توانید کلید عمومی را که آدرس کیف پول است، برای دریافت ارزهای دیجیتال به اشتراک بگذارید.

کلید خصوصی کیف پول ارزهای دیجیتال را می توان با رمز عبور حساب بانکی یا رمز کارت نقدی شما مقایسه کرد و محرمانه است. شما نباید پین خود را با کسی به اشتراک بگذارید. زیرا این به آنها امکان دسترسی مستقیم به حساب بانکی شما را می دهد.

کلید خصوصی رمز عبوری است که امکان دسترسی به ارز دیجیتال شما را فراهم می کند.

هر زمان که بخواهید ارز رمزنگاری شده را به کیف پول خود واریز کنید، چه از طریق خرید و چه با دریافت آن به عنوان هدیه، فرستنده ارز دیجیتال خود را به یک آدرس رمزنگاری منحصر به فرد صادر شده توسط کیف پول خود هدایت می کنید.

بنابراین، کیف پول های کریپتو به طور مستقیم سکه های رمزنگاری شده را ذخیره نمی کنند، بلکه روی بلاک چین قرار دارند. از آنجایی که پول دیجیتال به هیچ شکل فیزیکی وجود ندارد، کیف پول رمزنگاری حاوی اطلاعاتی درباره کلیدهای عمومی و خصوصی شماست که مالکیت شما بر ارز دیجیتال است.

با هر دو کلید می توانید رمز ارز خود را ارسال یا دریافت کنید در حالی که کلید خصوصی خود را کاملاً مخفی نگه دارید.

کیف پول را عوض کنید

کیف پول را تغییر دهید

اکثر صرافی های ارزهای دیجیتال از ذخیره و نگهداری دارایی های رمزنگاری استقبال می کنند، اگرچه توصیه نمی شود. صرافی های کریپتو معمولا دارایی های شما را در کیف پول های سرد ذخیره می کنند. این گزینه برای مقادیر کم و کسانی که هنوز کیف پول جایگزینی پیدا نکرده اند مناسب است. اما این بدان معناست که دارایی های خود را به یک نهاد متمرکز بسپارید که ممکن است چندان قابل اعتماد نباشد. بهترین روش شامل انتقال وجوه از صرافی دلخواه شما به کیف پول سرد یا گرم در اسرع وقت است.

صرافی ارز دیجیتال به وب سایت یا سرویسی اطلاق می شود که در آن می توانید ارز دیجیتال را خریداری و بفروشید یا ارز فیات را به ارز فیات تبدیل کنید. دیجیتال در واقع، این پلتفرم برای ذخیره ایمن دارایی های دیجیتال و ردیابی سوابق تراکنش آنها (خرید، فروش و وام) است. کاربران به راحتی می توانند کیف پول رمزنگاری شده را بر روی گوشی هوشمند خود یا هر دستگاه سازگار دیگری دانلود و نصب کنند.

نرخ های بازار در صرافی های کریپتو، مانند بورس اوراق بهادار، متفاوت است. کیف پول های صرافی انواع کیف پول هایی هستند که به طور خاص برای ارائه این صرافی طراحی شده اند و در وب سایت یافت می شوند. برای دسترسی به کیف پول خود، باید یک حساب صرافی ایجاد کنید و از طریق آن به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

بررسی مفهوم کیف پول های اسیر و غیر اسیر در ولت

تعمیر و نگهداری و ولتاژ بی بند و بار

کیف پول‌های سپرده‌گذاری‌شده و بدون سپرده‌گذاری برخی از ملاحظاتی است که ممکن است هنگام بررسی کیف پول‌ها و انتخاب بین کیف‌پول‌های صرافی و سایر گزینه‌ها با آنها مواجه شوید. برخی از سازمان ها که پول زیادی دارند نمی خواهند در مورد مدیریت پول خود استرس داشته باشند. بنابراین در عوض به کسی پول می دهند تا این کار را برای آنها انجام دهد. کیف پول های ایمن توسط یک شخص ثالث قابل اعتماد مدیریت می شوند و کاملا ایمن و تایید شده هستند. این کمک می کند تا اموال در برابر ضرر و زیان مالی بیمه شده باشد و متخصصان ارشد امنیت می توانند از تخصص خود بهره مند شوند.

توسعه کیف پول ارز دیجیتال و نیازهای بازار

پس از موفقیت خارق العاده ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، افراد بیشتری شروع به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال می کنند. در واقع بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید پس از این موفقیت ها متولد شدند.

در حالی که سایر  مشاوره خرید ارز دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم کیف پول های رمزنگاری شده خود را ارائه کرده اند، سرمایه گذاران ترجیح می دهند روی ارزهای بیشتری سرمایه گذاری کنند. بنابراین، آنها به دنبال یک کیف پول رمزنگاری سازگار با بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر هستند.

جدای از این، کیف پول های کریپتو کاربردهای مختلفی برای اهداف تجاری دارند. کسب و کارها می توانند کیف پول های رمزنگاری شده خود را ایجاد کنند و از آنها برای پرداخت ها و سایر برنامه های تجاری استفاده کنند.

Mobile Crypto Wallet یک کیف پول بلاک چین است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. پس از دانلود اپلیکیشن موبایل بر روی گوشی هوشمند خود، می توانید از هر جایی حتی در یک فروشگاه فیزیکی به اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

برنامه های موبایل رمزارز اغلب محبوب تر و قابل اعتمادتر از سایر گزینه ها هستند. مشاغل به دلایل زیر ترجیح می دهند این برنامه ها را توسعه دهند:

آنها کوچکتر و پیچیده تر از کیف پول های دیگر هستند.

آنها تبادل ارزهای دیجیتال را سریع تر، آسان تر و راحت تر می کنند.

علاوه بر این، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال با این کیف پول‌ها ناشناس، پنهان، ارزان و غیرمتمرکز هستند.

تراکنش از طریق کیف پول موبایل بالاترین سطح امنیت را ارائه می دهد. زیرا کاربران در برابر تقلب و دستکاری داده ها محافظت می شوند. اما در ادامه به سراغ مهم ترین بحث یعنی Vault Exchange می رویم.

اهمیت تعویض کیف پول چیست؟

صرافی دسترسی آسان به تمام اطلاعات موجود در یک حساب ارز دیجیتال را فراهم می کند. جزئیاتی مانند بررسی موجودی ها، فروش ارزهای دیجیتال و ساده کردن تراکنش ها. بسیاری صرافی را به عنوان یک بانک دیجیتال توصیف می کنند.

بزرگترین مشکل صرافی مشکل امنیت است.

امنیت پس انداز پول در کیف پول صرافی را بررسی کنید

با سود بالا و سر و صداهای اخیر در مورد ارزهای دیجیتال، ایجاد حساب، ذخیره و تجارت ارزهای دیجیتال در سایت هایی مانند Binance، Coinbase، Bittrex، Bithumb و سایر صرافی های محبوب روند رو به رشدی دارد. در حالی که استفاده از خدمات کیف پول ارائه شده توسط یک صرافی ممکن است برای معامله گران مکرر راحت باشد، خطرات امنیتی این خدمات معمولاً هنگام تصمیم گیری در مورد مکان ذخیره ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می شود. این مسائل امنیتی از لحاظ تاریخی ناشی از هک صرافی‌های بزرگی است که حجم معاملات زیادی را انجام می‌دهند و دارایی‌های زیادی را در خود نگه می‌دارند. در این موارد، مجرمان وجوه کاربران را از چند صد هزار دلار به صدها میلیون دلار رسانده اند.

در روزهای اول این افراد پول کافی برای پوشش این خسارات هنگفت را نداشتند و این پول برای همیشه از دست رفت. دلیل اصلی مواجه شدن این صرافی ها با این مشکلات این است که بیشتر آنها مبتنی بر دفتر کل متمرکز و هماهنگ هستند. ثابت شده است که ذخیره‌سازی لجر یک فناوری منسوخ است که بستری باز را برای هکرهای پیشرفته فراهم می‌کند تا به وجوه کاربر و داده‌های حساس دسترسی پیدا کنند.

در حالی که وجوهی که در این پلتفرم‌ها معامله می‌شوند با طراحی منحصربه‌فرد کار می‌کنند، اطلاعات حساب شما و سایر اطلاعات شخصی که در آن پلتفرم نگهداری می‌کنید در دفتر کل شرکت ذخیره می‌شود. اخیراً برخی از صرافی‌ها تلاش می‌کنند با قراردادهای هوشمند و ساختار غیرمتمرکز کار کنند، اما این صرافی‌ها هنوز در جامعه ارزهای دیجیتال مقبولیت گسترده‌ای پیدا نکرده‌اند. در بسیاری از موارد، پرکاربردترین تغییرات هم از نظر مدیریت و هم از نظر پایگاه داده مدیریت و سازماندهی می شوند.

ذخیره سازی متمرکز در مقابل ذخیره سازی غیر متمرکز

کیف پول های متمرکز و غیرمتمرکز

اگر در مورد پروژه های ارزهای دیجیتال تحقیق کرده باشید، احتمالاً با کلمه غیرمتمرکز برخورد کرده اید. اساساً ساختارهای غیرمتمرکز توسط هیئت مدیره یا گروه کوچکی از مردم اداره نمی شوند. در عوض، آنها توسط کاربران کنترل می شوند. این ویژگی توسط اقتصاد توکن امکان پذیر شده است، جایی که داشتن توکن به شما در تصمیم گیری ها رأی می دهد. این نوع ساختار تنها راه حذف کامل کلاهبرداری، سرقت هویت و رفتارهای مخرب از اینترنت است.

این ویژگی برای اکثر ارزهای دیجیتالی است که می خرید و در صرافی مورد علاقه خود معامله می کنید. خود صرافی به صورت مرکزی مدیریت می شود. این بدان معناست که صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند شرکت‌های سنتی مدیریت می‌شوند. یعنی آنها یک هیئت مدیره دارند که تصمیم می گیرد شرکت چگونه اداره شود و یک پایگاه داده که تمام اطلاعات کاربران را ذخیره می کند. یعنی در یک پایگاه داده واحد ذخیره می شوند. به جای ساختار توزیع شده و مقاوم در برابر هکرهای بلاک چین، این دفتر کل مرکزی یک هدف عالی برای هکرهای با تجربه است.

فعالیت یک تاجر می تواند توسط این هکرها ردیابی شود و هک کردن یک پایگاه داده به سارقان کمک می کند تا به اطلاعات حساب شما دسترسی پیدا کنند. از اینجا، آنها می توانند روش های مختلفی را برای ارسال پول شما به کیف پولی که در اختیار دارند انتخاب کنند یا به سادگی از حساب شما پول بدزدند و به کیف پول خود ارسال کنند. ساختارهای مرکزی تاریخ‌گذاری شده‌اند، به همین دلیل صرافی‌هایی مانند Mt. Gox برای جبران خسارت کاربران خود متحمل زیان های هنگفتی شد.

مزیت استفاده از کیف پول صرافی

در حالی که کیف پول های صرافی ریسکی را که قبلاً به آن اشاره کردیم افزایش می دهند، دلایلی وجود دارد که کاربران از آنها استفاده کنند. وقتی خارج از یک پلتفرم مبادله ای بین کیف پول ها معامله می کنید، اغلب هزینه ها و هزینه های گاز وجود دارد که هر بار که سکه های دیگر ارسال می کنید، کسر می شود.

به همین دلیل، بسیاری از افراد ترجیح می دهند سرمایه در گردش خود را به طور موقت در این صرافی ها ذخیره کنند و از هزینه های اضافی جلوگیری کنند.

سریعتر و ارزان تر، اما کمتر امن است

مزیت اصلی کیف پول های صرافی راحتی و گاهی اوقات مشوق هایی است که صرافی ها برای استفاده از کیف پول خود ارائه می دهند. نگه داشتن پول در کیف پولی که به یک صرافی مرتبط است راحت تر است تا بتوانید بلافاصله سکه های نگه داشته شده را با سکه دیگری مبادله کنید. یک روش رایج برای معامله گران این است که فقط مقادیر کمتری را در کیف پول صرافی ذخیره می کنند، در حالی که از یک کیف پول سرد جداگانه برای ذخیره بخش عمده ای از ارزهای دیجیتال خود استفاده می کنند.

معایب استفاده از کیف پول صرافی

همانطور که به اختصار اشاره شد، بزرگترین چالش کیف پول های صرافی ساختار متمرکز آنهاست. این تسهیلات دسترسی آسانی را برای هکرها فراهم می کند که به راحتی می توانند شرکت کنندگان جدیدی را شناسایی کنند که می توانند مبالغ زیادی را در ارزهای خاص سرمایه گذاری کنند. یعنی در سیستم بلاک چین غیرمتمرکز که کسب و کار شما در میلیون‌ها گره پخش می‌شود، یک نقطه شکست خواهید داشت، اگر دسترسی داشته باشید، تمام اطلاعات حساس و دارایی‌های شما در صرافی به خطر می‌افتد.

علاوه بر این، هر صرافی بیت ارز فقط از تعداد محدودی ارز پشتیبانی می کند و پروژه های جدید و هیجان انگیز معمولاً زمان می برد تا در صرافی های محبوب مانند Binance یا Bittrex فهرست شوند. این صرافی ها بیشترین تعداد سکه را برای معامله دارند، اما همیشه در تیررس هکرها هستند. صرافی‌ها توانسته‌اند لایه‌هایی از پروتکل‌های امنیتی را به سیستم‌های خود اضافه کنند، اما فقط زمان نشان می‌دهد که آیا آنها می‌توانند از تلفات گسترده بیشتر جلوگیری کنند یا خیر.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.