موسیقی چیست ؟

ارائه محتوا و اخبار روز اینترنت و فناوری

موسیقی چیست ؟

۱۷۲ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

موسیقی یکی از رمز و رازهای زندگی بشر از قدیم الایام بوده است. این داروی جادویی هدیه طبیعت به انسان است. اولین جرقه های موسیقی در ذهن انسان زمانی بود که صداهای طبیعت را شنید. با گذشت زمان، موسیقی وارد ادیان شد و حتی خدایان را می پرستید، مردم ریتم و صدای موسیقی را می پرستیدند.

اولین آهنگ ها کجا هستند؟ در کشورهای مختلف، افسانه هایی درباره خاستگاه موسیقی در این کشورها سال هاست که شناخته شده است. از ساخت ساز لیر با شجاعت آپولو و کاسه لاک پشت و او گرفته تا خشم الهه خورشید ژاپنی و حتی نقشه امپراتور چینی هوانگ تی برای ساخت موسیقی و آواز خواندن صدای پرندگان.

موسیقی هر صدایی است که طنین انداز و هیجان زده و افراد یا زندگی ها را متحول کند. موسیقی بیان احساسات است. موسیقی هنری است که از صدا و سکوت تشکیل شده است. دادن معنای دانشگاهی موضوعی است که دانشمندان قرن ها در مورد آن بحث و گفتگو کرده اند. هیچ تعریفی از موسیقی وجود ندارد که همه نوازندگان بپذیرند. بر اساس برخی از تعاریف پذیرفته شده عمومی، موسیقی به صدا اطلاق می شود.

موسیقی از کلمه یونانی Mousika گرفته شده است که از کلمه Muse، نام خدایی که شعر، ادبیات و موسیقی را در یونان باستان حفظ کرده است، گرفته شده است.

موسیقی هنر بیان احساسات از طریق اصوات است که مهمترین آنها صدا و ریتم است و همچنین دانستن اینکه چگونه صداها را به گونه ای دلنشین ترکیب کنید که باعث انبساط و معکوس شدن آرام شود.

پیشینیان موسیقی را این گونه تعریف می کردند: علم آهنگ و هدف شفا و کامل ساختن آهنگ. دانلود بهترین آهنگ ها

ارسطو موسیقی را یکی از شاخه های ریاضیات می دانست و فیلسوفان اسلامی نیز این نظر را پذیرفته اند، مانند ابن سینا که موسیقی را در بخش ریاضی کتاب شفا ذکر کرده است، اما از آنجایی که تمام ویژگی های موسیقی ثابت نیست و مثل اعداد تغییر نمی کند، اما ذائقه و ذائقه تهیه کننده و نوازنده کاملاً گنجانده شده است، آن را هم هنر می دانند. به هر حال موسیقی معاصر دانش و هنر گسترده ای است که جنبه های متفاوت و منحصر به فردی دارد.

اولین هنر بشری

حدود چهار و نیم میلیارد سال از پیدایش زمین و حدود دو میلیارد سال از ظهور اولین آثار حیات در این سیاره می گذرد. دانشمندان بر این باورند که اولین انسان زودیاک زندگی خود را در حدود 250000-1000000 سال پیش روی زمین آغاز کرد و انسان کامل امروزی حدود 20000 سال عمر دارد. انسان در این مسیر به موجودی عاقل، متفکر، ناطق، خلاق و مولد تبدیل می شود و به همین دلیل بین او و سایر موجودات زنده فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

مرتضی راوندی. آنچه انسان در تکامل خود به دست آورده، مغز بزرگ و دستان ظریف و بصیر است. همان مغزی که به او قدرت تفکر و گفتار می داد و همان دست هایی که افکارش را عملی می کرد. مغز بزرگ، شاهکاری از پیچیدگی و کمال، انسان را قادر ساخته است که خود را از زیر بار جبر طبیعت رها کند، بر سرنوشت خود مسلط شود و از دنیای حیوانات به دنیای انسانی برود. در نتیجه رهایی از جبر طبیعت، انسان حاکم بر سرنوشت خود شد.

هنر یکی از مهمترین دستاوردهای بشر و محصول میراث اوست. انسان پس از تسخیر طبیعت و استفاده از آن، راحت‌تر از گذشته غذای خود را به دست آورد و مازاد آن را ذخیره کرد، به گونه‌ای که از آسایش نسبی برخوردار شد و از این رو می‌توانست عمر خود را به کار دیگری غیر از تهیه غذا بگذراند.

به گفته مرتضی راوندی، «آن تری وایت»، در طول میلیون سال عمر انسان، بزرگترین پیروزی و دستاورد انسان، کشف آتش و کشاورزی و صحبت بود. با توجه به او:

زبان، آتش و کشاورزی بزرگترین اختراع انسان است و در مقایسه با آنها نیزه، نیزه، تیر و کمان، سوزن، سفالگر، خانه، قایق و ماشین بافندگی و حتی قایق بخار، تلویزیون و اتمی ساز. اساس تمدن و فرهنگ بشری بر این سه است و این سه رفتار انسان نوسنگی (عصر حجر جدید) است که صد سال پیش در وجود آنها تردید داشتیم.

"زبان اول را در نظر بگیرید: انسان چیست؟ انسان با تمام مغز بزرگ و سود عظیم خود حیوانی بیش نیست بدون زبان، بدون زبان انسان نمی تواند صحبت کند و همنوعان خود را درک کند، نمی تواند آنها را در کارهای بزرگ یاری کند و نمی تواند صحبت کند. و همکارانش را درک کند، حتی نمی تواند فکر کند، زیرا ما به کمک کلمات و در قالب زبان فکر می کنیم.

دوم، آتش را در نظر بگیرید: بدون آتش، مردم نمی توانند غذای پخته بخورند، نمی توانند در مکان های سرد زندگی کنند، فقط می توانند در روز کار کنند، نمی توانند فلز بدزدند و در نتیجه در سنگ گیر می کنند. ، استخوان و چوب تا آخر دنیا. یک تخت…

سرانجام کشاورزی را بیاموزید، کشاورزی مادر توسعه است، زیرا اگر کشاورزی نباشد ساختمان نیست و اگر ساختمان نباشد زندگی شهری وجود ندارد و اگر شهر نباشد توسعه وجود ندارد. کشاورزی به مردم امکان تولید غذا را می دهد. تکیه بر مواد غذایی ذخیره شده تعداد افراد را افزایش می دهد و برای بسیاری از افراد آسایش و راحتی به ارمغان می آورد زیرا افراد معدودی می توانند غذای بسیاری از افراد را تامین کنند در حالی که بقیه از قدرت مغز و دست خود به روش های دیگری استفاده می کنند. برخی از آنها باهوش و سریع می شوند، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند و محصولاتی را برای آرامش و تسکین دیگران ایجاد می کنند. برای دانلود آهنگ از سایت دانلود آهنگ دیدن نمایید.



نکته این است که کشاورزی انسان را در زمین نگه می دارد، انسان نسل ها در همان مکان می ماند و در نتیجه جوانه های هنر رشد می کند، زیرا اگر انسان در خانه خود بر دوش شکارچیان زندگی کند، من نمی خواهم. برای ایجاد زیبایی و ظرافت، اما هنر او زمانی که شروع به حرکت کرد مرد.

وقتی آدم همیشه، هر روز و هر فصل در جای دیگری باشد، نقاشی و مجسمه سازی چه فایده ای دارد؟ وقتی انسان مجبور است جای خود را ترک کند و بماند، ساختن خانه ای زیبا و تاثیرگذار چه فایده ای دارد؟ اما به محض اینکه مردم مکان هایی برای ذخیره مواد غذایی دارند، در جای خود زندگی می کنند و توسعه می یابند، هنرها و صنایع دستی پیشرفت می کنند، مذهب نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ایفا می کند، معابد به آسمان بلند می شوند، نقاشی ها و مجسمه ها ساخته می شوند، خطوط ظاهر می شوند و شهرها متولد می شوند."

دیده‌ایم که وقتی آن تری وایت در مورد هنر بشری صحبت می‌کرد، فقط در مورد هنرهای مجسمه‌سازی، معماری و نقاشی صحبت می‌کرد که یک عنصر و معنای زیربنایی دارند. در واقع، این هنرها را می توان «دیده» کرد و مردم می توانند در زمان های مختلف آنها را مشاهده کنند.

نقاشی ها، مجسمه ها، ساختمان ها و جواهرات خلق شده توسط هنرمندان باستانی به دلیل ظاهر بصری و مادی خود حفظ شده اند، آنها می توانند اولین مراحل بشریت هزاران سال پیش را به ما نشان دهند. بر اساس ماهیت این آثار هنری، چگونه و چگونه می اندیشید، اما اولین آثار موسیقایی انسان چطور؟

برخلاف نقاشی، مجسمه سازی و معماری، موسیقی یک ماده نیست. نمی توانید موسیقی را لمس کنید یا موسیقی را ببینید. هنری است که در زمان پیدایش از بین می رود و دیگر خبری از آن نیست. بنابراین، هنرهایی مانند نقاشی، مجسمه سازی و معماری را می توان با جسم و موسیقی را با روح مقایسه کرد.

به این ترتیب نمی توان ماهیت و کیفیت اولین محصولات موسیقایی انسان را که مسلماً از حنجره او سرچشمه می گرفت، شناخت، اما مطمئن هستیم که اولین کنش هنری انسان قطعاً یک کنش موسیقی بوده است، حتی قبل از نقاشی و مجسمه سازی. ; و این حتی قبل از شروع صحبت است. انسان حتی قبل از رسیدن به آخرین مراحل رشد خود توانست اولین صداهای موسیقی را هر چند ناخوشایند و غیر اصولی از حنجره خود تولید کند و سعی می کرد به صداهای طبیعت اطراف خود مانند آواز گوش دهد. پرندگان، زوزه حیوانات و صدای قطره ها. و تقلید کن...

مهدی فروغ: «تردیدی نیست که در میان هنرهای شش گانه، موسیقی مؤثرترین و گویاترین وسیله برای بیان احساسات و خواسته های انسان است، بنابراین تاریخ پیدایش آن را باید با تاریخ تکامل انسان با احساسات یکی دانست.

بسیاری از دانشمندان به درستی بر این باورند که آفرینش موسیقی مقدم بر تاریخ آفرینش کلام است و استدلال می‌کنند که از آغاز خلقت، مردم از آن برای بیان و توضیح موقعیت‌های خود برای احساسات مختلف مانند اشتیاق، شادی استفاده کرده‌اند. جذابیت و میل و غم و اندوه و امثال آن همه مظاهر عشق و حسرت و اشتیاق، قبل از اینکه مالفوز حرف بزند خود را محتاج موسیقی دید و به سراغ صدای او رفت که موسیقی آوازی رایج ترین است. و روشی آماده برای بیان و توضیح. این شرایط است.»

به طور طبیعی، اولین واکنش انسان در مواجهه با حمله شکارچی، نمایش ترسناک طبیعت، یا حتی قلدری همنوعان قوی‌تر، جیغ زدن، جیغ زدن یا ناله کردن نبود. ترس ناشی از ندانستن محیط اطراف او را به تدریج به سمت خواندن صداهای بی معنی سوق داد تا بر ترس خود غلبه کند و احساس آرامش کند. و فریادهای غمگین اولیه او مبنایی برای موسیقی مقدس دوره های بعد شد.

الک رابرتسون: این افراد (نخستین ساکنان بین النهرین) که اولین کشاورزان محسوب می شوند، موجوداتی زنده بودند. تمام طبیعت در نگاه او زنده به نظر می رسید. راما، خدای رعد، مزارع و محصولات آنها را از بین می برد و ایا، خدای اعماق، آنها را سیلاب می کرد. اما با کمک صدای انسان و آلات موسیقی نیز می توان از خدایان مذکور دلجویی کرد. این اندیشه های معنوی که احتمالاً از زمان های دورتر (پیش از تاریخ) به آنها رسیده است، اساس مراسم مذهبی این مردم در معابدشان بوده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.