کلبه سوئیسی چیست و چه مزایایی دارد؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

کلبه سوئیسی چیست و چه مزایایی دارد؟

۱,۵۶۱ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


خانه چوبی سوئیسی به دلیل ظاهری که دارد با نام های دیگری مانند خانه مثلثی، ویلای سوئیسی و ... نیز شناخته می شود. این کلبه ها بسیار زیبا و جذاب طراحی شده اند و برای تعطیلات ایده آل هستند. در ادامه به توضیح بیشتر ویژگی های کلبه سوئیس و طراحی ویلا می پردازیم.

ویژگی های خانه روستایی سوئیس.

کلبه‌های سوئیسی معمولاً ساختمان‌های دو یا سه طبقه با ارتفاع بالا هستند. این کلبه دارای یک اتاق نشیمن بزرگ در طبقه اول است. آشپزخانه و اکثر سرویس های بهداشتی و حمام در طبقه اول هستند. در طبقه دوم یک اتاق زیر شیروانی با سقف مثلثی وجود دارد. این سقف مثلثی به عنوان دیوار در دو طرف سقف عمل می کند. این کلبه ها معمولا با سقف های رویایی خود شناخته می شوند. این کلبه ها معمولاً دارای پنجره های بزرگ در دیوارهای جلو و عقب هستند که به ساکنان کلبه ها اجازه می دهد از نور طبیعی لذت ببرند. این کلبه ها عمدتاً در جنگل ها و مناطق تپه ای بسیار محبوب هستند.

تاریخچه طراحی ویلا سوئیسی :

این کلبه ها در سال 1950 پس از جنگ جهانی دوم به طور انبوه ساخته شدند. در طول این دهه، آمریکایی ها وضعیت اقتصادی بهتری را کشف کردند و شروع به خرید یا ساخت خانه های دوم برای تعطیلات خود کردند. این خانه ها به دلیل قیمت پایین به سرعت محبوب شدند. بسیاری از خانواده ها می توانند این کابین ها را با هزینه بسیار کم بسازند یا خریداری کنند. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چنین کلبه هایی قبل از آمریکا در کشورهای دیگر مانند چین و سوئیس ساخته شده است.

مزایای یک کلبه سوئیسی چیست؟

هر ساختمان با هر معماری دارای مزایای خاص خود است و بیشتر برای مناطق جغرافیایی خاص مناسب است و این خانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در زیر به مزایای این خانه های ذکر شده اشاره می کنیم

1- هزینه کم ساخت و نگهداری:

این کلبه دارای ساده ترین نقشه های طراحی، مهندسی و ساخت است. از آنجایی که این کابین ها معمولاً از چوب ساخته می شوند، هزینه چوب با کیفیت می تواند بسیار بالا باشد. به دلیل ساختار ساده آن، هزینه نگهداری خانه کم است.

2- وجود نور طبیعی:

ویلای سوئیس به دلیل وجود پنجره های بزرگ در دیوارهای جلویی و پشتی ساختمان بسیار روشن است و برای افزایش روشنایی می توانید حتی نورگیرها را نیز اضافه کنید. نور فراوان در این خانه ها باعث می شود که روشن نشدن چراغ ها در طول روز بی نیاز شود و در مصرف برق صرفه جویی شود.

3- مقاومت برف:

از آنجایی که سقف این کلبه شیب دار است برف جمع نمی شود و خسارت وارد نمی کند. سقف این خانه شیب دار است که باعث بارش برف می شود. بنابراین استفاده از این نوع مدل در مناطق برفی بسیار مقرون به صرفه است.

4- طراحی ساده و مینیمال:

اگر به دنبال خانه ای ساده با طراحی مینیمالیستی یا روستایی هستید، خانه سوئیسی بهترین گزینه است. این کلبه ها با طراحی بسیار زیبا و مینیمال به مکانی رویایی برای زندگی به دور از هیاهوی محیط شهری تبدیل می شوند.

5- سازگار با طبیعت.

این کلبه ها معمولاً نسبت به خانه های دیگر به مواد کمتری نیاز دارند. همچنین متریال مورد استفاده در این کلبه ها معمولا چوب است. چوب با مواد شیمیایی که به محیط زیست آسیب می رساند مخلوط نمی شود. چوب مورد استفاده برای ساخت کلبه را می توان پس از تخریب خانه دوباره استفاده کرد و بازیافت کرد. با نصب پنل های خورشیدی بر روی سقف این کلبه ها می توان از انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی یا برق استفاده کرد. انرژی خورشیدی یک منبع تجدید پذیر است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

کلبه سوئیس برای چه کسانی مناسب است؟

سبک خانه سوئیسی برای همه کسانی که عاشق طبیعت، طراحی مینیمال و ساده هستند مناسب است. کسانی که می خواهند این خانه های کوچک را بخرند یا بسازند باید از مزایا و معایب آنها آگاه باشند. این آپارتمان ها معمولا برای خانواده های کوچک، مجرد یا زوج های بدون فرزند یا چند مهمان که به فضای زیادی مانند خانه دوم یا خانه تعطیلات نیاز ندارند، مناسب هستند. همچنین این روستا به دلیل طبیعتی که دارد اغلب در طبیعت ساخته می شود و برای کسانی که عاشق طبیعت هستند بسیار مناسب است. در نهایت، این خانه ها برای کسانی که به دنبال خانه های ارزان و مقرون به صرفه هستند، عالی خواهد بود. اگر قصد دارید خانه ای مثلثی بسازید، اما نمی دانید که برای شما مناسب است یا نه، می توانید از تیم مشاوران ما کمک بخواهید. مشاوران ما به شما کمک می کنند بهترین تصمیم را بگیرید و خانه رویاهای خود را پیدا کنید.

معایب مسکن سوئیس چیست؟

این کلبه ها مانند سایر ساختمان ها دارای عیوب هستند که آنها را برای همه نامناسب می کند که در ادامه به آن اشاره می شود.

1- طراحی بدون سازش:

همه این خانه ها معماری یکسانی دارند. همه این کلبه ها مثلثی شکل هستند. یکی از طراحی های این خانه ها همه آنها را شبیه هم می کند. اگر می خواهید متفاوت باشید و خانه ای منحصر به فرد داشته باشید، کلبه سوئیس برای شما مناسب نیست.

2- گرمای شدید

به دلیل معماری، این خانه ها در زمستان به سختی گرم می شوند. به طور کلی خانه هایی با سقف بلند به دلیل وزن کم، گرما در بالا و نزدیک پشت بام جمع می شود در حالی که فضای زیر آن سرد می ماند. این مکانیسم برای طبقات پایین در تابستان بسیار خوب است زیرا همیشه خنک می مانند، اما در طبقه بالا احساس خفگی ایجاد می کند. خب این مکانیسم در زمستان دقیقاً مزیت معکوس دارد. بنابراین طبقه بالا بسیار گرم و طبقات پایین بسیار سرد خواهد بود.

3- فضای محدود:

کابین سوئیس به دلیل ساختارش فضایی بسیار کوچک و جمع و جور است. طبقه اول این ساختمان از طبقات دیگر بزرگتر است اما هر چه بالا می روید فضا کوچکتر و کوچکتر می شود. دیوارهای این خانه از پارچه ساخته شده است. اگر به دنبال خانه ای بزرگ و جادار هستید، قطعا خانه انتخاب خوبی برای شما نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.