آیا برای قبرس شمالی به ویزا نیاز دارم؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

آیا برای قبرس شمالی به ویزا نیاز دارم؟

۱,۴۶۷ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر


اگر می خواهید بدانید که آیا به ویزای قبرس شمالی نیاز دارید یا خیر، با ما همراه باشید. قبرس شمالی در حال حاضر برای مسافرانی که وارد این کشور می شوند ویزای فرودگاهی صادر می کند. این ویزا حداقل یک هفته و حداکثر سه ماه اعتبار دارد.

ویزا در فرودگاه قبرس

قبرس شمالی به دلایل امنیتی تحت هیچ شرایطی برای کشورهای خاصی ویزا صادر نمی کند. سایر کشورها در بدو ورود به فرودگاه پس از بررسی اولیه توسط پلیس فرودگاه ویزای فرودگاهی دریافت می کنند. ذکر این نکته ضروری است که پلیس می تواند پس از بررسی اولیه مسافر را رد کند. موارد زیادی وجود دارد که مسافران تنها به دلیل مشکوک بودن پلیس از ورود آنها منع می شوند.

این قوانین در درجه اول برای تضمین امنیت داخلی قبرس شمالی  euromy و ثانیا برای جلوگیری از موج پناهندگان از قبرس جنوبی به یونان و شمال اروپا است.

کدام ملیت ها نمی توانند وارد قبرس شمالی شوند؟

افغانستان - سوریه - چین - کشورهای آفریقایی به استثنای آفریقای جنوبی و کشورهای در حال جنگ، اجازه ورود به قبرس شمالی را ندارند مگر اینکه بورسیه تحصیلی داشته باشند و توسط دانشگاه دولتی قبرس پذیرفته شوند. دارندگان پاسپورت این کشورها اجازه خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی را ندارند. یعنی هر چقدر هم که بخواهند وارد این کشور شوند، دولت به آنها اجازه ورود نمی دهد.



شرایط ویزای قبرس

همانطور که در بالا ذکر شد، ویزاهای این کشور همچنان برای افرادی که واجد شرایط هستند در فرودگاه موجود است. اما به زودی ویزای قبرس شمالی به ویزای الکترونیکی تبدیل می شود. متقاضیانی که می خواهند از این طریق به این کشور سفر کنند باید مدارک مورد نیاز را از طریق اینترنت در پورتال پلیس مهاجرت قبرس شمالی بارگذاری کنند و منتظر صدور ویزا باشند. پس از دریافت ویزای خود، می توانید بلیط دریافت کرده و وارد کشور شوید.

به طور کلی، ویزا به چهار گروه صادر می شود:

1) دانشجویان: دانشجویان باید در هنگام پذیرش مدارک تحصیلی خود را به همراه داشته باشند. داشتن کارت دانشجویی برای دانشجویان قدیمی و نامه پذیرش نهایی برای دانشجویان جدیدالورود الزامی است. دانشجویان جدیدالورود باید یک بلیط رفت و برگشت باز یا با تاریخ پایان ترم داشته باشند. دلیل این برخورد با دانشجویان ترم اول این است که افراد پس از پذیرش وارد کشور شده و سپس به پناهندگی یا کار غیرقانونی می روند.

) گردشگران: کسانی که قصد سفر به قبرس شمالی و تفریح ​​و بازدید از این کشور زیبا را دارند باید بلیط رفت و برگشت تهیه کنند. همچنین باید به نحوی ثابت کنند که در طول سفر جایی برای اقامت دارند و اگر در قبرس آشنایی دارند باید کارت اقامت و مدرکی که محل اقامت آن فرد را تایید می کند و اگر هویتی ندارند ارائه دهند. سند در قبرس، آنها باید رزرو هتل را به پلیس فرودگاه ارائه دهند. ویزای فرودگاهی برای مسافران با توجه به تاریخ بلیط رفت و برگشت صادر می شود، حداکثر مدت زمان این نوع ویزا یک ماه می باشد.

3) مالکین: افرادی که دارای مدرک یا قرارداد اقامت در قبرس شمالی هستند می توانند به راحتی ویزا دریافت کرده و وارد این کشور شوند. مدت زمان این ویزا حداقل یک ماه و حداکثر سه ماه می باشد. البته کسانی که در ملک مستقر شده اند نیازی به ویزا ندارند و می توانند چندین بار وارد کشور و خارج شوند. اما اگر شخصی ملکی داشته باشد و علاقه ای به اخذ اقامت نداشته باشد، می تواند بدون محدودیت به قبرس شمالی سفر کرده و ویزای بلند مدت دریافت کند. همانطور که گفته شد این ویزا تا سه ماه بدون پرداخت هزینه قابل تمدید است. اگر دارنده قصد دارد بیش از سه ماه در قبرس شمالی بماند، باید درخواست اقامت ارائه شود. یک تا دو ماه طول می کشد تا پس از خرید ملک، اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید. در سه سال اول سالانه، در سال سوم تا پنجم دوسالانه و در سال پنجم دائمی خواهد بود (کارت اقامت هر 5 سال یکبار تمدید می شود).

4) کارمندان یا صاحبان مشاغل: کسانی که تجارتی را در قبرس شمالی راه اندازی می کنند یا در این کشور کار می کنند بدون بازرسی وارد کشور می شوند. این افراد ملزم به همراه داشتن اوراق کار و کارت اقامت هستند.

تمدید ویزای قبرس

اگر توریستی بخواهد ویزای یک ماهه خود را تمدید کند باید مدارکی را ارائه کند که ثابت کند دلیلی برای تمدید سفر خود دارد. در این صورت می توان ویزای ماهانه را تا سه ماه تمدید کرد. این روش فقط در اداره مهاجرت قبرس شمالی در پایتخت لفکوشا امکان پذیر است. پلیس مهاجرت در شهرهای دیگر این را اجرا نمی کند. به طور معمول، افرادی که اقوام درجه یک در قبرس شمالی دارند، با شانس بیشتری می توانند ویزای توریستی خود را تا سه ماه تمدید کنند.

جریمه سفر غیرقانونی بدون ویزا

 آیا قبرس شمالی یورومای ویزا می خواهد؟ اگر بدون ویزا بمانید باید جریمه روزانه بپردازید. مبلغ جریمه در حال حاضر حدود 400 لیر ترکیه در روز است. اگر این جریمه اقامت غیرقانونی را پرداخت نکرده باشید، ورود بعدی شما مسدود خواهد شد. برای رفع این مشکلات لازم است به صورت حضوری به اداره مهاجرت قبرس شمالی در لفکوشا مراجعه کنید. جریمه را می توان در فرودگاه نیز پرداخت کرد.

رفرنس مقاله: 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.